Naïef als ik was besloot ik het advies van de wolwinkel op te volgen en kocht ik het duurste setje breinaalden van het beste merk. Het setje was uit te bereiden, dus zou echt een investering in mijn nieuwe hobby zijn.
Om er na het eerste project bij terugkeer in de winkel achter te komen dat het setje niet uit te bereiden was in de richting waar ik het voor nodig had en wat ik ook duidelijk had uitgesproken toen ik om advies vroeg. De dame in de winkel heeft me gewoon staan uitlachen toen ik naar de uitbreiding vroeg. Ze bleek de eigenaar van de winkel en vond er niets van dat een medewerker me zo verkeerd had geadviseerd, maar ze vond mij wel een domme klant.
Naar die winkel breng ik geen geld meer. Dan maar online het verkeerde kopen zonder advies, dat is beduidend goedkoper.

Ik ben wel doorgegaan met de hobby en snap nu ik meer ervaring heb nog steeds niet waarom die verkoopster me zo stom heeft geadviseerd, behalve dan dat ze meer winst maakte op dat moment. Ik ben echt voorstander van 'shop lokaal', dus ze hadden gewoon een goede klant aan me kunnen krijgen!