Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:25

Afbeelding
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Beide honden dragen functioneel kleding. Regenjassen, winterjassen, badjassen. Verder geen asscesoiires, bij Senna zie je dat toch allemaal niet ivm het vele haar. Daar zie je niet eens wat voor halsband ze draagt. En tevens vindt ik het niet nodig.

Soms krijgen ze wel een kroon/muts ect met kerstfoto’s en verjaardagfoto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:38

#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag schreef:
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Het enige wat ik voor Sky heb is een badjas als hij echt nat is haha, verder gewoon enkel zijn tuig (Halsbanden verdwijnen in zijn vacht)

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:21

Of het allemaal functioneel is laat ik in het midden maar hier hebben we pomppa fleeces, badjassen, regenjassen en winterjassen. Nog een en andere van back on track producten omdat ik daar super fan van ben voor na de arbeid als het koud is.

En ik vind het gewoon leuk om leuke dingetjes te kopen voor mn honden. Halsbanden maken of nieuwe collecties kleuren.... Tsja :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:33

Oooh die kleurige jasjes zijn wel heeeeel leuk <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 16:35

Konstantine schreef:
Villaneusjes, hoe heb je Hoax zover gekregen dat Stitch pak en bijvoorbeeld een regenjas te accepteren?

Door hem gewoon aan te trekken en dat heeft ie te lijen :')

Maar serieuzer (al meen ik hierboven ook wel)
Hij had als jonge pup een trui aan van Fiet (die nu verhuisd is) omdat het al 10 weken jonge pup met flinke wind wat fris was op Texel op het strand.

Trui van Fiet
Afbeelding
Hier had Hoax hem aan (maar andere zijde, d3ze is van hurtta en kan je beide kanten dragen
Afbeelding

Ook toen gewoon aan doen en vervolgens vooral iets gaan doen en bezig houden zodat het gewoon wordt en ze er niet bij stil staan eigenlijk. In dat opzicht zie ik het niet anders dan wennen aan een halsband of een tuig. Als je hond er bijvoorbeeld moeite mee heeft, trek hem na de regen een badjas aan maar geef hem dan ook een lekkere kluif of een gevulde kong of likmat om hem er een goede associatie mee te geven. Maak er niet iets bijzonders van maar zorg dat het een gewoonte wordt. Hetzelfde voor het opzetten van zo'n eenhoornkroon oid. Ik stop tijd en energie in het leren van mijn honden dat ik ze bijvoorbeeld een koekje op de neus leg oid en ze moeten stilzitten. Dat is niet alleen voor de leuk overigens maar ook zodat ze minder moeite hebben met medische behandelingen, verbanden, muilkorf of infuus haalden mocht dat nodig zijn. Hij wordt overigens niet dagelijks mishandeld met accessoires maar we oefenen het net zoals andere commando's tussendoor.

Nynkster schreef:
En ik vind het gewoon leuk om leuke dingetjes te kopen voor mn honden. Halsbanden maken of nieuwe collecties kleuren.... Tsja :+

Ik denk dan: waarom wel setjes kopen voor je paard of pony waar niemand iets vreemds aan vind maar wordt er met een scheef oog gekeken soms naar je hond :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:30

Ax heeft een tuigje, een rugzak, een regenjas en een badjas. Verder heeft hij ook een halsband waar op vakantie zijn tractive aan vast zit.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:20

Nee eigenlijk niet
Amigo de poedel heeft speciale poedelhalsbanden zodat zijn vacht optimaal blijft en leslie draagt meestal niet eens een halsband en dan vaak een jachtlijn

Soms met sinterklaas krijgt ze weleens een pietenpet op of gewoon voor de lol een zonnebril etc

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:35

KimD schreef:
Hey! Wat leuk! Dat is inderdaad een bekende! <3

De oude eigenaar had al wat foto's en filmpjes gedeeld van zijn nieuwe Prinsenleven, wat heerlijk!

Flux schreef:
Oh wat leuk om Sigi hier te zien! Prachtige hond wat fijn dat hij met z'n neus in de boter is gevallen bij je!

Zijn prinsensleventje bevalt hem prima ja :j carriereswitch naar kantoorhond is zo slecht nog niet volgens Sigi, kan je tijdens werktijd lekker luieren in je mand :+
Voor mij is het eigenlijk ook wel heel fijn om hem naast m'n bureau te hebben. Ik heb niet altijd de meest makkelijke gesprekken tijdens mijn werk en als ik dat zo'n blije kop naast me heb die altijd in is voor een knuffel dan maakt dat een hoop goed :j

We zijn echt heel blij met hem, het is zo'n makkelijke blije jongen <3 <3

Tijd voor de vragen!

Citaat:
WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

Beide, hij kan heerlijk lui zijn maar zodra ik iets ga doen staat hij klaar om mee te gaan *\o/*
Of t echt gek is, of aangeleerd ;) weet ik niet maar Sigi draait om zodra hij door een deuropening is gegaan, altijd, bij elke deur. Ook liggend eten gebeurd hier regelmatig :Y)

Citaat:
WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

Alle harde snacks zijn eigenlijk wel prima. Hertenoren met haar, bullenpees, hertennekspier etc etc.
Mensensnack heeft ie hier nog niet gehad. Laatst geprobeerd of hij fruit wilde, antwoord was nee :+

Citaat:
WEEK 34 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Team piep, team pluche of team touw?

Team geen van allen

Citaat:
WEEK 35 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?

Zoals op de foto van Nynkster wel te zien is hoeft hij niet per se schoon te blijven :+ Maar tot nu toe is hij dat hier nog wel gebleven, is ook overal droog dus echt smerig heeft hij ook niet kunnen worden
Als het heel hard regent is het volgens Sigi trouwens niet noodzakelijk om naar buiten te gaan :n Daarintegen is middenin t water gaan liggen (watertje bij de spartelvijver) weer heel logisch :j

Citaat:
WEEK 35 woensdag #snuffelsanta schreef:
Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?

Wiggle Wiggle, Sigi Wiggle, Wiggles. Sigi zijn staart staat namelijk nooit stil, hij is altijd blij **\O/**

Citaat:

Sigi heeft zijn badjas meegekregen met zijn verhuizing. Wil graag nog een regenjas voor hem :j (en heb in mn hoofd dat die oranje moet zijn :D )
Nu ik Nynkster haar foto zie denk ik dat ik ook nog maar zo'n fleece moet toevoegen aan t lijstje O:) Verder ben ik wat begonnen met paracord halsbanden/lijnen voor hem te maken. Erg leuk om te doen en de keuze qua kleur is reuze dus ik denk dat Sigi straks belachelijk veel setjes heeft :D

Zo volgens mij heb ik alle vragen wel gehad nu. Vanaf nu wat meer tijd dus dan is het wat makkelijker bij houden :j

Al druk aan het rondneuzen voor leuke cadeautjes, maar heb ook direct weer keuze stress :+

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 19:50

Ik doe het even op deze manier,
Ik heb een vraag gekregen van mijn secret santa.

dJ heeft inderdaad genoeg halsbanden blauw en grijs,
Echter is het een wens van mij om nog een groene halsband voor hem te willen.

Ik heb het verlanglijstje iets aangepast naar een denkspel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:40

Bedankt voor de tip VillaNeusjes!
Dingen als overal aanraken, knippen, aan voetzooltjes pulken oefenen we al geregeld. Ik voeg de badjas aan- en uittrekken en steeds wat langer dragen toe aan dat lijstje :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:45

Konstantine schreef:
Bedankt voor de tip VillaNeusjes!
Dingen als overal aanraken, knippen, aan voetzooltjes pulken oefenen we al geregeld. Ik voeg de badjas aan- en uittrekken en steeds wat langer dragen toe aan dat lijstje :))

Wassen / in bad en dan na afdrogen een badjas aan. Vaak vinden ze het echt wel fijn als ze merken dat ze hierdoor comfortabeler zijn / worden.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:08

Citaat:

Vesper heeft een regenjas, badjas en truitje. Oh en een koelvest voor zomerwandelingen. Voor de foto heeft ze ook wel eens grappige dingen aangehad. Dat soort dingen vind ik ook niet erg om te krijgen :D We hebben al rendieroortjes voor de kerst! Leeuwenmanen ofzo lijkt me ook grappig :j

Afbeelding

Afbeelding

Qua Cursussen. Ves en ik hebben al heel veel gezien en gedaan. Ze heeft 6 lessen puppycursus gedaan maar dat was niet perse ons ding. Uiteindelijk vooral aan heel veel dingen geroken zoals:

Bodyawareness:

Afbeelding

Puinzoeken:

Afbeelding

Showen:

Afbeelding

Agility: (hier was ik graag mee doorgegaan maar hier in de omgeving niets te vinden op de dagen dat ik kan helaas):

Afbeelding

Schapendrijven (dit doen we nog steeds!!) :

Afbeelding

Canicross:

Afbeelding

En we zijn vorige week naar de hondenplons in het zwembad geweest waarbij vooral deze floatie favoriet was :j

Afbeelding

Vesper is echt mijn maatje en heerlijk veelzijdig *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:59

Wauw Flux, jullie echt al heel wat takten van hondensport geprobeerd! Wat gaaf!

Iemand zei wat over koelvesten. Hoax heeft ook een koelvest, een koelharnas. Een los koel paneel voor de buik die aan een harnas kan. Boven de 25 graden krijgt hij die standaard aan. Hij hobbelt langs de rolstoel mee en dan krijg je 't toch al snel wat warmer. Zeker als de zon op z'n hele donkere vacht schijnt.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 22:04

Nala schreef:
Zoooo, ik ben weer wat meer online! We hebben zojuist de Müllertal trail afgerond :D ik heb de smaak zo goed te pakken dat ik er volgende week het krijtlandpad achteraan plak _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gaaf! Die staat ook nog op mijn lijstje om eens te wandelen met Bailey, zo mooi daar. <3

@Flux: wat een schattige foto met die badjas aan! <3 en wat hebben jullie al een hoop leuke cursussen gedaan!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 22:09

Citaat:
WEEK 35 woensdag #snuffelsanta schreef:
Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?

Ik noem Bailey vaak dropje of droppie. Mevrouw Bailey ook regelmatig, vooral als d'r oren het even niet goed doen. :))

Citaat:

Ik vind vooral thema dingen leuk bij d'r, dus een Halloween outfit, Koningsdag, Kerst etc. En sinds een poosje ook regelmatig een bandana om, alleen daar zijn zoveel leuke printjes van dat ik dan keuzestress krijg. :+
Deze meegenomen uit Edinburgh afgelopen zomer:
Afbeelding

Als het echt koud is in de winter wil ze niet meer mee wandelen zonder een jas. Daarvoor heeft ze deze:
Afbeelding

Ik wil nog graag een badjas voor d'r, lijkt me ideaal na douchen of zoals vandaag na de hondenplons (al was het wel warm genoeg dat ze snel al droger was). Hondenplons was een geslaagde middag overigens! :D
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:03

Ik vind het wel leuk om bij een Halloween dag ofzo Struikeltje ook wat leuks aan te trekken :') En ze doet ook wel eens mee met de costume klasse met de paarden *D Verder heeft ze normaal geen kleding aan, soms in de winter een stoer dekje als het echt koud is, en op vakantie heeft ze wel eens een trui aangehad ivm de kou

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:19

Citaat:

We hebben een aantal verschillende halsbanden met tags en ook een strik. Maar daar houdt het eigenlijk wel een beetje bij op:

Afbeelding

Zit wel nog in twijfel op de Bucas Recuptex te bestellen als een twee in één regenjas maar die zou ik graag ergens willen passen. Verder is haar badjas wel wat te klein geworden maar ze doet het ook goed zonder

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:23

love_mandy schreef:

Odin draagt ook functionele kleding, regenjas, badjas en hij heeft ook een pomppa fleece. Daarnaast heeft hij rexspecs voor op het strand.
Met de kerst heb ik een strik voor hem en verder heeft hij wel eens dingen op voor foto’s.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben wel benieuwd naar wat meer info over de rexspecs! Ik zie ze hier in de buurt eigenlijk nooit

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:45

Rexspecs worden ook in pro wereldje gebruikt voor diensthonden. Je kunt het vizier wisselen voor UV protectie en hoeveelheid doorlatende licht. Ik ken iemand met een Duitse herder die een aandoening aan het oog heeft en welke door UV licht getriggert word en verergert. Deze hond draagt dus altijd Rexspecs als hij de deur uit gaat en daar kan ie prima mee overweg. Als je hond veel op het strand komt snap ik de keuze ook wel. Ik wordt zelf al gek van zand in m'n ogen op een strand :')

En tegenwoordig zijn ze er ook voor paarden overigens. Al weet ik niet of dat onder dezelfde naam/merk is maar voor paarden die bijv maand blind zijn of om andere redenen oog problemen hebben is het soms een verschil omdat ze dan wel naar buiten kunnen.

Ik wil nog eentje voor Hoax puur omdat het stoer is bij z'n outfit :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 19:03

Daar kan ik ook op inhaken, onze hond heeft namelijk de genoemde oogziekte en draagt als de UV boven sterkte drie komt zijn bril anders wordt hij in rap tempo blind. Hij heeft hem inmiddels al zes jaar icm dagelijkse druppels.

Daarnaast hebben twee van onze andere honden ook een bril, één is blind aan één oog en door de leeftijd is dit oog langzaam aan het vergaan waardoor zich eraan stoten of ertegen gestoten wordt pijnlijk is. Alleen doet deze hond alsof ze in haar vrije tijd NFL speler is en beukt erop los. :+

Dan heeft één van de jonge honden ook nog een bril, zij rent werkelijk overal doorheen en trekt alle rotzooi aan in haar ogen.

Ik zie er alleen maar voordelen van in, zeker ook met grasaren en dergelijke!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:02

Citaat:

Luna heeft een tuig, halsband, bandana, regenjas & badjas. De laatste 2 vooral omdat de baas dat handig vindt. :+
Overigens gaat Luna binnenkort shoppen voor een nieuwe badjas.. haar huidige is wat te klein en op aan het raken. :j

Nova heeft een tuig, halsband, bandana, (regen)jas, badjas & truitje (van Tommy :') ).
Nova heeft het in de herfst/winter vaak koud, dus wil dan enkel naar buiten met haar truitje of jas. :j

Afbeelding

Afbeelding

Voor paarden is die bril er inderdaad ook, bijv. de eQuick eVysor.

Ik zag dat wij ook een berichtje hadden van onze Santa voor het verlanglijstje.
Deze gaan we maken, maar is voornamelijk ter inspiratie. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:17

Wat een mooie foto met die kerstboom, SimonDesteny!

Ik ben al helemaal in kerstsfeer, ik zit allemaal inpakspulletjes te bekijken en over hints na te denken {:)
Ik moet me ook echt inhouden met shoppen, straks komen er met dierendag en Black Friday allemaal leuke acties en heb ik alles al in huis... :')

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:48

Wat leuk om al die (al dan wel of niet) functionele kleding te zien :j

Hier draagt Moira wel een regenjas in de winter bij extreme regen, die is snel koud en wordt dan niet meer warm. Volgens mij heeft die sowieso de temperatuurregeling in het lichaam overhoop, want bij 37graden ligt mevrouw gewoon volop in de zon op het asfalt te bakken 3 uur lang zonder te hijgen.

Aloy wordt nog weleens misbruikt voor verkleden of gekkigheid (kersttrui, halloweenshoot, etc), maar heeft verder niet perse wat nodig,

Badjasjes ken ik eigenlijk niet, maar lijkt me best handig voor na het wassen. Nu schudden ze me het hele huis onder, ondanks afdrogen :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:54

Die badjasjes zijn echt heel handig :j
Hij mag de badkamer niet uit voor hij hem aan heeft, anders is inderdaad het hele huis een waterballet, want met een handdoek wordt 'ie gewoon niet droog genoeg.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:30

Konstantine schreef:
Ik ben al helemaal in kerstsfeer, ik zit allemaal inpakspulletjes te bekijken en over hints na te denken {:)
Ik moet me ook echt inhouden met shoppen, straks komen er met dierendag en Black Friday allemaal leuke acties en heb ik alles al in huis... :')

Hier hetzelfde :')
Al een aantal dingen gekocht en de eerste hints al genoteerd hoe ik dat wil doen. Een ervan al volledig uitgewerkt. *\o/*