Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:18

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:30

Miss_Montana schreef:
Men kan nog zo lang hierover doorgaan. Maar in alle argumenten die ik hier tegenkom lijden dieren PIJN!!!
Het maakt niet uit, of het nu stierenvechten, het slachthuis, het transport enz is, het is allemaal even erg. Dieren verdienen beter dan dit...

Zo is het en niet anders OK dan!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:31

Sorry, heb niet alles gelezen!!

Kan wel wat vertellen over stierenvechten in Portugal en Spanje! Deze zijn zeer verschillend!!

Spanje: De dieren worden wel pijn gedaan en soms gaan ze zelfs door tot de dood....

Portugal: De stierenvecht mogen alleen in de vetbult steken anders krijgen de strafpunten of diskwalificatie. Daarnaast wordt de stierenvechter die er een goede show van maakt de winnaar.
De sterkste stier mag daarnaast nog de hele zomer op de wei bij de koeien! De rest is wel voor de slacht....

Dus in Spanje vind ik het erg, maar in Portugal niet zo, want in de vet bult voelt een stier niks. Netals wij paarden hun manen trekken (voelen ze ook amper door vet).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:55

Miss_Montana"]

Men kan nog zo lang hierover doorgaan. Maar in alle argumenten die ik hier tegenkom lijden dieren PIJN!!!
Het maakt niet uit, of het nu stierenvechten, het slachthuis, het transport enz is, het is allemaal even erg. Dieren verdienen beter dan dit...
[/quote]

[quote="gijsenkim"]
Zo is het en niet anders OK dan!
[/quote]
WEL anders, namelijk:
[quote="Desiree schreef:
Het is ALLEMAAL erg, maar NIET allemaal EVEN erg. Er zijn gradaties, en die moet je met je gezonde verstand wel kunnen zien.
En er zitten ook nog bedoelingen achter;
in het ene geval is de bedoeling voedsel, en het ander geval is het een wrede vorm van leedvermaak. Vind jij die zaken even erg? Ik niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:58

Ik zag jouw post later, Maar ik begrijp wat Miss Montana bedoeld, jij vult het alleen prima aan Haha! Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:03

Oke, dan zijn we het daar over eens! Maar begrijp je ook wat ik bedoel? Er gebeurt zoveel ellende in de wereld, maar je kunt niet zeggen dat alles even erg is. Ik vind het bijvoorbeeld erg als mensen en dieren omkomen t.g.v. een aardbeving. MAar nog erger vind ik het, als mensen omkomen in een oorlog, geplunderd en verkracht woorden. Dat laatste is namelijk echt volstrekt onnodig.

Wat het slachten van dieren in nederland betreft, daar zijn regels op t.a.v. hygiene en welzijnswet t.a.v. de dieren die geslacht worden. Het zal nog niet perfect zijn en er zullen nog wel wat mistoestanden zijn. Maar dieren doodtreiteren voor de fun? DAt is werkelijk walgelijk!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:15

Charos schreef:
En wat bedoel je hier mee? dat vlees stieren in Nederland zielig zijn?
Ik kan je zo een stal laten zien, waar die dieren niks te kort komen en vervolgens geslacht worden (wat zo snel afgelopen is dat ze het niet eens merken).
Ben vooral benieuwd naar plaatjes wát er dan zo zielig is.

Voelen wij ons een beetje aangevallen? was niet de bedoeling hoor. Haha! Kijk anders vooral even op de recente discussies op

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=313251 (over stierenvechten!!) of
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=6124219 (over paarden slachten)

Dan hebben we die argumentenuitwisseling ook weer gehad, want die ga ik hier niet overdoen.
groetjes

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:37

QuijoSavan schreef:
Sorry, heb niet alles gelezen!!

Kan wel wat vertellen over stierenvechten in Portugal en Spanje! Deze zijn zeer verschillend!!

Spanje: De dieren worden wel pijn gedaan en soms gaan ze zelfs door tot de dood....

Portugal: De stierenvecht mogen alleen in de vetbult steken anders krijgen de strafpunten of diskwalificatie. Daarnaast wordt de stierenvechter die er een goede show van maakt de winnaar.
De sterkste stier mag daarnaast nog de hele zomer op de wei bij de koeien! De rest is wel voor de slacht....

Dus in Spanje vind ik het erg, maar in Portugal niet zo, want in de vet bult voelt een stier niks. Netals wij paarden hun manen trekken (voelen ze ook amper door vet).

dus... de stieren in portugal zijn niet zielig Verward even MIJN MENING (hoeft dus niet zo te zijn Tong uitsteken )
ik vind ook al in het vet steken erg hoor... ik ga toch ook niet in mijn buurman zijn vet steken?! en trouwens: ik denk wel dat hij dat voelt hoor!
maar je hebt gelijk: het is wel wat minder zielig maar het is nog steeds erg (VIND IK!!)

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:53

walgelijk, Misselijk
ze voelen het echt wel hoor, die vetbult is naleijk ook gewoon huid, steek je zelf toch ook niet want dat voel je ook overal...of er nou vet zit of niet..

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:32

Ik persoonlijk vind het STIERENVECHTEN oneerlijk, want er is weinig sprake van vechten.Die stier word zo geprepareerd dat hij toch wel heeeel weinig kans maakt. Enne als we het over dierenmishandeling hebben..de dierenbescherming zelf is er nog steeds niet overuit hoe ze over paardrijden moeten denken. Als je sommige rond ziet rijden word je ook misselijk!! En wat betreft die vet bult, steek maar een pen in je eigen r..t, wedde dat je dat voelt!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:55

Als lid van de dierenbescherming kan ik zeggen dat de dierenbescherming zeker niet tegen paardrijden is!!!
Maar wel tegen bijv t barreren van paarden.

Desiree, je omschrijft t geweldig! OK dan!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:28

ja puur dierenmishandeling.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:07

Beste Natascha, als je goed leest zie je dat ik niet schrijf dat de dierenbescherming tegen paardrijden is, maar dat de dieren bescherming zelf nog niet weet wat ze van paardrijden vinden. Jij slaat je paard toch ook wel eens, heb jij nooit met sporen gereden? Wat is straf en waar begint mishandeling. In principe is de dierenbescherming daarop tegen, maar waar de grens ligt zijn zij nog niet overuit en zullen ze waarschijnlijk ook niet uitkomen.

Alle vormen van dierenmishandeling zijn erg!!! Erg,erger, ergst bestaat niet!!!
VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZEF

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:27

loesjuhh schreef:
dus... de stieren in portugal zijn niet zielig Verward even MIJN MENING (hoeft dus niet zo te zijn Tong uitsteken )
ik vind ook al in het vet steken erg hoor... ik ga toch ook niet in mijn buurman zijn vet steken?! en trouwens: ik denk wel dat hij dat voelt hoor!
maar je hebt gelijk: het is wel wat minder zielig maar het is nog steeds erg (VIND IK!!)

Maar bekijk het ook van de andere kant: De stieren daar staan niet in een hokje van 1 bij 1!!!

Daar leven ze op een groot stuk wei en elke stier maakt dat maar 1keer mee! Als ze volwassen zijn, denk ik.

Paardrijden is ook niet even fair! We hadden ook op koeien kunnen rijden, honden kunnen trainen, zebra's kunnen rijden ect.

En niet alle mensen zijn eerlijk tegen hun paard of worden langer mishandeld!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:28

Ik keur het niet goed, maar het is echt niet zo zielig als jullie dr van maken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:00

Ik ben fel tegen alle vormen van Stierenvechten. En nu wordt er geroepen wat ik dan van die arme koeien en stieren en kalfjes vind! Ook tegen! Fel tegen!
En dan heb je ook nog de mensen die het leuk vinden om varkens naar de slacht te rijden! Geen respect voor! Echt niet!

Ik eet dus ook al lang geen vlees meer...

Ik sta bij het stierenvechten pas keihard te lachen als zo'n hufter door een stier op de hoorns wordt genomen en daardoor een hele langzame, pijnlijke dood sterft!!! Eigen schuld!!! HA!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:02

Zie ook mijn onderschrift....

Elina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:24

Ik ben fel tegen alle vormen van Stierenvechten. En nu wordt er geroepen wat ik dan van die arme koeien en stieren en kalfjes vind! Ook tegen! Fel tegen!
En dan heb je ook nog de mensen die het leuk vinden om varkens naar de slacht te rijden! Geen respect voor! Echt niet!

Ik eet dus ook al lang geen vlees meer...

Ik sta bij het stierenvechten pas keihard te lachen als zo'n hufter door een stier op de hoorns wordt genomen en daardoor een hele langzame, pijnlijke dood sterft!!! Eigen schuld!!! HA!

Helemaal mee eens!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:55

mistral"]
Alle vormen van dierenmishandeling zijn erg!!!
[/quote]
Klopt. vind ik ook.

[quote="mistral schreef:
Erg,erger, ergst bestaat niet!!!

Dat bestaat WEL! JE hebt wel degelijk gradaties in mishandelingen.

En wat het verbeteren van de wereld betreft; ik doe uitermate mijn best voor mijn dieren, zodat ze een bestaan kunnen leiden wat optimaal voldoet aan hun behoeftes, zowel fysiek als mentaal. Helaas kan ik niet meer, hoewel ik echt wel graag zou willen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:02

ja inderdaad,zijn inderdaad wel gradaties in,vind het steken van speren in een dier zijn rug toch echt wel ff wat anders als een prikje met een spoor hoor!!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:02

ik bedoel daarmee te zeggen dat ik alle vormen van "mishandeling"erg vind.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:07

mistral schreef:
ik bedoel daarmee te zeggen dat ik alle vormen van "mishandeling"erg vind.

Ik denk dat iedereen dat vindt hier. Want paardenliefhebbers zijn meestal dierenliefhebbers in het algemeen. 'Maar toch vind ik het een nog wel eens erger dan het ander.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:20

Natasha schreef:
Als lid van de dierenbescherming kan ik zeggen dat de dierenbescherming zeker niet tegen paardrijden is!!!

http://www.dierenbescherming.nl/content ... id=9&sid=6 :
"De Dierenbescherming is in principe tegen paardensport. "

Mmmmm... op de site staat dus van wel...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:34

Desiree schreef:
'Maar toch vind ik het een nog wel eens erger dan het ander.

Ben ik met je eens, maar dat is voor idereen anders
Mishandelen mag gewoon niet.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:25

QuijoSavan schreef:
Maar bekijk het ook van de andere kant: De stieren daar staan niet in een hokje van 1 bij 1!!!

Daar leven ze op een groot stuk wei en elke stier maakt dat maar 1keer mee! Als ze volwassen zijn, denk ik.

Paardrijden is ook niet even fair! We hadden ook op koeien kunnen rijden, honden kunnen trainen, zebra's kunnen rijden ect.

En niet alle mensen zijn eerlijk tegen hun paard of worden langer mishandeld!

ja dat is misschien wel waar, maar zo'n gruwlijke dood vind ik wel heel erg hoor, dat mensen het vermaak vinden Boos!