fohadie schreef:Ik 'ken' TS nog van haar oude topics op Bokt en ook van een tvprogramma waar ze aan meedeed. Het verbaasd mij niets hoe het verloop van dit topic gaat. Laat ik het proberen vriendelijk te verwoorden, al gaat dat lastig worden: ik vind TS behoorlijk naief en chaotisch. Daar kan ze niets aan doen maar om dan met een berg geld op zak te gaan lopen is in mijn ogen vragen om problemen.
Zolang TS de camerabeelden niet heeft gezien, of niet in de winkel is geweest en met de manager heeft gesproken, kan zij nooit zeker zijn dat het daadwerkelijk de winkel is die haar gebeld en gemaild heeft. Het kan nog steeds een scam of hoe heet zoiets zijn. Mijn ouders hebben dat ook gehad. Werden gebeld en gemaild waarbij ze echt dachten dat het de winkel was. Toen ik het nummer terugbelde kreeg ik ook echt de winkel aan de telefoon. Maar zij zeiden ook dat ze korte tijd geleden gehackt waren en er meer mensen waren die op een negatieve manier gebeld en gemaild waren en dat dit allemaal niet echt van de winkel kwam, maar van een criminele organisatie die op geld uit was. Inmiddels heeft de winkel een ander telnummer en mailadres, maar dat was toen nog niet veranderd.
Ik snap ook best dat TS het er bij laat zitten, er gaat nogal wat energie inzitten, maar nu ben je dus je geld kwijt. Voor mij is dit een groot bedrag, voor haar blijkbaar niet.
Ik heb ook aan zoiets gedacht. want een normale winkel doet zoiets niet- de klant dagenlang gaan stalken om een voor een winkel klein kasverschil waar in feite de kassiere voor verantwoordelijk is. Die heeft aan ts toch ook een bon gegeven met "voldaan "erop.Ik denk ook dat het mogelijk is dat hier fraude achterzit.