Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

fohadie schreef:
Ik 'ken' TS nog van haar oude topics op Bokt en ook van een tvprogramma waar ze aan meedeed. Het verbaasd mij niets hoe het verloop van dit topic gaat. Laat ik het proberen vriendelijk te verwoorden, al gaat dat lastig worden: ik vind TS behoorlijk naief en chaotisch. Daar kan ze niets aan doen maar om dan met een berg geld op zak te gaan lopen is in mijn ogen vragen om problemen.

Zolang TS de camerabeelden niet heeft gezien, of niet in de winkel is geweest en met de manager heeft gesproken, kan zij nooit zeker zijn dat het daadwerkelijk de winkel is die haar gebeld en gemaild heeft. Het kan nog steeds een scam of hoe heet zoiets zijn. Mijn ouders hebben dat ook gehad. Werden gebeld en gemaild waarbij ze echt dachten dat het de winkel was. Toen ik het nummer terugbelde kreeg ik ook echt de winkel aan de telefoon. Maar zij zeiden ook dat ze korte tijd geleden gehackt waren en er meer mensen waren die op een negatieve manier gebeld en gemaild waren en dat dit allemaal niet echt van de winkel kwam, maar van een criminele organisatie die op geld uit was. Inmiddels heeft de winkel een ander telnummer en mailadres, maar dat was toen nog niet veranderd.

Ik snap ook best dat TS het er bij laat zitten, er gaat nogal wat energie inzitten, maar nu ben je dus je geld kwijt. Voor mij is dit een groot bedrag, voor haar blijkbaar niet.

Ik heb ook aan zoiets gedacht. want een normale winkel doet zoiets niet- de klant dagenlang gaan stalken om een voor een winkel klein kasverschil waar in feite de kassiere voor verantwoordelijk is. Die heeft aan ts toch ook een bon gegeven met "voldaan "erop.Ik denk ook dat het mogelijk is dat hier fraude achterzit.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

anjali schreef:
fohadie schreef:
Ik 'ken' TS nog van haar oude topics op Bokt en ook van een tvprogramma waar ze aan meedeed. Het verbaasd mij niets hoe het verloop van dit topic gaat. Laat ik het proberen vriendelijk te verwoorden, al gaat dat lastig worden: ik vind TS behoorlijk naief en chaotisch. Daar kan ze niets aan doen maar om dan met een berg geld op zak te gaan lopen is in mijn ogen vragen om problemen.

Zolang TS de camerabeelden niet heeft gezien, of niet in de winkel is geweest en met de manager heeft gesproken, kan zij nooit zeker zijn dat het daadwerkelijk de winkel is die haar gebeld en gemaild heeft. Het kan nog steeds een scam of hoe heet zoiets zijn. Mijn ouders hebben dat ook gehad. Werden gebeld en gemaild waarbij ze echt dachten dat het de winkel was. Toen ik het nummer terugbelde kreeg ik ook echt de winkel aan de telefoon. Maar zij zeiden ook dat ze korte tijd geleden gehackt waren en er meer mensen waren die op een negatieve manier gebeld en gemaild waren en dat dit allemaal niet echt van de winkel kwam, maar van een criminele organisatie die op geld uit was. Inmiddels heeft de winkel een ander telnummer en mailadres, maar dat was toen nog niet veranderd.

Ik snap ook best dat TS het er bij laat zitten, er gaat nogal wat energie inzitten, maar nu ben je dus je geld kwijt. Voor mij is dit een groot bedrag, voor haar blijkbaar niet.

Ik heb ook aan zoiets gedacht. want een normale winkel doet zoiets niet- de klant dagenlang gaan stalken om een voor een winkel klein kasverschil waar in feite de kassiere voor verantwoordelijk is. Die heeft aan ts toch ook een bon gegeven met "voldaan "erop.Ik denk ook dat het mogelijk is dat hier fraude achterzit.

Zucht... Ts heeft zélf ook naar de winkel gebeld en het hoofdkantoor en daarbij een assistent van de klantenservice én de manager van de winkel én het hoofdbureau aan de lijn gehad en alledrie waren op de hoogte van het verhaal.

Dus dan vervalt jullie fraude/veronderstellingen. Iets met lezen...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Ze schrijft over een manager die haar dagelijks belt over die €100.
Dat is echt niet normaal. Voor zo'n bedrijf is dat peanuts, tenzij dit dagelijks gebeurt.
En zo niet, is dat een goede reden om faillissement aan te vragen.
TS, is er iemand in jouw omgeving, die wat mondiger is, die jou kan helpen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

senna21 schreef:
Ze schrijft over een manager die haar dagelijks belt over die €100.
Dat is echt niet normaal. Voor zo'n bedrijf is dat peanuts, tenzij dit dagelijks gebeurt.
En zo niet, is dat een goede reden om faillissement aan te vragen.
TS, is er iemand in jouw omgeving, die wat mondiger is, die jou kan helpen?

Geen peanuts voor de expert hoor, dat soort winkels vallen bij bosjes om.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Wat de winkel doet is zeker niet gebruikelijk, maar als ze erg zeker zijn mogen ze het altijd vragen, nee hebben ze, ja kunnen ze krijgen. Hoewel het me vreemd lijkt dat bij het afrekenen dat niet opgemerkt is.

Degene die roepen "juridisch loket", weten jullie wel dat dat niet voor iedereen is en alleen voor zeer lage inkomens? Gezien de TS al aangeeft het goed te hebben qua geld zal zij bij het juridisch loket afgewezen worden.
En rechtsbijstand? Voor onder de 250 euro hoef je daar ook niet aan te kloppen.
De winkel heeft een oplossing geboden waarbij de TS de producten krijgt en niets bij hoeft te betalen. Ik zou daar ook akkoord mee gaan en niet een hoop energie hieraan verspillen. Wel zou ik die winkel nooit meer bezoeken om iets aan te kopen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Beste Ts, laat je niet gek maken, niet door de manager en niet door sommige bokkers. Ik begrijp je goed hoor om met optie 2 akkoord te gaan, en het starten van dit topic om te weten hoe dit soort zaken in andere gevallen gaan. En dat je aan jezelf.gaat twijfelen is ook helemaal niet raar

Er zijn genoeg psychologische bewijzen dat als je maar vaak genoeg hoort dat je ongelijk hebt, je dan aan jezelf gaat twijfelen.

Ik vind het zelf altijd prettig om te lezen dat dit soort gevallen vaak in onderling overleg en met respect naar beide kanten wordt opgelost. Geniet van je product en van je vrije dag!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

Little_Gift schreef:
cursebreaker schreef:
Ik vind het feit dat het bedrijf haar zo opzoekt en opbelt ook alles behalve normaal, maar goed.
Ze hebben natuurlijk niks open en bloot gegooid op social media, maar de gang van zaken is alles behalve oke te noemen.

Dat maakt het nog steeds geen smaad en laster. Hooguit intimidatie.

Dat zeg IK ook nergens he. Ik heb niks gezegd over smaad en laster, dat was iemand anders, alleen dat ik de gang van zaken vanuit dit bedrijf alles behalve normaal/oke vind. Daar heb ik niks geks of onterechts mee gezegd imo :o

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

DuoPenotti schreef:
Ook al zou regel 2 voor mij in het voordeel zijn, ik zou me niet valselijk laten beschuldigen en de beelden willen zien.

Ik heb echt een gruwelijk schijthekel aan aan mensen valselijk beschuldigen voor wat ze niet hebben gedaan.
Dat geldt voor een zadelmaker, een stalhouder een tandarts, noem maar op, maar uiteraard ook voor mij zelf.
Daar bijt ik mij in vast en maak ik ook graag tijd voor vrij.

En zou dan uit die beelden echt heel duidelijk naar voren komen dat ik zelf de fout gemaakt zou hebben zou ik die 100 gewoon betalen. Want dat was het bedrag waarvoor ik ook het geld had om aan te kopen en de producten ook graag wilde.
Maar zou dat niet duidelijk zijn zou ik ze ook zeker zeggen waar ze helemaal mee bezig zijn om een klant zo te behandelen.

Ik kan er ook slecht tegen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat de ts gaat twijfelen als ze zelf geen overzicht in haar portemonnee heeft. Dát zou mij niet overkomen want een overblijfsel uit mijn caissière-tijd is dat ik contant geld overzichtelijk opberg. Ik weet niet tot op de cent nauwkeurig hoeveel ik mee heb, maar geld zit gesorteerd en gekopt in mijn portemonnee, ik heb niet meer cash bij mij dan ik nodig denk te hebben en ik heb een hekel aan een te zware portemonnee (kleingeld gaat in spaarpotje).
Maar de ts doet dat blijkbaar anders.
Maar ik zou dus z.s.m. de beelden willen zien als ik van zoiets word beschuldigd. Klopt het dan betaal ik ij, maar kan de winkelier geen overtuigend bewijs leveren dan is ie mij kwijt als klant.

capopjekop schreef:
Ik zou het ook willen zien. Eerlijkheid staat bij mij voorop en als iemand me ergens van beschuldigd dan wil ik het bewijs ook zien. En als de beelden duidelijk zijn en ik zelf overtuigt ben dan zou ik die 100 euro ook gewoon betalen. Want daar heeft het bedrijf recht op.

Vervolgens zou ik er alleen niks meer kopen omdat de manager me 3 dagen heeft gebeld en stress heeft bezorgd en omdat de caissière ter plekke niet goed heeft geteld. Het zou anders geweest zijn als het bewijs al klaar stond en ze daarna 1x hadden gebeld om me uit te nodigen voor het kijken van beelden. Ik vind dat deze zaak het erg onhandig heeft aangepakt. Dat mailtje en de oplossingen zijn ook apart.

Inderdaad. Een bedrijf dat op deze manier met je omgaat voelt niet prettig. Als ze gelijk hebben is het erg simpel om de ts uit te nodigen om de beelden te bekijken en de zaak op te lossen. Blijven bellen komt niet sympathiek over.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op Gisteren, 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

Het is wel een goede wake up call om zelf ook echt op te letten wat je gegeven hebt. Ik heb vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt met het afrekenen van meubilair, ik had het geld in een envelop gedaan en echt nog 3x nageteld. Ik overhandigde de envelop aan een van de jongens die het kwam leveren, tijdens het koffie drinken. De jongen telt het na terwijl er een gesprek gaande is met zijn drieën en zegt 20 euro te kort te komen.. hij heeft nog een keer geteld, maar bleef erbij dat er 20 euro ontbrak. (Bedrag was rond de 2000 euro en er zaten zowel briefjes van 50 als veel van 20 tussen (de automaat had me daar een keer heel veel van gegeven, dus zag deze grote betaling als een mogelijkheid om dit kwijt te raken.) uiteraard betaal je dan 20 euro bij, want je hebt geen poot om op te staan. Ik verwacht dat die jongen gewoon handig die 20 euro in zijn mouw heeft weten te schuiven terwijl de ander mij aan de praat hield, maar oké.. Ik had het op tafel uit moeten tellen waar zij bij waren achteraf gezien, maar zou dit nu nooit meer contant doen.. :=

Duhelo

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Ik snap nu eerlijk gezegd het probleem niet meer. De winkel viedt 50% korting aan op haar spullen. Dus ze hoeft niks bij te betalen. Of ze nu effectief 200 euro betaald heeft of toch een fout gemaakt heeft en maar 100, dit maakt nu toch niks meer uit?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Dus jij vind het oké om valselijk beschuldigd te worden?
3 dagen gestalkt te worden?

Soms gaan dingen verder dan geld.

Als zeker weet dat ik netjes heb betaald dan laat ik mij dat niet in de schoenen schuiven.

Als ik het niet weet zou ik graag weten hoe het zit. Zelfs als dat in mijn nadeel uit zou pakken omdat duidelijk te zien is dat ik te weinig geef.
Dan betaal ik. Want ben geen dief.
Das de andere kant.

Duhelo schreef:
Ik snap nu eerlijk gezegd het probleem niet meer. De winkel viedt 50% korting aan op haar spullen. Dus ze hoeft niks bij te betalen. Of ze nu effectief 200 euro betaald heeft of toch een fout gemaakt heeft en maar 100, dit maakt nu toch niks meer uit?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

Ik zou dat ook echt willen weten.

Daarbij vind ik het echt vreemd dat een manager dit zo regelt. Klant is de winkel uit en de cassiere heeft niet goed opgelet bij het afrekenen. Dat is kwestie van lering uit trekken en je verlies nemen als bedrijf.

Tenzij er iets is voorgevallen en al duidelijk werd tijdens het afrekenen dat het niet klopte en ts is weg gelopen in die wetenschap want dat zou ik als "cassiere" ook niet los laten en uitleggen aan de manager en dan erachter aan willen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Dat mag. Maar niet iedereen maakt zich daar blijkbaar even druk over. Ik zou een keer flink schelden tegen vriendinnen, ze in gedachten al het slechts wensen, vervolgens mijn schouders ophalen en doorgaan met mijn leven. Ik ben van wel ergere dingen bericht, als ik daar allemaal wat mee moest :evaw:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Mee eens hoor vanuit mijn functie zou ik er ook niet achter moeten komen dat 1 van mijn locatiemanagers dit zou doen. Caissière is fout geweest, heel vervelend, laat het een les zijn, maar de klant zou ik hier niet mee lastig laten vallen.

Hopelijk ben je vandaag wijzer geworden TS.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Nee blijkbaar niet.
En wat mee moeten; hoogstens een kwartiertje extra om even beelden te bekijken tijdens het ophalen van je spullen..
Tja als dat valt onder doorgaan met je leven..
Dan valt er niet veel meer te zeggen nee.

En bestaat eerlijkheid duurt het langst blijkbaar niet meer...

Blijkbaar een uitgestorven generatie of zo :+
secricible schreef:
Dat mag. Maar niet iedereen maakt zich daar blijkbaar even druk over. Ik zou een keer flink schelden tegen vriendinnen, ze in gedachten al het slechts wensen, vervolgens mijn schouders ophalen en doorgaan met mijn leven. Ik ben van wel ergere dingen bericht, als ik daar allemaal wat mee moest :evaw:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

DuoPenotti schreef:
Dus jij vind het oké om valselijk beschuldigd te worden?
3 dagen gestalkt te worden?

Soms gaan dingen verder dan geld.

Als zeker weet dat ik netjes heb betaald dan laat ik mij dat niet in de schoenen schuiven.

Als ik het niet weet zou ik graag weten hoe het zit. Zelfs als dat in mijn nadeel uit zou pakken omdat duidelijk te zien is dat ik te weinig geef.
Dan betaal ik. Want ben geen dief.
Das de andere kant.

Duhelo schreef:

Nergens gezegd dat ik het oké vind, maar er is nu blijkbaar geen geldkwestie meer. Ik zou wel ng eens contact opnemen met hogerop van dat bedrijf en een boekje opendoen over de omgang met klanten. Maar uiteindelijk heeft ze haar spullen , dus zou ik er ook niet téveel energie in gaan stoppen…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Nee geen geldkwestie.
Wat ik al zei.

Nee veel tijd hoeft ook niet. Met een kwartiertje heb je al veel gedaan.

Hogerop blijft blijkbaar niets te doen.

Maar goed alles is gezegd. :)
Benieuwd naar een update van ts. Meer niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Zou TS nog een update gaan geven?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

pinkie87 schreef:
Exitium schreef:
Ze geeft helemaal niets weg, de winkel geeft die € 100 weg...

Ow echt heb ik zo fout gelezen? Dacht toch echt dat het of 50% was of nog die 100 euro betalen

Nope, uit de mail die TS gekregen heeft:
Citaat:
dan bied ik u — uit coulance en zonder enige verwijt naar u — 50% korting op uw aankoop. Het door u betaalde bedrag komt dan overeen met deze aangepaste prijs

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Ik zou ook echt niet kunnen leven met de gedachten dat ik daadwerkelijk 100 euro te weinig heb afgerekend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Meen je dat nu echt?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Het zou me niet verbazen als ts geen reactie meer geeft in het topic na alle reactie hier. Bokt op zijn slechts weer

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

TS had toch nog niet de spullen en heeft de bestelling geannuleerd en bij een andere zaak de spullen besteld?
Ze zou dus dan € 100 nog retour moeten ontvangen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Popstra schreef:
Meen je dat nu echt?

Nou ik zou me knap schuldig voelen. Maar dat ben ik...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Electra63 schreef:
TS had toch nog niet de spullen en heeft de bestelling geannuleerd en bij een andere zaak de spullen besteld?
Ze zou dus dan € 100 nog retour moeten ontvangen?

Ze wilde gaan annuleren, had dat nog niet gedaan. Later kwam ze dat ze de spullen toch af wilde nemen.