Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joyckuh schreef:Jippie: echt onzin, ook die ''kinderen'' van 16 kunnen een kind opvoeden zonder volwassene. Mijn ouders bemoeien zich ook niet met de opvoeding van Jari en het gaat perfect hoor. Moederlijke instincten, ooit wel eens van gehoord?
Ylana schreef:Ik heb het over een arbortus van 5/6 weken.
Ik wist op de dag van mijn menstruatie dat ik zwanger was.
Ik ga ervan uit dat mijn dochter ook slim genoeg is dan om dat ook te weten.
We kunnen elkaar wel de les gaan lezen, maar iedereen denk anders over arbortus.
De één vind het absoluut niet done, de ander onder omstandigheden.
Daar zullen we het nooit over eens worden.
Ddees schreef:Ylana schreef:Ik heb het over een arbortus van 5/6 weken.
Ik wist op de dag van mijn menstruatie dat ik zwanger was.
Ik ga ervan uit dat mijn dochter ook slim genoeg is dan om dat ook te weten.
We kunnen elkaar wel de les gaan lezen, maar iedereen denk anders over arbortus.
De één vind het absoluut niet done, de ander onder omstandigheden.
Daar zullen we het nooit over eens worden.
Dit vind ik heel naïef, veel meisjes van 14,15 en 16 jaar durven hun ouders niet te vertellen dat ze zwanger zijn. Voordat ze dat doen zijn er al heel wat weken verstreken. Ook is niet iedere vrouw regelmatig, met 6 weken wist ik niet dat ik zwanger was, omdat ik een cyclus heb van 6 weken.
Ik vind het zeker ieder zijn eigen keus, maar als ouders laat je toch al snel merken wat JIJ verstandig vind.
Ylana schreef:En ik zal waarschijnlijk ook mijn dochter laten merken wat ík verstandig vind, maar wel dat het háár keuze is, en dat wij haar zullen steunen waar we kunnen.
En ik hoop dat ik later zo'n relatie met mijn dochter heb dat ze wél naar me toe komt wanneer ze ergens mee zit...
Welshcobfan schreef:Wat die opleiding betreft:
Ik vind het nog steeds niet gek dat lager opgeleiden eerder kinderen krijgen dan hoger opgeleiden. Niet vanwege mogelijk interlect of wat dan ook, maar vanwege verschillende werelden. Met mbo kan je op je 20ste al klaar zijn en vaak ben je al gecombineerd aan het werk. Met WO ben je toch snel een jaartje of 24 eer je volledig klaar bent en dán pas meng je je in het arbeidsleven. Ik heb gewoon niet het geld voor een kind, terwijl bv een mbo al veel eerder echt aan het werk bent (dus geen bijbaan, maar iets meer blijvend). Je begint eerder met een andere levensfase
samantha5 schreef:Ik denk wel dat je in staat ben om als 16 jarige een kind op te voeden. Tuurlijk met hulp van buitenaf. Als ook onder de 18 bent wordt je begeleid door een instantie. Die houden het toezicht op het kind en komen ook zo nu en dan langs om te kijken hoe of wat. Maar wees eerlijk om je nou 30 of 16 bent een kind opvoeden blijft moeilijk en gaande weg leer je vanzelf.
Joyckuh schreef:Ylana: En ik hoop dus juist dat mijn toekomstige schoondochter een andere een keuze zal maken, namelijk het kindje houden, mocht ze ooit voor deze beslissing komen te staan.
Joyckuh schreef:Lies: Ik heb dus WEL een uitkering, het is niet veel, maar ik kom er van rond. En ja, ik woon thuis, maar betaal dus alles zelf voor Jari. En ondanks dat ik nog thuis woon bemoeien mijn ouders zich niet met de opvoeding van Jari, dat doe ik zelf. Als ik iets niet weet vraag ik ze om advies maar verder niet. Dus ja, ik kan wel stellen dat ik het alleen doe dan he? Al weet ik dat eventueel altijd op mijn ouders kan terug vallen.
lies schreef:Links of rechts, je ouders staan je financieel bij, want ze onderhouden kennelijk jou wel. Van zo'n uitkering die jij krijgt kan je niet leven.
Ik wil helemaal niet denigrerend doen, maar ik vind het jammer dat jij het allemaal zo makkelijk laat lijken. Want dat is het gewoon niet.
Ik snap wel dat je geen zin hebt om te gaan zitten klagen en dat is natuurlijk ook goed dat je dat niet doet, maar ik vind de voorstelling die je (hier en in andere topics in het verleden) geeft niet realististisch.
Ik was net 24 toen mijn dochter kwam en ik had geen gedegen opleiding afgerond, geen geld en geen stabiele relatie. Ik kan je zeggen dat ik het knap moeilijk heb gehad.
jarrah schreef:Sorry hoor, maar mijn handen beginnen nu echt te jeuken...
Jou situatie staat geheel los van die van Joyce, sterker nog, Joyce bied haar kind iig wél een stabiele omgeving en Joyce rond wél haar opleiding af!!!
Iédere 16jarige word financieel bijgestaan door zijn ouders, daar heeft dat kindje hélemaal niks mee te maken!! En zolang Joyce zelf alle zorgen en kosten voor dat kindje opneemt (want dat doet ze wel)...wat is dan het probleem?
Ik heb echt respect voor die meid, die gaat niet bij de pakken neerzitten, zeurt niet en maakt er gewoon het beste van! Daar kunnen jullie IMO nog een voorbeeld aan nemen!!