Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:53

Schimmelig schreef:
Hannette schreef:
Ook al draaid de mens de rug toe naar God, Hij zal altijd met open armen blijven wachten..........

Ehm, waarom is er dan voor Christenen die zich niet aan de regeltjes houden een hel?

God heeft de mens zo lief dat Hij zijn enig geboren zoon gestuurd heeft om voor al onze zonden te betalen, aan het kruis.
En wanneer je wilt dat je zonden worden vergeven, en dit vraag je in gebed, word dit ook vergeven

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:59

Maar, als je je rug naar God toegedraaid houdt, en niet om vergiffenis vraagt, ga je wel naar de hel?

Sunrise_

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:02

Ik lees nu al een tijdje mee, en ik heb voor ieder zn mening respect, maar Schimmelig en esilep, proberen jullie ons met jullie vragen nou net zover te krijgen tot we geen antwoord weten?

Ik weet bijvoorbeeld op ontzettend veel dingen en vragen gewoon geen antwoord, daar kan ik heel duidelijk in zijn. En daarom heet het ook geloven, en ja, daar heb ik genoeg aan. En tuurlijk heb ik ook vragen en twijfels, maar dan bid ik tot God, of dan lees ik in de bijbel, en dan wordt me weer wat duidelijk, of niet .

Echt waar, God helpt je met zoveel dingen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:06

justmie schreef:
Ik lees nu al een tijdje mee, en ik heb voor ieder zn mening respect, maar Schimmelig en esilep, proberen jullie ons met jullie vragen nou net zover te krijgen tot we geen antwoord weten?

Ik weet bijvoorbeeld op ontzettend veel dingen en vragen gewoon geen antwoord, daar kan ik heel duidelijk in zijn. En daarom heet het ook geloven, en ja, daar heb ik genoeg aan. En tuurlijk heb ik ook vragen en twijfels, maar dan bid ik tot God, of dan lees ik in de bijbel, en dan wordt me weer wat duidelijk, of niet .

Echt waar, God helpt je met zoveel dingen!

Ehm, God verdient mijn centen niet, God helpt niet met huiswerk, God doet het huishouden niet. Wat doet God dan precies voor mij? Geen drol

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:41

ja precies en je kan bidden wat je wilt, maar je kan even goed ziek worden.
aids is oorspronkelijk een apenziekte dus is er misschien apenbloed met mensenbloed vermengt en zo op mens op mens over gegaan (en lang niet alleen door homo's).
in de duivel geloof ik ook niet.
waarom we hier zijn? waarom zou het een doel hebben, je maakt er gewoon het beste van en ziet wel waar het schip strandt.
overigens is homoseksualiteit heel natuurlijk, heb je wel eens in de natuur gekeken? koeien bijvoorbeeld...
en als jullie zo'n goede contact hebben met god, waarom vragen jullie die dingen dan niet waar jullie geen antwoord op hebben?

esilep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:21

linny2 schreef:
Ik ben zelf Christelijk. Geloof dat God ons heeft geschapen, de wereld etc.
Ook dat het kwaad door de mensen is aangericht en dat God dat nooit heeft gewild.
Maar over aids, oorlog etc kan je niet zeggen wie het gedaan heeft of wie het verspreid. Ik weet wel zeker dat er een (soort) duivel is die het kwaad verspreid. Ik kan niet zeggen wie bv aids verspreid om nou te zeggen dat de homo's dat doen.. Tja dat is ieders eigen mening maar daar sta ikwel open voor en ik wil ook graag weten waarom mensen dit vinden daar leer je immers alleen maar van
Maar waarom ik dit hierboven heb gezet is omdat ik vind dat Esilep alleen maar commentaar heeft en niet verteld wat ze zelf echt vind en waarom..

Beste Linny2. Ik ben erg geintreseerd, en het is voor de honderdste keer, niet mijn bedoeling mensen af te kraken. Mijn commentaar is bedoeld om een discussie te ontketenen, en dat lijkt mij toch moeten kunnen in deze tijd.
Niemand heeft mij nog gevraagd wat ik vind!
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar heb wel een zwevirige moeder. ( reiki, shihatsu. meditatie enz) De levenswijze die het dichts bij mijn deur licht is het boeddhisme. Ik kan me goed vinden in de persoonlijke ontwikkeling en de verbetering van je ik, die de boeddhisten na leven.
Ik geloof neit in een god die de wereld heeft geschapen en ons, in mijn ogen, beperkingen oplegt. Wel geloof ik in een spiritueel hiernamaals, en reincarnatie. Als je je taken op aarde noch niet of slecht hebt volbracht, moet je nog een keer opnieuw beginnen. Waar dat eindigd?, geen idee.
Ik vind het erg faccinerend hoe mensen met hun geloofsovertuiging om gaan, maar kan me hier ook boos over maken,( zie blz vier).
Het enige wat ik eigenlijk met het christelijke geloof heb, zijn sinterklaas en de musical "Jesus Christ Superstar".

Dus linny, ik heb wel degelijk een menig en opvattigen, maar zoek naar antwoorden waarom mensen zich tot het christendom wenden. Ik ben hier mensen tegengekomen die hier heel duidelijk over spraken, en neit bang waren vragen te beantwoorden, maar ook mensen die blind door hun overtuiging, dingen gingen roepen over homo's en aids, en dan zet ik toch echt vraagtekens...

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:25

beantsje schreef:
esilep schreef:
Ooit een orgasme gehad?
Waarom hebben jullie iets hogers nodig om aan vast te houden, Is het leven zelf niet genoeg of te zwaar voor jullie?

Blijkbaar ziet esilep een orgasme als het Hoogste Doel in het leven...

Tja beantsje, lekker makkelijk he plakken en knippen.

Ik vraag me nog steeds of waarom mensen een god nodig hebben om zich aan vast te klampen in zware tijden? Is dit een vlucht, zwakheid, angst?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:40

esilep schreef:
Ik vraag me nog steeds of waarom mensen een god nodig hebben om zich aan vast te klampen in zware tijden? Is dit een vlucht, zwakheid, angst?

Het is niet alleen in zware tijden, het is niet alleen in leuke tijden. Nee het is altijd! God staat altijd klaar voor je......

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:42

Alleen als je christen bent?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:53

esilep schreef:
Alleen als je christen bent?

nop. Ik weet dat God "de rug heeft toegekeerd" naar iemand doordat hij iets had gedaan. Hoe en wat weet ik nie precies, ga ik nog opzoeken. Maar uiteindelijk stond God wel weer met beide armen wijd open.
(beetje vaag, jammer dat ik nu net ff niet wist hoe en wat enzow)

Maakt niks uit ook al ben je dik, klein, of heb je van alles gedan......God zal en blijft met armen wijd open voor je klaar staan.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:09

esilep schreef:
Tja beantsje, lekker makkelijk he plakken en knippen.

Flauw zeg, ik heb je totale post gebruikt, zie blz 6, dus suggereer niet dat ik knip en plak.
[/quote]

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:15

Mag ik even vragen wie er aan het 'temmen' is?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:16

Langzamerhand vind ik deze discussie een heel onaangename toon krijgen. Hoe komt het toch, dat als iemand vraagt of er hier nog meer christenen zijn, zo'n topic altijd ontaardt.

Er zijn er dan altijd een aantal bokkers die zich blijkbaar geroepen voelen om te bewijzen dat God niet bestaat en dat christenen eigenlijk allemaal schijnheiligen zijn. Daarbij gebruiken ze zelf dan uitdrukkingen die ook bepaald niet tactvol zijn.

Ik ga toch ook niet op een forum over mennen roepen dat echte paardenmensen niet in zo'n karretje zitten?

Ik probeer deze discussie met respect voor anderen te voeren maar verwacht dat dan ook van die anderen. Een discussie kan echt heel leuk worden als we van tevoren elkaars overtuiging respecteren. Ik ga heel graag op vragen in en die mogen ook best prikkelend zijn, maar het heeft geen zin om te discussieren als je er alleen maar op uit bent te winnen.

Dus please kunnen we verder discussieren met respect voor elkaars overtuiging?

(n.b. ik ben niet aan het temmen)

edit: taalfout

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:20

Wat wordt er precies verstaan onder een 'onaangename toon'? Ik lees net het topic even terug en vind het reuze meevallen. Misschien wil iemand stukjes op onaangename toon quoten?

*vraagt het meisje zonder lange tenen*

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:38

justmie schreef:

Nou, hier is dus iemand anders die het opvalt, en hierbij de gevraagde voorbeelden. Dit bedoel ik met: weinig tactvol en vooral bedoeld om je gelijk proberen te krijgen. Niet beledigend ofzo, maar ook niet echt prettig.

Schimmelig schreef:
Ehm, God verdient mijn centen niet, God helpt niet met huiswerk, God doet het huishouden niet. Wat doet God dan precies voor mij? Geen drol

en deze vind ik ook flauw:
Just_in_time schreef:
(knip)
en als jullie zo'n goede contact hebben met god, waarom vragen jullie die dingen dan niet waar jullie geen antwoord op hebben?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:47

ik vind dat et nog reuze mee valt. en natuurlijk bij bepaalde opmerkingen denk ik ook....grrrr......
Maar het is meestal om een discussie uit te lokken. Zoals esilep ook al zei.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:41

De eerste keer dat ik hier kwam dacht ik: Leuk! Lekker over m'n geloof praten met anderen! Toen bleek dat er hier meer critici waren, dan christenen.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:44

ja er zijn inderdaad veel chritelijke op bokt

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:58

Er is niets mis met christelijke mensen, maar ik vind het wel jammer dat ze geen antwoord geven op vragen die je stelt die misschien naar hun idee te kritisch zijn.
Maar Jantine als ik je nu zo lees hier (en niet op de andere topic over geloof) denk ik dat er veel overeenkomsten zijn tussen wat ik geloof en wat jij geloofd.
Bijvoorbeeld de dimensie waar wij in leven en dat God nog man nog vrouw is.
Ik geloof dat God de levensenergie is waarvan wij allen een deel van zijn (alles op aarde dat groeit en bloeit). Daarom is hij er altijd en overal. Er is een manier om daar meer mee in contact te komen, en de een doet dat door in Christus te geloven en een ander doet dat door Boedist te zijn. Weer een ander doet dit door weerstand te bieden tegen alle zondige verleidingen (lees=de tegenstander,satan) die er zijn in dit aardse bestaan zonder daar een geloof aan te hangen.

Het jammere wat ik vaak tegen kom bij kerkse mensen is dat ze klemen de enige waarheid in pacht te hebben. En hun gedrag af laten hangen van wat de ander (kerkgemeenschap) daarvan vindt.
Jijzelf bent de enige die verantwoording moet afleggen als je tijd gekomen is. En dan kun je niet de schuld geven aan iets anders dan jezelf.
Dan kun je niet zeggen; ja maar dat moest ik van die of dat.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:03

Tuurlijk! Bij onze gemeente, bij veel meer hedendaagse gemeentes ligt de nadruk op je persoonlijke geloof. Iedereen beleeft het geloof nl. anders.
Tsja, voor mezelf is het christendom de enige waarheid. Mijn geloof is voor mij geen cultuur of een levensstijl die ik aanhang.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:08

Kun je het dan ook geloven dat andere mensen een andere waarheid hebben dan de jouwe?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:09

Dat accepteer ik wel, zeker weten! En ik zal m'n geloof ook nooit aan een ander opdringen. Als iemand aan mij vraagt wat ik vind, zal ik het wel zeggen. Maar de ander overtuigen doe ik niet zo gauw.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:22

Maar is het niet zo dat iedere Christen (vanuit de kerk) verplicht is zijn geloof te versprijden?
(zo heb ik het geleerd op school=christelijk onderwijs)

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:25

Je mag heus wel vertellen over God, delen wat jouw passie heeft. Tuurlijk, maar het overtuigen zal God danwel doen

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:27

Maar God is niet alleen Chrislijk.
Voor mij is Allah hetzelfde. En zo zijn er nog wel meer te noemen.
De verlichting waar Boedisten naar streven is ook God.