Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:48

Het spijt me Naadje, ik heb duidelijk een leesprobleem vandaag.
Ik vind een goede verzekering ook gewoon noodzakelijk in veel gevallen. Er zijn maar heeeel weinig mensen die 7000 euro even van de bank halen (net als wat Kawa zegt). Mensen met een hoog inkomen hebben vaak weer andere extra uitgaven waardoor het uiteindelijke bedrag dat over is voor de paarden echt niet spectaculair hoger is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:50

runningkawa schreef:
Maar wie zegt dat de rijkere dat wel op kan hoesten?
Vaak leven die maandelijks gewoon al duurder..blijft er aan het eind van de maand dan meer over? Lachen

Het lijkt mij dat iemand met een modaal inkomen (je hoeft geen eens rijk te zijn) meer mogelijkheid heeft om geld opzij te zetten, dan iemand met een laag inkomen Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:54

Dat hoeft dus niet

want met ik noem maar wat een patrol aan de deur en nog een nieuwe boodschappen wagen erbij, dus weet ik veel aan belasting...elke week uit eten en nog wat dure sporten...blijft er per maand dan uiteindelijk meer over?

Ik zeg hierbij niet dan iedereen modaal dat doet, maar het wel vrij bekend dat mensen met meer inkomen ook royaler leven...dus houden die dan meer over? Op = op hoor Haha!

Carantona

Citaat:
Het lijkt mij dat iemand met een modaal inkomen (je hoeft geen eens rijk te zijn) meer mogelijkheid heeft om geld opzij te zetten, dan iemand met een laag inkomen Verward Verward Verward
[/quote]

lijkt mij ook maar schijn kan bedriegen.....
D&G maar geen nagel om je kont te krabben komt veel voor ,hoor !

Anoniem

Nou geld opzij zetten vind ik nog niet eenvoudig. Je kosten zijn naverwant hoger naarmate je inkomen hoger is.

Zo betalen wij hypotheek, maar je zult maar een heel goedkoop huurtje hebben of huursubsidie en dan toch nog die wei van 100 euro per jaar Haha! Tja wie heeft het rijker...????

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:57

hihi wij noemen het hier :
Van boven bont en van onder stront

enne RK je hebt helemaal gelijk....
maar er is nog altijd Leen van Frisia om jezelf nog meer in de sh*t te helpen
dus toch die dure D&G

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:00

runningkawa schreef:
Maar wie zegt dat de rijkere dat wel op kan hoesten?
Vaak leven die maandelijks gewoon al duurder..blijft er aan het eind van de maand dan meer over? Lachen

nou de rijke hebben vaak WEl die verzekering afgesloten net als ik destijds...
of kunnen wel gaan lenen want kunnen dat maandbedrag missen ,daar zit toch meer vrijheid in
als ik hem had kunnen laten opereren (als er kansen waren geweest) dan had ik mijn trailer verkocht om het te kunnen laten doen
geld op? dan had ik mijn auto verkocht en iets kleins terug gekocht..
nog een keer geld op? dat had ik alsnog kunnen lenen...

maar ik zat toen in een boven modaal leven...
nu? nee nu had ik het never nooit niet kunnen dragen,daarom heb ik destijds mijn merrie (die na hem is gekomen) ook verkocht,dat het niet klikte maakte de beslissing makkelijker...maar ook al klikte het wel...wil ik normaal kunnen leven en alles willen en kunnen eten en bestand zijn tegen onberekenbare rekeningen.....daarom heb ik geen paard..
zou ook niet fair zijn tegenover mijzelf en het paard als het dier wat ging mankeren

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:00

Je hebt ook mensen - in tegenstelling tot bovenstaand -, die normaal met hun geld omgaan. Als je meer verdient hoef je je levensstandaard niet direct te wijzigen. 100K op de bank betekent niet gelijk een TT

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:02

paintedblack schreef:

dus toch die dure D&G

dat soort mensen zie ik dagelijks bij mij in de shop Clown
die D&G? die is vaak nep hoor Knipoog
gewoon gekocht op de turkse markt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:04

maar beste schimmelig

Citaat:
Ik zeg hierbij niet dan iedereen modaal dat doet

wat lezen we weer goed.... Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:06

Wie zegt dat ik naar jouw post refereer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:07

paintedblack schreef:

dus toch die dure D&G

jajaja, de kale kak... Haha! Als het op aan komt, kunnen ze die operatie niet eens betalen, maar vinden het wel kicken als iedereen denkt dat ze geld als water hebben....... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:08

omdat ik de enigste was die het over auto's had?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:08

Citaat:
dat soort mensen zie ik dagelijks bij mij in de shop Clown
die D&G? die is vaak nep hoor Knipoog
gewoon gekocht op de turkse markt Tong uitsteken
[/quote]

Ja dat weet ik, wij leven ook bovenmodaal maar voor mij geen D&G ook geen echte !
Het is een groot misverstand dat de ''rijkeren'' onder ons het allemaal zo breed laten hangen
meestal zijn de ''gemiddelen'' éerder geneigd zich decadenter voor te doen dan ze zijn
Ik moet er vaak om lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:08

Meestal hebben degene die lopen pochen niks, maar het is een feit dat je als je modaal-verdient MEER overhoudt dan dat je een laag inkomen hebt. Wat je ermee doet, sjah... Dat is bij iedereen anders. Sommige gaan er verstandig mee om, anderen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:10

Ik vraag mij af of alle goedbedoelde mensen in dit topic die de vinger naar de minderbedeelde die wel dat paard op die wei heeft lopen ook denkt aan de oude dag van hun paard. Dat dat paard beter af is in een rusthuis of zo.. hebben jullie die pot al gevet?? Paarden kunnen wel 40 worden als ze goed verzorgd worden.

Dat armeluispaardje zal waarschijnlijk wel tot zijn 40e op dat weitje blijven lopen, maar dat mooie peerd in die luxe box die niet meer dagelijks gereden kan worden, maar wel nog gezond is om te kunnen blijven leven, waar gaat die heen???

Ik wil nl nog een jonkie hierna, maar mijn oudje blijft, dan gaan we het nog armer krijgen, agerm, Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:11

dat is geen feit, dat is jou feit Lachen

mensen die hun inkomen "verbrassen" zijn er in alle inkomens hoor Lachen

En verbrassen tussen haakjes, want je doet het omdat het kan.
Hier staan ook 2 auto's en een motor aan de hut...dat zou niet gaan in de bijstand, maar blijft er perse meer over, de verzekering int het toch wel hoor Lachen

(owja, de enigste banken zijn de achterbanken Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-07 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:12

runningkawa schreef:
omdat ik de enigste was die het over auto's had?

Als ik een voorbeeld gebruik, namelijk het meest voor de hand liggende voorbeeld (!) betekent dit nog niet dat ik perse naar jouw posts refereer en ik dus niet bij voorbaat mijn bril opzetten moet, of beter moet lezen, of welke denigrerende opmerking van jou hoef te pikken. Ik refereerde naar Paintedblack Lachen

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:13

Citaat:
Ik wil nl nog een jonkie hierna, maar mijn oudje blijft, dan gaan we het nog armer krijgen, agerm, Clown
[/quote]

haha voor jou dan misschien ook droog brood agerm !!!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Carantona op 11-11-07 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:14

paintedblack schreef:
Ja dat weet ik, wij leven ook bovenmodaal maar voor mij geen D&G ook geen echte !
Het is een groot misverstand dat de ''rijkeren'' onder ons het allemaal zo breed laten hangen
meestal zijn de ''gemiddelen'' éerder geneigd zich decadenter voor te doen dan ze zijn

idd het zijn vaak de modalers die zo lopen (nee niet alle Knipoog )
de bovenmodalers zijn vaak types waaraan je niet ziet dat ze het breder hebben maar door kleine dingen (zoals bijv hun horloge) kun je het zien (ik ben horloge,juwelenverkoopster Knipoog )
vaak hebben de modalers ook leningen voor hun mooie vette bak met trailer en kind met dure wedstrijdpony Tong uitsteken

russel: niet alleen minder bedeelde zijn goed voor hun paard hoor....er zijn genoeg modalers en bovenmodalers die het paard ook op een stuk land hebben staan
het verschil is alleen dat die mensen het kunnen betalen als ie wat gaat mankeren en die benedenmodalers niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:16

Schimmelig schreef:
Meestal hebben degene die lopen pochen niks, maar het is een feit dat je als je modaal-verdient MEER overhoudt dan dat je een laag inkomen hebt. Wat je ermee doet, sjah... Dat is bij iedereen anders. Sommige gaan er verstandig mee om, anderen niet.

ja en toch is dat niet helemaal waar.

Zo heeft een kennisje van mij onlangs nog voorgerekend. Bijstandsuiterking voor alleenstaande moeder, huur + huursubsidie, ouderschapsbijdrage, alimentatie, kinderbijslag. Nu verdiend ze nog 600 euro bij haar werkgever als partimer, maar woont nog thuis, straks als ze een woning krijgt toegewezen gaat ze uitkering aanvragen, immers van 600 euro kan je niet leven, ze werkt nog zwart erbij, dus dat zal wel zo blijven. Alles bij elkaar opgeteld en alle vast lasten bij elkaar, verminderd met vermindering gemeentebelasting vanwege minima, heeft ze meer besteeedbaar inkomen dat wij Clown Clown Clown En daar gaan wij langzamerhand naar toe, laten we ons sociale kabinetje daar maar lekker voor zorgen. Tank je maar arm bij die benzinestation elke week als je naar je werk gaat.... Clown

Jantje modaal is de hardgepakste groep en die hoest het allemaal op.

Een andere kennis van mij heeft ook een kind als alleenstaande en zij verdiende 1500 netto euro per maand partime alle toeslagen erbij en had huursubsidie en woonde voor ongeveer 200 euro... is goed te doen met 1 klein kind, maar reeel gezien had ze meer te besteden dan wij met ons eigen huis..... Cool en zij haar gemeente woninkje.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:18

runningkawa schreef:
dat is geen feit, dat is jou feit Lachen

mensen die hun inkomen "verbrassen" zijn er in alle inkomens hoor Lachen

En verbrassen tussen haakjes, want je doet het omdat het kan.
Hier staan ook 2 auto's en een motor aan de hut...dat zou niet gaan in de bijstand, maar blijft er perse meer over, de verzekering int het toch wel hoor Lachen

(owja, de enigste banken zijn de achterbanken Tong uitsteken )

Kun jij rekenen? Verward

Als je tussen de 1900 en 2500 inkomen hebt, heb je de standaard uitgaven die elke Nederlander heeft, neem ziektekosten, huur, gas & licht, gemeente belastingen, etc. Een auto is niet verplicht om te hebben en de rest van de luxe troep is ook niet verplicht om aan te schaffen. Dat je uitgavenpatroon groter wordt is een keuze, gemaakt door niemand behalve jezelf.

Als je tussen de 700 en 1000 euro verdient maandelijks kun je dus minder opzij leggen dan iemand die 2500 verdient maandelijks!
Dat is een FEIT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:18

naadje24 schreef:
paintedblack schreef:

idd het zijn vaak de modalers die zo lopen (nee niet alle Knipoog )
de bovenmodalers zijn vaak types waaraan je niet ziet dat ze het breder hebben maar door kleine dingen (zoals bijv hun horloge) kun je het zien (ik ben horloge,juwelenverkoopster Knipoog )
vaak hebben de modalers ook leningen voor hun mooie vette bak met trailer en kind met dure wedstrijdpony Tong uitsteken

russel: niet alleen minder bedeelde zijn goed voor hun paard hoor....er zijn genoeg modalers en bovenmodalers die het paard ook op een stuk land hebben staan
het verschil is alleen dat die mensen het kunnen betalen als ie wat gaat mankeren en die benedenmodalers niet

Natuurlijk zijn die er, zeker weten, maar er wordt met dit topic geïmpliceerd dat je dat niet bent en als je dan ook nog droog brood vreet je destructief bent en als je paard je alles is, je egoïstisch bent. Statements die ik eigenlijk lachwekkend vind. Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:20

Misschien dom: maar hoeveel is op dit moment het modale inkomen per maand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:21

nee die troep heb je niet nodig...nu nog ff gaan kijken hoeveel mensen die troep wel hebben...zullen we dan daarna even verder rekenen?? Lachen
Kom dan nog eens met je feit Haha!