Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 07:20

Bleh er is net iets online gekomen dat ik heel graag wil kopen, maar het is zo'n Duitser die alleen maar Vinted als etalage gebruikt en niet wilt dat je via het systeem koopt _-:(

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:16

pmarena schreef:
Bleh er is net iets online gekomen dat ik heel graag wil kopen, maar het is zo'n Duitser die alleen maar Vinted als etalage gebruikt en niet wilt dat je via het systeem koopt _-:(

Dat zou echt niet moeten mogen.. :=
Wat een onzin is dat zeg.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:50

Kun je zo iemand niet rapporteren?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:26

Lisitano schreef:
Als ik een jas, zeker faux fur, in zo’n gerecyclede vuilniszak zou ontvangen zou ik niet blij zijn. Die zakken stinken enorm en dan ruikt mijn hele jas ernaar.

Hier ruiken de verzendzakken niet veel anders, das ook gewoon plastic. Hier nog nooit last van geur door de verpakking gehad eigenlijk. Wel lichaamsgeuren of net niet droog geur, was alles gelijk na binnenkomst :j

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:30

pmarena schreef:
Bij mij nooit weggeweest, maar ik kijk meestal via de laptop.

Ik ook bijna altijd, ik heb de app überhaupt niet, kijk op mijn telefoon ook via de browser. De afgelopen weken/maand stond het bij mij nergens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:07

Apart joh. Bij mij was het gewoon hetzelfde.
Artikel. Daaronder wat andere artikelen van de verkoper.
En daar weer onder de volgens Vinted vergelijkbare artikelen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:25

Skessa_ schreef:
Kun je zo iemand niet rapporteren?

Heb ik wel eens gedaan, maar kreeg van vinted terug dat ze niks met het rapport gingen doen omdat het niet in strijd is met het reglement :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:03

Wat doen jullie als een kledingstuk niet past? Ik heb altijd deze maat van dat merk en nu past het niet :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:04

Door verkopen of afvallen/ aankomen ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:36

Zertab schreef:
Wat doen jullie als een kledingstuk niet past? Ik heb altijd deze maat van dat merk en nu past het niet :(

Doorverkopen of aan een vriendin of familielid geven die het wel past.

maessie schreef:
Hier ruiken de verzendzakken niet veel anders, das ook gewoon plastic. Hier nog nooit last van geur door de verpakking gehad eigenlijk. Wel lichaamsgeuren of net niet droog geur, was alles gelijk na binnenkomst :j

Dan heb je waarschijnlijk nieuw plastic. Komo vind ik echt gigantisch stinken voor kleding versturen.
Verzendzakken zijn heel anders samengesteld dan vuilniszakken, ook al zijn ze van gerecycled plastic gemaakt.

Ik koop meestal nieuw via Vinted. Het wassen van een jas vind ik niet zo simpel en zeker als ik ze nieuw koop wil ik dat gewoon voorlopig niet

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:43

Ik heb altijd Komo, die zijn tenminste stevig :D Maar ieder zijn manier ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:23

Hier weer een Vinted irritatie :+ of nouja… pakketpunt irritatie.

Verstuurd naar een mondial relay/DPD/DHL punt. Pakketje is zaterdag aangekomen.
Zaterdag 2x en vandaag 1x langs geweest binnen de ‘openingstijden’, sta je voor een dichte deur, niemand te bekennen, geen briefje niks.

Wat ga ik nu doen?
Komende dagen nog paar keer proberen (4km dus niet eens naast de deur), tot het pakketje teruggestuurd wordt? :(

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:27

Even een vraag.

Ik heb een groot item te koop (102 cm lang en ongeveer 6 kg) en iemand uit Italië is geïnteresseerd. Ik kan een klein deel demonteren, waardoor het item qua lengte net binnen de 1 meter valt.

Ik heb gezocht welke pakketdienst(en) internationale pakketten tot 100 cm aanneemt/aannemen en voor zover ik kan zien, is alleen DPD een optie. Een eigen pakketdienst toevoegen (zoals PostNL), kan niet op Vinted, geloof ik?

Nu heb ik bij mijn advertentie qua afmetingen van het pakket 'groot pakket' aangevinkt, maar als ik de bijbehorende verzendopties daarbij lees, staat er bij ze allemaal: 'maximaal 2 kg'. Ik kan dat niet aanpassen of een ander formaat kiezen? Hoe kan ik dat oplossen, want ik wil niet het risico lopen dat de koper in deze situatie te weinig betaald en ik daardoor wellicht negatieve feedback krijg..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:58

@Dispar kun je ze niet bellen? Dan rij je in elk geval niet voor niks.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:30

maessie schreef:
@Dispar kun je ze niet bellen? Dan rij je in elk geval niet voor niks.

Nee helaas het is een nieuw (los) pakketpunt, dus nergens een telefoonnummer te vinden.
Kon zelfs geen Google zoekresultaat vinden om bijvoorbeeld een review achter te laten :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:50

De vinted helpdesk maakt een zootje van klacht na ontvangst kapotte retour. Ik diende gelijk klacht in op 1 aug, dag van ontvangst, met foto´s. Kreeg automatisch antwoord dat ze onderzoek instellen dat weken kan duren. Op 11 aug op knop geduwd dat ik nog steeds probleem had, kreeg ik te horen dat ik foto´s moest aanleveren, wat ik opnieuw deed in de chat (originele foto´s zag ik niet meer, wel de omschrijving van mijn klacht 1 aug).
Oordelen ze opeens s dat ik te laat klacht heb ingediend, op de 11de dus, tot 3 keer toe na ´grondig onderzoek´ en als ik er verder over wil discussiëren, ik een nieuw ticket moet openen, allee zie ik nergens hoe, want de originele verkoop is al geëindigd in een retour die ik goedkeurde! Nou komt die speelgoedhandelaar hier nog mee weg ook -:(-
Iemand tips?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:03

Via help kan je soms wel contact opnemen. Een e-mail sturen wil ook nog wel eens helpen. Legal@vinted.co.uk als ik me niet vergis. Bij mij heeft het iets van 3 maanden geduurd maar de aanhouder wint :'). Succes

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Vanmorgen stond er opeens weer de knop 'ja, ik heb nog steeds hulp nodig' dus die ingedrukt, hele relaas opnieuw gedaan, en als dat niet helpt zal ik vanavond dat mail adres gebruiken, bedankt CM!!!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

Ik heb een pakje retour gehad op mijn huis adres. Geen bericht van Vinted dat het er aan kwam en kon het nergens volgen maar ben blij dat het weer terug is

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Bah, ik heb nu een koper die klaagt dat het pakketpunt te ver weg is. Je kiest toch zelf voor een bepaalde verzendwijze? Dan moet je niet zeuren achteraf...

Hopelijk ontvang ik het netjes terug als ze het niet ophaalt.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:12

Nou, ik heb ook een leuke: pakket is aangekomen op pakketpunt. Ik naar pakketpunt: nee, mevrouw, we hebben niets voor u. Heeft u een barcode ontvangen van Mondial Relay? Nou, nee dus. En nu? Vinted stuurt me naar Mondial Relay, maar die weigeren te begrijpen wat ik bedoel. Want dat kan volgens het systeem niet....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:15

Gebruik je toevallig Vinted met je apple of google account, in plaats van met je echte email adres?
Ik had dat ook steeds, dat die codes niet aankwamen.
Sinds ik mijn mailadres heb aangepast komen ze wel aan.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:26

Helaas, heb wel de mail gehad met verzendnummer, maar toen hield het op... Ik kijk wel waar Mondial mee komt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

Ook niet bij de ongewenste e-mail?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:19

Soms zijn ze te vroeg en duurt het nog een paar dagen. Kan je op de site van mondial zelf niet zien waar het is?