benefietconcours brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:25

ik ook wil zeker mee doen!! in de b mischien a

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:53

Ik moet ff vervoer regelen en vragen aan de fysio of ik dan alweer mag rijden. Maar als mijn hulp kan worden gebruikt... Geef maar een gil!

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:56

Jammer dat het in helemaal in schijndel is, veel succes iig met het verder organiseren is.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:02

Indien gewenst wil mijn hengst wel een shownummertje komen doen (en dan bedoel ik dus ook een shownummer Bloos! ) Een liberty nummer met muziek voor een beetje spektakel...laat maar weten of er animo voor is.

Kan Miekelover voor de catering gelijk meeliften Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:08

risje schreef:
oke als meer mensen dat willen doen we dat gewoon.

Betekend dus dat er na de dressuur (eventueel na elke rubriek) een prijsuitreiking komt en eentje na het springen. Klinkt dat beter?

Scum wilde je nog jureren, zo ja wlke klasses?

Ik zal je even een PB sturen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:15

programma planning:

Ik denk zel fook dat de B meer deelnemers zullen zijn, alleen het probleem is de planning, we moeten het natuurlijk wel rond krijgen. Daarom heb ik overigens ook expres de L1/ L2 en M1 /M2 twee gecombineerde rubrieken gemaakt ipv 4 aparte.
Hoeveel combinaties zou beter zijn voor de B dan? 20? 25?
Eventueel kunnen we een half uur eerder beginnen en een uur later eindigen.
Na 22.00 wil ik echter niks inplannen. Je zit namelijk meestal al wel met uitloop en het blijft toch zondagavond (volgende dag moeten veel mensen werken of naar school / studie).

Paardennamen:
wat show betreft zou dat nu idd 125 minuten zijn in twee gedeeltes. Moet genoeg zijn lijkt me. Veel meer tijd hebben we helaas niet ivm de planning die aardig vol zal zijn. Leukste is om twee totaal verschillende show te organiseren. Pegassa bied al aan om een show te komen geven met haar arabische hengst, lijkt mij helemaal super!!
Al meer nieuws over andere mogelijkheden?

Pegassa:
Zou helemaal fantastisch zijn als je een show zou willen komen geven!!
Jammer dat het topic waarin geboden wordt om op je hensgt te lessen iets boven mijn budget zit, anders had ik zeker meegedaan!! Lijkt me helemaal super ene keer zo'n paard te mogen rijden!!
We hebben tijdens de dag twee mogelijkheden om shows te geven, zie planning hierboven. Is er een tijd die je voorkeur heeft? Tijdens zijn nog wel onder voorbehoud.
Paardennamen is bezig met de precieze planning van de shows, zou je contact met haar willen opnemen voor de verdere planning!!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:27

Wat tijd betreft heb ik 2 ristrictisch die iedereen wel zal kunnen begijpen....de paarden moeten smorgens buitengezet worden en om 5 uur weer naar binnen....dáár tussen of dáárna kunnen we komen. Tenzij ik oppas heb Haha! Schijndel zal zo'n 1,5 uur rijden voor ons zijn.

Ik moet nog wel even Avalon's voorbrenger strikken Clown Maar doorgaans komt ie altijd! Het leukste is een tijdstip wanneer er behoorlijk wat publiek is zodat ze hem luid kunnen aanmoedigen waardoor hij alleen meer zal showen.....Ik neem aan dat er een geluidsinstallatie is??

Aan jullie de keuze of hengst en voorbrenger in authentiek Arabische outfit moeten opdraven.......of in "keuringssmoking" Haha! Iemand toevallig die een rookmachine in de aanbieding heeft?????

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:45

Op dit moment zijn de showmomenten 's middags tussen 14.00 en 15.00 en 's avonds tussen 18.15 en 19.00. Denk dat je dat beide met je planning niet haalt, toch?

Vraagje:
Is het mogelijk als Avalon de show loopt tussen de springhindernissen?
Zo ja dan kan het ook later geen probleem. We kunnen dan de springrubriek onderbreken voor jullie show. Eventueel kan ook een deel van de hindernissen worden uitgeruimd (bijvoorbeeld alleen palen laten saan dan is opbouwen daarna zo voor elkaar).
Zou het gewoon erg gaaf vinden als jullie willen komen, moet wel wat op te plannen zijn dus!!
Er is trouwens een geluidsinstallatie aanwezig, rookmachine niet, maar we kunnen natuurlijk proberen die gesponsord te krijgen;-)

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:53

Avalon en hindernissen Grote kans dat de boel plat gaat....hihihi.óf hij er in een vlaag van verstandsverbijstering over heen tracht te springen,
wat hem vast niet gaat lukken.hihihih.

Beide tijdstippen zou dus kunnen maar ik denk, dat het om werk uit te sparen, het best tussen dressuur rubrieken kan.....hij heeft nl wel ruimte nodig om tempo te kunnen maken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:54

nog een taak die gedaan moet worden:

het programmaboekje!!

Wil wil deze taak op zich nemen en de stukken die ongetwijfeld binnen gaan komen coordineren en verwerken tot een mooi programmaboekje?

Daarnaast moet er ook en drukker gezocht worden die het drukken van het boekje wil sponsoren! Wie zou deze taak op zich willen nemen?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:56

pegassa:
Zullen we jouw show dan maar voorlopig houden op 14.00-15.00?

Hoeveel tijd denk je nodig te hebben?
En wat moet er geregeld worden voor de show?

Kun je ook contact opnemen met paardennamen?
Die coordineerd het show gedeelte namelijk!!

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:56

vraagje: ik zit nu in de B maar kan je dan ook L1 starten voor de oefening? of moet je echt starten op het niveua dat je rijd

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:57

Ik kan wel een mooie cover ontwerpen...maar waarom een drukker?? Een laserprinter kan héél veel tegenwoordig en iedereen kan nietjes schieten.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:03

risje schreef:
pegassa:
Zullen we jouw show dan maar voorlopig houden op 14.00-15.00?

Hoeveel tijd denk je nodig te hebben?
En wat moet er geregeld worden voor de show?

Kun je ook contact opnemen met paardennamen?
Die coordineerd het show gedeelte namelijk!!

-Ja tijd is prima!

-Neem met uitloop 10 minuten afhankelijk hoe snel meneer zich weer besluit te laten vangen en het enthousiastme van het publiek.

-Enige dat nodig is is een veilige afgesloten bak, en een vrije gang waar we met hem doorheen kunnen richting "showscène". Daarmee bedoel ik dat we veilige doorgang hebben zonder hengstige merries voor zijn neus.
-Verder een goede muziekinstallatie die niet kraakt en piept en die wat volume aankan. Evt. microfoon In ergste geval kunnen we installatie en micofoon meebrengen.
Andere deelnemers moeten denk ik wel even weten dat er tijdens het shownummer "herrie" gemaakt gaat worden (juichen, roepen, fluiten om aan te moedigen) dat zij daar met evt. wat nerveuzere paarden rekening mee kunnen houden. Hoe meer aanmoediging en hoe beter/harder de muziek hoe groter het spektakel.

-Ik neem kontakt op!
Laatst bijgewerkt door pegassa op 07-01-05 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:07

Zoals ik eerder aangegeven heb wil ik evt wel een VD showtje met Zhanna in elkaar proberen te draaien. Ze kent het 1 en ander, maar een uur krijg ik niet vol Bloos Maar op zich is het misschien wel leuk... Bij www.hypofocus.com onder fotoreportage vrijheidsdressuur staan een heel aantal foto's van mijn friesje...

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:27

Ah kijk, nu is het tenminste een beetje overzichtelijk geworden Haha!
Gezien deze -wedstrijd- op een zondag geplant staat, ben ik zeker aanwezig! Ik wil natuurlijk best fotograferen, maar ik neem aan dat de bakken binnen zijn? Mijn camera kan wel het een en ander, alleen weet ik niet zeker of ik scherpe paarden op de foto kan krijgen. Zo licht zal het daar niet zijn of wel? En ik ben helaas zelf niet in het bezit van een statief. Misschien iemand hier?

En de vraag is natuurlijk of 2 fotografen niet een beetje overbodig is?

Of stel ik nu stomme vragen die er niet toe doen? Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:12

amable:
Super als je ook een show wil geven. Neem even contact op met paardennamen, dat is namelijk degene die de shows regelt.

Miekspeciaal:
ik zou zeggen neem even contact op met flutterby, die hebben we tot nu toe gevraagd om foto's te maken, samen komen jullie er vast wel uitt och?
Laat mij even weten wat het wordt!!

Pegasse:
Hoe de bak er precies uit ziet weet ik niet, ben zelf nog niet op de locatie geweest namelijk. Wil echter wel binnenkort gaan kijken, zal dan wel foto's maken en online zetten.
Neem contact op met paardennamen en laat me even weten wat het wordt en wat ik eventueel extra moet regelen met de locatie!

Wat betreft het programmaboekje
Dat kan uiteraard ook via een gewonen printer, dan worden ze ook gedrukt toch;-)
Bedoel meer dat er geregeld moet worden dat er een boekje is en dat het afgedrukt wordt.
Als je een cover wil ontwerpen, graag!!
Wil je evt ook rest van het boekje coordineren?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:24

even heel belangrijk:

Wat doen we nu met de planning. Kan het wel allemaal zelf beslissen maar wil toch jullie erin betrekken!!
Zodra bekend is wat we hiermee doen kan ik die gegevens doorgeven een het inschrijfsysteem, kan de wedstrijd online en kan er ingeschreven worden.
Zouden jullie dus zo snel mogelijk hierop willen reageren?

Planning:
09.00 - 10.15 A dressuur (10)
10.15 - 13.30 B dressuur (25)
13.30 – 15.30 L dressuur (15)
15.30 – 16.30 pauze / show / loterij
16.30 – 18.15 M dressuur (15)
18.15 – 19.45 Z dressuur (10)
19.45 – 20.30 pauze / show / parcours opbouwen
20.30 – 22.00 springen (aantal combinaties?)

Heb in de b 10 combinaties toegevoegd. Is dat genoeg?
Meer kan niet of we moeten bij de andere rubrieken startplaatsen eraf halen. Dit in verband met de tijd. Tot 22.00 plannen op zondagavond is laat genoeg toch?

Wat doen we als inschrijfgeld:
5 euro of 7,50 euro?

Is er iemand die (snel) een logo kan ontwerpen voor de wedstrijd?
Dit zal dan overal gebruikt worden bij de promotie van de wedstrijd en dus ook op het inschrijfsysteem.
Wie wil dit doen?

In verband met de tijd wil ik de klasses L1 en L2, M1 en M2, Z1 en Z2 in handicap laten rijden. Dus alle L ruiters tegen elkaar, alle M ruiters tegen elkaar en alle Z ruiters tegen elkaar.
Wat vinden jullie daarvan?
Moeten we een onderverdeling maken in aantal plaatsen binnen deze klasses, dus gelijk verdelen, of laten we gewoon vrij inschrijven voor die klasses?

Ik hoor het wel, ga nu even naar paard toe, tot straks!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:13

Ik zal wel een logo ontwerpen. Is maandag af. Graag even een tekst welke ik er onder moet zetten. Bijv. BenefitConcours Azië ofzo.......

Ik neem aan in het zwart wit???

Bij deze bied ik een internetpagina aan om het concours verder te promoten

Wat betreft het progammaboekje:

Ik wil dat wel coordineren maar:

Uiterlijke aanleverdatum 2 weken voor wedstrijd!
Digitaal én in word.
Logo's en evt. advertenties in JPG.
Graag een voorbeeld van een boekje toegestuurd krijgen daar ik alleen ervaring met show/keurings catalogus
En moet ik natuurlijk een formaat weten waarop het boekje gedrukt moet worden.

Verder moet iemand dan op zoek naar een welwillend drukker, ik heb daar géén contacten liggen (alleen enkele hele dure die vast niet gaan meewerken). De drukker krijgt natuurlijk een gratis advertentie in het boekje.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:25

de klasse in handicap lijkt me een goed idee, alleen moeten er denk ik wel de prijsuitreiking (iig twee hoofdprijzen) opgesplitst worden tussen pony's en paarden. En ik denk gewoon vrij in laten schrijven in die klasses, dat is wel het makkelijkste lijkt me
Voor de Z-dressuur weet ik niet of we aan de 10 combinaties komen, op wedstrijden met puntentelling is dat al vaak niet zo. Ik denk wel dat het springen ontzettend laat word, voor veel ruiters.
Ohja tussen de M en de Z dressuur moet natuurlijk wel even de ring verlegd worden naar een 20X60, maar dat ik waarschijnlijk een kwestie van even 20 meter ring weghalen?
Mogen mensen nou ook een klasse hoger starten als oefenwedstrijd?, dan ga ik vanmiddag alvast reclame maken.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:25

Is het daarnaast een idee de verschillende klasses apart te sponsoren??
Laten we zeggen voor 25 euro??

Je kunt dan iedere klasse een eigen thropee laten krijgen bijv.

Klasse m2 de BOKT TROPHEE etc etc....

Inschrijfgeld zou ik houden op 7,50 euro is pinuts én voor het goede doel.

Iemand al een sponsor voor de linten gevonden??? Ook zij krijgen dan weer een advertentie in het boekje. En worden bij iedere prijsuitreiking vernoemd.

Is er al een speaker voor de dag, die dus tussendoor ook de sponsors kan vernoemen??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:47

ik heb een vraagje ik zit met mijn b pony in de l1 dus alleen met galop er bij.
de proeven die jullie hebben zijn vanaf c pony,s dus ook met wijken er bij hier snapt mijn pony dus echt helemaal niks van en ik snap het wel maar kan het nog niet.
moet ik dan gewoon b dressuur starten of gewoon l1 en dan maar op dat punt een 0 score.
ook wil ik graag weten op welke dag ik kan het niet vinden en wil het graag weten omdat papa het ook druk heeft.
o ja en deze wedstrijd is toch alleen voor bokkers of mogen er ook andere aan mee doen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:58

pegassa schreef:
Kan Miekelover voor de catering gelijk meeliften Haha!

jippie Haha!

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:46

risje schreef:
heb even een snelle planning gemaakt en wil graag weten wat jullie ervan vinden. Let vooral even op het aantal combinaties, is dit genoeg of liever meer/ minder?

Ik moet zo snel mogelijk weten of deze planning klopt en of jullie het aantal combinaties goed vinden. Als dit namelijk vaststaat kan de inschrijving online en kunnen mensen gaan inschrijven!!

Dit is de voorlopige planning:
09.00 - 10.15 A dressuur (10)
10.15 - 12.10 B dressuur (15)
12.10 – 14.00 L dressuur (15)
14.00 – 15.00 pauze / show / loterij
15.00 – 16.45 M dressuur (15)
16.45 – 18.15 Z dressuur (10)
18.15 – 19.00 pauze / show / parcours opbouwen
19.00 – 21.00 springen (aantal combinaties?)

Wat vinden jullie ervan?

Ik denk dat het het slimste is om te berekenen hoeveel mensen er in totaal mee kunnen dresuren, dat zouden dan 65 combinaties zijn.

Je kunt dan beter gewoon mensen in laten schrijven tot dat je er 65 hebt!
Want dalijk wijs je allemaa b ruiters af omdat je die al 15 hebt, terwijl je achteraf geen 15 ruiters voor bijv het M bij elkaar krijgt!
Laatst bijgewerkt door Celeste op 08-01-05 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:47

kyrkelover schreef:
ik heb een vraagje ik zit met mijn b pony in de l1 dus alleen met galop er bij.
de proeven die jullie hebben zijn vanaf c pony,s dus ook met wijken er bij hier snapt mijn pony dus echt helemaal niks van en ik snap het wel maar kan het nog niet.
moet ik dan gewoon b dressuur starten of gewoon l1 en dan maar op dat punt een 0 score.
ook wil ik graag weten op welke dag ik kan het niet vinden en wil het graag weten omdat papa het ook druk heeft.
o ja en deze wedstrijd is toch alleen voor bokkers of mogen er ook andere aan mee doen.

Het is een onderlinge wedstrijd, je kunt dan volgensmij ook gewoon in het b starten hoor! Je moet natuurlijk niet iets gaan doen wat boven het niveau ligt Lachen

Volgensmij gewoon voor iedereen!