Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:33

Wij hebben er 2, 2 meiden die inmiddels volwassen zijn.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:36

Cioccolato schreef:
He feitelijk gezien zeg je wel wat leuks. Kinderen van nu gaan straks belasting afdragen die de zorg gaat betalen voor iedere kinderloze hier.
Maar dat is in nederland zo. Ken regels in andere landen niet precies zo.
Dus hun ons dankbaar en wij hun voor hun mindere milieu belasting etc wat ze als reden noemen.

Dan is het weer een win win!

Of kinderen van nu krijgen hier de opleiding en vertrekken daarna zsm naar het buitenland. In mijn sector( agrarische ondernemers) gaat dat zeker gebeuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:43

Wij hebben 2 dochters die inmiddels volwassen zijn. En 2 kleinkinderen.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

ik vindt het mooi als je bezittingen wat al generaties in de familie is of iets wat je zelf hebt opgebouwd door kunt geven. gelukkig heb ik een neefje <3 . hoe denken jullie daar over ? of is dat alleen iets wat veel bij boeren is ?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

hakkipilke87 schreef:
ik vindt het mooi als je bezittingen wat al generaties in de familie is of iets wat je zelf hebt opgebouwd door kunt geven. gelukkig heb ik een neefje <3 . hoe denken jullie daar over ? of is dat alleen iets wat veel bij boeren is ?

Dat 'leeft' bij ons ook wel in de familie. Mijn moeder en ik komen uit een dorpje waar echt generatie op generatie is geboren en getogen en geschiedenis 'leeft' daar echt. Mijn moeder is aanvullend ook altijd bezig geweest met actief bewaren en zelf maken van foto's e.d. (en mijn opa ook weer) maar we hebben naast foto zo dus ook wel spulletjes binnen de familie zo wat idd doorgegeven worden telkens waar verhalen bij horen en ik hecht daar ook persoonlijk wel echt heel veel waarde aan ja. Dat zijn toch dingen wat ik later als fysieke herinnering heb aan mijn ouders en nu al deels heb aan mijn overleden opa's en oma's en ik vind dat wel echt waardevol <3

Mijn zoon is als tiener zijnde daar nog niet zo mee bezig, maar hij vindt het bv wel heel leuk dat hij vorig jaar van mijn moeder een boek gekregen heeft van 'Vertel eens oma...' wat ze heeft ingevuld met verhalen en foto's en zo krijgt hij dit weekend van haar een samengesteld fotoboek nog als extra cadeau bv en dat vind ik dan ook wel weer erg mooi zo'n dingen - en hopelijk heeft hij dat later ook :j <3 Ik merk nu ik ouder wordt dat ik dat soort dingen ook echt heel erg mooi vind. Vroeger kon ik m'n moeder wel 'schieten' als ze bv weer met haar camera kwam of mijn oma haar australië avontuur voor de 100e keer vertelde en andere dingen wat ze hebben ondernomen in hun hele leven. Nu ben ik zo ontzettend dankbaar dat ik het allemaal mee heb gekregen en krijg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:12

2 volwassen kinderen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:14

hakkipilke87 schreef:

Nee zo zie ik het ook, totaal geen boeren bedrijf trouwens :P
Zelf opgebouwd en ook een fijn idee om daar later een stuk er van over te kunnen geven op mijn neefje en nichtje, zodat zij ook weer meer kansen hebben voor de toekomst.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:31

Dat had ik vroeger maar nu niet meer. Ik hoef niks na te laten of door te geven. Dat is meer een idee tussen de oren voor mijn gevoel. Net als allemaal spullen en oude zooi bewaren. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:35

Wat zou je moeten nalaten en doorgeven dan?
Ik heb toevallig mijn Barbies van vroeger aan mijn nichtje gegeven voor haar verjaardag, maar that's it. Zou niet weten wat ik haar verder moet nalaten hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:46

Wij hebben een koophuis en een spaarrekening. Ik vind het een fijn gevoel, dat ik dat kan nalaten aan mijn dochters, waarvan er 1 single is, dat kan zij alleen nooit sparen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:47

Electra63 schreef:
Wij hebben een koophuis en een spaarrekening. Ik vind het een fijn gevoel, dat ik dat kan nalaten aan mijn dochters, waarvan er 1 single is, dat kan zij alleen nooit sparen.

Daarvoor hoef ik toch geen kind om de wereld te zetten? Of ik heb de vraag verkeerd begrepen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:48

Geen kinderen. Wel buren met een baby van inmiddels alweer 1 jaar en wat maanden. Tjonge lijkt wel een speenvarken wat ze gebaard hebben en wat de hele dag door krijst.. Ik zou er gek van worden. Janken en krijsen eigenlijk meer niet, hele dagen gaat dit door. Nee aan mij niet besteedt en in deze wereld moet je ook geen kinderen willen opvoeden denk ik dan (zoals het nu ervoor staat)

Edit:
En als ik wat wil nalaten zijn er genoeg instanties goede doelen etc waar ik nog uit kan kiezen. Hoef ik geen kind voor
Laatst bijgewerkt door Sabri op Vandaag, 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:50

Geen en ook nooit de wens gehad..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:52

Zonnetje81 schreef:
Electra63 schreef:

Daarvoor hoef ik toch geen kind om de wereld te zetten? Of ik heb de vraag verkeerd begrepen.

Ik.begreep de vraag verkeerd.
:D

Dat is inderdaad geen reden, kinderen kosten alleen maar geld ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:54

Electra63 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik.begreep de vraag verkeerd.
:D

Dat is inderdaad geen reden, kinderen kosten alleen maar geld ;)

Ik wilde schrijven met kind heb ik niks meer over om na te laten :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Kabayo schreef:
Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Ligt er net aan waar je komt. In Madagaskar is echt iedereen 15 ofzo. Werkelijk waar bizar