[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 04:08

Een houten bekisting over de tegels?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 04:28

Ik heb brede tegel vensterbanken en heb daar pallethout op gelegd.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 12:54

Laminaat eroverheen leggen? Beetje in de stijl van traprenovatie

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 15:51

Overzet vensterbank gaat me teveel geld kosten :+. De vensterbank is wat te breed voor het laminaat dus ik zal eens even in stickers, wrap en gewoon hout duiken :j

MP heeft tot nu toe niet lang genoeg, niet diep genoeg of ik krijg allemaal verschillende vensterbanken en dat trek ik niet :')

Allemaal fijne kerst trouwens! Wij zijn lekker aan de klus :Y)

Afbeelding

Ohhh, kunnen jullie ook raden wat mijn kerstkado is? Ik had het goed geraden dit jaar _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 16:00

Karwei heeft kunststof overzet vensterbanken van 3 meter lang en 25 of 30 cm breed voor iets van 50 euro. Denk dat hout duurder is?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 23:53

Bielsje schreef:
Ohhh, kunnen jullie ook raden wat mijn kerstkado is? Ik had het goed geraden dit jaar _O-

Een propere nette wc pot? :=

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 08:37

Little_Gift schreef:
Bielsje schreef:

Een propere nette wc pot? :=

_O- _O-

Die wc daar rust een vloek op :+. Er is er maar 1 die past schijnbaar, valt de eerste kapot, voor de 2de kon ik uiteindelijk een mega eind rijden en de bril was nergens te vinden... Bril besteld, eindelijk binnen vorige week, die lijkt dus niet op de pot qua vorm en hoort er absoluut niet bij :evaw:

Dus gelukkig is dat niet mijn kerstkado! Op dit moment is mijn kado "in productie" *\o/*

_San87_ schreef:
Karwei heeft kunststof overzet vensterbanken van 3 meter lang en 25 of 30 cm breed voor iets van 50 euro. Denk dat hout duurder is?

De overzetvensterbank die ik gister in mijn handen had in een bouwmarkt was 30 diep in totaal, onze vensterbanken zijn ook 30 diep dus dan valt het er net niet helemaal overheen want die overzetrand was best dik.

Ik kom dan trouwens ook rond de 300 euro uit, dat valt buiten mijn extreme cheapskate budget :+

Ik denk dat ik haast wel moet gaan wrappen of iets al ben ik daar zoooo slecht in :roll:

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 12:32

Waarom wilde ik de balken ook alweer houden? Ik zie er al daaagen zo uit :x

Afbeelding

Spoiler:
Niet te geloven wat er in de avond uit mn neus komt ook, ondanks mondkapje :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 13:15

Kijk maar uit met al dat stof hoor.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:49

Leuk topic. Wij hebben ook een klushuis, bouwjaar 1958, en alles dus nog in originele staat. En dus niet de bedoeling het te slopen.
Kwa brievenbus, wij wilden ook zo'n brievenbus, zijn we toen voor naat België gereden, ergens bij Brussel. Daar waren ze een stuk goedkoper. Zijn uiteindelijk voor een modern, veel lichter exemplaar gegaan.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 13:14

Tinka schreef:
Leuk topic. Wij hebben ook een klushuis, bouwjaar 1958, en alles dus nog in originele staat. En dus niet de bedoeling het te slopen.
Kwa brievenbus, wij wilden ook zo'n brievenbus, zijn we toen voor naat België gereden, ergens bij Brussel. Daar waren ze een stuk goedkoper. Zijn uiteindelijk voor een modern, veel lichter exemplaar gegaan.

Jullie zijn toch niet helemaal richting Brussel gereden om vervolgens niet perse goedkoper uit te zijn hoop ik met dat goedkopere exemplaar? :')

Ik heb ook aan moderner gedacht, maar kan imo hier niet in het straatbeeld. Er zijn wel huizen die dat hebben maar dat zijn later gebouwde huizen en vind ik er ook niet tussen passen :+

Suzanne F. schreef:
Kijk maar uit met al dat stof hoor.

Ik heb een super de luxe mondkapje gekregen gelukkig! Normaal doe je dat natuurlijk even in een dagje, ik alleen in iets van 5 ofzo :roll:

De keuken is gearriveerd! Alleen niemand om hem te plaatsen :D
Manlief kreeg wat spoed dingen op de zaak, iemand heeft een zieke hond en iemand had gister en vandaag een feestje. De laatste is hier al zoveel geweest dat ik heb gezegd dat ie lekker alle feestjes moet pakken die hij kan vinden, die keuken komt volgende week wel.

Afbeelding

Afbeelding

De balken in woon- en slaapkamer zijn geschuurd. Omdat mijn lichaam het absoluut niet trekt als ik teveel van hetzelfde doe, wissel ik af en lijk ik van hot naar her te gaan tot grote frustratie van manlief (over een relatietest gesproken :Y)). Dus ik dacht, ik ga eens kijken of ik kan kitten!

Mijn hele leven ben ik al op zoek naar iets waar ik écht goed in ben. In mijn werkende leven zat het me enorm dwars dat ik in veel dingen "wel goed" was, want nooit kon ik doorstromen naar de geweldige functies want ze hielden me liever op een plek waar ik breed inzetbaar was want ik was degene die alles wist (incl roddels }:)). Paardrijden kon ik leuk maar niet geweldig dus dan blijf je hangen in het opleiden en zie je anderen uit "je groepje" gewoon in het Olympisch team belanden. Nou ja, frustrerend.

Maar misschien is kitten het wel??

Het plafond is ooit vakwerk geweest hier, dat geef ik ze na. Maar, er zit ruimte tussen het plafond en de muur... Dus ik was de muren aan het schoonmaken, komt er een lading zooi naar beneden niet normaal. Dus ik met de stoffer bezig en uiteindelijk zelfs met een luchtspuit, maar het hield niet op... Nou vind ik dat idee al wat vies, maar je weet natuurlijk ook dat als je gaat schilderen, je die zooi steeds aan je kwast krijgt. Ik snap dat ze voor behang zijn gegaan zeg maar >;)

Nou dan maar kitten dus. Blijk ik dus ook niet te kunnen |(. Mijn hoop op iets goed kunnen begint te vervliegen :evaw:

Maar de slaapkamer zit in de primer, de balken zijn geschuurd en alles is gekit. Nu nog kozijnen schuren, de nieuwe muur in de voorstrijk en dan is het daar schilderklaar!

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:20

Toen wij de brievenbus kochten woonden we nog in Nederland, was niet zo heel ver rijden. De brievenbus is mee verhuisd naar Frankrijk. Het scheelde echt heel veel geld toen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:24

Ik dacht: nu komt het. Jij bent de beste kitter die er is! Maar nee :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:26

Konstantine schreef:

Nou dat dacht ik dus ook :D Nu komt het. Bummer... :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:40

Nou ben ik nog steeds benieuwd wat je cadeau dan geworden is hé aangezien het geen wc pot is... Is het dan misschien de brievenbus?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:50

Dat is dan geen little gift :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:02

Konstantine schreef:
Dat is dan geen little gift :')

:+ :') :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:41

Wel, als je dan toch op zoek bent naar iets waarin je uitblinkt: je hebt een leuke schrijfstijl !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:06

Kitten is ook gewoon poedersuiker.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:24

Lukasje schreef:
Wel, als je dan toch op zoek bent naar iets waarin je uitblinkt: je hebt een leuke schrijfstijl !

Hahah idd! +1

Is er trouwens ondertussen al een nieuwe wc? Of is dat nog on going

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 17:30

Tinka schreef:
Toen wij de brievenbus kochten woonden we nog in Nederland, was niet zo heel ver rijden. De brievenbus is mee verhuisd naar Frankrijk. Het scheelde echt heel veel geld toen.

Ik heb heel hard de hoop dat wij eerder omvallen dan de brievenbus, is wat waard _O-
Ik heb niet gezocht in het buitenland, maar in NL sprong deze er wel bovenuit!

Konstantine schreef:

Ik dacht dat vanochtend ook, voor ik begon. Ik wilde jullie dezelfde hoop geven :Y)

Mer1980 schreef:
Konstantine schreef:

Nou dat dacht ik dus ook :D Nu komt het. Bummer... :+

Echt zwaar teleurstellend hoor! As usual :+

Little_Gift schreef:
Nou ben ik nog steeds benieuwd wat je cadeau dan geworden is hé aangezien het geen wc pot is... Is het dan misschien de brievenbus?

Jaaaaaa! Op dit moment zijn ze hem aan het poedercoaten en ik ben zoooo benieuwd *\o/*

En dat is inderdaad geen little gift nee _O-. Was ik nog maar zo scherp Konstantine :D
Het is wel een beetje valsspelen als kado, want het is natuurlijk iets voor ons 2en }:)

Lukasje schreef:

Leuk, leuk is niet geweldig en je kunt ook niet enorm vaak een bouwval kopen zodat je daar maar over kunt schrijven natuurlijk _O-
Maar wel lief :j

Suzanne F. schreef:
Kitten is ook gewoon poedersuiker.

Misschien had ik juist de verwachting dat ik zoiets poedersuiker, en compleet onnodigs, wel zou kunnen :')

Deni11 schreef:
Lukasje schreef:

Hahah idd! +1

Is er trouwens ondertussen al een nieuwe wc? Of is dat nog on going

Zeker! Met een niet kloppende bril -O-
We hebben de officiële besteld maar dat klopt van geen kant... Vervloekt is dat ding!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:58

Ik heb ondertussen al heel wat gekit en het blijft gekut :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:00

Prairy schreef:
Ik heb ondertussen al heel wat gekit en het blijft gekut :+

Hee gekut verbetert de censuur niet. Wat grappig.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-25 17:18

Ik ben blij dat mijn topic bijdraagt aan kennis over wat wel en niet gecensureerd wordt _O-

En jeetje, ik ben zoooo enorm blij! Ik had de buurman (degene die voor 1972 in het huis woonde) gevraagd of hij nog oude foto's had. Dus ik ging er even langs voor iets anders, en toen verschenen er stapels foto's :D. Foto's van de familie, foto’s van bruiloften, foto’s van paarden van de familie die speciaal voor me waren opgezocht ( <3 ) en 1 foto van de voorgevel van het huis :+

Super lief en leuk ook om de hele familie te zien want stiekem kom je daar toch een beetje tussen door het huis te kopen waar 3 of 4 generaties in hebben gewoond :j

Maar wat helemaal bijzonder was, was dat hij tekeningen had! Schetsen uit '68, 22 stuks van de omgeving en op eentje staat onze straat mét net een stukje van onze oprit te zien zoals het toen was! Dat maakt me dus zielsgelukkig he *\%/*
Dus ik heb die even meegenomen en in laten scannen en daar wil ik iets bijzonders mee gaan doen :)*

De beste man had ook nog tekeningen gezien op een kerstmarkt daar, wilde die voor me meenemen maar mocht niet van zijn vriendin, ik zou dat toch helemaal niet leuk vinden :')

Ik heb de beste buren, ik ga vragen of ze me willen adopteren O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 17:23

Wat leuk zeg! Ga je die inlijsten en ophangen?