geloof en discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: geloof en discussie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:09

Ach zo ben ik is door een getuigen van jehova uitgelachen, toen die hoorde dat ik boeddhist was.
Dat ik in een sekte zat enzo, en zo een verwijten

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:11

Quellian schreef:
runningkawa schreef:
Het was al bekend dat er over iedereen geroddeld wordt in dat toic
Elke keer weer over een ander
Hoe kinderachtig kan het zijn... Verdrietig

ravellie , jammer dat je daardoor weg gaat Ja

Vind het ook jammer.

En volgens mij mag je idd niet in topics andere topics bespreken. Laat staan belachelijk maken. Vind dat ook echt heel laag.

Gelukkig maken jullie je daar dus nu zelf ook schuldig aan!!
Als jullie goed zouden opletten dan was er al eerder in dat topic een grapje over gemaakt
voordat dit topic geopend was!!!!!!!
Tja en dan hebben we het altijd over beter lezen dames. Nou wie de schoen past trekt hem aan!
RK vind jou ook zeker niet van volwassenheid getuigen!
Laatst bijgewerkt door Deerne op 26-02-07 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:27

@danilo...
en misschien kan je ook zeggen go sorry dat dat zo overkwam, was niet zo bedoelt. Clown

dan kom je in een prettigere conversatie terecht als nu ..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:31

katiavl schreef:
Ach zo ben ik is door een getuigen van jehova uitgelachen, toen die hoorde dat ik boeddhist was.
Dat ik in een sekte zat enzo, en zo een verwijten

Pfffff dat mogen de jehovah's getuigen zelf echt niet zeggen vind ik Nagelbijten / Gniffelen (wie lijkt hier nou af en toe op een sekte)

(val me niet aan, ik heb er zelf ook bij gezeten met mn ouders dus weet waar ik het over heb Knipoog )

Respect hebben voor andere geloven of niet-gelovigen blijft een lastig punt..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:35

Moderatoropmerking:
Kan hier gewoon op een normale manier gediscusieerd worden?
Zou zonde zijn als er een slotje op moest.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:36

Vjellko schreef:
@danilo...
en misschien kan je ook zeggen go sorry dat dat zo overkwam, was niet zo bedoelt. Clown

dan kom je in een prettigere conversatie terecht als nu ..

Heb je mischien wel gelijk in. Vind het alleen erg storend dat er mensen zijn die er
alles aan doen om het topic waar wij in zitten bewust in een kwaad daglicht te zetten.
Daarbij dat topic bestaat al een aantal pagina's waar er meerder keren een grapje is geweest
over een geloof. Dus het is niet iets wat nu plots besproken wordt en dat wordt er nu wel
beweerd vandaar mijn reactie. Verder aan iedereen die wel een geloof heeft prima heb ik
niks op tegen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:38

Goh, zo moeilijk is dat toch niet respect hebben voor andere geloven en niet gelovige mensen.
Alhoewel geef ik toe dat ik vind dat geloof niet in de werkplaats enzo moet gezien worden. Ik denk dat weinige in mijn omgeving zelfs weten wat ik geloof. En dat vind ik juist mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:38

Ik heb bij mijn sollicitatie gewoon verteld over mijn heks-zijn Lachen
No problemo Lachen

En idd zo moeilijk hoeft het niet te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:47

Vjellko schreef:
Ik heb bij mijn sollicitatie gewoon verteld over mijn heks-zijn Lachen
No problemo Lachen

En idd zo moeilijk hoeft het niet te zijn...

Hahaha, geweldig, staat je broomstick op de parkeerplaats? Of vroegen ze je of je gewoon een kreng was. Ik zou in een deuk liggen als ik zoiemand als sollicitant zou krijgen. Als je even goed was als anderen, zou dat, de heerlijke openheid voor mij de doorslag zijn geweest je aan te nemen. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:49

Haha! ik solliciteerde bij een kooktijdschrift en ze vroeg wat mij specifiek interesseerde aan koken en eten. Dus ik vertelde dat ik mij erg bezig hou met de seizoenen en kruiden etc.. en zo kwam het er op Haha! Volgens mij vond ze het idd juist erg leuk dat ik het gewoon zei.

en ik ga gewoon met de trein Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:50

Citaat:
Goh, zo moeilijk is dat toch niet respect hebben voor andere geloven en niet gelovige mensen
.

Is juist wel heel onmogelijk en moeilijk overal te wereld worden van afgeslacht over of wegens hun geloof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:51

een betere wereld begint bij jezelf Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:56

tita schreef:
Citaat:
Goh, zo moeilijk is dat toch niet respect hebben voor andere geloven en niet gelovige mensen
.

Is juist wel heel onmogelijk en moeilijk overal te wereld worden van afgeslacht over of wegens hun geloof

Klopt, maar tal van gelovingen prediken hun geloof als ware de enige echte en alle niet-gelovigen in hun geloof als barbaren en slecht en die mogen uit hoofde van hun geloof, denken ze, vernietigd worden. Dát heeft de meeste slachtoffers altijd gegeven en nog.

Zoals met de heilige oorlogen aan de hand is.

Maar bv de Jehova's, ik heb voor een firma gewerkt waar een kern van Jehova's werkten. Zij waren allerminst menslievend naar elke niet-jehova-collega. Was eigenlijk niet mee samen te werken, de veroordelingen, hel en verdoemenis kreeg je over je heen. Proef ook meemaals geen respect van gelovige naar niet-gelovige. Dat wekt irritaties op, alsof de niet-gelovige per definitie maar een slecht mens is en niet in hun hemel komt. Hoop als die hemels bestaan, identiteit niet meer bestaat, want vraag mij dan af of ik dan niet van de wolken getrapt wordt, lees immers geen bijbel en zit alleen in de kerk als ik meega naar begrafenissen, door in dit leven ontmoette mensen die weten dat ik niet kerks was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:59

Ik heb 2 hele lieve oude dametjes bij mij in de buurt die aan de deur komen voor Jehova en ik was een keer vrij, niks te doen en dacht nou kom maar binnen Haha! Kopjes thee gezet, koekje erbij en heb echt ontzettend leuk gesprek met ze gehad. Over Jehova's getuige, God, mijn 'hekserij' . Ik vond het echt geweldig hoe goed zij luisterden en ook mooi wat zij soms vertelden.. en uiteindelijk zei een van de dametjes nou meisje.. je geeft het misschien een andere naam, maar ik zie liefde en goedheid in je en dat is waar het om draait.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:03

tja ik had ook eens een gesprek met iemand van de pinkstergemeente....hij was ook zeer opdringerig....

Toen zei mijn vriendin " Als het allemaal zo moet dan ga ik iid liever naar de hel als naar de hemel want alle engeltje zitten zielig en droeving op een wolkje en de duivel lacht altijd dus het zal er wel gezellig zijn"

Tja wij waren niet meer te redden en die gozer ging toen gauw andere mensen op straat lastig vallen met zijn gemeente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:05

maar eigenlijk.. bedoelen veel van die mensen het wel goed.. ze willen jou behoeden voor de hel waar zij echt in geloven.. het kan irritant zijn.. maar de insteek is niet kwaad Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:05

@vjelko : dat waren zekrr uitzonderingen denk ik. bij ons hebben ze een keer zo hard aan de deur staan roepen. die man vroeg of mijn zus geloofde. ja zegt mijn zus. o zegt die meneer waarin dan? mijn zus antwoorde: in hekserij. nou die vent kreeg een hartverzakking volgens mij.
nou kwamen we ook net van een metal festival vandaan en zagen we er nog aardig vreemd uit maar goed

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:06

Russel inderdaad, was er ook eventjes niet goed van. Vjeillko dat is nou weer wel leuk om te horen.
maar heb eigelijk tot nu toe nog geen boeddhist gezien die echt het geloof echt uitroept. Als iemand hier andere ervaringen mee heeft kom maar op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:09

@geit: veel gelovige mensen hebben een heel verkeerd beeld bij hekserij.. en als dat woord alleen gebruikt wordt om te provoceren vind ik dat wel jammer..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:11

Ik ben gestopt met het 'heks' zijn, het is jarenlang, vanaf jongs af aan goedgegaan, maar ik heb het van me af gezet, omdat het toch wel vrij linke soep werd.

Hekserij wordt inderdaad in een verkeerd daglicht gezet, maar er zitten veel goede kanten aan, echt waar. Maar niet alles is goed eraan helaas.
Vjellko, voel je vooral niet aangevallen, maar dat zijn persoonlijke ervaringen. Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:12

Vjellko, ik vind het wel goed van je dat je er voor uit bent gekomen, ik had het toendertijd niet gedurfd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:12

maar wat is nu juist heks zijn, en wat doe je dan.

Want kruiden is ook bv chinese medicatie of homeopathie

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:12

lizzy2 schreef:
Oja, aan het begin van dit topic las ik dat God alle mensen liefheeft. Toch wordt dit in veel kerken (ja ook die van mij) anders geleerd.
Jezus pleit voor de mensen bij de Vader. Dit pleiten zou niet nodig zijn als God ons lief zou hebben.
Hij heeft zich van ons afgekeerd na Adam en Eva
.

Ik denk dat de christenen in dit topic dit misschien niet als waarheid zien omdat ze uit lichtere kerken komen.. Hopelijk geen knuppel in het hoenderhok .

Nee de mens heeft zich afgekeerd, niet de boel om gaan draaien. En God had de mens lief, maar God
kon niet naar de mens kijken, omdat Hij zelf zo heilig was en de mens zo zondig was geworden.
Daarom stuurde Hij Jezus, zodat de mensen weer bij Hem konden komen.

Trouwens, ikzelf heb er ook wel eens moeite mee, met geloven hoor. Dan denk ik bijvoorbeeld: hoezo
ben ik nou zo zondig? Ik kan er toch niks aan doen dat ik zo geboren ben etc. Of: tja, Adam en Eva
moesten zo nodig van die boom eten, ik niet. Maar ik denk dat iedereen wel van die boom had gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:13

geen probleem hoor Picassox Lachen
als dat je pad niet meer was, kan je beter een andere richting inslaan waar je je goed bij voelt Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:13

vjelko het werd door mijn zus niet gebruikt om te provorceren hoor