Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 02:51

Morris schreef:
Oooo, wat is het toch heerlijk dat wij geen kinderen hebben. Gisteravond heerlijk geborreld, beetje laat geworden. Maar ach wat maakt het uit. Eerst lekker uitgeslapen, krantje lezen. Nog lekker even gewinkeld, toen nog even paardrijden. En nu nog even internetten, met straks een lekkere pizza erbij.

Hier geniet ik nu van Haha! Haha!

Kijk, dit kan ik idd allemaal niet Verdrietig !

Niet omdat ik kinderen heb hoor Knipoog , maar ik heb wel paarden die ik zelf verzorg en die om 8 uur hun eten willen hebben en naar buiten willen.
Verder willen de hondjes ook graag een plasje doen en de konijntjes en cavia´s lusten ook wel wat!
Mijn kinderen zijn in het weekend zelden voor 10 uur wakker (en het waren al uitslapers toen ze nog heel klein waren OK dan! !) en zijn blij als moeders dan al bij de bakker was en verse broodjes heeft gehaald Cool ....

Ik word een beetje ibbelig van dit geneuzel; ik lees hier van sommige kindervrije mensen alleen maar negative dingen over (vooral onopgevoede) kinderen en dat je vooral beter maar dieren kunt hebben.
Nu heb ik ook een paar van die overtuigd kindvrije dames bij mij op stal rondlopen die dat verkondigen. Dat ze om wat voor reden dan ook geen kinderen willen, vind ik prima hoor: hun leven, hun keus Lachen .
Ze komen echter wel allemaal met hun hond aanzeilen, waar ik op het moment letterlijk strontziek van word Boos! !
Ik stap minstens 2 á 3 x per week in een drol van zo´n mormel, die 100 % zeker niet de mijne is! (mijn honden gaan nl. niet mee naar stal Clown ).
Als ik er in de algemeenheid wat van zeg, krijg ik steevast te horen "dat het niet hun hond is die zoiets doet" ...
De druppel die de emmer laatst deed overlopen was een hondedrol die ik 2 weken terug op de hooizolder vond: die was ook van niemands hond Rolleyes !

En ja, ook ik heb de pest aan onopgevoede kinderen, maar ik heb ook de pest aan onopgevoede honden en - paarden én aan de mensen die hun kinderen/dieren niet opvoeden en die laatste groep komt echt in beide kategorien voor!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 07:19

Eliane schreef:

Maar goed; wat je zegt dat het per mens verschilt is waarschijnlijk wel waar ja, zoals met alles. Ik zeg het alleen hoe ík denk dat het meestal/vaak is. [b]
ALs het voor jou anders is; prima toch? Dat weet alleen jij Lachen[/]

Kijk, en jij bent nou de eerste die dat gewoon kan accepteren blijkbaar. OK dan!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 07:22

Sterre schreef:
Morris schreef:
Oooo, wat is het toch heerlijk dat wij geen kinderen hebben. Gisteravond heerlijk geborreld, beetje laat geworden. Maar ach wat maakt het uit. Eerst lekker uitgeslapen, krantje lezen. Nog lekker even gewinkeld, toen nog even paardrijden. En nu nog even internetten, met straks een lekkere pizza erbij.

Hier geniet ik nu van Haha! Haha!

Kijk, dit kan ik idd allemaal niet Verdrietig !

Niet omdat ik kinderen heb hoor Knipoog , maar ik heb wel paarden die ik zelf verzorg en die om 8 uur hun eten willen hebben en naar buiten willen.
Verder willen de hondjes ook graag een plasje doen en de konijntjes en cavia´s lusten ook wel wat!
Mijn kinderen zijn in het weekend zelden voor 10 uur wakker (en het waren al uitslapers toen ze nog heel klein waren OK dan! !) en zijn blij als moeders dan al bij de bakker was en verse broodjes heeft gehaald Cool ....

Ik word een beetje ibbelig van dit geneuzel; ik lees hier van sommige kindervrije mensen alleen maar negative dingen over (vooral onopgevoede) kinderen en dat je vooral beter maar dieren kunt hebben.
Nu heb ik ook een paar van die overtuigd kindvrije dames bij mij op stal rondlopen die dat verkondigen. Dat ze om wat voor reden dan ook geen kinderen willen, vind ik prima hoor: hun leven, hun keus Lachen .
Ze komen echter wel allemaal met hun hond aanzeilen, waar ik op het moment letterlijk strontziek van word Boos! !
Ik stap minstens 2 á 3 x per week in een drol van zo´n mormel, die 100 % zeker niet de mijne is! (mijn honden gaan nl. niet mee naar stal Clown ).
Als ik er in de algemeenheid wat van zeg, krijg ik steevast te horen "dat het niet hun hond is die zoiets doet" ...
De druppel die de emmer laatst deed overlopen was een hondedrol die ik 2 weken terug op de hooizolder vond: die was ook van niemands hond Rolleyes !

En ja, ook ik heb de pest aan onopgevoede kinderen, maar ik heb ook de pest aan onopgevoede honden en - paarden én aan de mensen die hun kinderen/dieren niet opvoeden en die laatste groep komt echt in beide kategorien voor!

Dan lees je toch niet goed Sterre. Er is volgens mij helemaal niemand die beweert dat je maar beter dieren kan hebben. Alleen worden wij een beetje treurig van het constante gemeimer over ' dat zul je dan nog wel zien' . Ik heb geen hekel aan kinderen. Vind ook niet dat ALLE kinderen onopgevoed zijn. Er wordt hier gewoon een discussie gevoerd. Voor een boktbemiddelaar zou je toch iets beter moeten lezen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:17

Fasel schreef:
Eliane schreef:

Maar goed; wat je zegt dat het per mens verschilt is waarschijnlijk wel waar ja, zoals met alles. Ik zeg het alleen hoe ík denk dat het meestal/vaak is. [b]
ALs het voor jou anders is; prima toch? Dat weet alleen jij Lachen[/]

Kijk, en jij bent nou de eerste die dat gewoon kan accepteren blijkbaar. OK dan!

Tuurlijk is het voor iedereen anders,dat ontkent volgens mij niemand hier en wordt door iedereen geaccepteerd. Maar hoe je reageert weet je pas als het zover is. En dat zeg ik niet omdat ik mijn gevoel aan jou wil opdringen of omdat ik denk dat ik het beter weet,maar omdat ik denk dat je onderschat wat hormonen met je kunnen doen.

Als je zo cool en nuchter blijft, mooi toch? Maar je kunt ook (al gruwel je er nu van) veranderen in een verschrikkelijke emo doos. Je zal zeker niet de eerste zijn!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:19

Precies Fasel, heel goed gezegd.

Het zijn puur mijn eigen belevingen die ik hier plaats. En verder niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:46

onopgevoede honden moet ik ook niet
Baasjes die hun hond overal laten schijten en niet opruimen.
Als dierenliefhebber gruwel ik daar ook van. (Mijn honden gingen dus ook nooit mee naar stal.)

Alleen mag daar in de meeste gevallen wel wat van gezegt worden in deze maatschappij, zeg ik in een restaurant dat dat kind zijn bek eens moet houden na een half uur schreeuwen, of dat je zijn luier een tafel verder ruikt, dan denk ik niet dat ik daar zonder schrammen mee weg kom Lachen

dat is in het algemeen het grote verschil, dat is waar ik over discusieer in dit topic.

Waarom mag je niet verdrietig zijn om een dier dat dood is, of hoogstens maar een weekje, langer stel jeje aan.
waarom mag de politie mij bekeuren als mijn hond lawaai maakt, maar mag het kind van de buren het wel de hele dag?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:00

runningkawa schreef:
onopgevoede honden moet ik ook niet
Baasjes die hun hond overal laten schijten en niet opruimen.
Als dierenliefhebber gruwel ik daar ook van. (Mijn honden gingen dus ook nooit mee naar stal.)

Alleen mag daar in de meeste gevallen wel wat van gezegt worden in deze maatschappij, zeg ik in een restaurant dat dat kind zijn bek eens moet houden na een half uur schreeuwen, of dat je zijn luier een tafel verder ruikt, dan denk ik niet dat ik daar zonder schrammen mee weg kom Lachen

dat is in het algemeen het grote verschil, dat is waar ik over discusieer in dit topic.

Waarom mag je niet verdrietig zijn om een dier dat dood is, of hoogstens maar een weekje, langer stel jeje aan.
waarom mag de politie mij bekeuren als mijn hond lawaai maakt, maar mag het kind van de buren het wel de hele dag?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Lang leve het o zo tolerante Nederland.
Gelukkig woon ik in het buitengebied en heb pas op een meter of 40 / 50 mijn buren aan 2 kanten wonen.
En verder heb ik schijt aan degene die vinden dat ik niet mag rouwen om een overleden dier. Het zijn voor mij de kids van het gezin.
En wee degene die het hier niet mee eens is, want die krijgt wat stellingen om zijn oren. Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:42

www.kindervrij.nl Haha!
En om het geen oneliner te maken: ik ben 32 en wil ze ook niet. Vind het best dat anderen ze wel willen maar ik ga toch ook niet aan iedereen lopen te vertellen hoe leuk mijn paard wel niet is en dat je niet wéét wat je mist als je geen paard hebt Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:58

Fasel schreef:
Dan lees je toch niet goed Sterre. Er is volgens mij helemaal niemand die beweert dat je maar beter dieren kan hebben. Alleen worden wij een beetje treurig van het constante gemeimer over ' dat zul je dan nog wel zien' . Ik heb geen hekel aan kinderen. Vind ook niet dat ALLE kinderen onopgevoed zijn. Er wordt hier gewoon een discussie gevoerd. Voor een boktbemiddelaar zou je toch iets beter moeten lezen Knipoog.

Ik heb net gezocht, maar kan het helaas even niet zo snel vinden waar ik dat gelezen had. Sorry, was gisteren moe en zal wel selectief gelezen hebben/ e.e.a. verkeerd geintepreteerd hebben Bloos !

Dat kindervrije moe worden van "wacht maar af" en "je zult het nog wel merken" etc. kan ik me goed voorstellen. Mij zul je het niet horen zeggen hoor Knipoog .

Trouwens, als een kind in een restaurant ofzo jankt, stoort me dat eigenlijk niet zo, zolang het niet mijn eigen kind is Haha! . Van die kinderen die met zo´n schelle stem schreeuwen en niet in staat zijn op een normale luidsterkte te praten, vind ik veel irritanter Rolleyes .

Over stinkende strontluiers gesproken: toen mijn dochter (nu bijna 15) nog klein was, ging ik vlak voor de kerst altijd een zaterdag gezellig shoppen met een paar vriendinnen (ook allen jonge moeders).
Toen we ergens koffie zaten te drinken, liep daar ook een kind rond van wie de luier nét de grond niet raakte Lips are sealed .
Wij hadden daar nogal luidruchtig kommentaar op, wat ons door de moeder van dat kind idd niet in dank werd afgenomen Clown . Nogal kattig kregen we te horen, dat het nou eenmaal niet mogelijk was, dat dat kind alleen maar thuis in z´n broek poepte.
"Nee, tuurlijk niet" dat begrepen wij ook wel Haha! . Of ze dan geen schone luier meehad, wat dan tenminste humaan tegenover de medemens was?!
Blijkbaar zagen wij er niet uit als een paar moeders, want ze zat ons aan te kijken van "waar hebben die het over Verward !"
Waarop een van mijn vriendinnen d´r tas open maakte, er een luier + een paar vochtige doekjes uithaalde, met de vraag of ze dat stinkende pakket ajb een schone broek kon geven.
Een poepbroek van je eigen kind ruikt al niet fris, maar van een ander kind is het ronduit smerig te noemen Ziek .
Dat mens was helemaal verontwaardigd en weigerde de luier aan te pakken. Wel vroeg ze meteen om de rekening Haha! .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:26

Nou Sterre, jij hebt met jouw verhaal zojuist mijn wens om kindervrij te zijn nog even met een jaar of 10 verlengd Haha!.

Gatverdarrie Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:30

Fasel schreef:
Nou Sterre, jij hebt met jouw verhaal zojuist mijn wens om kindervrij te zijn nog even met een jaar of 10 verlengd Haha!.

Gatverdarrie Haha!

Ah joh, dat ligt toch aan jezelf als ouder hoe je kind erbij loopt? En veel ouders vinden het niet erg om andere mensen in de omgeving te belasten met stank of herrie van hun kind. Het is precies zoals Kawa zegt. Huisdieren mogen niets of de politie staat aan de deur, maar als je rustig in de tuin wilt zitten mogen de buurkinderen je wel de oren van de kop af schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:37

Sterre, dat is ook wel heel ranzig! Ik was laatst kleding aan het uitzoeken voor mijn dochtertje en toen liep er ook zo'n kleuter met een overvolle broek. Getverderrie wat ranzig. En moeders zat op haar gemak met een kopje koffie te beppen.

Dus ik zeg, zou je die vieze broek niet eens verschonen ipv koffie drinken? Waar ik me mee bemoeide? Ik zeg, nou ik was van plan de zomergarderobe voor mijn dochter hier uit te zoeken, maar de lust vergaat me. Bovendien vind ik het nogal zielig voor je dochter.

Ze deed het niet hoor, dus ik koop mijn kleding wel ergens anders. Ik vind namelijk dat je als verkoopster daar ook wel wat van mag zeggen als eentje de hele atmosfeer in zo'n zaak verziekt!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:04

Citaat:

Ah joh, dat ligt toch aan jezelf als ouder hoe je kind erbij loopt? En veel ouders vinden het niet erg om andere mensen in de omgeving te belasten met stank of herrie van hun kind. Het is precies zoals Kawa zegt. Huisdieren mogen niets of de politie staat aan de deur, maar als je rustig in de tuin wilt zitten mogen de buurkinderen je wel de oren van de kop af schreeuwen.

Ik bedoelde meer dit Dees:

Citaat:
Een poepbroek van je eigen kind ruikt al niet fris, maar van een ander kind is het ronduit smerig te noemen Ziek .

Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:05

faye schreef:
Sterre, dat is ook wel heel ranzig! Ik was laatst kleding aan het uitzoeken voor mijn dochtertje en toen liep er ook zo'n kleuter met een overvolle broek. Getverderrie wat ranzig. En moeders zat op haar gemak met een kopje koffie te beppen.

Dus ik zeg, zou je die vieze broek niet eens verschonen ipv koffie drinken? Waar ik me mee bemoeide? Ik zeg, nou ik was van plan de zomergarderobe voor mijn dochter hier uit te zoeken, maar de lust vergaat me. Bovendien vind ik het nogal zielig voor je dochter.

Ze deed het niet hoor, dus ik koop mijn kleding wel ergens anders. Ik vind namelijk dat je als verkoopster daar ook wel wat van mag zeggen als eentje de hele atmosfeer in zo'n zaak verziekt!

Dat lijkt mij ook ja. Lijkt me bijna een taak om daar wat van te zeggen. Veel winkels hebben toch tegenwoordig ook een babyroom? Tenminste ik zag dat laatst bij VenD op toilet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:21

man wat dacht je van die mamma's die dan zeggen
nee jantje dat mag niet en ondertussen door beppen en jantje gaat gewoon door

dan pak je jantje toch even beet en dan doe je nee ipv alleen maar zeggen ''

en idd een strontluier van je eigen kind is erg maar die van een ander echt niet te harden (daarbij zie ik dan meestal ook gelijk die rode billetjes voor me , arm kind)

en jenken en schreeuwen in een restaurant is NOT DONE
ga dan lekker naar de mac donalds oid Haha! of regel een baby sit Knipoog

ja ben trots op mijn kleine en vertel t iedereen die t horen wil idem voor mijn paard pony veulen katten hond konijn kippies haan etc etc etc

maar heb nog nooit gezge dtegen iemand kinderwens dat komt nog wel

wel heb ik al een paar keer gezegd zou der niet aan beginnen
of als je het niet zeker weet NIET DOEN

bij een kind komt iets meer kijken dan leuk gezelli zwanger ff uitpoepen en mooie pakjes aan trekken en interessant zitten wezen

net als met een eigen paard er ook iets meer komt kijken dan een anky outfitt etc etc met 1 verschil daar gelaten ken mening een met te veel geld die een veel te diuur paard koopt gehele dag anmky pakes aan heeft en er gelikt uitziet , het paard in volpension heeft het paard soms meer dan een maand niet zelf berijden want daar heb je een trainer voor en zelf aan de bar interssant gaan zitten zijn en als je er al op komt (natuurlijk wel gezadeld door een ander)niet weet hoe je in gods naam wat moet doen

oh mijn god ik bedenk me net dat je wel van dat soort ouders hebt , helaas

(nee heb verder niks tegen anky of haar outfitts dit was puur bedoeld om een voorbeeld te geven)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:32

Ik zag laatst een aflevering van the nanny of zoiets? Jee dat was zielig. Je hebt onopgevoede kinderen maar als zo'n kind dan in de situatie zit dat een ander kind eronder moet lijden.

In dit geval ging het om twee zusjes (tweeling) en een broertje. De tweeling was het probleem. OUders konden er niet mee overweg. Dat broertje was zo eenzaam en verdrietig dat hij niet eens met zijn moeder kon praten over wat hij voelde etc. De nanny had een gedachtendoos voor hem gemaakt. Kon hij zijn gedachten in stoppen en dan moest mamma eens in de week met hem praten hierover.

Dat is toch te triest voor woorden? Zo zielig. En dat jochie was zo lief.

Nou ja, gelukkig ken ik ook andere kanten hoor. Collega van me die hier kwam met zijn kinderen. Twee voorbeeldige meisjes van onder de tien. Keurig, beleefd. Echt twee lieverdjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:36

Dat heb ik gezien, maar dat was niet 1x in de week maar elke avond als de tweeling in bed gingen. En ja erg zielig, maar die moeder pakte het helemaal verkeerd aan en dat had die nanny erg goed in de gaten. Hopelijk gaat het nu in dat gezin wat beter. Want op het eind had die moeder het toch ook wel in de gaten dat ze hem te hard aanpakten en de meiden te weinig.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:02

Sammie schreef:
Dat heb ik gezien, maar dat was niet 1x in de week maar elke avond als de tweeling in bed gingen. En ja erg zielig, maar die moeder pakte het helemaal verkeerd aan en dat had die nanny erg goed in de gaten. Hopelijk gaat het nu in dat gezin wat beter. Want op het eind had die moeder het toch ook wel in de gaten dat ze hem te hard aanpakten en de meiden te weinig.

Klopt. Gelukkig had ze het toen wel door.

Maar wat mij opviel, weet niet of jij dat ook had, die vader speelde alleen maar met die meiden. Nooit zag ik hem een keer met die kleine jongen wat doen. En dat probeerde die moeder dan wel weer.

Mijn moeder deed dat heel handig met dat uit bed komen Haha!. Die trok gewoon de klink uit de deur Haha!.

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:23

stef schreef:
Zat vorige week op mijn werk met een vrouwtje te praten. Hadden het erover dat ik getrouwd was. Owh zegt ze, en heb je kinderen? Dus ik: nee....
Owh, maar die komen vast nog wel, je bent nog jong...

Ik weer: Nee.....

Staat ze me raar aan te kijken...

Wat is dat toch? Ik ben 24 en getrouwd, maar ik wil geen kinderen (natuurlijk weet ik niet wat ik over 10 jaar zeg, maar op dit moment niet)
Ik heb absoluut niks tegen kinderen, en wil met alle liefde oppassen o.i.d., zolang ze ze 's avonds maar weer komen halen Haha!
Dus ik dat ook tegen die vrouw gezegt: Nee, daar kon ik nog niet over oordelen. Mijn moedergevoelens kwamen nog wel.....

Noujaaaaaa

Dat is toch jou eigen keuze, vrijheid blijheid en idd misschien krijg je die moedergevoelens nog maar misschien ook niet.
Sommige mensen denken echt dat het niet bestaat, een beetje dom vind ik.

Ik wilde 15 jaar geleden absoluut geen kinderen, maar toen kwam ik mijn huidige man tegen.
Binnen een half jaar was ik getrouwd en negen maanden later werd onze eerste dochter geboren en daar ben ik nu nog steeds blij mee.
Ondertussen heb ik 2 meiden en ik zou ze voor geen goud meer willen missen.
Sommigen veranderen van mening, anderen niet.
Wie zijn zij om daarover te oordelen.

Het is jouw lijf en jouw keuze, laat je niks aanpraten.