Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura schreef:Sorry hoor, maar als iemand aan de hand van uitspraken van een ander via internet in een depressie zou raken, dan is dat een trigger voor een onderliggend probleem. En zou dat probleem vroeg of laat wel naar de oppervlak komen, door de 100e dieetreclame of door een maatje 46 die niet meer past. Daar zou een opmerking van mij geen oorzaak van zijn. Eerder een trigger.
Ja, ik denk dat je daar grip op hebt. Als je geen psychische stoornis hebt, ben jij nog altijd degene die het heft in eigen hand heeft. Als je heel verlegen bent, kan je jezelf stilhouden, terugtrekken, en vervolgens zelfs in huis opsluiten; OF je kan de stoute schoenen aantrekken en de straat opgaan en een wildvreemde aanspreken. Dat dat de eerste 20x niet vlekkeloos gaat, en dat het verdomd moeilijk is, absoluut, maar je komt er uiteindelijk wel. Zo zie ik dat ook met je acceptatie of aanpassing van je lijf.
Laura schreef:Nee, een heleboel mensen DENKEN dat ze dat niet zijn en onderschatten zichzelf![]()
Maar omdat mensen tegewoordig veel zwaarder worden, en het 'ideaalbeeld' hetzelfde blijft, wordt de hindernis ook steeds groter. Als er dan iemand is die vol goede moed die 1e stap gaan zetten, dan wordt het doel meteen 50 kilo afvallen of weet ikwat, en daar raak je zo snel ontmoedigd van, omdat dat gewoon een ellenlange (onmogelijke) weg is....
WendyK schreef:Laura schreef:Sorry hoor, maar als iemand aan de hand van uitspraken van een ander via internet in een depressie zou raken, dan is dat een trigger voor een onderliggend probleem. En zou dat probleem vroeg of laat wel naar de oppervlak komen, door de 100e dieetreclame of door een maatje 46 die niet meer past. Daar zou een opmerking van mij geen oorzaak van zijn. Eerder een trigger.
Ja, ik denk dat je daar grip op hebt. Als je geen psychische stoornis hebt, ben jij nog altijd degene die het heft in eigen hand heeft. Als je heel verlegen bent, kan je jezelf stilhouden, terugtrekken, en vervolgens zelfs in huis opsluiten; OF je kan de stoute schoenen aantrekken en de straat opgaan en een wildvreemde aanspreken. Dat dat de eerste 20x niet vlekkeloos gaat, en dat het verdomd moeilijk is, absoluut, maar je komt er uiteindelijk wel. Zo zie ik dat ook met je acceptatie of aanpassing van je lijf.Laura schreef:Nee, een heleboel mensen DENKEN dat ze dat niet zijn en onderschatten zichzelf![]()
Maar omdat mensen tegewoordig veel zwaarder worden, en het 'ideaalbeeld' hetzelfde blijft, wordt de hindernis ook steeds groter. Als er dan iemand is die vol goede moed die 1e stap gaan zetten, dan wordt het doel meteen 50 kilo afvallen of weet ikwat, en daar raak je zo snel ontmoedigd van, omdat dat gewoon een ellenlange (onmogelijke) weg is....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach, jij kan het ook niet helpen. Kan jou ook moeilijk kwalijk nemen dat je niet vooraan stond bij het uitdelen van respect, tact, verstand en gewicht.
ninja2 schreef:Ik zie trouwens in haar profiel dat ze ook niet moeders mooiste is...
maar ja laten we haar daar maar niet over aan vallen.
We houden de eer aan ons zelf
ninja2 schreef:Zei beweerd dat dikke mensen maar ongelukkig moeten zijn, niet sporten, vet eten en een diepe dipressies hebben enzo bla bla en gewoone kleding winkels moeten alleen maar maatje 34 tm 40 verkopen enzo. Gewoon grote onzin.
Er zullen vast veel dikke mensen te ongezond leven, maar er zijn ook zat dikke mensen die wel op hun eten letten en sporten maar die op een of andere manier maar niets afvallen (waaronder ik)
Ik snap haar punt ook wel dat mensen steeds dikker worden enzo, maar dan hoeft zei als miss ik ben het helemaal toch niet alle "dikkere" mensen zo te kwetsen.
Volgens mij wil zei gewoon horen dat ze helemaal perfect is en dat ze zo gezond leeft bla bla en dat er geen grammetje vet aan haar lijf zit. Nou heeft zei geluk gehad en ik niet zo wat..
x4you schreef:ninja2 schreef:Zei beweerd dat dikke mensen maar ongelukkig moeten zijn, niet sporten, vet eten en een diepe dipressies hebben enzo bla bla en gewoone kleding winkels moeten alleen maar maatje 34 tm 40 verkopen enzo. Gewoon grote onzin.
Er zullen vast veel dikke mensen te ongezond leven, maar er zijn ook zat dikke mensen die wel op hun eten letten en sporten maar die op een of andere manier maar niets afvallen (waaronder ik)
Ik snap haar punt ook wel dat mensen steeds dikker worden enzo, maar dan hoeft zei als miss ik ben het helemaal toch niet alle "dikkere" mensen zo te kwetsen.
Volgens mij wil zei gewoon horen dat ze helemaal perfect is en dat ze zo gezond leeft bla bla en dat er geen grammetje vet aan haar lijf zit. Nou heeft zei geluk gehad en ik niet zo wat..
Mary_ann schreef:Zelf ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij de h&m.
Ik heb meestal wel bij de h&m dat ik met shirtjes een maat klein moet dan bv bij only
(dus bij only heb ik m/l en bij de h&m s/m)
Verder vind ik wel dat ze bij de h&m niet echt rekening houden met meiden die een grotere cup hebben dan c.
Saskia9 schreef:Mary_ann schreef:Zelf ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij de h&m.
Ik heb meestal wel bij de h&m dat ik met shirtjes een maat klein moet dan bv bij only
(dus bij only heb ik m/l en bij de h&m s/m)
Verder vind ik wel dat ze bij de h&m niet echt rekening houden met meiden die een grotere cup hebben dan c.
Precies,
H&M Is gemaakt voor mensen met weinig borsten!!
In de t-shirts zie ik dat terug,
maar ook in de lingerie !!