Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Miss_Montana"]
Men kan nog zo lang hierover doorgaan. Maar in alle argumenten die ik hier tegenkom lijden dieren PIJN!!!
Het maakt niet uit, of het nu stierenvechten, het slachthuis, het transport enz is, het is allemaal even erg. Dieren verdienen beter dan dit...
[/quote]
[quote="gijsenkim"]
Zo is het en niet anders
[/quote]
WEL anders, namelijk:
[quote="Desiree schreef:Het is ALLEMAAL erg, maar NIET allemaal EVEN erg. Er zijn gradaties, en die moet je met je gezonde verstand wel kunnen zien.
En er zitten ook nog bedoelingen achter;
in het ene geval is de bedoeling voedsel, en het ander geval is het een wrede vorm van leedvermaak. Vind jij die zaken even erg? Ik niet.
Charos schreef:En wat bedoel je hier mee? dat vlees stieren in Nederland zielig zijn?
Ik kan je zo een stal laten zien, waar die dieren niks te kort komen en vervolgens geslacht worden (wat zo snel afgelopen is dat ze het niet eens merken).
Ben vooral benieuwd naar plaatjes wát er dan zo zielig is.
Kijk anders vooral even op de recente discussies op QuijoSavan schreef:Sorry, heb niet alles gelezen!!
Kan wel wat vertellen over stierenvechten in Portugal en Spanje! Deze zijn zeer verschillend!!
Spanje: De dieren worden wel pijn gedaan en soms gaan ze zelfs door tot de dood....
Portugal: De stierenvecht mogen alleen in de vetbult steken anders krijgen de strafpunten of diskwalificatie. Daarnaast wordt de stierenvechter die er een goede show van maakt de winnaar.
De sterkste stier mag daarnaast nog de hele zomer op de wei bij de koeien! De rest is wel voor de slacht....
Dus in Spanje vind ik het erg, maar in Portugal niet zo, want in de vet bult voelt een stier niks. Netals wij paarden hun manen trekken (voelen ze ook amper door vet).
even MIJN MENING (hoeft dus niet zo te zijn
)loesjuhh schreef:dus... de stieren in portugal zijn niet zieligeven MIJN MENING (hoeft dus niet zo te zijn
)
ik vind ook al in het vet steken erg hoor... ik ga toch ook niet in mijn buurman zijn vet steken?! en trouwens: ik denk wel dat hij dat voelt hoor!
maar je hebt gelijk: het is wel wat minder zielig maar het is nog steeds erg (VIND IK!!)
mistral"]
Alle vormen van dierenmishandeling zijn erg!!!
[/quote]
Klopt. vind ik ook.
[quote="mistral schreef:Erg,erger, ergst bestaat niet!!!
Natasha schreef:Als lid van de dierenbescherming kan ik zeggen dat de dierenbescherming zeker niet tegen paardrijden is!!!
QuijoSavan schreef:Maar bekijk het ook van de andere kant: De stieren daar staan niet in een hokje van 1 bij 1!!!
Daar leven ze op een groot stuk wei en elke stier maakt dat maar 1keer mee! Als ze volwassen zijn, denk ik.
Paardrijden is ook niet even fair! We hadden ook op koeien kunnen rijden, honden kunnen trainen, zebra's kunnen rijden ect.
En niet alle mensen zijn eerlijk tegen hun paard of worden langer mishandeld!