Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Debsey schreef:volgen smij heeft de TS het ziekenfonds in berekend bij het loon van haar man..
ik geloof dat het daar automatisch van werd ingehouden...
*weet het niet 100% zeker meer*
Lielle schreef:Maar als iemand kiest om niet te werken, en geen uitkering/bijstand of wat dan ook aan te vragen (tot op heden is die nl niet genoemd in het lijstje met inkomen), wat is dan jullie probleem?
Verder ben ik het er wel mee eens dat er onduidelijkheden in het verhala zitten, maar door op ene dergelijke manier je vragen stellen is de kans op een antwoord niet zo groot.
Pellie schreef:ik heb niet veel gelezen maar ik zie in vele posts toch weer dat neerbuigende, negatieve ondertoontje... als ik me vergis, zeg het me hoor. het blijft leuk om over andermans leven te discussieren volgens mij
Lielle schreef:Maar als iemand kiest om niet te werken, en geen uitkering/bijstand of wat dan ook aan te vragen (tot op heden is die nl niet genoemd in het lijstje met inkomen), wat is dan jullie probleem?
missnynke schreef:Debsey schreef:volgen smij heeft de TS het ziekenfonds in berekend bij het loon van haar man..
maar dan telt dat toch ook gewoon mee met haar inkomen....
Citaat:Ik maak me
dus niet afhankelijk van een man, ik BEN afhankelijk van anderen. Juist DAAROM
ben ik zo trots op hoe we rondkomen.
Citaat:Snappen jullie dat het soms best moeilijk is
dat mensen je al gauw voor lui verslijten, omdat je een handicap hebt
Citaat:Ik werk inderdaad daarnaast nog als Vrijwilliger voor de Dieranambulance!
Citaat:Ik ben trots dat ik niet werk, een lekker leven leid en 3 paarden heb staan voor dat geld!
Mistic schreef:
Dus verdient manlief meer dan ze heeft verteld en is het dus lang zo bijzonder niet.
Kimberley77 schreef:ooooh pellieHet ging erover dat zij een boek wil schrijven, hoe zij rond kan komen en toch deze luxe dingen kan veroorloven, welke je alleen denkt te kunnen als je rijk=geld hebt/bent..althans zo lees ik het, anders was haar lijstje met uitgavenpatroon ook niet genoteerd door dr.
Citaat:volgen smij heeft de TS het ziekenfonds in berekend bij het loon van haar man..
Citaat:Dus verdient manlief meer dan ze heeft verteld en is het dus lang zo bijzonder niet.
Citaat:Ja sorry, ziektekosten zitten ook bij Bart zijn salaris in (hij verdient 2000,00 bruto). We hebben daar een collectieve zorgeverzekering
EvaSuzanne schreef:Kimberley77 schreef:ooooh pellieHet ging erover dat zij een boek wil schrijven, hoe zij rond kan komen en toch deze luxe dingen kan veroorloven, welke je alleen denkt te kunnen als je rijk=geld hebt/bent..althans zo lees ik het, anders was haar lijstje met uitgavenpatroon ook niet genoteerd door dr.
Waarschijnlijk haal je met zo'n boek wel de media, als ik al zie hoe hard de pagina's op bokt erbij vliegen!!! Waarschijnlijk zal dat boek ook wel verkopen dan! In dat geval: doen (een boek schrijven).
Lielle schreef:Quellian, die conclusie laat ik graag voor jouw rekening.
Schimmelig, ik ben het met je eens over de voordelen van werken. Maar dan nog is dat ieder zijn eigen keuze, en zijn ze bovendien ook wel op andere manieren te bereiken.
De Liever lui dan moe opmerking lijkt me niet opgaan als TS aangeeft dat ze les geeft en op de dierenambulance werkt.
Voor alle duidelijkheid, het is niet zo dat ik het per definitie met de keuzes en leefwijze van TS eens ben, maar ik vind wel dat er aannames worden gedaan op basis van weinig feiten. En dat komt deels omdat TS deze niet gegeven heeft.
Odyne schreef:Wellicht iemand eraan gedacht dat ze een geestelijk handicap zou kunnen hebben, waardoor ze niet kan werken...
Iedereen speelt het op 'paardrijden is intensief', 'ze kan wel wandelen' etc terwijl ze er nix vanaf weten...
ma ben benieuwd naar de reactie van TS.