Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ASF

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:28

Door de handwerkverhalen hier, bedenk ik mijn miskoop.. Geen honderden euro's, maar wel te veel betaald.
Naïef als ik was besloot ik het advies van de wolwinkel op te volgen en kocht ik het duurste setje breinaalden van het beste merk. Het setje was uit te bereiden, dus zou echt een investering in mijn nieuwe hobby zijn.
Om er na het eerste project bij terugkeer in de winkel achter te komen dat het setje niet uit te bereiden was in de richting waar ik het voor nodig had en wat ik ook duidelijk had uitgesproken toen ik om advies vroeg. De dame in de winkel heeft me gewoon staan uitlachen toen ik naar de uitbreiding vroeg. Ze bleek de eigenaar van de winkel en vond er niets van dat een medewerker me zo verkeerd had geadviseerd, maar ze vond mij wel een domme klant.
Naar die winkel breng ik geen geld meer. Dan maar online het verkeerde kopen zonder advies, dat is beduidend goedkoper. :Y)
Ik ben wel doorgegaan met de hobby en snap nu ik meer ervaring heb nog steeds niet waarom die verkoopster me zo stom heeft geadviseerd, behalve dan dat ze meer winst maakte op dat moment. Ik ben echt voorstander van 'shop lokaal', dus ze hadden gewoon een goede klant aan me kunnen krijgen!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:29

Ik ben gestart met de hierboven genoemde koala van de Xenos :)) Tja het is even zoeken maar alle begin is moeilijk. Vond het qua materiaal eigenlijk niet zo slecht voor die prijs.
Die van de Action zijn lastiger, vooral omdat er veel met (donker!) chenillewol zijn en met superveel kleurovergangen. Die combi is wel redelijk killing als je geen idee hebt wat je doet.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:37

Foaly schreef:
Oh ik heb er nog een :+

Ik wilde een mega grote paddenstoel haken, van dit patroon:

https://www.ravelry.com/patterns/library/mushroom-guy-2

Dat garen kost een tientje per bol, en je hebt flink wat nodig dus ik heb makkelijk 100 euro uitgegeven. Om tot de conclusie te komen dat het garen voor geen meter haakt, onderdelen vastnaaien is een drama, als je een stuk moet uithalen wordt het super lelijk en de hoed is veel te zwaar en groot voor de rest van het lijf. Oftewel, totaal mislukt _O-

[ Afbeelding ]

:')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:38

Een opvouwbaar campingwasmachientje, die werkt echt voor geen meter. Was gelukkig ‘maar’ €15,-.

DubbelFun

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:02

@ASF: had je die rondbreinaalden met een draad die los te schroeven was ??
Wat dat betreft is Temu mijn vriend :) In de winkel kosten ze rond de 7/8 euro, bij Temu €1.50 en ik brei er echt niet langzamer door :)

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:31

DubbelFun schreef:
@ASF: had je die rondbreinaalden met een draad die los te schroeven was ??
Wat dat betreft is Temu mijn vriend :) In de winkel kosten ze rond de 7/8 euro, bij Temu €1.50 en ik brei er echt niet langzamer door :)

Jup en dan die van 30 euro bij elkaar, want die zouden echt het beste zijn.. Ik gebruik nu Duitse van 2,95... }:0 Ga Temu ook eens bekijken, dank voor de tip.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:42

Celebi schreef:
Op stipt op 1 mijn Ninja Creami. Geweldig ding, ijs is geweldig, maar valt niet goed schoon te maken waardoor ik 'm al heel snel niet meer durfde te gebruiken. Staat nu al 1,5 jaar te niksen op mijn aanrecht.

En verder mijn eerste twee zadels waarbij beide zadelpassers zeiden dat ze perfect waren voor mijn paard. Conclusie achteraf: de eerste brugde en was veel te lang en de tweede ook te lang en maar liefst 4 kopijzer te klein aangemeten. Waren dure miskopen.

-O-

Ooooooh deze wil ik zo graag <3 ninja ruilen voor een saddleclip? :')