Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:51

Misser schreef:
Lesje Nederlands extra kan ook geen kwaad voor sommigen Nagelbijten / Gniffelen .

Misser heeft al direct de uren gevuld. Als het mijn school was schorsing voor elke staker, minstens twintig uur strafstudie en vijftig bladzijde met een verhaaltje over "hoe moet ik me gedragen".
Was het maar zo, ik zeg het als dit de toekomst verwacht ik niet veel niveau.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:55

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:58

Opzich, meer uren maat mij niet uit, zolang ik meer beter en meer leer. Maar hoe ze aan die uren willen komen daar gaat het om. Wij hebben nu dus echt nutteloze uren op school, om aan dat uren aantal te komen. Dat is toch helemal niet handig? Overigens hebben wij ook nog steeds een tekort aan leraren, waardoor we in het begin van het jaar geen aardrijkskunde hadden en op dit moment geen engels. Als ze daar nou iets aan doen...

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:01

Ik ben dus ook opgeroepen om te gaan staken maandag; omdat onze school; ofja wij als leerlingen tegen deze 1040 uur zijn.

Ik zit vaak tot 3 uur op school, terwijl ik maar 2 of 3 lessen heb.
Onze lessen duren 70 minuten, ik en vele anderen vindne het dus moeilijk om dan heeltij je concentratie te behouden, en dan willen ze ook nog meéér uur dr door heen drukken, dat lukt dus echt niet. Daar krijg je alleen maar meer lastige kinderen van en minder concentretie en minder mensen die wat leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:02

Eindelijk!
We gaan vrijdag samen mét de leraren staken, eindelijk, dat heeft veel meer zin, dan een zooitje leerlingen die met bananen staan te gooien..
We gaan staken tégen de 1040, tégen de hoge werkdruk van de leraren, en tegen nog wat.. *LOL*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:04

Hoge werkdruk door die twee uur meer ROFL

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:10

arans schreef:
Opzich, meer uren maat mij niet uit, zolang ik meer beter en meer leer. Maar hoe ze aan die uren willen komen daar gaat het om. Wij hebben nu dus echt nutteloze uren op school, om aan dat uren aantal te komen. Dat is toch helemal niet handig? Overigens hebben wij ook nog steeds een tekort aan leraren, waardoor we in het begin van het jaar geen aardrijkskunde hadden en op dit moment geen engels. Als ze daar nou iets aan doen...

Ik zit op dezelfde school!
vorig jaar hebben we het hele jaar 2 ipv 3 uur duits gehad, dit jaar zijn er 2 leraren engels die net aangenomen waren weer vertrokken.
dus wij hebben geen engels meer, we moeten zelf maar wat aanmodderen, wat we dus echt niet gaan doen. er heeft een ouder gebeld, en die kreeg te horen dat we een poedersuiker waren, en ze geen moeite wouden doen voor ons.
aardrijkskunde hebben we nu 5 lessen? van gehad, in het hele jaar.
ook maar 1 uurtje per week, maar 1 van de 2 uur engels die normaal uitvallen word nu overgenomen door aardrijkskunde, dus dat maakt het totaal 2.
dit heeft verder niet zoveel met het staken te maken Clown maar wij zouden vrijdag op het binnen plein moeten staan ging het langs msn, maar ik was het vergeten Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:23

Wat de meesten vergeten is dat deze regels ingevoerd worden door de heren in de 2e kamer. Die willen het zo snel mogelijk voor elkaar hebben, en plakken er daarom een boete aan vast, voor de scholen die zich niet aan die 1040 uur houden. Om die boete te ontlopen, gebeurd dus dit. Omdat ze niet anders kunnen. Die lesuren gaan heus nog wel nuttig ingevuld worden, maar dat lukt je niet binnen 1 dag. Er moet nagegaan worden welk vak wanneer gegeven kan worden, er moeten extra leraren komen en ga nog maar even door. Dat lukt je als schoolbestuur niet 1, 2, 3.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:36

Hitime schreef:
Eindelijk!
We gaan vrijdag samen mét de leraren staken, eindelijk, dat heeft veel meer zin, dan een zooitje leerlingen die met bananen staan te gooien..
We gaan staken tégen de 1040, tégen de hoge werkdruk van de leraren, en tegen nog wat.. *LOL*

kijk, dat kan ik dan waarderen. Niet tegen de leraren, maar met de leraren staken. Ik ben wel voor!!!
Klinkt een stuk beter dan eieren naar mijn hoofd op school. (ik ben docent)

En ik heb zelf nauwelijks tijd om goed les te geven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:41

Dat hebben wij dus ook gedaan afgelopen vrijdag, terwijl de rest van de scholen in de buurt (Amsterdam) op het Museumplein stonden te rellen.
Nee, onze staking was zonder rellen, en met de leraren Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:44

Mystica schreef:
Wat de meesten vergeten is dat deze regels ingevoerd worden door de heren in de 2e kamer. Die willen het zo snel mogelijk voor elkaar hebben, en plakken er daarom een boete aan vast, voor de scholen die zich niet aan die 1040 uur houden. Om die boete te ontlopen, gebeurd dus dit. Omdat ze niet anders kunnen. Die lesuren gaan heus nog wel nuttig ingevuld worden, maar dat lukt je niet binnen 1 dag. Er moet nagegaan worden welk vak wanneer gegeven kan worden, er moeten extra leraren komen en ga nog maar even door. Dat lukt je als schoolbestuur niet 1, 2, 3.

Whaha de heren,, er zijn ook vrouwen hoor Tong uitsteken,
en die boetens zijn juist goed! ik bedoel als ze dat niet deden dan hield niemand zich er aan! Lachen.
(alhoewel ik er mee eens ben dat dit anders moet!)

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:47

Als ik met zoveel les ook nog mijn huiswerk moet maken, tijd vrij maken voor 't paard en mijn vriendinnen niet volledig wil verwaarlozen.. het gaat nu al nèt. Nagelbijten / Gniffelen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:49

nou mooi toch! Lachen,,
want het is al lang ingevoerd Knipoog,,
je kan alleen maar meer tijd krijgen als het word afgeschaft! Lachen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:50

het is totaal geen verwend gedrag.

Wij als leerlingen staken of demonstreren tegen 1040 uur omdat het veel is en omdat de kwaliteit van lesgeven slecht is.

Op mijn school heeft een vriendin van mij op 1 dag twee keer les van 50 min. verdeeld over van half negen tot 4 uur.

dit vind ik zeer belachelijk. Leraren bij mij op school zijn af en toe gewoon bagger. Wat wij doen in een les is bijna niks en we hebben dan ook weinig leraren op school die echt goed zijn.

Ze zullen mij in iedergeval blijer maken als ze eerst maar eens kijken hoe de lessen er aan toe gaan en hoeveel tussenuren we per dag hebben verdeeld over de uren en dat veranderen.

dan denk ik dat wij dan wel 1040 uren halen met gemak want als ik er een 9de uur bij krijg heb ik geen tijd om naar me paard te gaan of normaal met me zussen borers, vrienden weg te gaan en lol te maken. Natuurlijk is het voor onze toekomst maar als ze ons meer uren geven maar de kwaliteit van die lessen zijn slecht denk ik niet dat ik er veel van leer!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:50

Misser schreef:
Lesje Nederlands extra kan ook geen kwaad voor sommigen Nagelbijten / Gniffelen .

haha inderdaad en dan ook nog maar een extra uur economie om te leren wat nu het verschil is tussen een staking of een demonstratie , en hoe dingen te pogen te bereiken zonder geweldadige acties en dergelijke waar derden niks toch weining aan hebben behalve dan de schade

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:55

bij ons zijn de leraren soms zo slecht

wij zaten gewoon de hele les te kaarten

als er dus nog meer lessen bijkomen kan ik dus nog een uur in de les kaarten Verward
daar doe je het voor toch????????????

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:56

Ik had op het nieuws gehoord, dat ze in sommige plaatsen tijdens het staken ook fietsen en auto's kapot trapte. Dat vind ik wel iets overdreven en onnodig.

Zelf heb ik bij ons niet veel mee gekregen van de staking (alleen andere plaatsen in het nieuws). Opzich heb ik er persoonlijk niet zo heel veel mee, maar okee Lachen

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:58

Bij ons (in Steenwijk) maandag weer staking!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:03

Citaat:
verwend gedrag? Ik weet niet hoe 't met de meeste zit, maar ik kan me gewoon niet meer fatsoendelijk concentreren aan 't eind van de dag. Ik ben gewoon gesloopt dan

Ach gus.. Ach gut dat wordt nog wat als jullie fulltime gaan werken! Dan zullen jullie nog wel eens terug verlangen naar die mooie schooltijd.. Knipoog

Ik kom hier ontzettend veel onvolwassen (typisch puberaal) argumenten tegen. En idd een hoop leerlingen weet het verschil tussen staken en demonstreren niet eens..
Nee ik ben zeker voor de meerdere lesuren.. Het is een goede investering voor de toekomst...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:04

Kwaliteit voor kwantiteit, die norm is gewoon te hoog en het gaat mij er niet om dat ik langer op school zit (ik zit nu al 2 dagen tot half 5), maar om de opvulling van die lesuren.
Wij krijgen nu ipv tussenuren plusuren, wat betekent dat je (ik zit in 5VWO) in een lokaal moet zitten om hw te maken. Kom op zeg, net of we ukkies zijn die een oppasser nodig hebben, ze zijn geloof ik vergeten waarom die hele 2e fase is ingevoerd, dat was toch zelfstandigheid?
In de praktijk neemt iedereen gewoon een tussenuur en de leraar komt niet eens opdagen op zo'n uur, die heeft ook wel betere dingen te doen dan een beetje toezicht houden. Wij zijn ook een 4 dagen op kamp geweest en dat hebben ze gewoon mee moeten rekenen om aan de uren te komen!
En als zo veel scholen problemen hebben met die 1040 is er toch gewoon wat mis met de norm?

Met de manier van staken ben ik het trouwens niet eens, ik heb ook niet meegedaan, maar als er maandag op een rustige manier gestaakt wordt doe ik wel mee.

En het verschil tussen een staking en een demonstratie leren we trouwens niet bij economie, maar bij maatschappijleer Vork

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:05

haha ctjelief jij hebt echt zo erg gelijk Knipoog..
wij zijn allemaal pubbers Haha!,, en tja ook nog niet zo volwassen.
en waar het leven echt wel wat harder word als straks wij moeten gaan werken Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:06

Als ik sommige dingen lees ROFL , tot kwart na vier elke dag te vermoeiend, geen tijd meer voor vriendinnen, geen tijd meer voor paard. Het leven is gedaan door twee uur meer per week.

Sorry maar No Cheer

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:07

Het gaat maar om gemiddeld enkele uurtjes meer per week, en de wereld staat meteen op zijn kop.. ik vind het belachelijk.. Maar goed.. Ieder zijn mening Knipoog

Dat wordt nog wat als ze moeten gaan werken.. wat wordt het dan? Oorlog???

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:08

Maar het gaat wel weer over een nutteloos uur, waarin we echt niets leren.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:09

en wat ik dus ook vind.. het is al lang ingevoerd! ik heb nog nooit iemand horen klagen tot nu! Knipoog,,
en tja nog meer uren er bij zou wel wat te bont worden.. maar voor je gaat staken kijk dan ook even goed waar je voor gaat staken! want heel veel mensen denken dat die extra uren nu nog moeten komen! Lachen