uitslag MRI: Hernia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:16

Een MRI vond de therapeut onzin, hij zei dat ze dat alleen in ergere gevallen doen.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:46

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar soms doen ze het wel om uitsluiting te geven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:03

Fibromyalgie kan tot uiting komen door stress of een operatie oid. Dat was ten tijde van mijn hernia-operatie beide het geval. De klachten lijken wel op bechterew, het zit alleen in je weke delen ipv je gewrichten.
Ik was trouwens 20 toen ik geopereerd werd. Ik kreeg verlammingsverschijnselen na 3 maanden niet te kunnen lopen dus het was noodzakelijk, maar het zou nu mijn voorkeur niet hebben om te opereren omdat het de oorzaak vaak niet wegneemt, en je er dus heel veel andere klachten aan over kan houden. Ik ben trouwens na 5 jaar weer op 90 % van mijn oude niveau, ik moet er alleen rekening mee houden, dus ik zou zeggen tegen iedereen hou vol.

Anoniem

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:01

samantha; kunnen ze dan niet eerst een gewone rontgenfoto maken? meestal kunnen ze daar ook wel wat op zien, een MRI doen ze pas echt op het laatst ja, als je zware klachten hebt, uitstralingen naar je benen enzo. wat zijn je klachten?

ik heb al zoals jullie weten veel meegemaakt, maar wat is Fibromyalgie en bechterew? hahaha.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:16

gewone foto's zijn gemaakt, er is niks op te zien, alleen een soort afwijking die aangeboren is, bij de onderste wervel.
Ik heb vooral klachten in m'n si gewrichten, lage rug.
En uitstraling naar m'n rechterbeen.
Fibromyalgie is weke delen reuma, en bechterew is ook reuma maar dan de gewrichten zoals janne zegt.
De ziekte van Bechterew is een reumatische aandoening, waarbij vooral de gewrichten van het bekken, de rug, de heupen en de knieën ontstoken raken. Dit veroorzaakt pijn, verstijvingen en mogelijk ook verkromming van de wervelkolom.
De Latijnse naam voor de ziekte van Bechterew is spondylitis ankylopoetica. Dat betekent letterlijk: een ontstekingsproces van de wervelgewrichten met verstijving tot gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:44

mijn probleem zit nu ook op L5/S1, ook uitstraling rechts, dat bechterew zet me ook ann t denken, heb daar ook last van.....toch ns vragen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:28

Goeiendag weer, ik ben druk bezig met mijn revalidatieprogramma
Vandaag werd ik "gekraakt" werkelijk ik schrok me te pletter, het kraakt echt dan Nou ja, ik heb nog wel een paar weken te gaan, dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:16

spannend allemaal zoefie, hopelijk dat je er wat aan hebt!!
ik heb ook weer mn massage gehad vandaag en mijn elektra-gedoe, mijn aanhechtingen en mn spieren in mijn billen zitten ook helemaal vast, kabels noemde ze het. deed vreselijk pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:21

heb weer massage gehad, en vannacht vreselijke napijn ervan gehad, mn aanhechtingen en spieren in mn billen zitten ook al vast! ellende....
ik heb vandaag ook maar eens het ziekenhuis gebeld (ff wakker maken he) en gevraagd of ze al een datum weten van mijn dagopname, jaja, het wordt 5 december, dus....nog ffies....

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:12

phannie schreef:
het wordt 5 december, dus....nog ffies....
nog even volhouden dus.
Balen dat je zo'n erge napijn had. Op dit moment heb ik nog steeds last van mijn rug, en daarbij heb ik gigantische spierpijn. Waarschijnlijk toch iets te fanatiek gewees. Och als het maar helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:37

zoefie schreef:
phannie schreef:
het wordt 5 december, dus....nog ffies....
nog even volhouden dus.
Balen dat je zo'n erge napijn had. Op dit moment heb ik nog steeds last van mijn rug, en daarbij heb ik gigantische spierpijn. Waarschijnlijk toch iets te fanatiek gewees. Och als het maar helpt

balen he, ik ken dat, en je rugpijn met uitstraling en nog spierpijn er ook bij, ik begin toch te twijfelen of ik doorga met die massages, ik heb zo een erge napijn steeds, wordt ook lijkt we steeds erger. ik moet vrijdag weer, ik ga eens vragen of het niet beter voor mij is om na de grote operatie door te gaan ipv nu, het lijkt wel erger te worden......
kijk uit zoefie met te fanatiek zijn, dat heeft mij ook een keer genekt, voorzichtig met je rug, echt, zover als ik nu ben wil je echt niet komen!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:50

phannie schreef:
kijk uit zoefie met te fanatiek zijn, dat heeft mij ook een keer genekt, voorzichtig met je rug, echt, zover als ik nu ben wil je echt niet komen!
Nee dat weet ik ook. Maar ik doe alles onder begeleiding en ik ga er maar vanuit dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn. (al voelt het op het moment even niet zo )
Balen zeg, dat je steeds zo'n napijn hebt. En eerlijk gezegd denk ik ook dat je beter na je operatie ermee verder kunt gaan

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:53

iwayalover schreef:
Krijgen jullie trouwens ook zo vaak te horen in je omgeving dat je NU AL??? een hernia hebt....
Volgens mij heeft het namelijk niet zo zeer met leeftijd te maken...

Ik ben namelijk 20 jaar en heb wel van jongere mensen gehoord met een hernia. Bij mij zit het in de familie. Mijn vader en een aantal ooms van mij hebben een hernia/of gehad.

Ben ik nou de jongste hernia patient in dit topic???

ik had mn eerste hernia op mn 12de
en ja hoor, ze snijden gerust. ik ben nu 25 en 3 keer geopereerd (5 hernia's in totaal gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:33

tjee MissArianne op je 12e al een hernia? nou ja, ik sta ook nergens meer van te kijken hoor, vreselijk.

ik heb vanmorgen mn massage afgebeld met een smoes, ik wil ff paar dagen rust, kan niet meer van de pijn, en ik had er ook geen zin in met dit weer, met bakken tegelijk hier, ik ga misschien toch praten ja om met die massages te wachten tot na de grote operatie, ik denk dat ik alleen maar gemarteld wordt zo.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:21

Weer even een update van mij:

Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag 2 halve dagen gewerkt voor het eerst sinds maanden. Nou dat heb ik geweten... Volgens de fysio kon ik wel weer rustig aan halve dagen gaan werken. Nou dat heb ik dus gedaan, en met mijn collega's erover gehad dat ik nog niet te veel wil en kan tillen. Geen probleem, want ik werd gewoon op een peuter groep gezet (ik werk ik de kinderopvang) waar ik geen kids hoef te tillen en mocht dat wel nodig zijn dan deed een stagiare dat. Eerste halve dag ging echt prima Tweede halve dag begon goed tot ik op een gegeven moment vreselijk veel pijn kreeg in mijn bovenrug Mijn hernia zit rechtsonder en het was ook andere pijn als normaal. Ik had al een afspraak staan voor fysio tussen het werk door, dus ik was wel blij dat ik daarhen kon. Autorijden daarheen was echt vreselijk. Ik kon mij armen bijna niet meer recht houden aan het stuur van de pijn! En daarbij was het ook nog eens glad met die k*tsneeuw.. Aangekomen bij de fysio kreeg ik mijn trui nog haast niet meer uit. Toen heeft de fysio gekeken of alle wervels nog in het gareel stonden. Dat was gelukkig wel het geval. Maarja daarmee was de pijn natuurlijk nog niet weg, dus heeft ze nog gemasseerd. Dat heb ik geweten... Al mijn rugspieren stonden zo vast door de pijn dat ze er nog bijna niet aan kon komen. Toch even doorgezet en ik lag daar moeite te doen om niet in huilen uit te barsten. Ze heeft het zoveel mogelijk geprobeerd los te masseren, en toen ben ik maar naar huis gegaan met het advies om toch zoveel mogelijk te begwegen en warmte erop. Ze denkt waarschijnlijk aan een verrekte spier, maar daarvoor vind ik het toch wel iets te pijnlijk. Thuis meteen in bed gaan liggen want bewegen lukte op dat moment echt niet. Mijn rug stond ook weer in een reactieve scoliose door de pijn. Dus maar weer een flinke pijnstiller genomen, waarvan ik juist zo blij was dat ik van die troep af was En nu zit ik alweer op de tweede pijnstiller de dag door te komen. Voorlopig toch maar heel rustig aan doen. Paardrijden zat er vandaag ook echt niet in waarvan ik natuurlijk weer baal, maarja het is niet anders!

Phannie: Misschien is het idd een beter idee om de massages uit te stellen tot na de operatie. Want zoals ik nu lees hoe het met je gaat denk ik dat het idd een behoorlijke marteling is voor je. En wie weet kun je het na de operatie beter hebben.

Sterkte maar weer he! Ook van alle andere hernia patienten hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:34

dank je iwayalover, momenteel zie ik het helemaal niet meer zitten, heb zoveel pijn, en wordt steeds moeier, ik ben op, kan niet meer, ik heb dinsdag weer een afspraak staan bij de masseur en ga dit zeker overleggen om na de operatie verder te gaan, dit heeft naar mijn idee geen zin zo. ook zit ik geeselijk in een giga-dip, weet niet eens meer waarom ik nog leef, ik kan niets meer, zelfs even naar mijn paardjes om 3 drollen eruit te vissen een plakje hooi en een schepje bix is me al teveel, maar anderszijds als ik daar eenmaal ben knap ik tussen mn oortjes wel even op.....moeilijk....

(maar al kom ik ooit in een rolstoel, mn beesjes geef ik niet zomaar op, is samen met mijn zoontje het enigste waar ik nog van geniet)

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:00

He wat vervelend Phannie Blijf hoop houden!!! Ookal kan ik me voorstellen dat dat in jou situatie absoluut heel moeilijk is!
Ik denk aan je! En blijf ook voor je hopen, dat het ooit weer goed zal komen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:53

phannie schreef:
dit heeft naar mijn idee geen zin zo. ook zit ik geeselijk in een giga-dip, weet niet eens meer waarom ik nog leef, ik kan niets meer,
Phannie , ik heb echt met je te doen. Maarre laat de moed niet zakken (tuurlijk heeft iedereen wel eens dipmomenten met de rug) maar blijf er niet te lang in hangen, hoe moeilijk het ook is want daarmee doe je jezelf te kort. Meid heel veel sterkte, enne iwayalover natuurlijk ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:04

jullie zijn zo lief, al ken ik jullie helaas niet persoonlijk. het is niet alleen mijn rug, alles zit me tegen, en dat wil nog wel eens teveel zijn met die pijn erbij. mijn vriend heeft me ook nog eens laten stikken op een banketstaaf manier. ik doe mijn best, heb ook een kind, als ik die niet had....
het is ook zo jammer dat de mensen om me heen niet veel begrip hebben als ze niet kunnen zien wat je mankeerd en hoe erg je pijn is. grote verhalen; jaaa we komen je helpen hoor....loop er al 6 jaar mee, geen mens gezien die eens uit zichzelf langskomt om te helpen met iets....ik ben geen vrager he.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:20

@ phannie, je bent geen vrager zeg je. Maar dat moet je nu juist wel doen. Ik weet dat het moeilijk is maar mensen zien het gewoon niet dat het. En als je vraagt om dingen voor je te doen dan hebben ze vaak ook meer begrip. Je kunt niet verwachten dat mensen herderziend zijn. Ze weten wel dat je pijn hebt alleen zijn zij er niet 24 uur per dag mee bezig zoals jij en ik. Dus vaak denken ze er niet aan. Ik heb ook moeite met vragen maar nu doe ik het toch, je hebt alleen jezelf ermee dat je niets vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:08

Cookies, oke ik zal het proberen, maar ik heb snel zoiets van....nou ik doe het zelf wel even.

carien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:40

Zo wat een verhalen zeg. Ik ga een goede vriendin van me er maar eens bij halen, die zit nml. in hetzelfde schuitje.
Ze heeft al langere tijd erg veel pijn en zodanig dat ze sinds donderdag jl. aan de morfine zit.
Ze heeft altijd paardgereden, zelfs op z niveau (ze rijdt nu al ruim anderhalf jaar niet meer), kan niet zitten liggen staan: altijd maar pijn. Ze wil heel graag kinderen, maar denkt dat ze daar ook nooit meer aan kan beginnen.
Ze ziet het dus erg somber in.
Nu lees ik in dit topic dat er toch nog mensen zijn die wat rijden, of weer zijn gaan rijden, kinderen hebben gekregen, werken.
En ook elkaars ellende herkennen en advies en tips uit eigen ervaring kunnen geven.
Lijkt mij prettig voor haar, om met lotgenoten, die ook nog eens dezelfde interesses hebben, te kunnen praten.
Heel veel sterkte voor jullie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:10

Het nadeel van vragen is dat mensen het na een tijdje wel gezien houden.
Dan denken ze dat het wel over is of maar eens over moet zijn.

Maar misschien zitten er een paar tussen waar je wel ECHT wat aan hebt.

Verder weet ik precies wat Phannie voelt.
Ik heb dat ook allemaal gehad. Die pijn..daar wordt je echt knettergek van.

Ik weet niet wat je precies hebt Phannie(denk ik over heen gelezen want ik kom hier niet zo vaak meer) maar ik hoop dat een operatie je verlichting zult geven.

En heb je wel eens gekeken of er misschien in het buitenland iets voor je gedaan kan worden.?

Vorige week was dat nog een een medisch programma op tv...al had ik wel het idee dat er erg simpel over werd gesproken in dat programma.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:14

phannie schreef:
jullie zijn zo lief, al ken ik jullie helaas niet persoonlijk. het is niet alleen mijn rug, alles zit me tegen
Dat is volgens mij het domino-effect. Als het ene mis gaat, volgt de rest ook wel ten minste dat is bij mij ook zo. Ik hoop nu voor mezelf dat ik het allemaal weer wat positiever benaderen kan. En het is inderdaad waar, sommige dingen moet je gewoon vragen, hoe moeilijk het is. Heel veel sterkte, nogmaals, van zoefie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:15

@carien; waarschuw je vriendin met die morfine, ik zit er nu ook al een behoorlijk aantal maanden aan, ben eraan verslaafd (niet makkelijk om te zeggen), kijk uit met die troep, ik moet er ooit weer af zien te komen en ik weet nu al dat dat een zware gaat worden...

@cowgirl;
ik heb 2 grote hernia`s gehad en op 3 niveaus naar zn grootje mijn rug, ze hebben op 2 niveau`s nu mijn tussenwervelschijven (wat er nog van over was) verwijderd en er koontjes tussen gezet en vastgezet met platen en schroeven (sponylodese-operatie), naar het buitenland ga ik zeker niet, het punt is dat mijn chirurg een grote fout heeft gemaakt op L5/S1, hij heeft de boel verwijderd maar niet vastgezet met platen en schroeven, oftewel ik heb nu te weinig botgroei en ben niet stabiel + mijn spieren moeten nu alles opvangen en zijn van mijn rug tot in mijn benen nu versteend. nu ben ik naar een andere chirurg doorverwezen in den-helder, die ziet tenminste WEL wat er is op de foto`s, l*l zag niet eens zijn eigen fout (wou t niet zien), en nu krijg ik 5 december een laatste test met een tijdelijke verdoving van de zenuwen, als dat werkt gaat hij de boel vastzetten eindelijk. ben nu 9 operaties verder.....

@zoefie; dat domino-effect....hoe lang duurd dat? is bij mij al 38 jaar aan de gang, echt.