H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 00:23

Sorry hoor, maar als iemand aan de hand van uitspraken van een ander via internet in een depressie zou raken, dan is dat een trigger voor een onderliggend probleem. En zou dat probleem vroeg of laat wel naar de oppervlak komen, door de 100e dieetreclame of door een maatje 46 die niet meer past. Daar zou een opmerking van mij geen oorzaak van zijn. Eerder een trigger.

Ja, ik denk dat je daar grip op hebt. Als je geen psychische stoornis hebt, ben jij nog altijd degene die het heft in eigen hand heeft. Als je heel verlegen bent, kan je jezelf stilhouden, terugtrekken, en vervolgens zelfs in huis opsluiten; OF je kan de stoute schoenen aantrekken en de straat opgaan en een wildvreemde aanspreken. Dat dat de eerste 20x niet vlekkeloos gaat, en dat het verdomd moeilijk is, absoluut, maar je komt er uiteindelijk wel. Zo zie ik dat ook met je acceptatie of aanpassing van je lijf.

Freggel

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:29

Misschien ben jij wel zo sterk dat je dat kunt maar een heleboel mensen zijn dat niet.

Of het duurt heel lang voordat ze uiteindelijk wel zelf die 1e stap kunnen zetten.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 00:33

Nee, een heleboel mensen DENKEN dat ze dat niet zijn en onderschatten zichzelf
Maar omdat mensen tegewoordig veel zwaarder worden, en het 'ideaalbeeld' hetzelfde blijft, wordt de hindernis ook steeds groter. Als er dan iemand is die vol goede moed die 1e stap gaan zetten, dan wordt het doel meteen 50 kilo afvallen of weet ikwat, en daar raak je zo snel ontmoedigd van, omdat dat gewoon een ellenlange (onmogelijke) weg is....

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:36

Is dat nou niet juist die vicieuze cirkel.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:47

Ik ben redelijk slank en lang, en kan steeds moeilijker bij de H&M slagen met mijn maatje 34/36. Meestal is het 48,38,42,42,42,44... Bij Only kan ik dan wel weer slagen, en bij Forecast ook, Ik vind het ook fijn dat het bij die winkels wat langer is in de lengte, zodat ik toch maat XS kan pakken zonder dat die te kort is
Maar aangezien de gemiddelde confectiemaat wel rond de 40 ligt, is het logisch dat ze hun schappen niet volproppen met hemdjes maatje 34

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:48

Ben het verder trouwens helemaal met Laura eens

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:26

Laura schreef:
Sorry hoor, maar als iemand aan de hand van uitspraken van een ander via internet in een depressie zou raken, dan is dat een trigger voor een onderliggend probleem. En zou dat probleem vroeg of laat wel naar de oppervlak komen, door de 100e dieetreclame of door een maatje 46 die niet meer past. Daar zou een opmerking van mij geen oorzaak van zijn. Eerder een trigger.

Ja, ik denk dat je daar grip op hebt. Als je geen psychische stoornis hebt, ben jij nog altijd degene die het heft in eigen hand heeft. Als je heel verlegen bent, kan je jezelf stilhouden, terugtrekken, en vervolgens zelfs in huis opsluiten; OF je kan de stoute schoenen aantrekken en de straat opgaan en een wildvreemde aanspreken. Dat dat de eerste 20x niet vlekkeloos gaat, en dat het verdomd moeilijk is, absoluut, maar je komt er uiteindelijk wel. Zo zie ik dat ook met je acceptatie of aanpassing van je lijf.

Laura schreef:
Maar omdat mensen tegewoordig veel zwaarder worden, en het 'ideaalbeeld' hetzelfde blijft, wordt de hindernis ook steeds groter. Als er dan iemand is die vol goede moed die 1e stap gaan zetten, dan wordt het doel meteen 50 kilo afvallen of weet ikwat, en daar raak je zo snel ontmoedigd van, omdat dat gewoon een ellenlange (onmogelijke) weg is....

Ach, jij kan het ook niet helpen. Kan jou ook moeilijk kwalijk nemen dat je niet vooraan stond bij het uitdelen van respect, tact, verstand en gewicht.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:33

WendyK schreef:
Laura schreef:

Laura schreef:

Ach, jij kan het ook niet helpen. Kan jou ook moeilijk kwalijk nemen dat je niet vooraan stond bij het uitdelen van respect, tact, verstand en gewicht.

Zo die zit.,.....
Zijn jullie nog steeds met dit topic bezig zeg

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:36

[/quote]
[/quote]

Zo die zit.,.....
Zijn jullie nog steeds met dit topic bezig zeg
[/quote]

Ik zie trouwens in haar profiel dat ze ook niet moeders mooiste is...
maar ja laten we haar daar maar niet over aan vallen.
We houden de eer aan ons zelf

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:40

ninja2 schreef:
Ik zie trouwens in haar profiel dat ze ook niet moeders mooiste is...
maar ja laten we haar daar maar niet over aan vallen.
We houden de eer aan ons zelf

Mag ik eerlijk zeggen dat ik deze een beetje laag vind?
Dat je het niet eens bent met een mening a la ok, dat is je goed recht, net zoals jouw mening....maar dit vind ik toch wel wat triets worden hoor.

Kijk ook even in mijn profiel, ben te dik en ook niet moeders mooiste...kom op zeg....

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:48

Zei beweerd dat dikke mensen maar ongelukkig moeten zijn, niet sporten, vet eten en een diepe dipressies hebben enzo bla bla en gewoone kleding winkels moeten alleen maar maatje 34 tm 40 verkopen enzo. Gewoon grote onzin.
Er zullen vast veel dikke mensen te ongezond leven, maar er zijn ook zat dikke mensen die wel op hun eten letten en sporten maar die op een of andere manier maar niets afvallen (waaronder ik)

Ik snap haar punt ook wel dat mensen steeds dikker worden enzo, maar dan hoeft zei als miss ik ben het helemaal toch niet alle "dikkere" mensen zo te kwetsen.
Volgens mij wil zei gewoon horen dat ze helemaal perfect is en dat ze zo gezond leeft bla bla en dat er geen grammetje vet aan haar lijf zit. Nou heeft zei geluk gehad en ik niet zo wat..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:52

Jullie hebben het de hele tijd ook wel over hoe 'groot' die maten bij H&M vallen?
Had laatst een maatje xl vast waarvan ik zeker weet dat ze esprit dat een S noemt, in dat geval mag ik wel zeggen dat ik het logisch vind dat een 'xl' dan maar 46 is.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 01:53

Ninja ook niet alle mensen die gezond leven en geen grammetje vet aan hun lijf hebben hebben geluk gehad, sommige werken daar ook echt hard voor, trainen, op hun voeding letten.

Ik eet gewoon lekker 1 keer in de week ongezond, doe geen extra sporten buiten paardrijden en hand lekker op de bank.

So what?

Zij kiest voor het 1, de ander weer voor het ander, zegt niet dat jij minder geluk hebt gehad, zegt hoogstens dat jij ook kan gaan leven op salades en de 3 B's

Meningen verschillen...denk niet dat je daarom de discussie moet gaan verlagen met zoiets.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 02:00

Weet je he de dunne"normale"mensen zullen het met haar eens zijn en de "dikkere niet.
Klaar uit.
Ik heb geen zin in deze langdradige discussie(12 pagina,s alweer)
Het is toch een welles nietes verhaalje
En wie zegt dat ik niet op salades en gezond eten leef.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 02:08

hahahaha ik heb maat 40/42, ben zeker niet de dunste, en heb een behoorlijke kont

En als jij op salades en enkel gezond voer etc leeft en sport en toch te dik ben val jij niet in de categorie te dik en eigen schuld (om het maar even cru te zeggen, en ik mag dat, ik ben ook te dik eigen schuld )

Een wellus nietus spelletje hoeft het niet te worden hoor, wou eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik je wat aan de lage kant vond reageren, zelfs al zou iemand niet moeders mooiste zijn (wat je moeilijk kan zien op foto's waar iemand compleet bij ingepakt is) heb je nog steeds recht op je mening.
Vond dat gewoon een lage opmerking.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 04:56

Hallo, volgens mij is het gewooon een rotzooitje bij de h&M en doen ze maar wat met die maten (goedkope winkel; waar ik overigens graag kom). Wat ik al zei.. ik heb van XS t/m maat 40 in de kast hangen en het past allemaal goed. Overigens zal het best dat er gerommeld wordt met die maten om een 'maatje meer' een 'maatje minder' te laten lijken maar H&M spant de kroon omdat ze soms maar gewoon maar wat doen om geld te besparen op nauwkeurigheid.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:41

aangezien deze discussie inmiddels in cirkeltjes draait en weinig meer toevoegt heb ik een slotje overwogen. Ik heb het maar weer weggehaald, graag op een normale manier verder discussieren.

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:45

Pfff, heb er lang over nagedacht of ik in dit topic wat zou posten. En waarom? Ik ben een hele goede vriendin van Laura, zie haar regelmatig, we gaan vaak samen op stap en hebben redelijk dezelfde kledingsmaak.

Laura startte dit topic omdat de H&M vaak idd een absurde maatvoering heeft! Pak je een maat 38, komt ie niet verder dan je heupen, pak je daarop een maat 40, kun je gelijk naar de riem-afdeling rennen omdat die broek van je kont zakt! Tja, H&M is natuurlijk een fashionwinkel die betaalbaar is voor iedereen! Als je dan een broek voor 19,95 kunt kopen, moet je ook niet gelijk mopperen dat die één á twee maatjes groter is dan je normale confectiemaat! Als je dan eindelijk het truitje van je dromen gevonden hebt, maar nog alleen verkrijgbaar is in grote maten, dan is dat natuurlijk een teleurstelling!
Het feit blijft dat meiden met een wat grotere confectiemaat ook bij de H&M trendy (en betaalbare!) kleding kunnen kopen. En dat lijkt mij juist een goede Marketingzet!
Ik ben het dan ook niet met Laura eens dat, omdat er grote maten hangen bij de H&M, mensen waarschijnlijk minder snel willen afvallen, want dat is toch iets wat ik ook tussen de regels door lees!

Dus Laura, de volgende keer; Ben je gefrustreerd over de maatvoering van H&M, dan bel je mij gewoon even op en laat je Bokt met rust!
Ik begrijp wel wat je ermee bedoelt, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je met dit berichtje een hele hoop mensen tegen je in het harnas hebt gejaagd!!!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:56

Ik heb zelf maat 42/44 en ik kan zelfs soms bij de HM niet slagen.. Soms vallen kleren hardstikke klein uit.. En bij ons hangen er juist weer géén 44/46/48 maten in het rek..

Kan je nagaan hoe krom.. Vroeger had ik altijd 50/52.. Jaat ben afgevallen
Nu ben ik nog niet een van de slankste maar ik snap de TS wel degelijk.. Mijn vriendin heeft zelf 36/38 en wij gaan vaak samen winkelen nu ik ook een 'normale' maat heb kunnen we naar dezelfde winkels.. Maar ook zij stoot dagelijks hara neus bij bepaalde winkels omdat kleding klein uitvalt of of dat er alleen grote maten zijn..

Ik heb pas geleden een jas gekocht bij de HM er was er maar 1tje in 44.. De rest was allemaal 38/36 noem maar op.. Ik denk dat het ook per winkel verschilt wat ze binnenkrijgen..

Ohw ja als er dingen zijn die ik herhaal omdat ze hier eeder zijn geplaatst sorry dan.. Ik heb nl niet alles bijgelezen

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:58

ninja2 schreef:
Zei beweerd dat dikke mensen maar ongelukkig moeten zijn, niet sporten, vet eten en een diepe dipressies hebben enzo bla bla en gewoone kleding winkels moeten alleen maar maatje 34 tm 40 verkopen enzo. Gewoon grote onzin.
Er zullen vast veel dikke mensen te ongezond leven, maar er zijn ook zat dikke mensen die wel op hun eten letten en sporten maar die op een of andere manier maar niets afvallen (waaronder ik)

Ik snap haar punt ook wel dat mensen steeds dikker worden enzo, maar dan hoeft zei als miss ik ben het helemaal toch niet alle "dikkere" mensen zo te kwetsen.
Volgens mij wil zei gewoon horen dat ze helemaal perfect is en dat ze zo gezond leeft bla bla en dat er geen grammetje vet aan haar lijf zit. Nou heeft zei geluk gehad en ik niet zo wat..

Och ja tis weer t zelfde, als je tegen iemand zegt dat ie dik is, nou dan ben je de eeuwige Bitch!
En als ze tegen iemand (mij bijv.) zeggen dat ik mager ben, dan kan dat wel. Want ja dat is niet erg als je gewoon SLANK. bent.
Pff wordt er soms zoo moe van wat voor zielig spelletje sommige mensen spelen

Had ik op vakantie eens ruzie om (ging de volgende dag toch naar huis dus boeie, zie die mensen lekker niet meer }> )
Maar dat meisje zei dat ik vet mager was,, en ik zei ja en jij bent vet dik!
Haha toen had ik echt ruzie met iedereen, maar 't was wel grappig was op een hele rel uitgelopen!

Maarja dat is dus een typische voorbeeld wat mij dwarszit..

En ontopic: Bij de H&M hebben ze soms absurde maten, en ook dat de maten voor geen meter kloppen! koop ik een BH, staat er mijn goede cupmaat in. Kom ik thuis zie ik gewoon dat het een A70! Klopt gewoon nergens van.
Shirtjes kan ik wel goed kopen, maar ik heb meer een probleem met broeken, heb maat 32/32 en van shirtjes maat 34

En voor de rest ga ik met Laura mee, heb het hele topic niet gelezenn maarja

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:04

x4you schreef:
ninja2 schreef:

Zet je er gewoon overheen..
Als je je dit soort dingen alleen maar aan gaat trekken ga je er alleen maar slechter door voelen..

Ik ben zelf ook een van de wat dikkere mensen die gezond leven, sporten en noem maar op..

Je weet toch dat je niet slank bent dus trek het je niet aan als mensen zeggen dat je wat dikker bent.. Tenminste zo denk ik..
Ze nemen je maar gewoon zoals je bent dik of niet.. Is dat een probleem jammer voor hun dan.. Zolang jij je er maar goed bij voelt toch..
Okey ik ben ook niet blij met mijn grotere maat.. Maar boeien.. Dat wil niet zeggen dat ik alle kritiek over dikke mensen me persoonlijk aan ga trekken.. want als ik dat ga doen kan je beter jezelf maar opsluiten..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:10

Mary_ann schreef:
Zelf ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij de h&m.

Ik heb meestal wel bij de h&m dat ik met shirtjes een maat klein moet dan bv bij only
(dus bij only heb ik m/l en bij de h&m s/m)

Verder vind ik wel dat ze bij de h&m niet echt rekening houden met meiden die een grotere cup hebben dan c.

Precies,

H&M Is gemaakt voor mensen met weinig borsten!!
In de t-shirts zie ik dat terug,
maar ook in de lingerie !!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:47

Saskia9 schreef:
Mary_ann schreef:
Zelf ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij de h&m.

Ik heb meestal wel bij de h&m dat ik met shirtjes een maat klein moet dan bv bij only
(dus bij only heb ik m/l en bij de h&m s/m)

Verder vind ik wel dat ze bij de h&m niet echt rekening houden met meiden die een grotere cup hebben dan c.

Precies,

H&M Is gemaakt voor mensen met weinig borsten!!
In de t-shirts zie ik dat terug,
maar ook in de lingerie !!

Veel kledingmerken is gemaakt voor kleine borsten....
Bij lingerie is t/m c leuk en dan komen er van de ...
Al is er wel een cub D, dan begint het meestal met 80 en ik heb 75

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:52

Komt dat niet omdat die sprietjes op de catwalk ook niks hebben?

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:06

Heeft denk ik wel invloed RK

Ik heb daar iig geen problemen mee