Maethoriel schreef:Citaat:Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!
Ik ben juist groot voorstander van huiswerkuren: zo kunnen leerkrachten er direct op toezien dat ook werkelijk iedere leerling (een deel van) de door school gestelde tijd besteed aan zijn/haar huiswerk en is er ruimte voor ondersteuning die je thuis niet krijgt. Het zou wat mij betreft heel goed hand in hand kunnen gaan met het terugdringen van vroegtijdige schoolverlaters en uitvallers
En wat reistijd betreft; dat is rot, dat geef ik toe, maar dat is geen redelijk argument om dit voorstel af te blazen omdat het een klein deel van de scholieren betreft
Ik geef je daar gelijk in; sommige kinderen hebben de motivatie niet om thuis hun huis werk te doen, en als je dan toch een huiswerk uur heb, denk ik wel dat je dan je huiswerk gaat doen. Maar met 31 kinderen in een klas, kan ik bijvoorbeeld me niet concentreren, en dan is het wel een beetje doelloos!
En sowieso, op het VWO vind ik dat niet echt nodig. De meeste op het VWO maken hun huiswerk echt wel ( anders zit je niet op het VWO, lijkt mij ), en verlaten de school ook niet vroegtijdig.