Ik heb heel veel respect voor hoe je deze situatie aanpakt, echt petje af!
Jouw dochter heeft al flink wat bagage bij zich, dus je hebt nu wel wat anders aan je hoofd dan je afvragen of het met een ander ook zo gaat.
Ik ben het namelijk wel eens met de stelling "ieder voor zich en God voor ons allen."
Als iedere ouder voor zijn eigen kind kiest en goed voor zijn eigen kind zorgt hoef je niet voor een ander te zorgen, dan hoef je je niet af te vragen welk kind hij zal pakken nu je dochter er niet meer is, want de ouders van dat kind zorgen er zelf voor, dat is hun verantwoordelijkheid zolang het kind het nog niet zelf kan.
Zorg eerst voor jezelf, dan pas kan je voor een ander zorgen!
Het werkt niet altijd zo in de maatschapij, er zijn nu eenmaal "zwakkeren" die opgevangen moeten worden, maar daar zijn instanties voor, die hebben er voor geleerd, kunnen het aan en krijgen er voor betaald, die hoeven het er niet "naast" te doen.
Ik wil je graag heel veel sterkte wensen de komende tijd, jij, je dochter en natuurlijk de rest van het gezin!
Ik duim dat het jongetje na pinksteren op een school zit waar hij op zijn plekje is, want wat moet het vreselijk zijn om jezelf niet normaal kenbaar te kunnen maken, je frustraties niet anders dan op deze manier kwijt te kunnen.
Jammer dat er in dit topic een hele discussie (in mijn ogen een erg onterechte) is geweest over hoe je dit aanpakt, tuurlijk kan je het er niet mee eens zijn, maar niet op deze manier.
Ik wil er graag één ding over kwijt:
faye schreef:Dat zeg je nu. Maar misschien weet je er dan wel helemaal niets van en is jouw kind ineens pispaal. En dan blijkt dat dat komt omdat een ander kind is thuis gehouden in de hoop dat een ander kind (jouw kind dus) gepakt zou worden. DAAR gaat het me om!
Nu ben je zelf heel erg krom bezig en wat mij betreft valt je hele betoog in duigen met enkel deze opmerking.
Eén kind wordt de grond in gepest en daarom thuis gehouden door de ouders, en jij bent "boos" dat zij hun kind niet laten pesten want stel dat jouw kind dan nu het pispaaltje is? Wie is er dan egoistisch bezig?
TS heeft al heel vaak aan de bel getrokken er werkt er met man en macht aan, heeft al meer instanties ingeschakeld dan de school zelf en doet ontzettend haar best, en meer kun je niet doen!