Als je kind op school word mishandeld....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Re: Als je kind op school word mishandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:43

wat_nu schreef:
O, ja, dit wilde ik nog ff kwijt;

School dacht de weg van de minste weerstand te kiezen, althans dat is mijn mening. Laat zij haar kind maar meenemen, dan blijft het tenminste nog een poosje rustig....

Pfoeh, is hij daar even een verkeerde tante tegen gekomen Frusty Stommeling(en).... Hadden ze nou echt gedacht er zo gemakkelijk vanaf te komen?

Het verhaal van die man van het JGZ, sterkt mij alleen maar in het feit dat er hoe dan ook, als hij na pinsteren weg is of niet, iets aan dat beleid daar moet gebeuren....

Heel goed dat jij degene bent die er wat aan doet, maar echt stom van de school dat ze denken dat als jij je kind mee zou nemen, dat het dan weer even opgelost is... Want als jij het niet was geweest, was er hopelijk wel een andere ouder opgestaan die gezegd had dat dit niet langer zo gaat! En fijn dat die man van het JGZ tegen de school kan getuigen, want dan sta je ook weer wat sterker...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:28

Wat vond je vriendin van de hele gang van zaken?

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:50

Jeetje wat een situatie.. Ik wil je veel succes wensen verder!
Ik weet dat het heel moeilijk is voor de school om een kind weg te sturen (bijna onmogelijk). Wat de school moet doen is een melding maken bij het AMK.. Daar moet er dan wat mee gedaan worden.. (kan ook erg lang duren) Tot die tijd denk ik dat het verstandig is je dochter wel weer terug naar school te sturen (misschien in een andere klas?) omdat dit waarschijnlijk een lange procedure wordt en zij in de tussentijd zonder onderwijs en sociale contacten zit.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 11:03

Gisteravond laat, werd ik gebeld door een moeder van een van de klasgenootjes (ze hebben een activiteiten week deze week).

Ze had er met een van de leraren over gesproken en die vonden het toch ook wel heel sneu, dat ze nou niet mee zou doen aan alle leuke dingen.... Geopperd werd om haar in de pauzes dan maar bij de meester te laten staan, zodat ze in ieder geval mee kon doen....
Ik werd razend!!!
Nou lag het aan ons????????????
GVD Stoom uit je oren
Wat denken ze nou? Dat wij het niet sneu vinden? Heel er sneu zelfs.....
Zij zijn toch degenen die het in 1e instantie niets interesseerden dat we haar thuis hielden?
Zij hadden toch geen oplossing aangedragen?
Zelfs bovenstaande niet!!!
Welke ik hoe dan ook niet gepikt had, maar goed....

Ben met mn duivelse kop de school ingestoven vanmorgen en heb ze eens héél flink de mantel uitgeveegd....
Ja, wij horen ook dat jij ouders belt en gister belde de wethouder.....
Ik: "Ja, wat denk je nou dan? dat ik achterover was gaan zitten en maar afwachten of hij weg zou zijn volgende week? Het gaat mij nu in princiepe helemaal niet meer om hem, maar om jullie en jullie beleid van een stuk str... Reken maar dat jullie hier verandering in aan moeten gaan brengen"
Komt net de leraar ook toevallig binnen met een briefje met mijn telefoonnummer: "wilde jou net bellen, want wij vinden het heel erg dat ze niet mee doet..." Gaaaap Schijnheilig

Ik, jaja, onder dwang van de wethouder, anders hadden jullie heus niet gebeld.
Ik vind dit diep triest....

Nou hebben ze beloofd om die jongen 1 op 1 in de gaten te gaan houden zodat mijn dochter naar school kan, grrrrr..... Nu ineens kan het wel Boos!

Ben eerst maar weer es naar huis gegaan.
Heb vervolgens toch maar de leraar weer gebeld (inmiddels is het hun wel duidelijk geworden dus) en hem gemeld dat, ik hem het vertrouwen geef, dat zij hem héél scherp in de gaten houden, dat haar niks overkomt, mocht hij ook maar met 1 vinger naar haar wijzen, ik sancties tegen de school ga eisen, hen persoonlijk verantwoordelijk stel en ..... nou ja een heleboel meer.

Duidelijk is dat ze heel erg van mij geschrokken zijn en dat ze schoorvoetend hun fouten aan het toegeven zijn, als is het beetje bij beetje.

Wel heb ik gelijk de leerplichtambtenaar (die die met vakantie was en eigenlijk over deze zaak gaat) op de hoogte gesteld van wat er nu gaat gebeuren en deze werd me toch boos!
"wie zegt dat ze niks hadden kunnen doen, ze hadden hem maandag gelijk kunnen schorsen totdat de nieuwe school begint, avn mij hadden ze geen last gehad hoor! Ik ga nu gelijk met ze bellen en bel je zo terug"

Dit laatste is een uur geleden en ik wacht met smart op zijn telefoontje...

Wel laat ik haar vanmiddag dus naar school gaan, al zit ik dan niet lekker; voor haar is het beter en duidelijk is dat zij er nu wel voor moeten zorgen dat haar niks gebeurt, maar als zij denken dat daar gelijk ook de kous mee af is dan hebben ze het wel duidelijk mis!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:25

Wat een vreselijk aangrijpend verhaal zeg!
Ik ben zelf pabo - student en als ik dit lees snap ik de handelingen van sommige leerkrachten niet.

Verder zou ik als ouder meteen mijn kind op een andere school doen en verdere stappen ondernemen tegen dat jongetje..*dit is natuurlijk wel erg lastig!*

Ik wens jullie veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:31

Tjongejonge...ik hoop dat de leerplichtambtenaar nog iets uithaalt! Wat een verhaal joh! Ik vind t erg knap hoe je dit allemaal aanpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:38

Super van je dat je ze daar ff hebt laten weten hoe het zit!
Wat een lakse zooi daar

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:47

Allemachtig wat een drama zeg!
Je doet er goed aan om je kind van school te halen, dit kan ze echt niet langer aan als ik het zo lees.
Wat een gestoord kind zeg, die jongen, die moet ook een hoop problemen hebben thuis dat ie zich zo gedraagd...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:57

Echt vreselijk dat de school hier zo laks op reageert. Ik zou geen minuut gerust zijn als ik wist dat mijn kind in de buurt van die jongen moet rondlopen. Wat vinden andere ouders er dan van (als dit al in het topic staat, ik heb het voor de duidelijkheid niet helemaal gelezen). Het is niet ideaal om haar thuis te houden, maar eerlijk gezegd zou ik er ook over denken. En ik zou op zoek gaan naar een andere school, maar aangezien hij binnekort toch weg moet van die school is dit mss niet direct nodig. Alhoewel als je ziet hoe ze handelen daar op school, zou ik me toch vragen bij stellen. Hopelijk word er snel iets aan gedaan en kan ze terug normaal naar school gaan. het is toch al erg dat een kind bang is om naar school te gaan door een ander kind.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:17

Benieuwd naar de reactie van de leerplichtambtenaar.....

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:24

Jeetje, het wordt steeds gekker en erger zeg! Ik hoop dat de ambtenaar nog meer indruk heeft gemaakt. Ben benieuwd wat hij je te zeggen heeft

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 12:24

Mijn kind wilde zelf ook weer naar school vanmiddag hoor!

Ik heb haar natuurlijk ook het hele verhaal van vanmorgen voorgelegd en weet je wat zij zei?

Nou, dan ga ik straks weer naar school, ze zullen nu toch eindelijk wel snappen dat mijn moeder niet voor de poes is? anders zijn ze wel heel heel dom hoor!

hihihi, de wijsneus Bloos

Van die ambtenaar heb ik nog steeds niks gehoord

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:40

succes vanmiddag op school! Ik hoop dat je kind een leuke ontspannen veilige middag heeft, want dat is het allerbelangrijkste.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:51

Ik heb heel veel respect voor hoe je deze situatie aanpakt, echt petje af!

Jouw dochter heeft al flink wat bagage bij zich, dus je hebt nu wel wat anders aan je hoofd dan je afvragen of het met een ander ook zo gaat.
Ik ben het namelijk wel eens met de stelling "ieder voor zich en God voor ons allen."
Als iedere ouder voor zijn eigen kind kiest en goed voor zijn eigen kind zorgt hoef je niet voor een ander te zorgen, dan hoef je je niet af te vragen welk kind hij zal pakken nu je dochter er niet meer is, want de ouders van dat kind zorgen er zelf voor, dat is hun verantwoordelijkheid zolang het kind het nog niet zelf kan.
Zorg eerst voor jezelf, dan pas kan je voor een ander zorgen!
Het werkt niet altijd zo in de maatschapij, er zijn nu eenmaal "zwakkeren" die opgevangen moeten worden, maar daar zijn instanties voor, die hebben er voor geleerd, kunnen het aan en krijgen er voor betaald, die hoeven het er niet "naast" te doen.
Ik wil je graag heel veel sterkte wensen de komende tijd, jij, je dochter en natuurlijk de rest van het gezin!
Ik duim dat het jongetje na pinksteren op een school zit waar hij op zijn plekje is, want wat moet het vreselijk zijn om jezelf niet normaal kenbaar te kunnen maken, je frustraties niet anders dan op deze manier kwijt te kunnen.

Jammer dat er in dit topic een hele discussie (in mijn ogen een erg onterechte) is geweest over hoe je dit aanpakt, tuurlijk kan je het er niet mee eens zijn, maar niet op deze manier.
Ik wil er graag één ding over kwijt:

faye schreef:
Dat zeg je nu. Maar misschien weet je er dan wel helemaal niets van en is jouw kind ineens pispaal. En dan blijkt dat dat komt omdat een ander kind is thuis gehouden in de hoop dat een ander kind (jouw kind dus) gepakt zou worden. DAAR gaat het me om!

Nu ben je zelf heel erg krom bezig en wat mij betreft valt je hele betoog in duigen met enkel deze opmerking.
Eén kind wordt de grond in gepest en daarom thuis gehouden door de ouders, en jij bent "boos" dat zij hun kind niet laten pesten want stel dat jouw kind dan nu het pispaaltje is? Wie is er dan egoistisch bezig?
TS heeft al heel vaak aan de bel getrokken er werkt er met man en macht aan, heeft al meer instanties ingeschakeld dan de school zelf en doet ontzettend haar best, en meer kun je niet doen!

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:53

Groot gelijk dat je zo opkomt voor je kind, de school had in deze situatie allang adhoc kunnen reageren. Ze hebben alles laten escaleren. Echt onvoorstelbaar. Het jongetje is ook beter af op speciaal onderwijs. Technisch gezien had de school dit probleem allang moeten onderkennen

Heel veel sterkte en ik wens voor jullie een goede afloop

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:59

ik ben zo benieuwd wat die leerplichtambtenaar gaat zeggen... de school heeft zich daar de hele tijd achter verscholen, maar blijkbaar dus écht zonder enkele reden, want die man staat achter jou, haha!!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:25

Man wat een aangrijpend verhaal zeg. Ik vind het echt super hoe je het aanpakt. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ben benieuwd wat de leerplichtambtenaar zegt.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:39

Wat een verhaal.. ben er ook even stil van..
Mijn broertje zit op een speciale school, een school voor kinderen met ADHD en autisme. Dit jongetje (duidelijk een ernstig geval) zou ook op zo een school moeten zitten, deze 'speciale' school zou hem niet mogen weigeren!!
Afschuwelijk wat je dochter heeft moeten meemaken, en heel sterk van haar om het uiteindelijk te hebben verteld! Wie weet hoeveel andere kinderen dit jongetje, en andere, pijn doet die hun mond niet opentrekken. Ik heb diep respect voor je dat je er zo achter aan gaat! En die school...!@# laat ik daar maar niets over zeggen. Boos!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:06

Ik vind het echt top van je hoe je tekeer gaat tegen de school hoor !

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:07

Ik hoop zo dat het zijn vruchten afwerpt! Hoe vond je dochter het op school?

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:14

Kunnen ze dat jongetje niet de hele dag apart laten werken.. ?Dat is bij mijn broertjes basisschool wel gebeurd. Dat jongentje sloeg heel veel en bedreigde mensen. Dus wordt die voorlopig in een apart kamertje de hele tijd gehouden en ook lesgegeven. En mag niet naar buiten in de pauzes. Hij wordt binnenkort overgeplaats naar gesloten inrichting.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:32

Ik heb dit topic met volle verbazing gelezen..
Dat kind (die ander ook trouwes) hoort op een speciaal onderwijs!! Dit gaat te ver, ik vind het belachelijk hoe beide scholen bezig zijn/waren..sorry, maar dit moet niet kunnen.. Je hoort een kind naar school te brengen met een veilig gevoel, maar dat is in deze situatie dus helemaal niet..
Overgens vind ik het super wat jij doet!! Ik snapt niet dat andere ouders dat niet doen, en dat de ouders van dat jongetje hem niet overzetten naar speciaal onderwijs!!
Jou dochtertje heeft heel wat meegemaakt, maar is volges mij een taaie! Toch wens ik jullie heeel veel sterkte en wijsheid toe..!! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:38

En hoe is het vanmiddag gegaan op school?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:49

Ik krijg er kippenvel van sterkte (K)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:12

runningkawa schreef:
En hoe is het vanmiddag gegaan op school?

ik ben ook razend benieuwd!