Ja dat zag ik ook! Ik denk dat er vanavond nog wel een aantal dingen gaan gebeuren hoor!
lies
Geplaatst: 06-05-02 21:34
btw; een hoop skinheads op het binnenhof. Ik ben bang dat het compleet uit de hand gaat lopen daar vanavond!
Anneke
Geplaatst: 06-05-02 21:34
Ik vind het ronduit afschuwelijk, heb er geen woorden voor...
SAKKIA
Geplaatst: 06-05-02 21:35
Is dat van de buitenlanders serieus waar?? Wij hier in het kleine dorpje zijn ook geen voorstander van hem maar zijn het er wel mee eens dat hij de polotiek wakker heeft geschud.
Ik had net muziek we hebben een lied voor hem gespeeld( een hele zielige) en toen zijn we even stil geweest ik hield het bijna niet droog er komt zoveel op je af in een keer
chantal1
Geplaatst: 06-05-02 21:35
Dit vind ik niet meer normaal, waar gaat Nederland en zijn democratie naar toe? Wat voor gevolgen zal dit hebben?
Iemand neerknallen om zijn mening is absurd. Ik was het niet eens over sommige dingen van hem, over andere weer wel.
Mensen die veel gruwelijkere daden hebben gedaan weten ze niet te vinden, hem wel. Dit had niet mogen gebeuren. Dit raakt niet alleen hem maar iedereen, sta daar eens bij stil.
En dit noemen ze nu een vrij Nederland!
obelix
Geplaatst: 06-05-02 21:36
wat is er nu aan de hand in den haag dan ?? met die brand???
*hoor net dat ze een parkeergarage in de fik hebben gestoken!!*
Laatst bijgewerkt door obelix op 06-05-02 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
greetje
Geplaatst: 06-05-02 21:36
Je kunt het met Pim Fortuyn eens zijn of niet maar hij zorgde voor een frisse wind in de nederlandse politiek. Den Haag rommelde al jaren aan. Als rasechte VVDer was ik blij met Lijst Pim Fortuyn. Hij zette politiek Den Haag aan het denken.Rust zacht Pim Fortuyn.
Roxanne_
Geplaatst: 06-05-02 21:39
Er zijn allemaal van die skinheads verzameld en die lopen allemaal dingen te 'zingen'over fortuyn enzo! (volgens mij in het voordeel voor hem) Er was ook zo'n man die verscheurde voor hun neus een poster van Pim.. die heeft lef
Roxanne_
Geplaatst: 06-05-02 21:41
NU persconferentie van de politie op Nederland 2!! <-- Laat maar alweer afgelopen
pebbleslover
Geplaatst: 06-05-02 21:42
owjah.... egt errug... maar de dader is wel gevonden
Faline
Geplaatst: 06-05-02 21:44
gedichten ter ere van Pim Fortuyn ... (niet door mij)
Pim Fortuyn
Onfortuinlijk krijgt onze vrije democratie
Ongewild een deuk
Voor de dader een schot in roos
Voor ons land een grote schande
Ondanks het feit dat ik nooit op
Pim zou stemmen
Dit is te ver gegaan
Waar is de vrijheid verdomme gebleven
Hij zei wat velen wilde horen
Hij was een wespensteek in het komende kabinet
Blijkbaar zijn er zonder respect
Ik walg even van Nederland
Ik schaam me diep
Hollander te zijn
Ik ween even in stilte
Pim was ook een mens
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoe heeft dit kunnen gebeuren hoef heeft dit kunnen zijn weg gegrepen uit het leven. Waar gaat het heen in ons land lopend over straat en plotseling gegrepen nooit gedacht dat dit zou gebeuren. Hebben we dan niets geleerd van het verleden geweld is de oplossing niet laat het ook nooit een oplossing zijn. Vol verwachting de toekomst tegemoet zien, dan abrupt zo’n einde. Met weerzin neem ik het nieuws tot me, weet niet hoe ik moet reageren het zijn mensen die ik niet ken. Het schokt me diep niemand verdient dit waar moet dit eindigen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jij zei de dingen die ik soms dacht, Ik weet niet wat de pijn verzacht... Ik vindt dit echt heel erg, Ik zie nu op tegen een grote berg...
Ik vindt het zo triest... Wie heeft het techt je te vermoorden, Hievoor heb ik echt geen woorden...
Op wie moet ik nu stemmen...? Wie gaat dit land nu temmen..? Dit lijkt niet op het land, waarin ik ben grootgebracht, Dit lijkt meer op een land dat ik minacht...
Nu ben je dood, Dit is voor de politiek een grote stoot... Wie zet het nu voort, Wie doet nu jou woord...?
Niemnd kan dat zoals jij... Maar je bent er nu niet meer bij... Ik wens iedereen sterkte met dit verlies, Ik vindt het echt heel triest...
kusje ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 06-05-02 21:49
Ik vind het vreselijk voor pim en familie maar ik vind het opzich best wel belachelijk dat aanhangers daar nu bij het binnenhof een beetje relletjes gaan schoppen, wat schieten we daar nu helemaal mee op.
Enne 'eilandje' ik ben het wel een beetje met je eens hoor, al durf ik bijna niet zo te denken. Ik was best een beetje bang van hem, en wat hij allemaal wilde gaan doen. Maar dat is uiteraard geen reden om iemand zomaar neer te knallen!!!!!! Vrijheid van meningsuiting staatv voorop en als zelfs dat niet meer kan...
Mar2lin
Geplaatst: 06-05-02 21:54
Ik vind het echt heel tragisch wat er gebeurt is en het is echt een steek in het hart van Nederland... ik kan niet geloven dat wij nederlanders dit toestaan... begrjip me niet verkeerd maar eens moest dit gebeuren... zinloos geweld enz. Ik vind het echt heel bizar en echt verschrikkelijk! In menselijk opzicht dan! Dat iemand die zn mond open trekt... vermoord wordt! nee dat kan er bij mij niet in.... wat gebeurt er in ons land!
Ikz ou nooit op hem gaan stemmen, omdat ik het niet met hem eens ben! hoewel hij goeie dingen heeft gezegd, zijn er ook dingen die ik totaal afkeur! Maar politiek gezien heb ik er niets aan toe tevoegen, ik snap niets van de politiek en wijd me daar ook niet over uit!
maar ik vind het tragisch en zéér bizar wat er gebeurt is, maar enigszins wel voorspelbaar!
sunshine
Geplaatst: 06-05-02 21:54
Voor zijn familie is het erg ja...maar het was te verwachten ik heb hem nooit echt leuk gevonden..
Cowgirl
Geplaatst: 06-05-02 21:59
Wow wat een mooi gedicht.
Pff en ik ben nu al wat emotioneel aangelegd.
Ik kwam op stal en toen galmde door de auto het nummer "what the world needs now is love sweet love" Uit de film Forrest Gump. Het nummer werd gedraaid toen Forrest hoorde dat John.F kennedy was vermoord en je hoort dus ook het nieuws op de achtergrond.
Ik zal Pim niet vergelijken met Kennedy maar deze dag toch wel.
Ik vind het ronduit walgelijk wat er gebeurd is. Op 11 september schreef ik in mijn dagboek: In wat voor zieke wereld leven wij? Op 6mei zal ik schrijven: In wat voor ziek land leef ik?
Vanmorgen was hij nog op 3 fm met zijn favorite nummer(ben alleen de naam vergeten), nog even een geintje en vertellen dat hij ook wel van gerard joling hield . Toen draaide ze 'Love is in your eye's" en ik stond vrolijk te dansen Ze vroegen zich al af of ik wel spoorde
Pim zou mijn stem krijgen en hij krijgt hem nog steeds. damn kan het nog steeds niet geloven ik zie hem nog zo bij Ivo Niehe van het weekend over zijn vader vertellen
carina
Geplaatst: 06-05-02 21:59
vreselijk nieuws natuurlijk, dit wens je niemand toe.
moet je je overigens voorstellen dat we in een lang leven met vrijheid van menigsuiting
SAKKIA
Geplaatst: 06-05-02 22:00
hoezo het was te verwachten??? Je verwacht niet dat er iemand neergeschoten wordt ik ga toch ook de buurvrouw niet neerschieten omdat ik haar niet mag.
Wij leven in een land (zeggen we) waar we vrijheid van meningsuiting hebben maar je hebt nu alweer een bewijs dat dat dus niet zo is.
Ik moetook eerlijk zeggen dat ik wel een beetje bang van zijn ideeen werd maar ik wist ook dat hij de politiek heeft wakker geschud en dat was wel iets waar we in Nederland nodig aan toe waren. Het was ook zo dat Pim niet van extreem rechts was en dus niet zo zeer een racist die man had ook de bijbel in huis
wennie
Geplaatst: 06-05-02 22:02
Fijn dat iedereen het er over een is dat het ronduit belangelijk is dat je voor je mening wordt doodgeschoten.ik neem aan dat iedereen donatuur is van Amnesty? Want er zijn meer landen in de wereld waar dit soort dingen dagelijks gebeurt.
Voor de man of vrouw die voor deze actie verantwoordelijk is mogen ze wat mij betreft de doodstraf weer invoeren, maar er is natuurlijk geen partij die dat in zijn verkiezingsprogramma heeft staan.
greetje
Geplaatst: 06-05-02 22:03
sunshine schreef:
Voor zijn familie is het erg ja...maar het was te verwachten ik heb hem nooit echt leuk gevonden..
Van zo'n antwoord schrik ik toch wel
Margreet
Geplaatst: 06-05-02 22:05
Democratie in Nederland: Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt hij eraf geschoten! Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, behalve als je een andere mening hebt, zoals Pim.
Ben benieuwd wat hier achter zit: een gek of een linkse politieke partij (PvdA?) met een ondergrondse knokploeg, een soort SD, al zullen wij dat waarschijnlijk nooit te weten komen dan...
Yorghos
Geplaatst: 06-05-02 22:07
Ik heb al zo'n beetje de hele avond het nieuws aan staan en ik kan het nog steeds niet geloven. Ongeacht wat Fortuyn er aan ideeen op na hield, verdient hij dit echt niet. Nooit gedacht dat zoiets in Nederland zou gebeuren. Ik dacht dat wij Hollanders zo nuchter waren... fout gedacht.
SAKKIA
Geplaatst: 06-05-02 22:08
Sunshine wat jij schrijft is niet echt een woord van respect voor de medemens.
Wie het ook is je moet de mensen resperteren in wat ze doen en wat ze willen ook al staat het jou niet aan er zijn mensen die het er wel mee eens zijn en daar moet jij ook mee samen leven dus maak het je zelf niet te moeilijk
wennie
Geplaatst: 06-05-02 22:11
SAKKIA schreef:
Sunshine wat jij schrijft is niet echt een woord van respect voor de medemens.
We waren het er toch over eens dat iedereen zijn eigen mening mocht geven
wat vind ik dit vreselijk Ik was helemaal fan van die man. En wat hij al bij jensen in de uitzending zij :de schuld van de media en politiek. waar moet dit nou heen kan het niet geloven
Anoniem
Geplaatst: 06-05-02 22:12
VRIJHEID VAN MENINGSUITING?????????? nee hoor ook in nederland kan het al niet meer.