roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Karamell

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:38

Zammie schreef:
Nou, dan zijn onze koningin en prins Willem Alexander ook egoistisch, want ja, ja die roken ook. En denk maar niet dat hare majesteit in (haar prive)bus terug naar huis rekening houdt met haar chauffeur hoor, dan paft ze er lekker op los...

Snap niet zo goed wat je bedoelt hiermee? *voelt zich Blond *
Maar de sociale stand van een roker verandert voor mij niets hoor Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:39

Yuna schreef:
Zammie schreef:
Nou, dan zijn onze koningin en prins Willem Alexander ook egoistisch, want ja, ja die roken ook. En denk maar niet dat hare majesteit in (haar prive)bus terug naar huis rekening houdt met haar chauffeur hoor, dan paft ze er lekker op los...

Snap niet zo goed wat je bedoelt hiermee? Blond
De sociale stand van een roker verandert voor mij niets hoor Lachen

Er werd hier al gezegd dat we aso zijn (de rokers dan he) en weet ik allemaal wel wat niet meer... Durf (je) dat ook tegen de koningin te zeggen...

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:44

Ik heb gezegd dat ik roken egoïstisch vind. Dat betekent niet dat ik alle rokers egoïsten vind, maar dat ik het roken, hun verslaving dus, egoïstisch vind. En daar blijf ik bij. Lachen
Er zijn asociale rokers, zeker weten maar ze zijn niet allemaal asociaal. Knipoog

En waarom zou ik mijn mening niet durven zeggen tegen een koningin? Maar iets zegt me dat ze geen interesse gaat hebben in wat ik van roken vind Haha!
Ik snap je punt niet zo direct? ^^
Laatst bijgewerkt door Karamell op 28-10-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:42

verslavingen zijn altijd egoïstisch Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:16

Yuna schreef:
Ik heb gezegd dat ik roken egoïstisch vind. Dat betekent niet dat ik alle rokers egoïsten vind, maar dat ik het roken, hun verslaving dus, egoïstisch vind. En daar blijf ik bij. Lachen
Er zijn asociale rokers, zeker weten maar ze zijn niet allemaal asociaal. Knipoog

Presies.....en zo zijn er ook meer dan genoeg niet rokers die asociaal zijn Dromen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:19

wel of niet asociaal zijn hangt imo niet samen met het wel of niet roken..
Dat lijkt me toch meer de persoon zélf.. en of diegene nou wel of niet een sigaret in zn hand heeft, aso blijft ie.

Edit: wat ik wel best aso vind..of iig richting aso vind neigen is het feit dat sommige rokers zeggen.. als mensen het erg vinden zeggen ze het wel.. No Cheer Niet iedereen durft of wil er wat van zeggen, terwijl ze het op dat moment misschien wel erg vinden..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:21

Heb jarenlang gerookt als een ketter...
Vind het pas aso als je rookt in het bijzijn van kinderen...
Maar ben alweer 5 jaar gelukkig gestopt!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:22

Ik vind roken echt zonde! Zonde van het weg gegooide geld wel te verstaan.
Dat het slecht voor je gezondheid is oke, er zijn zat andere dingen die ook heel slecht zijn (alcohol bv) en niemand is perfect.

Maar ik zou nooit gaan roken, omdat het zo belachelijk duur is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:23

Born2BCrazy schreef:
Edit: wat ik wel best aso vind..of iig richting aso vind neigen is het feit dat sommige rokers zeggen.. als mensen het erg vinden zeggen ze het wel.. No Cheer Niet iedereen durft of wil er wat van zeggen, terwijl ze het op dat moment misschien wel erg vinden..

Vind daar niets aso's aan, je heb niet rokers die op de vlucht slaan voor ook maar het minst geringste pluimpje rook, maar je heb dr ook die je rustig een asbak aanbieden.
Dus ja, kan je het een roker niet kwalijk nemen ze kunnen aan je neus niet zien of je dr bang voor bent of er totaal geen moeite mee hebt.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:26

Nee dat bedoel ik ook niet..
maar meer dat ze er maar vanuit gaan dat ze het, omdat ze niks zeggen, niet erg vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:29

Born2BCrazy schreef:
maar meer dat ze er maar vanuit gaan dat ze het, omdat ze niks zeggen, niet erg vinden..

Nou 9 van de 10 keer wordt het tegenwoordig gewoonnetjes gevraagd, als je dan je mond niet opentrekt is dat toch echt jou probleem...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:33

Ik heb voor 'doodzonde' gestemd, maar dat komt omdat ik zelf enorm reageer op rook vanwege mijn astma. Bovendien vergiftig je jezelf en vind ik het persoonlijk geld verspilling. Lachen

Heb persoonlijk niets tegen rokers, tegenwoordig vraagt men netjes of men ergens mag roken Lachen (uitzonderingen daar gelaten die rustig roken ondanks mijn verzoek van niet roken... maar goed dat zijn ook asociale mensen en heeft niets met rokers te maken Clown)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:36

Ik ben een roker en vind het: zonde (van mijn geld, mijn gezondheid en mijn tijd), lekker (na het eten, als ik stress heb) en vervelend (omdat ik me soms schaam omdat ik rook, ik het lastig vind dat ik 'moet roken')

Stoppen... tja, misschien ooit als ik de juiste motivatie vind..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:42

Ik wil nooit de zeikerd uithangen door gelijk bij de minste of geringste sigaret te gaan piepen, maar ik ben er alles behalve gelukkig mee.

Maar zeg nu zelf, als je in mijn situatie zou zitten en per dag 6 verschillende medicijnen moet innemen, drie chronische ziektes hebt en een slechte gezondheid in het algemeen, dan zit je er ook niet op te wachten om in de rook te zitten Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:45

ik vind roken zo nutteloos.. wat bereik je er nou mee? bovendien vergroot je de kans dat je kanker krijgt of andere longaandoeningen. Verder vergroot je die kansen ook bij de mensen die bij je zitten en de rook inademen. Van de rook ga je uit je mond stinken, je kleren ruiken ernaar en de kamers waar je in rookt worden geel. Ik zie gewoon geen enkele goede reden waarom je zou gaan roken..
Van veel mensen hoor ik trouwens dat ze roken omdat ze stress hebben, ik heb meer dan genoeg stress in mijn leven maar dat los ik anders op, ik ga muziek luisteren, even buiten een frisse neus halen en mijn gedachten op een rijtje zetten of ik schrijf het van me af. stress hoeft niet de oorzaak van je rookgedrag te zijn vind ik. ik denk dat het gewoon door verveling is ofzo, of om het stoer doen..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:45

Ik rook zelf.. Probeer wel met iedreen rekening te houden, en vraag eerst als ik in de buurt van iemand sta die ik niet zo goed ken/ of niet rookt, als ze bezwaar hebben dat ik een sigaret rook.

Kan lekker een lange disscusie worden hier. Met Chiqa.. Knipoog Niks tegen jou hoor meid. Maar valt me ook dat je, heel erge vasten punten op bepaalde dingen hebt.. Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:49

Chiqa schreef:
Born2BCrazy schreef:

Nou 9 van de 10 keer wordt het tegenwoordig gewoonnetjes gevraagd, als je dan je mond niet opentrekt is dat toch echt jou probleem...

En ik doel dan op de situaties waarin NIET wordt gevraagd..en er dus wederom vanuit wordt gegaan dat niets zeggen, niet erg vinden betekent.

Overigens spreek ik niet voor mezelf, trek mn mond echt wel open..Maar dit geldt niet voor iedereen..

Enne iets minder fel reageren mag best hoor.. een paar posten eerder zeg ik toch ook dat niet alle rokers aso zijn en dat aso zijn niet per se met roken samen hangt?
Dus je hoeft je niet zo aangevallen te voelen als roker, als jij het wel netjes vraagt Ach gut

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:50

heb op mijn 11e m'n eerste sigaretje opgestoken maar ben nu alweer sinds een jaar gestopt! Ben er ook heel blij mee voel me veel beter Pling

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:45

Ik rook inmiddels een jaartje of 2. Waarom? Ik kan zo niet vertellen waarom. Mijn ouders verbieden het me niet, ze weten het ook sinds een week, maar leuk vinden ze het ook niet.
Ik vraag ook altijd als er mensen in de buurt staan of ze er problemen mee hebben, zo ja, dan steek ik hem niet op of ergens anders. Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:41

Als ik zo [bijna] al die berichten lees van de NIET rokers over de Rokers,dan denk ik zijn jullie nou zo dom of doe je zo dom.Denken jullie dat wij expres roken om de niet rokers te pesten ofzo?Sommige reageren zo dom en zo aso.Op een gegeven moment zeggen vele rokers,bekijk het maar,ik ga echt geen rekening meer houden met de niet rokers.Ik houd er nu altijd rekening mee,maar soms denk ik waavoor doe ik het eigenlijk?Het word toch niet gewaardeerd dat ik rekening houd met niet rokers.Vind het vreemd dat het roken pas de laatste jaren zo'n Taboe is geworden.Voorheen hoorde ik nooit iets er over,geen geklaag van niet rokers enz.Maar ik steek weer effe een sigaretje op,effe mijn longen vol pompen met teer en nicotine en als die andere rotzooi.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:44

maar wat ik me nu afvraag he, waarom roken jullie eigenlijk? wat voor nut heeft het..?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:46

Suuskipje schreef:
maar wat ik me nu afvraag he, waarom roken jullie eigenlijk? wat voor nut heeft het..?

Roken is ontspannend. Als ik gestresst ben en ik steek een sigaret op dan word ik vanzelf weer rustig. Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:49

Ilzjuh schreef:
Suuskipje schreef:

Roken is ontspannend. Als ik gestresst ben en ik steek een sigaret op dan word ik vanzelf weer rustig. Knipoog

Probeer eens een keer te bellen blazen rhon!
gebruiken we jou als proef konijn ben benieuwd of dit ook werkt Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:50

doom schreef:

Met wat? Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:51

Ilzjuh schreef:
doom schreef:

Met wat? Haha!

met een bellenblaas natuurlijk haha
ik zie het helemaal voor me overal bellen in het huis omdat jij gestresst bent haha Haha! ROFL