STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:45

Maar als iemand kiest om niet te werken, en geen uitkering/bijstand of wat dan ook aan te vragen (tot op heden is die nl niet genoemd in het lijstje met inkomen), wat is dan jullie probleem?

Verder ben ik het er wel mee eens dat er onduidelijkheden in het verhala zitten, maar door op ene dergelijke manier je vragen stellen is de kans op een antwoord niet zo groot.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:46

ik had zelf het vermoeden dat schrijfster zich in die zin ook rijk voelt, 4 katten, 1 hond, 3 paarden... geweldig toch?

ik heb niet veel gelezen maar ik zie in vele posts toch weer dat neerbuigende, negatieve ondertoontje... als ik me vergis, zeg het me hoor. het blijft leuk om over andermans leven te discussieren volgens mij Haha!

edit: oké hier wordt weer te snel gepost, eerste zin sloeg op de post van terrorita Lachen
Laatst bijgewerkt door Pellie op 08-09-06 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Debsey schreef:
volgen smij heeft de TS het ziekenfonds in berekend bij het loon van haar man..
ik geloof dat het daar automatisch van werd ingehouden...

*weet het niet 100% zeker meer*

maar dan telt dat toch ook gewoon mee met haar inkomen....

LiNdA1986

Volgens mij is dit topic alleen maar gestart om aandacht te vragen...

vind het wel jammer dat er nu niet meer wordt gereageerd door de TS
misschien kunnen we beter afwachten met wat haar handicap eigelijk is?
zo is het allemaal maar een beetje vaag... vind ik dan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:47

Lielle schreef:
Maar als iemand kiest om niet te werken, en geen uitkering/bijstand of wat dan ook aan te vragen (tot op heden is die nl niet genoemd in het lijstje met inkomen), wat is dan jullie probleem?

Verder ben ik het er wel mee eens dat er onduidelijkheden in het verhala zitten, maar door op ene dergelijke manier je vragen stellen is de kans op een antwoord niet zo groot.

Volgens mij heeft niemand hier een probleem. Er worden vragen gesteld, maar niet beantwoord. TS had graag 12 pagina's 'oohs' en 'aahs' gehoord, too bad!

Ze Pbt me nota bene dat ze gehandicapt is, weigert antwoord te geven. Nou ja, dan zal het allemaal wel meevallen!

Ik zeg altijd maar zo: wie zwijgt stemt toe. Dus al ze niet reageert, tja...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:48

Pellie schreef:
ik heb niet veel gelezen maar ik zie in vele posts toch weer dat neerbuigende, negatieve ondertoontje... als ik me vergis, zeg het me hoor. het blijft leuk om over andermans leven te discussieren volgens mij Haha!

Ik zou er niet aan moeten denken zo onder vuur te liggen, ik open dan ook geen topic Haha!

Ludora

Pellie ze reageerd zelf met een negative ondertoon naar de mensen die dit in de eerste instantie onwerkelijk vonden. Daarna is ze niet met goede argumenten meer gekomen om haar verhaal kracht bij te zetten. Dan krijg je dus dit soort vragen....

Tuurlijk voel je je rijk met je dieren en man en huis... Maar de TS heeft het echt over het financele plaatje.... Ook in mijn ogen is dit nog steeds echt onwerkelijk !!

Myfairytale

Ik ben eerlijk gezegd ook welbenieuwd... Bloos

Schimmelig

Lielle schreef:

Wat nou als iedereen er zo over zou denken? Mooie boel zou het dan zijn Scheve mond

Werken is niet slecht, niet voor de maatschappij, niet voor jezelf, niet voor je omgeving. Werk brengt regelmaat, verantwoordelijkheid en zelfstandigheid met zich mee. Bovendien steek je er vaak ook een hoop van op.
We leven toch niet in een ''liever lui, dan moe'' cultuur Scheve mond

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:49

ooooh pellie Knipoog Het ging erover dat zij een boek wil schrijven, hoe zij rond kan komen en toch deze luxe dingen kan veroorloven, welke je alleen denkt te kunnen als je rijk=geld hebt/bent..althans zo lees ik het, anders was haar lijstje met uitgavenpatroon ook niet genoteerd door dr.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:49

missnynke schreef:
Debsey schreef:

Dus verdient manlief meer dan ze heeft verteld en is het dus lang zo bijzonder niet.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:50

2 x ziekenfonds is tegenwoordig, bij niets bijzonders, 210 euro !!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:51

@ Kimberley77: met het inkomen van haar man komt deze dame niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:52

het probleem is dat ik het niet begrijp...
het is allemaal zo dubbel strijdig en daar zoek ik duidelijkheid na

Citaat:
Ik maak me
dus niet afhankelijk van een man, ik BEN afhankelijk van anderen. Juist DAAROM
ben ik zo trots op hoe we rondkomen.

Citaat:
Snappen jullie dat het soms best moeilijk is
dat mensen je al gauw voor lui verslijten, omdat je een handicap hebt

Citaat:
Ik werk inderdaad daarnaast nog als Vrijwilliger voor de Dieranambulance!

Citaat:
Ik ben trots dat ik niet werk, een lekker leven leid en 3 paarden heb staan voor dat geld!

kijk eerst die bovenste quote's en kijk dan eens naar de laatste??

ik vind het best een beetje gemeen om zo trots en super over te komen en dan zo'n verhaal op hangen wat aan losse touwtjes aan mekaar hangt..

wees dan gewoon eerlijk..

het maakt me niets uit of je wel of niet werkt... maar wees eerlijk en zeg dan hoe het in mekaar steekt voordat je zo rond gaat lopen scharrelen als een kip zonder kop

missnynke

Mistic schreef:

Dus verdient manlief meer dan ze heeft verteld en is het dus lang zo bijzonder niet.

plus dat ze zelf ook nog inkomsten heeft aan het lesgeven.....

Lielle

Quellian, die conclusie laat ik graag voor jouw rekening.

Schimmelig, ik ben het met je eens over de voordelen van werken. Maar dan nog is dat ieder zijn eigen keuze, en zijn ze bovendien ook wel op andere manieren te bereiken.

De Liever lui dan moe opmerking lijkt me niet opgaan als TS aangeeft dat ze les geeft en op de dierenambulance werkt.

Voor alle duidelijkheid, het is niet zo dat ik het per definitie met de keuzes en leefwijze van TS eens ben, maar ik vind wel dat er aannames worden gedaan op basis van weinig feiten. En dat komt deels omdat TS deze niet gegeven heeft.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:53

Kimberley77 schreef:
ooooh pellie Knipoog Het ging erover dat zij een boek wil schrijven, hoe zij rond kan komen en toch deze luxe dingen kan veroorloven, welke je alleen denkt te kunnen als je rijk=geld hebt/bent..althans zo lees ik het, anders was haar lijstje met uitgavenpatroon ook niet genoteerd door dr.

Waarschijnlijk haal je met zo'n boek wel de media, als ik al zie hoe hard de pagina's op bokt erbij vliegen!!! Waarschijnlijk zal dat boek ook wel verkopen dan! In dat geval: doen (een boek schrijven).

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:53

Hmmm, in je allereerste post schrijf je dat je je brood bij de bakker koopt! En in dit topic haal je je brood gratis bij de Lidl.

Dat is wel een heel groot verschil!!

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:54

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ja sorry, ziektekosten zitten ook bij Bart zijn salaris in (hij verdient 2000,00 bruto). We hebben daar een collectieve zorgeverzekering

haar antwoord

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:54

EvaSuzanne schreef:
Kimberley77 schreef:

Waarschijnlijk haal je met zo'n boek wel de media, als ik al zie hoe hard de pagina's op bokt erbij vliegen!!! Waarschijnlijk zal dat boek ook wel verkopen dan! In dat geval: doen (een boek schrijven).

De media wel, maar zou jij t kopen ??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:55

Lielle schreef:
Quellian, die conclusie laat ik graag voor jouw rekening.

Schimmelig, ik ben het met je eens over de voordelen van werken. Maar dan nog is dat ieder zijn eigen keuze, en zijn ze bovendien ook wel op andere manieren te bereiken.

De Liever lui dan moe opmerking lijkt me niet opgaan als TS aangeeft dat ze les geeft en op de dierenambulance werkt.

Voor alle duidelijkheid, het is niet zo dat ik het per definitie met de keuzes en leefwijze van TS eens ben, maar ik vind wel dat er aannames worden gedaan op basis van weinig feiten. En dat komt deels omdat TS deze niet gegeven heeft.

''Eigen schuld, dikke bult'' cultuur dan?
Ik vind het heel jammer dat iemand van pas 21 jaar deze visie er op na houdt, dat steek ik ook niet onder stoelen of banken Bloos

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:55

Wellicht iemand eraan gedacht dat ze een geestelijk handicap zou kunnen hebben, waardoor ze niet kan werken...
Iedereen speelt het op 'paardrijden is intensief', 'ze kan wel wandelen' etc terwijl ze er nix vanaf weten...
ma ben benieuwd naar de reactie van TS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:56

Dat recht heb je, maar zij heeft ook recht op die visie.

Achterom

Odyne schreef:
Wellicht iemand eraan gedacht dat ze een geestelijk handicap zou kunnen hebben, waardoor ze niet kan werken...
Iedereen speelt het op 'paardrijden is intensief', 'ze kan wel wandelen' etc terwijl ze er nix vanaf weten...
ma ben benieuwd naar de reactie van TS.

Als dat zo is kan ze een uitkering aanvragen. Maar ja, dan moet je op een gegeven moment alsnog het reintegratie traject in...

Ludora

Wel mee eens, werken is gewoon ook goed voor je algemene ontwikkeling....

Máár, nogmaals, als ik de keuze had zou ik ook veel minder of niet werken, ik kan me ook wel een leukere tijdsbesteding bedenken....