Secret Easter Bunny 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:34

Ik vond het met 1 kind ook al tropenjaren, met daarnaast ook nog 2 paarden in een doe-het-samen constructie even verderop en een baan, was echt best wel eens lastig om alle ballen omhoog te houden, zeker zodra er iets niet loopt zoals gepland. Het werd wel makkelijker toen ze door ging slapen, geen middagdutjes meer om rekening mee te houden en ook toen ze ging praten. Maar elke leeftijd heeft ook zn eigen zorgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:47

Ik lees echt ongelooflijk veel, van romans tot thrillers en ben na al die jaren eens in boeken van Harlan Coben begonnen. Ik heb een paar drukke dagen in het weekend voor de boeg dus compenseer morgenmiddag een paar uurtjes en neem verlof. Heerlijk een middagje lezen en in de rust. :j

De tropenjaren kan ik me heel goed voorstellen dames, wat een ellende. :(:) wij zijn bewust kindvrij en daar ben ik nog steeds enorm blij mee want ik ben daar gewoon niet voor gebouwd. De zorgen, slaaptekort en drukte zouden me volledig slopen.

Hopelijk kom je wat tot rust, Jolien. Batterijtje moet af en toe aan de oplader! :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Secret Easter Bunny 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:03

Leuke vraag!
Momenteel ben ik niets aan het lezen, maar de laatste boeken was de serie De Zijdevilla van Tabea Bach, dat was in de kerst/nieuwjaar week. Als ik gewoon aan het werk ben kom ik er jammer genoeg niet echt aan toe om lekker te lezen.
Ik lees overigens op de ereader.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:11

Ik lees nu een boek van Leigh Bardugo, the familiair, weet nog niet of ik het echt wat vind. Het is wel het genre dat ik graag lees, fantasy. Ook hou ik van Zweedse crimi’s en ook boeken als de zeven zussen en die van Kristin Hannah. Maar met een goede fantasy reeks kan ik echt in dat wereldje komen en een beetje moeten afkicken als ze uit zijn.
Ik heb wel een kobo plus abonnement op de e-reader, dat leest het fijnste. Qua tijdschriften eigenlijk alleen de Level Up, en een enkele keer Flow, Happinez, Flair of bijv Landleven.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:31

Momenteel lees ik elke avond een paar hoofdstukken uit een “Rudger, Thomas en Paco” boek :') maar das omdat ik mn zoontje dan voorlees.
Ik gun mezelf de tijd niet om te lezen.
Zonde want vroeger vond ik het heerlijk.
We hebben ook zoveel boeken in huis maar die staan allemaal stof te happen.
Laatste wat ik heb gelezen was de Harry Potter reeks.

Qua tijdschriften lees ik niks eigenlijk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:31

Ik lees momenteel de 'Onze taal' maar ik vind het eigenlijk geen superleuk tijdschrift :o
Heb er een abonnement op gehad van mijn vriend een paar jaar terug en ben nog steeds met de laatste 2 bezig. Soms zitten er wel leuke artikelen tussen maar ik kan m'n aandacht er niet altijd bijhouden.
Ben ook nog met 'n boek bezig van Paulien Cornelisse maar ligt al een tijdje stil.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 06:21

Ik heb ook alleen in de vakanties tijd om te lezen, dan kan ik er echt helemaal voor gaan zitten.
Suzanne Vermeer lees ik lekker weg. Maar ook Harlan Coben lees ik graag. Ben dus een thriller lezer, al heb ik nooit een ander genre geprobeerd. :o

"Vrouwen"tijdschriften koop ik nooit, mocht ik wat krijgen, vermaak ik mij daar prima mee. Dus de Linda, Flair dat soort werk.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:03

Haar naam was Sara van Tatiana de Rosnay. Meestal lees ik thrillers, maar dat boek had ik zoveel over gehoord dat ik het wilde lezen. En heel eerlijk: het is een fantastisch boek maar ongelooflijk heftig, heb het in 1 dag uitgelezen, 330 bladzijden, net de laatste bladzijden gelezen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:26

Leuk om te lezen wat iedereen wel/niet leest.

Heb toevallig gisteren mijn boek uitgelezen. Vanavond aan een nieuwe boek beginnen :D
Ik heb een ereader maar ook papier boeken. Vooral boeken die "mooi" zijn wil ik nog wel eens kopen in het echt. Verder is een ereader wel echt een uitvinden hoor. Super fijn!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:54

Yonker schreef:

Heb toevallig gisteren mijn boek uitgelezen. Vanavond aan een nieuwe boek beginnen :D
Ik heb een ereader maar ook papier boeken. Vooral boeken die "mooi" zijn wil ik nog wel eens kopen in het echt. Verder is een ereader wel echt een uitvinden hoor. Super fijn!

Vind ik niet. Misschien ouderwets, maar we zitten al te vaak op schermpjes en ik hou van de geur van boeken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:00

Een scherm van een ereader is niet te vergelijken met een scherm van een computer/laptop/telefoon. Dat is een hele andere techniek. Ik snap de geur van boeken wel maar het argument "schermpjes" gaat niet op. Ereader is wel echt super fijn om mee te nemen en als je veel boeken leest is het niet te doen om alles in huis ergens op te slaan. Ik vind het iig een uitvinding, wilde er in het begin niet aan maar nu kan ik niet meer zonder :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:33

hahahatsjoe schreef:
Yonker schreef:

Vind ik niet. Misschien ouderwets, maar we zitten al te vaak op schermpjes en ik hou van de geur van boeken.

Ik wilde ook jaaaaarenlang er niet aan. Tien jaar geleden een ereader geprobeerd maar dat was net een tablet, vreselijk.

In de tussentijd kocht ik maar steeds de halve kringloop leeg want ik lees echt veel.

Tot ik een nieuw model Kobo van mijn vriendin te leen kreeg. Die leest zoooo anders. Wat Yonker zegt, heel ander scherm inderdaad. Ik ben in ieder geval onwijs blij dat ik dat ding toen geleend heb van mijn vriendin en een Kobo Libra gekocht heb. <3

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:37

Yonker schreef:
Een scherm van een ereader is niet te vergelijken met een scherm van een computer/laptop/telefoon. Dat is een hele andere techniek. Ik snap de geur van boeken wel maar het argument "schermpjes" gaat niet op. Ereader is wel echt super fijn om mee te nemen en als je veel boeken leest is het niet te doen om alles in huis ergens op te slaan. Ik vind het iig een uitvinding, wilde er in het begin niet aan maar nu kan ik niet meer zonder :)

Ik wil er nog steeds niet aan en ga er ook niet aan. En ja, ik heb een huis vol boeken, lees ze ook meermaals.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:48

Ik lees nu een boek van Lauren Weisberger: het perfecte plaatje.
Moet nodig weer verder gaan lezen, het schiet nog niet erg op.

Ik hou wel van boeken die een beetje makkelijk weg lezen. Geen fantasy of sci-fy, het moet wel een beetje realistisch zijn. Boeken als de Zeven zussen vond ik ook mooi om te lezen. Moet je laatste 3 delen nog, liggen al klaar. Nou ja liggen, die heb ik digitaal voor de e-reader.

Heb dus een e-reader en lees soms ook wel een papieren boek, maar net hoe het uit komt. Met slecht licht is de e-reader ook wel perfect, maar een gewoon boek blijft toch ook fijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:05

Citaat:
Weekvraag week 4
Welk boek of tijdschrift ben je aan het lezen? Heb je een favoriet genre?

Ik lees eerlijk gezegd weinig tot niet... ik vind het wel leuk om te doen hoor... daarom recenseer ik af en toe ook wel eens een boek voor Bokt... maar ik besteed mijn geld gewoon liever aan andere dingen dan aan boeken :)

Ik vind de leerzame boeken wel interessant... vooral als het een beetje 'alternatief' is wat paarden betreft.

Wat ik ook heel leuk vind om te lezen, is een bepaalde column van Vriendin... ik kom m altijd op Facebook tegen... Makelaar Mandy... of het nu allemaal op waarheid berust, of volledig fictief is... dat maakt niet uit... het leest heerlijk weg, en het kan lekker snel tussendoor :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:18

Ik heb ook een Kobo Libra. Voor mijn handen veel fijner als een zwaar boek, en zeker op vakantie ideaal, met de zomervakantie lees ik zo 20 boeken weg, is nogal een berg om mee te nemen. Bovendien hoef ik niet van te voren een keuze te maken wat ik ga lezen. Heb nog zeker 200 ongelezen boeken op de ereader staan dus keuze zat. :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:31

hahahatsjoe schreef:
Yonker schreef:

Ik wil er nog steeds niet aan en ga er ook niet aan. En ja, ik heb een huis vol boeken, lees ze ook meermaals.

Het was ook niet bedoeld om je over te halen. Meer dat het argument schermpje niet persee op gaat :D
Ieder zn voorkeur. Ik lees amper boeken 2 keer, vind het veel leuker om meerdere boeken te lezen ipv een boek meerdere keren. Vanavond weer in een nieuw boek beginnen <3

Er mag dus best een leuk boek in mijn pakket :D Mag ook tweedehands, allemaal geen problemen mee!

Wooww 20 boeken Neon??? Dat is echt bizar veel!! Dan lees jij vast ook heel snel?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:27

Wowww dat is echt veel Neon, ik ben echt een trage lezer denk ik

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:33

Of mijn vakantie is gewoon lang. :))
Gaan meestal rond de 23 dagen weg, reizen rond met de camper en tijdens het rijden lees ik ook veel. Maar ik lees ook wel snel. :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:38

Het voordeel van mijn e-reader vind ik vooral het licht, met minder goed licht vind ik een boek echt niet fijn. En vroeger las ik op bed op mijn buik te lezen, steunend op mijn ellebogen zeg maar. Dat vind mijn rug echt niet leuk meer, met e-reader lig ik fijn op mijn buik. En het scheelt een tas boeken op vakantie :D

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:40

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 4

Oeh leuke vraag! Met de boekenclub (inmiddels ook vriendinnengroepje) lezen we nu Atmosphere van Taylor Jenkins Reid (roman).
En daarnaast ben ik zelf ook bezig in Zodiac Academy - Ruthless Fae (deel 2), echt fantasy.

Mijn genres zijn vooral romance, romantasy (fantasyxromance), fantasy, thriller en lichte horror. En non-fictie vind ik ook heel leuk/leerzaam, vooral over mindset en psychologie (en paarden/dieren..) :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:55

Ik ben nu weer de lord of the rings aan het lezen. Lees niet veel meer de laatste jaren gewoon door tijd gebrek.

Wel hier en daar nog fanfiction omdat ik het, zeker met films, nooit eens ben met het einde van de film _O-

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:56

Ik lees eigenlijk niet zoveel nu. Het gaat in fases. Mijn voorkeur ligt wel bij fantasy, young adult enzo. Maar als ik op vakantie ben gaat de e-reader wel mee.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:06

Banjer schreef:
Wat ik ook heel leuk vind om te lezen, is een bepaalde column van Vriendin... ik kom m altijd op Facebook tegen... Makelaar Mandy... of het nu allemaal op waarheid berust, of volledig fictief is... dat maakt niet uit... het leest heerlijk weg, en het kan lekker snel tussendoor :D

Ja die ken ik ook, dat lees ik dan weer wel!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 01:48

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 4

Op dit moment ben ik de volgende boeken aan het lezen :

1.Al het blauw van de hemel , door Melissa da Costa
Een roman over een ongeneeslijk zieke jongeman die op reis gaat met en onbekende. Erg mooi, ontroerend boek.

2. Omringd door slechte Bazen door Thomas Erikson
Zulke boeken heb ik ook veel in huis, gedrag, wat is gedrag, zelfontwikkelingsboeken, wat heb jij voor invloed, etc :j ik ben altijd op zoek naar doorontwikkelen en leren.

3. Luisterboek de Tindermoord

Ik ben altijd een fanatieke lezer geweest, een hele tijd een stuk minder gedaan, maar nu mede door de TBR challenge van Bokt en de bookvent waar ik dit jaar aan mee doe weer meer aan het lezen geslagen en ik vind het heerlijk! Waar ik eerder in de ochtend de tv aan deed tijdens het ‘wakker worden’ onder genot van een kop koffie en een cracker, lees ik nu een hoofdstuk uit m’n boek.

Krijg veel meer rust weer in mijn hoofd en ben minder chaotisch.

Dus ja, boeken wordt ik altijd ontzettend blij van, ik koop ze het liefst 2e hands ook.

Ik lees van alles wel, Historische romans, autobiografieën, zelfstudieboeken, tijdschriften ook wel hier en daar (ooit een Quest abonnement gehad en psychologie abonnement). Enige wat ik echt niet lees is horror, daar heb ik niets mee. Een spannende thriller zou ik niet snel kiezen maar sta er wel voor open.