Het BEZUINIG-Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Het BEZUINIG-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:17

Precies! dat was ook eerder mijn punt!

Dan zou je hooguit 1 keer in de maand moeten gaan voor (fris) drank, chips, wc papier, ect.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:46

Als ik mijn wasmachine op kort programma zet, krijg ik uitslag door de achtergebleven zeepresten...

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:09

poes schreef:
Als ik mijn wasmachine op kort programma zet, krijg ik uitslag door de achtergebleven zeepresten...

Minder zeep gebruiken? Scheelt ook weer in de portemonnee Geld, geld!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:56

Arabesk schreef:
Kleine dorpjes hebben geen Aldi, wij kunnen kiezen uit DEEN, DEEN of DEEN
Clown

In de Amsterdamse binnenstad is bijna alleen maar AH, AH of AH, dat is dus een uitzondering op in de stad is meer aanbod, wat ik net zei Clown
Waarschijnlijk is het idee erachter: als je geld hebt om in A'dam te wonen dan kan je ook wel dure boodschappen doen.
Want de AH's daar zijn nog duurder ook Clown

Besparingstip voor de komende koudere dagen: koop een deken voor op de bank Lachen Hoeft de kachel niet zo hoog.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:05

hang je was op in het trapgat in plaats van een droger aan te schaffen. Aanschafkosten+ draaikosten zijn enorm hoog. En bij een wasmachine en afwasmachine zorgen dat het echt vol zit.

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:49

Als je nagellak een beetje oud en dik is , gooi er dan een beetje nagelakremover bij ,, goed schudden en hij kan nog een tijdje mee

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:57

hier een fikse besparingstip als je electrolyten gebruikt voor je paard :
een pot van 1 kg kost bij de paardendrogist 27,95
een pot van 4 kg kost 16,75 bij agradi
op de pot van de pd staat paard, op de pot van a staat kalf maar ik heb nagevraagd bij mijn veearts en hij verzekerd mij dat het precies hetzelfde spul is en ik het zonder probleem kan gebruiken voor mijn paard.......

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:20

ik bezuinig wel lekker op mn kleding Lachen

per jaar geef ik ongeveer 150/2000 euro uit aan "kleding en schoenen" en 100 euro aan ondergoed (ruim genomen, een goede BH is een must bij het paardrijden...)
Ik mag veel kleding meenemen van de uitverkoop (monster verkoop, staat op P11) waar ik dan niet voor hoef te betalen.
Erg handig dus.

Nog een tip: zoek een thuis kapster, die vragen meestal tussen de 10 en 15 euro per knipbeurt, terwijl je bij de echte kapper al snel 27,50 voor alleen knippen betaald

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:25

ma_rie_tje schreef:
Nog een tip: zoek een thuis kapster, die vragen meestal tussen de 10 en 15 euro per knipbeurt, terwijl je bij de echte kapper al snel 27,50 voor alleen knippen betaald

Wow! Welke kapper ga jij dan wel niet? Ik ga altijd naar een "echte" kapper en betaal 13,95 voor wassen, knippen en fohnen. Thuiskappers hier in de regio vragen hooguit een euro minder en voor die euro hoef je niet je stofzuiger te pakken (besparing Tong uitsteken ).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:28

oja je mascara bijna op? Gooi er een druppel bodylotion bij ff soppen, tadaa en hij kan nog weer ff mee

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:31

tja, randstad he!

27.50 is de goedkoopste kapper hier in het dorp (maar woon dan ook in wassenaar...)
In de stad was mn zusje de vorige keer voor wasse knippen drogen *dus niet fohnen* 47,50 kwijt.

Het kan vast wel goedkoper dan de kapsalons hier in het dorp, maar ik hou het we bij de thuiskapster van 10 euro Knipoog

wat ook scheelt is als je alleen knippen neemt. Gewoon je haar tuis van te voren wassen (dat scheelt hier tenminste... ik durf bijna niks te zeggen nu ik buitenzorg dr knipkosten heb gehoord.....)

Arabesk: doe er geen body lotion in, dat kan irritaties geven, doe het met oogmake-up remover.
Bodylotion kan flinke allergische reacties geven, je ogen zijn gevoeliger dan je benen Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:34

Manlief knipt en kleurt mijn haar altijd, kost me alleen een kusje Tong uitsteken

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:49

Jellie schreef:
Manlief knipt en kleurt mijn haar altijd, kost me alleen een kusje Tong uitsteken

Niet jokken, of kleur jij je haar soms met het bietensap wat over is na de avondmaaltijd?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:07

ik heb een lief nichtje die kapster is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:27

Mijn kapster is E8. Wassen en knppen. Verf moet je zelf halen maar bij de kapperswinkel is dat E7,00

Nette prijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:54

Ik probeer zo bewust mogelijk te kopen.
Ik doe 1 x in de week boodschappen met een bepaald bedrag. Voor groente ga ik naar de plaatselijke (dorp) groenteteler. Daar is mijn groente veel goedkoper, verder ga ik naar de biologische varkenshouder of koeienhouder voor vlees, is zowat net zo duur als gewoon vlees bij de c1000. Fruit haal ik bij mijn zus en ook de eieren en veel fruit haal ik uit de tuin, evenals kruiden. Ik drink geen koolzuurhoudende dranken en vaak ook geen alcohol, een glaasje wijn is echter wel lekker.Vaak gewoon ranja of water. Veel spullen, zoals supplementen voor je paard, krijg je goedkoper bij een reformzaak, alleen staat er dan geen paard of iets op de verpakking. Broeken koop ik goed, maar shirts bij de discountwinkel van de wehkamp. Kinderkleding uit de reclamefolders. Bloeiende planten koop ik in het najaar, dan is het vaak 75% er af, liever nog bij de kweker. Verder Mp enz. Ik weiger juist geen folders, omdat ik dan zie waar ik nodige zaken (bijv. luiers) voordelig in kwantiteit kan aanschaffen. Verder ga ik naar de markt.
Sommige dingen vind ik een investering waard en ben ik heus bereid meer te betalen.
Ik heb geen afwasmachine, ik spoel voor en dan gewoon ouderwets een sopje in de afwasteil, heb er geen hekel aan, ik denk altijd na tijdens de afwas of zing mee met de radio.
Ik heb veloursgordijnen voor mijn buitendeuren in de winter, dat houdt de tocht tegen en scheelt op je energienota.
Zo kan ik nog zoveel dingen bedenken. Ga af en toe eens naar de site van oma weet raad, daar vind je huismiddeltjes die een stuk goedkoper zijn dan de spullen uit de winkel.
Ik leef zuinig, maar we lopen er allemaal schoon en verzorgd bij, eten goed, de dieren zien er goed uit en worden goed verzorgd. het huis ligt er netjes bij. En omdat ik zuinig leef, kan soms net een beetje meer.
Mijn man werkt als kapitein op zee en ik ben thuismoeder en door oa zuinig te zijn, kunnen we ons deze luxe permiteren.
Iemand nog energiezuinige tips???

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:35

Een trui aan trekken,s,avonds onder een kleedje gaan zitten.Wasgoed drogen op de kachel,wasgoed dat niet te vuil is op de hand wassen.Niet te veel lampen aan doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:50

Ik koop nu al sint cadeaus,morgen bij de Aldi bv hebben ze leuke dvd,s in de aanbieding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:15

Cathelijne schreef:
poes schreef:

Minder zeep gebruiken? Scheelt ook weer in de portemonnee Geld, geld!

Haalt niks uit, ik moet gewoon lang programma gebruiken anders kan ik op den duur geen zeep meer gebruiken. Ik ga me ooit nog wel eens van die wasballen aanschaffen denk ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:39

marleen_usar schreef:
Wasgoed drogen op de kachel

Ik heb een gaskachel, dat verbrandt als een gek Zij zijn groot en ik is klein!

Ik heb bijna overal spaarlampen. Ze zijn tegenwoordig ook in peertjesmodel dus ook in open lampen gaat dat prima.
Mindim schreef:
Voor groente ga ik naar de plaatselijke (dorp) groenteteler. Daar is mijn groente veel goedkoper, verder ga ik naar de biologische varkenshouder of koeienhouder voor vlees,

Ik zou dat wel graag willen, maar ik weet niks in de buurt

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:27

Geen dingen kopen die niet nodig zijn.. Da's bij de meeste mensen toch wel het grootste probleem..

Zoals dekens, bitten, sporen, zwepen, ijzers bij de hoefsmid.. Scheelt je een hoop geld hoor!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:29

Faux schreef:
Geen dingen kopen die niet nodig zijn.. Da's bij de meeste mensen toch wel het grootste probleem..

Zoals dekens, bitten, sporen, zwepen, ijzers bij de hoefsmid.. Scheelt je een hoop geld hoor!

of te wel niet te vaak bij te koop van Bokt gaan zitten kijken Knipoog

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:46

Ipv van zakjes een broodtrommel gebruiken.
Ipv diepvrieszakjes doosjes kopen.

Voor de rest is er al veel genoemd.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:50

ejpook schreef:
Faux schreef:

of te wel niet te vaak bij te koop van Bokt gaan zitten kijken Knipoog

Tenzij je natuurlijk opzoek bent naar een Canon EF 75-300mm telezoom-objectief! Haha! hahahaha.