(Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prima2Donna

Re: (Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Siliconen food huggers!
Minder plastic verbruik en ze passen echt perfect op allerlei soorten fruit, schaaltjes of zelfs geopende blikjes tomatenpuree.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Ik gooi mijn eieren gewoon in een steelpannetje, kokend water uit de waterkoker erop en de timer op 9 minuten voor hard gekookte eitjes en 6 minuten voor zacht gekookte eitjes. Zo zijn ze altijd perfect. Ik heb in het verleden dat ik op mezelf ging wonen van mijn ouders een eierkoker gekregen, maar daar heb ik echt nog nooit goede eieren uit gehaald.

Oh en nu de koude maanden er weer aan komen. Ik heb ooit bij Halfords (kun je nagaan hoelang geleden dat is) een sleutelhanger gehaald die zorgt dat je niet meer zo statisch bent en niet overal een doodklap van krijgt. Het is voldoende om dat ding in je broekzak te hebben. Dat is al bijna 20 jaar mijn lifesaver in de wintermaanden. Als ik hem vergeet dan weet ik dat direct, zowel mijn auto als de zelfscan van de AH hebben me al regelmatig getasert. :')

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Prima2Donna schreef:
Siliconen food huggers!
Minder plastic verbruik en ze passen echt perfect op allerlei soorten fruit, schaaltjes of zelfs geopende blikjes tomatenpuree.

Ik had nog nooit van food huggers gehoord. Geniaal, die wil ik. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Morrie schreef:
wat koken jullie de eieren kort, als ik dat doe is het snot! Ik kook ze 10 minuten, dan is het eiwit pas niet meer snotterig. Gewoon in een pannetje en de timer op 10 minuten zodra het water kookt

Dan zet je ze met koud water op zeker? Dat maakt het verschil.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Ik zet eerst de pan met zo warm mogelijk water op, als het kookt leg ik de eieren erin en na 7 minuten haal ik ze eruit voor zachtgekookte eitjes zonder snotterig eiwit, ±10 minuten voor hardgekookte eitjes.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:08

Sourire schreef:
Prima2Donna schreef:
Siliconen food huggers!

Ik had nog nooit van food huggers gehoord. Geniaal, die wil ik. :D

Ohja die heb ik ook, werkt super goed. Ik heb die van Ikea en eentje er van past perfect om een avocado

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Krtek schreef:
Ik denk toch wel mijn staal zeepje, zo fijn als je handen stinken naar bijvoorbeeld knoflook of ui.

Heb je hier een link van?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Prima2Donna schreef:
Siliconen food huggers!

Welke heb jij?

haffiefreak schreef:
Krtek schreef:
Ik denk toch wel mijn staal zeepje, zo fijn als je handen stinken naar bijvoorbeeld knoflook of ui.

Ik heb die van Dille Kamille

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

Muga schreef:
Ben ik benieuwd welke kruimeldief... ik heb een verschrikkelijke... zuigt niks op, of laat t weer vallen als je hem uit zet...

Die bestaat niet meer. Is een Dyson. Maar die worden niet meer verkocht sinds er steelstofzuigers zijn die ook als kruimeldief kunnen dienen. Maar deze is veel krachtiger. Hoop dat hij nooit stuk gaat.

Edit: ik vind nog wel deze: https://www.coolblue.nl/product/963052/ ... n6EALw_wcB

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

haffiefreak schreef:
Krtek schreef:

https://www.bol.com/nl/nl/p/knaak-zeep- ... oductTitle

Ik heb hem ooit eens bij Blokker gehaald maar dit is hetzelfde zeepje. Dit van mij kocht ik in 2000 gelijk met mijn huis dus duurzaam zijn ze zeker. :D

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:19

Cchanny schreef:
Prima2Donna schreef:
Siliconen food huggers!

Welke heb jij?

Deze set: link

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:23

Tazzey schreef:
Oh en nu de koude maanden er weer aan komen. Ik heb ooit bij Halfords (kun je nagaan hoelang geleden dat is) een sleutelhanger gehaald die zorgt dat je niet meer zo statisch bent en niet overal een doodklap van krijgt. Het is voldoende om dat ding in je broekzak te hebben. Dat is al bijna 20 jaar mijn lifesaver in de wintermaanden. Als ik hem vergeet dan weet ik dat direct, zowel mijn auto als de zelfscan van de AH hebben me al regelmatig getasert. :')

Heb je een foto of liever nog hoe het ding heet/zoekterm? Ik krijg nu al opdonders...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Morrie schreef:
wat koken jullie de eieren kort, als ik dat doe is het snot! Ik kook ze 10 minuten, dan is het eiwit pas niet meer snotterig. Gewoon in een pannetje en de timer op 10 minuten zodra het water kookt

Doe je ze dan ook pas erin als het water kookt? Of eerder al? Want ik doe ze bv erin wanneer water echt kookt en dan zijn ze met 9min echt hard. Voor zacht houd ik bv 7-8min aan. Met 10min kan ik iemand een gat in z’n hoofd gooien zo hard zouden ze zijn :') Maar is ook net wat je voorkeur is qua hardheid natuurlijk. Maar ze zijn hier met 9min echt gewoon hard - voor in salades en schijfjes snijden ed.

Echt
Sorry ik lees je laatste stukje nu pas goed. Net verkeerd gelezen. Maar wat gek dan wel dat het bij jou dan nog niet hard genoeg is na die tijd *ik gebruik ook gewoon een pan op het vuur (gasfornuis)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:46

Prairy schreef:
Tazzey schreef:

Heb je een foto of liever nog hoe het ding heet/zoekterm? Ik krijg nu al opdonders...

Ik zal hem straks even voor je opduiken uit de la en een foto maken. De kans dat je exact dezelfde vind lijkt me erg klein aangezien die van mij nog uit de oertijd komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Oh: beuggelloze bh’s. Ik trek ze nog steeds uit als ik thuis kom maar ik draag nooit meer een met beugel. Ik vind dat zo vreselijk zitten. :=

Tegenwoordig heb je ook hele mooie bh’s zonder beugel gelukkig.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Morrie schreef:

Bewaar jij ze in koelkast of buiten koelkast?

Als ik ze zo lang kook zijn de dooiers blauw...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Blauwe dooiers nog net niet maar ze zijn echt hard hard gekookt met 10 minuten.

Ik zet water op, als t kookt eitjes (uit de koelkast; Medium) er in. Ik hou van een half zacht eitje dus die van mij gaan 7.5 minuut; dan is het wit hard en de dooier half.

Maar grootte van de eieren en koelkast of niet maakt wel verschil.

Ik zou ook graag dat dingetje voor antistatisch willen… mijn haar knetterde vanmiddag alweer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Ik pak meestal de l/xl vrije uitloopeieren vd Lidl, bewaar ze in de kast en leg ze dus pas in de pan als het water kookt.
Met 6 minuten is het wit nog wat snotterig, vandaar 7 minuten.
Met 13 minuten beginnen de dooiers wat grijs/blauw te verkleuren, vandaar 10 voor gewoon hard en 2 minuten marge waarin de kleur nog mooi geel is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

ik bewaar de eieren buiten de koelkast en doe ze in de pan met koud water, anders zijn brandwonden gegarandeerd bij mij, ik ben niet zo handig. Ik kook (helaas) op inductie, dus het duurt sowieso al heel lang voor het water kookt. Zodra het water kookt zet ik de timer op 10 minuten, dan zijn de eieren perfect, hard genoeg om in plakjes te snijden en nergens meer snotjes

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Ik bewaar eieren ook buiten de koelkast. Ik doe ze met een grote lepel 1 voor 1 in het kokend water leggen, zodra het water kookt. Ik gebruik altijd eerst de waterkoker. Daar kook ik water mee, hup in de pan en aanzetten en dan is het zo weer aan't koken en kunnen de eieren erbij. Kook ook altijd water voor pasta e.d. voor met de koker voor ik in de pan verder ga ermee, vind dat een stuk prettiger werken - ook al gaat het met gasfornuis wel redelijk snel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Mijn eieren zijn met 4 minuten koken echt geen snot. Zijn dan perfect. Iets zacht maar niet dril/snot. Ik bewaar ze in de koelkast. Zet ze op met warm water op hoog vuur. Als het water echt borrelt gaan de 4 minuten in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Wat grappig dat iedereen anders zijn eieren kookt.

Ik doe ze in koud water, als het kookt 2.5 tot 3 minuten en dan zijn ze zoals ik ze lekker vind.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Misschien een nieuw topic aanmaken over hoe iedereen z’n eieren kookt?

@Tazzey: ik ben ook heel erg benieuwd! Zoiets zou mijn leven een heel stuk aangenamer maken :j