Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:51

lis"]
[quote="Sterre schreef:
Mocht je om een of andere reden tóch mee gaan, zorg er dan voor dat je een x-bedrag mee hebt, dat je voor absolute noodgevallen kan gebruiken, verstop je pas en ticket op de eerste dag op een veilige plek

Dat is niet realistisch, als hij kwaad in de zin heeft zal hij het haar afnemen (hij weet inmiddels hoe hij haar kan bespelen, zal zeggen dat ze hem moet vertrouwen, om nader tot elkaar te komen.. blabla) en dan kan ze helemaal geen kant op.
[/quote]
Lis, daar heb je wel gelijk in, maar als ze dan tóch gaat, kan ze het iig proberen!
Ze moet d´r vader dan ook gewoon hier in Ned. vertellen dat ze d´r pas en ticket zelf bij zich wil houden. Als hij het daar al niet mee eens is, kan Jamy daar d´r conclusies ook uit trekken Scheve mond ...
In Brazilie aangekomen, is het dan zaak om snel een veilige plek te zoeken! Over het geld wat ze voor noodgevallen mee neemt, moet ze het gewoon helemaal niet hebben !

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:55

Misschien dat het ook slim is de politie vast een schriftelijke versie van je verhaal te geven, plus wat je vader van plan is (de reis naar brazilie etc, eventuele adressen -> telefoonnummers, boekingsnummers van vluchten enz enz...), mocht er dan iets misgaan, weet de politie zo waar je bent...

Ik blijf er bij dat het niet slim is om mee te gaan, en dat je vader je in een gevaarlijke situatie brengt. Hij hoort je nog steeds een keuze te stellen, en wat hij nu doet is die keuze niet accepteren en blijven doorvragen en smeken totdat je je mening bijgedraait hebt...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:55

Ik ga met anderen mee, NIET gaan. Ook nog nu ik de berichten van FlairS heb gelezen. Ik heb het zelf ook meegemaakt met een familielid van mij, die kwam ook bij een vage sekte terecht. Zij had 2 dochters, 1 van jouw leeftijd en 1 van 14. Deze vrouw kon tegenover de buitenwerled heel normaal overkomen, waardoor haar dochters maar half geloofd werden, en veel mensen dachten dat het wel los zou lopen. Niet dus. De jongste dochter is na een tijdje ook min of meer bij die sekte terecht gekomen, omdat ze maar bij haar moeder wilde blijven. Toen ze er eenmaal in zat, kwam ze er ook niet meer uit.

Ik krijg uit dit verhaal het idee dat jouw vader aan iedereen een ander verhaal verteld, en erg goed kan manipuleren....
De dingen die hij doet, zoals jouw pony verkopen, doet hij om jouw wereldje 'kleiner' te maken, en ik ben bang dat als je meegaat naar Brazilië, hij daar helemaal goed de gelegenheid voor heeft. Wat als hij ineens net zoals met Jamy besluit dat hij daar maar even een maandje blijft, daarna een paar maanden, en dan nog langer?

Kun je niet zelf die oom van je in Brazilië opbellen, en hem vragen wat je vader heeft gezegd? Dat zou ik toch echt eerst willen weten.... Weet je ook gelijk hoe je oom er tegenover staat, en of hij überhaupt het hele verhaal kent.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:29

Volgens mij heeft je vader je nu al behoorlijk gemanipuleerd, je zegt dat je niet weg wilt thuis, maar hoe komt dat eigenlijk. Ik zou het echt wel weten in zo'n geval, waarschijnlijk was voor mij de verkoop van de pony al de druppel geweest of misschien zelfs het huisarrest. Jij hebt net zoveel bestaansrecht als ieder ander en jouw vader moet niet denken dat hij je op deze manier kan manipuleren. Idd wat supertje zegt, hij maakt jouw wereldje alleen maar kleiner, hoe moet dat als je ooit op eigen benen moet staan? Ik zou nu voor mezelf kiezen in jouw geval, dan maar even een zware tijd, maar ik denk dat als je bij je vader blijft je een hele zware tijd tegemoet gaat, waar je voorlopig nog niet uit komt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:52

Ik was hier al bang voor. Wist het eigenlijk wel.

Jamy, ik wens je heel veel geluk en vooral heel veel sterkte. Want ik vrees dat je een behoorlijk avontuur tegemoet gaat. En ggeen leuke.

Hopelijk heb ik, en al die anderen, het fout.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:00

Ik zou niet meegaan, als je in zo een vreemd land zit ben je compleet overgeleverd aan zijn grillen en wensen. Hier kan je nog weg, hier ken je de weg, je weet waar je naar toe moet voor hulp......... in Brazilie niet, je spreekt de taal niet, je kent de mensen niet......... de enige die je kent is je vader........... levensgevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van een iemand, (op zich niet erg, als de relatie goed zou zijn geweest en er geen rare invloeden van buitenaf waren geweest)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:04

Lieve meid, ik hoop dat je uiteindelijk toch de beslissing neemt om hier te blijven, maar dat hebben ik en de rest van bokt natuurlijk niet in de hand. Ik begrijp je redenen om mee te gaan ook heel goed, en ik snap ook dat je gevoel en je plichtsbesef om loyaal aan je vader te blijven groter zijn dan je vertand, of dat kleine stemmetje dat je probeert te waarschuwen. Maar toch hoop ik dat je hier blijft, het blijft aan mij knagen, het klopt niet. Heel veel sterkte met je beslissing, en mocht je toch gaan, zorg dan dat je voorbereid bent. Bel zelf eens met je oom, weet hij uberhaupt wel dat jullie komen of heeft je vader dat als alibi aangewend? Hou idd je eigen spullen bij je en probeer eea uit te zoeken wat je kan doen als je in de problemen komt.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:31

Ik vind het erg dom van je om deze gevaarlijke onderneming toch aan te gaan. Probeer via internet contact te houden hier. Heb je een gsm die internationaal werkt of zo? die moet je je niet af laten nemen he! stiekum bij je houden. Mocht je ooit in de problemen komen...

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:17

FlairS, dat Jamy's vader jou een goed gevoel kan geven vind ik eerlijk gezegd helemaal niks waard. Sommige mensen kunnen heel goed manipuleren en denk je nou echt dat hij jou zo vertellen wat hij echt van plan is? (Niet om jou aan te vallen hoor, maar zodat Jamy hier over nadenkt).

Jamy, ga alstjeblieft niet!!!!!!!

Hier zijn een aantal rampscenario's waar ik over nadenk:

Hij neemt je mee naar een deel van de sekte daar en laat je daar achter.

Hij zet een ongeluk in scene zodat hij van je af is (misschien heel ver gedacht).

Hij geeft je verdovende middelen om je te beïnvloeden.

Hij houdt je daar veel langer dan 10 dagen.

Weet je wat het is. Een normaal mens haalt zijn kind niet van school!! Het is bijna vakantie, waarom nu?
Een normaal mens gaat niet voor 10 dagen naar Brazilië. Ticket is duur en de vluchttijd is lang, dat doe je niet voor zó'n korte periode.
Een normaal mens verkoopt niet de pony van zijn dochter.
Een normaal mens speelt geen mindgames met zijn kind.

Jamy, je vader is gewoon zo gehersenspoeld!! Je kunt hem niet eens meer verantwoordelijk houden voor zijn daden op dit moment. Denk niet dat hij openstaat voor jouw redelijke argumenten.

Meisje, ga alstjeblieft niet, we maken ons allemaal zo onwijs veel zorgen om je!!!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:30

MIsschien moet je "Not without my daugther" eens kijken. Best interessant om te zien hoe iemand je tegen je wil in een bepaald land kan houden.
Heeft je vader trouwens een baan hier?
Wat als die leidster van die "sekte" nou zegt dat jij niet ok bent, dat jij te negatief bent en dat je vader het op moet lossen. Ik moet er echt niet aan denken.

edit - typo
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 02-06-04 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:40

Lot, alsjeblieft ga niet mee Scheve mond
10 dagen is veelste kort, van wege het tijdverschil zit je de eerste dagen met een jetlag
En waarom moet dat persé nu?

Ik snap heel goed dat je wil blijven proberen de band te weerhouden, maar een keer houdt het op. Je vader praat steeds alsof jij er voor moet zorgen dat jij hem niet kwijt raakt, maar hard gezegt, ben je hem al kwijt Scheve mond Hij is zich zelf niet meer, maar iemand van die sekte. Hij praat jouw zelfvertrouwen weg, neemt je alles af wat je lief is, en doet dan ook nog alsof het jouw schuld is.
In het begin was je er zo fel op tegen, maar langzaam aan begin je er steeds meer aan toe te geven. Want je wil je vader niet kwijt, maar als je hier aan toegeeft, moet je ook weer bij de volgende stap toegeven, en dan verdwijn je in de cirkel, steeds een stapje verder...
Daar in Brazilië kan hij je precies kneden hoe hij je wil hebben. Hij kan je bagage afpakken, zonder hem ben je nergens...
En in Brazilië kan hij je heel makkelijk laten verdwijnen Scheve mond

Alsjeblieft ga niet Scheve mond
En als je toch gaat, schrijf dat ticketnummers op, telefoonnummer van je oom, zijn adres, jullie vertrek datum en wanneer jullie terug komen. Doe het eventueel in een envelop, met het hele verhaal er bij, plak hem dicht, en zeg bv tegen iemand dat ze hem alleen mogen open maken als jij dan niet terug bent. En mocht er wat voor bericht dan ook komen, 10 dagen niet terug, dat ze de politie enz inschakelen om jouw terug te halen.

Verdrietig Moet er niet aan denken wat er daar allemaal met je kan gebeuren

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:13

Daarbij komt ook dat Brazilie niet zo'n "makkelijk" land is als NL.

De politie kan je, vanwege de armoede daar, best corrupt beschouwen. Bovendien wordt daar nu niet bepaald prettig met de jeugd omgegaan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Alleen daarom al zou ik overwegen niet te gaan. Stel nu dat het uit de handen loopt, en je ergens je toevlucht wilt vinden, kan je je niet 1 2 3 uit de voeten maken.

Zoek hulp, ga niet, verstop je desnoods, want dit gaat inderdaad niet goed...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:15

Laat maar ik ga niet. Het is geen 10 dagen maar 2 en halve week Scheve mond
Heb het verkeerd begrepen (of hij verkeerd gezegd)
Veel te lang. Dat houd ik zowiezo niet vol.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:17

zie je daarom niet gaan, je vader verteld je steeds wat anders...
Kun je echt niet tijdelijk ergens anders heen?
bij een vriendin?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:18

Hoe staat je broer hier eigenlijk tegenover?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:19

Jamy schreef:
Laat maar ik ga niet. Het is geen 10 dagen maar 2 en halve week Scheve mond

Bevestigt mij alleen maar in het slechte gevoel dat ik erover heb.
Ik hoop echt dat je sterk kunt blijven en inderdaad niet meegaat.
Gaat hij wel met je broer, ook als jij niet gaat?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:20

Ik hoop echt dat je bij je standpunt blijft, Jamy!
Het is de meest verstandige keuze.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:23

Mijn broer gaat wel maar die gaat na 10 dagen weer terug vanwege dingen met examen enzo. Maar ik dacht dus dat hij na een week terug ging en wij na 10 dagen Scheve mond

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:31

Dus jij zit nog met school, je broer heeft examens waarvoor hij zelfs nog eerder naar huis gaat, en je vader moet per se nu zijn kostbare reis met 2 kinderen naar Brazilië doorzetten?
Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Helemaal als jullie niet tegelijktijdig weer naar Nederland reizen, maar dat jij nog een aantal dagen met je vader alleen in Brazilië zit.

Mooi niet doen. Hoor overal alarmbelletjes rinkelen. Misschien nergens voor nodig, maar beter het zekere voor het onzekere in zo'n situatie.
Lijkt bij mij op vluchtgedrag, als het probleem niet hier op te lossen is, dan ook niet daar.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:40

Inderdaad. Het verhaal klopt niet. Lees het zelf eens na, Jamy. Er zit geen rechte lijn in, om het zo maar te zeggen.

Nu je besloten hebt niet te gaan, hoe ga je dat aanpakken?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:43

daar dacht ik net ook aan, Jamy lees je hele topic nog eens door,
gaan er dan niet 100000 belletjes rinkelen ?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:46

Mijn broer zijn examens zijn al klaar vrijdag.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:47

Ben blij dat je niet gaat,
er klopt gewoon niks van zijn verhaal, en ik vind het echt heel dapper van je dat je de keus nu toch maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:48

Fijn dat je niet gaat, houd deze beslissing ook vol! Alsjeblieft meid. Denk aan je eigen, redenering waarom staat hier al door velen voor mij goed uitgelegd. Ga niet!

ponylover11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:49

tja......