Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:46

Maethoriel schreef:
Citaat:
Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!

Ik ben juist groot voorstander van huiswerkuren: zo kunnen leerkrachten er direct op toezien dat ook werkelijk iedere leerling (een deel van) de door school gestelde tijd besteed aan zijn/haar huiswerk en is er ruimte voor ondersteuning die je thuis niet krijgt. Het zou wat mij betreft heel goed hand in hand kunnen gaan met het terugdringen van vroegtijdige schoolverlaters en uitvallers Ja

En wat reistijd betreft; dat is rot, dat geef ik toe, maar dat is geen redelijk argument om dit voorstel af te blazen omdat het een klein deel van de scholieren betreft Ja

Ik geef je daar gelijk in; sommige kinderen hebben de motivatie niet om thuis hun huis werk te doen, en als je dan toch een huiswerk uur heb, denk ik wel dat je dan je huiswerk gaat doen. Maar met 31 kinderen in een klas, kan ik bijvoorbeeld me niet concentreren, en dan is het wel een beetje doelloos!
En sowieso, op het VWO vind ik dat niet echt nodig. De meeste op het VWO maken hun huiswerk echt wel ( anders zit je niet op het VWO, lijkt mij ), en verlaten de school ook niet vroegtijdig.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:46

Lavien schreef:
_Laura schreef:
Bij ons was er wel sprake van, maar is het uitgesteld tot donderdag. Al het personeel steunt ons, en de pers word er donderdag bij gehaald + nog 2 schoolgemeenschappen uit hetzelfde stadje. Nagelbijten / Gniffelen

Hee bij ons ook! Op welke school zit jij?

Ommelander.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:47

Minister geeft zich over !

xEline

Achmeddie_ schreef:
Jantine_ schreef:
Ja en wij hebben ook gestaakt Knipoog Is prima gelukt, ben alleen week geschorst Huilen van het lachen

Zie er het positieve van in. Schijnheilig

Weekje vakantie. Go jij! Go jij! Knipoog

Ik denk intern Tong uitsteken

just_kiki

Jup, Bij ons werd ook gestaakt door 2,3,4 de 1e jaars kwamen niet Clown

Bij ons werd er wel netjes gestaakt enzoo.. niks kapot ofzo Knipoog
maar ik moet zegge ik heb nu wel keelpijn van het schreeuwen Clown

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:49

PollyB schreef:

Waar heb je dat vandaan?

_Laura

Tof, Lavien Tong uitsteken Volgens mij is het donderdag bij OC in de aula?

Pasjee

Bij ons en omgeving is het erg uit de hand gelopen, zo erg dat de ME erbij moest komen, zo werden er auto's in de fik gestoken. Supermarkten werden gesloopt, een school ook.
En allemaal erge dingen

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:50

Bij ons in Almere zijn we voor het stadhuis gaan staan met de scholen.. en op de school zelf.. het liep niet echt uit de hand ofzo.. maar mensen werden wel steeds agressiver maarja.. als hetniet helpt gaan we maandag met de leraren erbij weer staken..

Anoniem

just_kiki schreef:
Jup, Bij ons werd ook gestaakt door 2,3,4 de 1e jaars kwamen niet Clown

Bij ons werd er wel netjes gestaakt enzoo.. niks kapot ofzo Knipoog
maar ik moet zegge ik heb nu wel keelpijn van het schreeuwen Clown

Bij ons ook niet, op 2 bruggertjes na. Die stonden daar in een hoekje.. Komt de rector eraan: "Jullie zijn 1ste klassers hè?" Bruggertjes knikken braaf. "Naar binnen jullie!" Bruggers huilen.. Huilen van het lachen

Jimb0o

Hoe weet je dat de minister zich over geeft?

xManon_

Hier was het niet bijzonder.
Beetje buitenstaan, waren mss 10 mensen die echt staakte.
De rest stond er een beetje bij, hadden geen idee waarom ze er uberhaupt stonden.
Ze zijn ook gewoon weer naar de les gegaan bij de bel en 1 dreiging van n leraar. Verward Frusty Gestoord

Ik vind het wel ver gaan hoor, wat jullie allemaal vertellen.
Nouja niet wat jullie vertellen, maar hoe het daar allemaal uit de hand gelopen is.

Hopelijk maandag heelmaal geen gedoe, want ik heb proefwerkweek.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:51

Haha, by ons was heel de school weggegaan, het was zo druk!

_Mars_

Ik kreeg dit in me msn (weet niet of het hier al staat)
Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040 uren norm.Er wordt nu een 2e staking gepland voor maandag 26 November 11 uur ( kleine pauze ) wij rekenen op jullie steun tegen het 9e les uur . stuur dit door naar iedereen in je lijst en zorg dat iedereen mee zal staken!!!

Toogfilosoof

_Laura schreef:

Leuk Lachen Ja zou best eens kunnen.Ik doe in ieder geval mee Knipoog Ben wel blij dat de schoolleiding ons steunt. Noorderpoort doet ook mee toch?

Ehona

Hitime schreef:
Ik geef je daar gelijk in; sommige kinderen hebben de motivatie niet om thuis hun huis werk te doen, en als je dan toch een huiswerk uur heb, denk ik wel dat je dan je huiswerk gaat doen. Maar met 31 kinderen in een klas, kan ik bijvoorbeeld me niet concentreren, en dan is het wel een beetje doelloos!
En sowieso, op het VWO vind ik dat niet echt nodig. De meeste op het VWO maken hun huiswerk echt wel ( anders zit je niet op het VWO, lijkt mij ), en verlaten de school ook niet vroegtijdig.

Ik zit op het VWO en maak mijn huiswerk ook niet. Vaak leer ik ook niet voor een repetitie als ik geen zin heb. Dat gaat nu ook niet meer goed, in de zin van dat ik steeds meer slechte cijfers haal. Maar de motivatie ontbreekt bij mij gewoon om thuis huiswerk te maken. Als ze op school huiswerkuren zouden invoeren, zou dat wel een hoop schelen.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:52

wij hebben vanmiddag ook gestaakt.
met 500 man (de andere 1000 zaten in de klas) en het was me een geschreeuw.
vooral 2,3 en 4e jaars
de leraar kwam er nog niet eens bovenuit. Clown
gevolg leraar gaat harder praten dus wij nog harder schreeuwen.
we hebben het voor elkaar gekregen dat we volgende week met de directeur mogen praten en we hebben een aantal uur uitval gekregen.
toen gingen nog een paar andere een 2e staking houden maar dat was eigenlijk niet zo goed gegaan dus een beetje verpest Clown
Laatst bijgewerkt door vionnesem op 23-11-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik wou dat de school ons een dag vrij gaven, dát is pas staken! *LOL*
Dan halen we die 1040 zeker niet, bij ons staan er nu dus wel mooi 1100 ingepland!

Celiien

yapYap hier in zoetermeer ook!

alfrink kwam naar erasmus en erasmus daarna naar stedelijk college v.d. plantsoen.

maandag weer heb ik gehoord= Duivel

heb trouwens ons rooster bekeken etc.. wij hebben er 1200 per jaar Scheve mond
x
Laatst bijgewerkt door Celiien op 23-11-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Lavien schreef:
_Laura schreef:

Leuk Lachen Ja zou best eens kunnen.Ik doe in ieder geval mee Knipoog Ben wel blij dat de schoolleiding ons steunt. Noorderpoort doet ook mee toch?

Ja Meeten op de staking van school ROFL

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:53

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet

Anoniem

Ukkiee schreef:
Hitime schreef:

Ik zit op het VWO en maak mijn huiswerk ook niet. Vaak leer ik ook niet voor een repetitie als ik geen zin heb. Dat gaat nu ook niet meer goed, in de zin van dat ik steeds meer slechte cijfers haal. Maar de motivatie ontbreekt bij mij gewoon om thuis huiswerk te maken. Als ze op school huiswerkuren zouden invoeren, zou dat wel een hoop schelen.

Ik geef toe, dat probleem had ik vorig jaar ook.. ( Bloos ) Totdat ik op 0,2 na nét niet bleef zitten, toen ging er toch wel een knopje in mij om.. Dus voor jou zou het wel werken, maar voor mij absoluut niet!

Apocalatch

Bij ons ook, maar wij hadden wiskundedag (is een tentamen) dus we mochten niet meedoen

PollyB

Achmeddie_ schreef:
PollyB schreef:

Waar heb je dat vandaan?

Hoorde ik, maar ik hoor nu dat we maandag weer gaan staken !

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040 uren norm Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze) Wij van het LAKS rekenen op jullie steun Stuur dit door naar IEDEREEN in je lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet

dat krijg ik door op msn Knipoog

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:55

A'dam was ongelovelijk Nagelbijten / Gniffelen

4e uur, wij hadden toets en zijn niet gegaan anderszouden we een 1 krijgen.horen we me toch een gegil van buiten en geschreeuw,(4 scholen dicht bij elkaar ) er werden vlinders (bommen) gegooid en en werden door luidsprekes geroepen binnen te blijven en dat politie eraan komt.
Nou na die toets was ik uit, en zijn we naar des tad gegaan,kom ik langs museumplein staat VOL met leelringen(3000 heb ik gehoord ) , allemaal schreeuwen joelen alles, wij nog jongens tegen gekomen.
Kinderen waren écht aggresief ; t waren echt heel veel scholen bij elkaar.
Ook wij werden opgesloten met hekken maar die zijn vernield.
Mensgrote schaakstukken zijn door winkel/auto ruiten gegooid etc.
Maandag weer, en vandaag was al erg heftig..