x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:51

Maak je niet druk, het begint nu met een hetze tegen de terreinwagens, maar jouw bus komt vast ook nog wel aan de beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:53

Pava schreef:

En in een boerendorp zul je toch iets minder snel last hebben van dit soort debiele maatregelen, gelukkig.

Ja maar......ik wil mijn boerendorp ook wel eens uit om naar de "grote stad" te gaan Haha!
*neuried zachtjes "in the ghetto"*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:53

Ik wacht rustig af wat Fitzroy met "ons"bedoelde...

Tuurlijk komen de busjes aan de beurt, alhoewel, daar worden weer veel bedrijven de dupe van. Dat zal wel gebeuren als links het voor het zeggen krijgt! Knipoog

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:55

Ja, dat probleem ken ik. Maar ook zonder parkeerverbod is het bijzonder lastig om je asociaal grote terreinwagen in het centrum van Amsterdam te parkeren. Haha! Dus dat maakt toch geen verschil. U bent dus veroordeeld tot uw ghetto. Me too trouwens. Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:55

Percy schreef:
Denk dat Fitzroy het net zo cynisch zal bedoelen als ik. Ik heb er geen probleem mee als mensen in zo'n ding rijden maar de overheid en dan zijn wij ook de pineut. Niet dat ik er één heb, ik rij wel in een bus en wil daar ook best in gezien worden Knipoog Feit is dat mijn bus toch echt groter is dan een terreinwagen dus of dat nu zo veel beter is Verward

Als jij met grijskenteken rij, dan ben je ook de klos, tenzij je een bedrijf heb. Jij moet dan ook 1-1-2005 voor geel gaan betalen.

Ann
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:57

Citaat:
Jij moet dan ook 1-1-2005 voor geel gaan betalen.

Hoe kom jij aan die datum dan, PhiaBink?
Heb ik weer eens wat gemist?
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-10-04 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:57

faye schreef:
Ik wacht rustig af wat Fitzroy met "ons"bedoelde...

Tuurlijk komen de busjes aan de beurt, alhoewel, daar worden weer veel bedrijven de dupe van. Dat zal wel gebeuren als links het voor het zeggen krijgt! Knipoog

Niet alleen de bedrijven. Ook particulieren die zo'n ding rijden. Toevallig stond in het FD dat de plaatselijke middenstand van Nijmegen niet blij is met de maatregel, wegens angst voor inkomstenderving. Het lijkt me toch niet wenselijk voor het economisch verkeer als we terreinwagens en bestelbussen uit de stad gaan weren...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:58

Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 22-10-04 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:59

Dit was een andere discussie dan die van het grijze kenteken maar als het meezit heb ik voor die datum wel het een en ander rond. Hier moet ook het brood op de plank komen.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:02

Zo, daar ben ik weer. Ik moet nl. ook nog wel eens werken tussendoor Knipoog

Met 'ons' bedoelde ik idd paardenmensen, maar faye, jij legt mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.
Van mij mag iedereen in zo'n wagen rijden, laat dat voorop staan. Die maatregelen zijn te zot voor woorden, zoals ik hierboven ook al heb gezegd.

Feit blijft gewoon dat er steeds meer mensen als statussymbool in zo'n wagen rijden terwijl ze hem idd niet nodig hebben vanwege de trekkracht of modderige concoursen.
Omdat er nu zoveel rijden is de aandacht gevestigd op die dingen en komen ze met deze maatregelen.

Eerlijk gezegd doet het het imago van de terreinwgen nu niet bepaald goed als ik een man bij B&W hoor zeggen dat het een verlenging van zijn mannelijkheid is Boos!
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:07

Fitzroy schreef:
Feit blijft gewoon dat er steeds meer mensen als statussymbool in zo'n wagen rijden terwijl ze hem idd niet nodig hebben vanwege de trekkracht of modderige concoursen.

En wat dan nog?

Citaat:
Eerlijk gezegd doet het het imago van de terreinwgen nu niet bepaald goed als ik een man bij B&W hoor zeggen dat het een verlenging van zijn mannelijkheid is Boos!

Dat is nu eenmaal zo met mannen en auto's.

Maar als strakjes de busjesbestuurders aangepakt worden en de controle op de verkeersveiligheid aangescherpt wordt, dan klaagt men weer dat ze zoooooo streng zijn en dat je met een grote auto meer opvalt en gauwer je ruimte nodig hebt en vaker bekeurd zal worden. Zou me niks verbazen.

Dat de Nijmeegse middenstand er niet blij mee was, lijkt me logisch, zou ik ook niet zijn als mijn meest vermogende klanten niet meer mochten komen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:17

Het kan mij eerlijk gezegd ook geen fluit schelen wie waarom in een Landcruiser of Cayenne rijdt. Feit blijft dat ik het de grootst mogelijke onzin vind om te stellen dat terreinwagens meer vervuilend en gevaarlijker zijn dan welke auto dan ook. Daarom is dat hele parkeerverbod zo krom als een hoepel.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:22

Lovely schreef:
Dat is nu eenmaal zo met mannen en auto's.

Maar als strakjes de busjesbestuurders aangepakt worden en de controle op de verkeersveiligheid aangescherpt wordt, dan klaagt men weer dat ze zoooooo streng zijn en dat je met een grote auto meer opvalt en gauwer je ruimte nodig hebt en vaker bekeurd zal worden. Zou me niks verbazen.

Dat de Nijmeegse middenstand er niet blij mee was, lijkt me logisch, zou ik ook niet zijn als mijn meest vermogende klanten niet meer mochten komen.

Ik kan jouw redenatie over de busjesbestuurders niet helemaal volgen. Als de controle op de verkeersveiligheid al aangescherpt wordt, dan zijn de snelheidsduivels in opgepompte golfjes misschien nog wel eerder aan de beurt. En dat zijn ze nu ook al, als je "Blik op de weg" ziet...

Dus de Nijmeegse middenstand moet niet zeuren? En dat rechtvaardigt volledig het parkeerverbod?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:46

Je snapt het inderdaad niet nee . Geeft niet hoor, maar het maakt mij verder vrij weinig uit wie er wel of niet in Nijmegen mag parkeren en of dit voorstel van deze wethouder nou wel of niet doorgaat. Ik heb het niet verzonnen die maatregel en het zal mij eigenlijk een zorg zijn, ik kom nooit in Nijmegen.

Vooral mijn laatste zin is volgens mij niet helemaal begrepen, lees m nog maar eens Lachen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:55

NIJMEGEN - Burgemeester en wethouders van Nijmegen hebben vrijdagmiddag besloten geen parkeerverbod voor luxe terreinwagens in te stellen. Ook kunnen eigenaren van die auto's gewoon een parkeervergunning krijgen. Het college distantieert zich bovendien van termen als 'aso-bakken' en 'PC Hooft-tractoren'.

De gemeenteraad droeg het college woensdag op een parkeerverbod voor terreinwagens in te stellen. Met negentien stemmen voor en zestien tegen ging de raad akkoord met een daartoe ingediende motie van GroenLinks. Volgens deze partij zijn de terreinwagens te milieuvervuilend en te gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:04

Fitzroy schreef:
Met 'ons' bedoelde ik idd paardenmensen, maar faye, jij legt mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

Omdat er nu zoveel rijden is de aandacht gevestigd op die dingen en komen ze met deze maatregelen.

(

Fitzroy schreef:
Tja, het is echt zonde dat die mensen die hem als statussymbool gebruiken het verpesten voor 'ons' die hem nodig hebben.

Ik leg jou niks in de mond. En jij hebt die 4x4 ook niet "nodig". Je vindt het handiger en wellicht mooier, maar je hebt die auto pas nodig als je per se van die auto afhankelijk bent. En dat ben je niet.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:00

Moet ik mijn paard onder de man naar de kliniek brengen terwijl het al 50 minuten rijden met de auto is?
Ik heb die auto zeker wel nodig om er een trailer achter te hangen.
Dus het is geen kwestie van handiger en mooier, het is echt een kwestie van nodig hebben.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:12

tuurlijk! Ach gut

Er zijn echt genoeg personenauto's die ook een trailer kunnen trekken, maar goed, die 4x4 MOET

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:15

De veiligheid van mijn paard staat voorop.

Maar ik stop de discussie met jou want jij leest toch alleen wat je wilt.

* edit * En gelukkig heeft het College van B&W van Nijmegen ook ingezien dat het geen haalbaar verbod was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:17

Nou ja dat slaat nergens op, zal ik je nog even quoten? Ik herhaal alleen wat je zegt Lachen

Maar is goed hoor, verstandig ook! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:32

Over de datum afschaffing grijs kenteken, dit komt uit de 2e nota gepubliceerd op de site van het ministerie van financien

"De afschaffing van het grijze kenteken voor particulieren treedt in werking, zoals hiervoor gesteld, op een bij koninklijk besluit te bepalen datum, bijvoorbeeld medio 2005"

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:35

Kom op Faye, als iemand een 4x4 wil moet ie dat toch zelf weten.
Ik heb ook een 4x4, niet om een trailer te trekken, maar met een personenauto kom ik in een zwaar terrein niet zo ver (kijk maar op mijn website).
Mijn terreinauto is dan niet zo groot, maar zeker wel een 4x4.
Hij rijdt trouwens 1:13, dus daar in Nijmegen moeten ze niet zo zeuren Tong uitsteken

En waarom zouden mensen persé een personenauto moeten hebben om een trailer te trekken dan? Daar wil ik dan ook wel de argumenten voor horen. Voor mij zijn er nog steeds veel meer voors dan tegens van een terreinauto hoor!

Ann
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:16

faye schreef:
Over de datum afschaffing grijs kenteken, dit komt uit de 2e nota gepubliceerd op de site van het ministerie van financien

"De afschaffing van het grijze kenteken voor particulieren treedt in werking, zoals hiervoor gesteld, op een bij koninklijk besluit te bepalen datum, bijvoorbeeld medio 2005"

Aha, dus PhiaBink zit ernaast met 1 januari 2005. Er is nog geen datum vastgesteld.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:12

faye schreef:
Er zijn echt genoeg personenauto's die ook een trailer kunnen trekken, maar goed, die 4x4 MOET

Noem mij een personenauto die met gemak mijn paarden van beide dik over de 175cm in een grote tweepaardstrailer veilig van A naar B kan brengen Verward

En hoe moet ik grote balen hooi(a 600kg p/s) naar stal krijgen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:12

NEDERLAND OP Z'N SMALST! Lekker betuttelen en bemoeien en beperken! Typisch weer een voorstel van een partij als Groen Links. Laat mensen toch in hun waarde, en als zij graag in een grote auto rijden en ze kunnen het betalen, dan LAAT ze. Mensen hier in Nederland gunnen elkaar helemaal niets!