Speelgoed van vroeger:D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BasiNami

Re: Speelgoed van vroeger:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:37

Geweldig topic :D
Deze mist nog: Meneer Kaktus is.. Oké!

Bij ons op school was het een hele tijd heel erg in om van die pluizige haarspeltjes in te hebben, met een bosje veren eraan zeg maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:43

sjorsie schreef:
rock en rol en ook nog de Samba danst hij met je mee, boes boes boes boes!

En een fietsband repareren bush bush bush.

Twisty had ik ook! Maar ik was wel heel teleurgesteld dat er een touwtje aan moest..In de reclame kon hij alles uit zichzelf.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 07:40

en van dat rubber om zelf haarspeldjes van te maken enzo.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:15

Jaaaaa die worm of rups ofzo (wat het ook moest voorstellen) aan zo'n doorzichtig draadje en die ging overal mee naar toe :D Die was zooo cool.. :)

En inderdaad die tamaguci,wat een hype was dat!! en natuurlijk Furby..
Slimey had ik ook heel veel (ik was trouwens laatst op zoek naar zo een maar ze hebben de orginele gewoon niet meer!!) en toen had ik er een die ook van slimey was en die voelde heel anders.. :(

En oke iets minder oud maar wel mijn jeugdding.. Telekidssss!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:24

Of Villa Achterwerk voor de kabeltv-lozen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:26

Wat een leuk topic, merk wel dat er generatiekloven zitten hier dus ook met verschillende dingen gespeeld hebben ik ben zelf van '72
Heb met luciferpoppetjes gespeeld http://manamana.nl/?p=11
Poppenkast
Playmobiel
Babries (En dan het liefst picknicken of dat ze gongen trouwen)
keukentjes
Van die plakdingen (Handjes en inktvissen) die je tegen het raam moest gooien en dan omlaag kroop
Lolobal
2 harde ballen aan een touwtje, dan moest je het steeltje in je handen houden en ze heel hard tegen elkaar aan laten klakken (Boven en onder) en dus je hele armen blauw werden.
Blikkietrappen
Ach en teveel om op te noemen.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:59

luciferpopjes! jaaah! die wist ik ook nog eigenlijk...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:29

Ik was helemaal gek van mn lichtwormpoppetje. Hard plastic schattig poppetje wat licht geeft in het donker (moet je dr wel eerst in het licht 'opladen' :D )
En een minibarbie-iets in de vorm van een elfje, met afneembare vleugels
Rolschaatsen vond ik toen al geweldig, maar ging iets te vaak op mn bek. Doe ik nu dan eindelijk beter :D
smurfensnot maken was altijd leuk, net als mn eigen 'parfum' :P (men neme een bakje water en plukt de bloementuin kaal...)
slimy heb ik ook gehad, maar gaf iets te veel zooi
En bordspelletjes, zoals mensergjeniet. Daarbij was het de lol de tegenstander zo hard mogelijk het bord af te meppen }>

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:34

ik had toen een lolobal en dan tegelijkertijd springtouwen hiih.. en heel veel knikkeren deden we ook echt wedstrijdjes haha
. en van dat slijmspul en dan in de klas steeds scheten laten.
en rolschaatsen.
en we deden ook paardrijles met de fiets.. hadden we de letters op de stoep getekend en toen ging er 1 lesgeven hahaha.. hoe we erop kwamen geen idee

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:07

Ik voel me weer even kind...leuk om te lezen dit! Ik had geen smurfensnot want dat vond mijn moeder vies stel je voor dat het zakje zou knappen, dus dat maakte ik stiekem. Op school maakten we ook altijd lijmballetjes, gewoon lijm uit een potje, beetje water erbij en dan rollen tot je een balletje had. Uitdaging was om hem zo groot mogelijk te krijgen. We bewaarden ze uit het zicht van de meester in ons laatje. Was een leuke variant voor als je geen kneedgum had.

Wat ook idd vies en plakkerig was waren die handjes voor op het raam, geloof dat mijn moeder er ook spijt van had dat we die hadden gekregen. Verder speelde ik veel met my little pony en troeliewoelies (weet niet of die al genoemd zijn?). Ik had ook barbies, daar knutselde ik dan met een oude schoenendoos zelf een auto bij.

Verder knutselde ik ook met rubber en heb een hoop broches, oorbellen en haarspelden gemaakt. Ook nog mensen die aan origami deden? Ik ben niet veel verder gekomen dan de zwaan, maar had wel allerlei boekjes met voorbeelden en natuurlijk de bijbehorende vouwblaadjes. Mijn vriendinnetje op school was er echt verslaafd aan dus deed ik ook -zij het iets minder enthousiast- mee.

Dat pianootje waar highwaykind het over heeft ken ik wel maar geen idee hoe dat heet.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:32

Ook hier plakhandjes (afwassen en hij doet het weer), smurfensnot, lijmballetjes (!), origami en ook de term troeliewoelie komt me bekend voor maar ik zou niet meer weten wat dat is.
En een Poppel, en een shuttel (die na een tijdje verboden waren omdat je ze niet op je oog moest zetten).
Die wormpjes aan een touwtje die je kunstjes kon laten doen vond ik altijd heel stom, heb ik nooit gehad dus.

Loloballen met een springtouw, met 2 springtouwen op het schoolplein, elastieken, in een lange rij met klasgenoten een of ander liedje zingen (en op het eind moest je je schoen zo ver mogelijk het plein over 'uitschoppen' bij de zin "Jantje schopt zijn schoentjes naar de maan")
En handstand overslag over een skippybal heen.

Krimpy dinky in de oven (laaste terug gevonden, werkt nog prima)

En ik heb een poos geleden op Ebay een paar bakjes Silly Putty gekocht (warmte gevoelig, veranderd van kleur dan, en een paar met glitter. Leuk als alternatief stressballetje )

Jammer dat je niet weet hoe dat pianootje heet SusanH

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:38

Geweldig!

Ik had vroeger van die Jojo's van twix mars en snicker enzo :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:40

Kitty schreef:
Jazeker.
Wat dacht je van eh.. geen idee hoe het heet. Zo'n half balletje die je om moest keren en dan op de grond leggen of gooien. Dan ploepte hij omhoog.
Poppels ken ik ook nog wel. Die mocht ik niet van mijn ouders. En dat terwijl mijn vriendinnetje er wel eentje had.

Ooooh ja haha :')
Ik kom hier allemaal dingen tegen waarvan ik denk oh ja dat had ik ook :))

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:42

My little pony, en met elastiek en springtouw!
en vast nog wel meer dingen, maar de meeste dingen herinner ik me niet! :+

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:44

Kitty schreef:
Jazeker.
Wat dacht je van eh.. geen idee hoe het heet. Zo'n half balletje die je om moest keren en dan op de grond leggen of gooien. Dan ploepte hij omhoog.

Dat ding wat omhoog ploept heette hier een 'shuttle' of 'spaceship' of zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:47

De magic twisty viel mij ook erg tegen := wist niet dat het visdraadje zo duidelijk zichtbaar was in het echt!

De lolobal was niet aan mij besteedt :n was daar te onhandig voor :P

Elastieken vond ik erg leuk! Vooral thuis oefenen met het elastiek om 2 stoelen heen hahaha :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:49

Nou ben ik pas van eind jaren 80...
Maar wat dachten jullie van PiniPon? :=

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:00

wat heerlijk om al die dingen weer eens te herinneren !

de lolobal had ik ook, troeliewoelies, poppels, little ponies

van alles wat hier genoemd is, maar wij deden ook een tennisbal in 1 of 2 panties en die sloegen we dan om ons heen tegen de muur aan....met een liedje erbij natuurlijk :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:11

Oh wat een heerlijk topic, de meeste dingen heb ik hier toch echt wel voorbij zien komen :j
Ik had vroeger ook altijd een pop: Poppedijntje :+ Vond haar laatst nog terug op zolder :D

Die spenen e.d. heb ik ook gehad, later bleek dat je er niet op mocht zuigen omdat het kankerverwekkend kon zijn. Elastieken heb ik ook gedaan, touwtje springen ook. Doe ook al een week mijn best om op een liedje te komen.
Wij deden ook altijd staat-bal ofzo iets, of landverovertje, dan moest je in een kring staan en dan had ieder zijn eigen stukje land, hoe het precies werkte weet ik niet meer.
Op school deden we heel vaak: Kom, schaar of ketting. Stond er iemand gebukt met zijn handen op het kozijn te leunen, de ander moest op de rug springen en moest dan raden wel gebaar je achter je rug met je handen maakte. Als het fout was, mocht je er weer af, als het goed was moest jij zelf staan en als je er afviel moest je gebukt achter die ander gaan staan en zo werd de rij steeds langer :D :D Best ruig ging dat soms :D

paardje spelen in de speeltijd en het elastiek waar je eerder mee aan het elastieken was geweest, deed het heel goed als teugels en dan gewoon ook over de wipwap heen springen.

Poppels heb ik ook gehad :j

Oh trouwens ik vergeet iets, mijn allergrootste verzameling :+
Van die klembeestjes, die had ik aan een touw door mijn hele kamer heen hangen, eens kijken of ik daar een plaatje van kan vinden. Of wat vondik die geweldig *stiekum dus nog steeds :D *

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:11

_Chantal89 schreef:
Geweldig!

Ik had vroeger van die Jojo's van twix mars en snicker enzo :D

Jaaaa een skittel jojo 8-)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:17

My little pony idd, had ik een heel huis van met pony's.. hahaaa en niet te vergeten idd de poppels!! my god, wat een goede oude tijd :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:49

jaaa die spenen had ik ook :D al bleek dat inderdaad toch niet zo gezond te zijn :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:32

Zo'n plastieken balletje aan een touw dat je rond je enkel moest doen, en dan moest je rondjes draaien en me je andere been over het touw springen :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:53

Misschien al genoemd hoor, maar je had ook van de rupsen (dacht tenminste dat het rupsen waren) met een gat aan de onderkant waar je vinger in paste en ze waren glow in the dark, iemand enig idee?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:02

Ja, die bedoelde ik dus met mn glimworm :D
Ik heb de mijne nog steeds (moest em wel terug jatten van mn zusje, die had em gewormnapped 8-) )