Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Bij mij in mijn Facebook is er ook iemand die elk weekend een andere stad aan doet met het vliegtuig.
Dat vind ik ook wel een beetje aso.

En ze zouden eigenlijk repareren van goederen goedkoper moeten maken, maar aangezien iets nieuws kopen goedkoper is dan de fixbrigade is de keuze snel gemaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Mijn dieseltje uit 2005.
Loopt 1 op 23.
Die wil de regering ook kwijt gezien het feit hoeveel roet belasting ik betaal.

Maar naar de sloop, nee dat gaat hij niet. Pas nog een bod gehad bij eventuele inruil van 800 en dan gaat hij naar Marokko.

Daar gaat zijn roet niet de lucht in... Blijkbaar...

Ik rij veeeeel te weinig kilometers voor wat hij aan belasting kost.
Maar koop eens een andere 2e handse die met vorst na 3 weken stilstaan gewoon start...
Zie enkel de topics op bokt maar over de aankoop van een auto.

En ik vervuil geen drol met mijn 5000 km per jaar.
Toch word ik eigenlijk wel gedwongen een nog goed lopende auto weg te doen.. Ja ik vind daar wat van..

Maar dan telt dat ineens niet.

purny

Re: Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Mij leaseauto gaat er over 2 jaar uit, rij er toch te weinig mee.
Dus mag Jack Sparrow een ander blij maken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Het is sowieso van de zotte dat we met de techniek van tegenwoordig nog geen auto's op waterstof hebben rijden, of auto's simpel om kunnen bouwen naar een andere motor of met minder uitstoot.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Het is geloof ik eerder de productie van waterstof die dat tegen houdt
Ach mijn benzine auto rijdt 1 op 20, daar hoef ik geen diesel meer voor te hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

Er rijden wel auto's op waterstof.
Maar tanken schiet niet op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Over brandstof gesproken. Ik zag laatst een reportage uit als ik het me niet vergis Israel. Daar waren 2 jongens die gingen plastic verbranden en dit werd dan benzine om de auto's te laten rijden..
Dat men daar nog niet aan heeft gedacht..
En je bent dan gelijk van de plasticsoep af.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Als dat echt zou werken Purny, dan zou de hele wereld dat nu wel aan het doen zijn ;). Misschien werkt het even, maar geen auto die hier op de lange termijn mee om kan gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

Uhm...

Want plastic verbranden laat geen giftige stoffen de atmosfeer in gaan?
Leuk in theorie, in de praktijk nog wel grote obstakels.

Ook het produceren van waterstof op grote schaal kost veel energie en is (nog) niet heel veilig.

Elke oplossing heeft een nieuw probleem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Tiggs schreef:
Na ja, al die Toyota Hilux achtige auto’s, BMW X5 etc. lijken me erg overdreven in dit vlakke geasfalteerde land. Ook met twee paarden erachter.

Maar ik snap sowieso de obsessie met dure dikke auto’s niet zo. Sowieso het protsen met geld niet. Ik ben denk ik oud geld, maar dan zonder het geld :')

Ik heb wel eens gezegd dat grote auto’s in de stad geweigerd moeten worden .. nemen veel teveel plek in. Gewoon plaats maken voor kleine betaalbare ev’, eventueel zelfrijdend. nou die viel niet overal goed :D (ja ook geen grote ev’s dus)
En dan meer groen ipv bredere rijbanen / grotere parkeervakken

Citaat:

Ik ben ook benieuwd wat voor problemen sommige nieuwe oplossingen later gaan veroorzaken

En bv idd plastic, dat is overal zo schadelijk voor, dat dat überhaupt nog gebruikt mag worden… maar ja, is er altijd een alternatief?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Je bedoelt een biro, cer? Kleine auto's zijn soms ook gewoon veel leuker om in te rijden. Ik mis nog altijd m'n vw up <3

Qimm schreef:
Uhm...

Want plastic verbranden laat geen giftige stoffen de atmosfeer in gaan?
Leuk in theorie, in de praktijk nog wel grote obstakels.

Ook het produceren van waterstof op grote schaal kost veel energie en is (nog) niet heel veilig.

Ja dit kost bakken energie inderdaad. En zeker in nl, met de huidige netcomgestie ga je dan concureren op de elektriciteit.

Algemeen: je moet ook roeien met de riemen die je hebt. Wij functioneren in de maatschappij en zijn daarmee afhankelijk van bedrijven maar ook de overheid. Burger, overheid en bedrijf hebben onderlinge relaties en beïnvloeden elkaar. Zo kunnen we invloed hebben met ons stemgedrag en op het vraag aanbod principe. Tegelijkertijd, ben ik soms ook wat sceptisch. Ik vind dat de verantwoordelijkheid teveel naar de burger is verschoven met name door grote bedrijven. En ik snap dat ze financieel gezond moeten zijn dus tot op zekere hoogte begrijp ik het. Het hele principe dat bedrijven hum uitstoot publiceren komt oa van banken en heeft met stakeholders te maken. Ik denk ook dat het een manier is om verantwoordelijkheid van verduurzaming van bedrijven, teveel naar de consument te verleggen. Maar het is ook zeker een samenspel. En zolang consumentisme een ding is, wordt het complex. Sterker nog, ik schrik soms enorm van hoeveel rommel mensen kopen. Mijn moeder koopt wekelijks wel meerdere nieuwe zaken. En het zijn allemaal spullen van matige kwaliteit. Zelden worden spullen nog gekocht met het idee dat het voor de komende 15 jaar is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Raineri schreef:
Mijn moeder koopt wekelijks wel meerdere nieuwe zaken. En het zijn allemaal spullen van matige kwaliteit. Zelden worden spullen nog gekocht met het idee dat het voor de komende 15 jaar is.

Dit valt mij ook op. Gisteren werd ik nogal afgeblaft door een collega die klaagde dat het vlees niet meer te betalen was, waarop ik zei: geen idee, koop het bij de slager en dat vind ik meevallen. Waarop ze zei: Dat is helemaal niet te betalen, en waarom loop je daar over te pochen.

Als ik zie hoeveel troep ze wekelijks bij de action koopt. Wekelijks naar festivals met nieuwe kleding van shein. 4 keer per jaar op vakantie.

Ik eet 1 x per week een stukje vlees van de slager omdat ik welzijn belangrijk vind en vind het gewoon kwalitatief beter vlees. Al die andere dingen doe ik niet, omdat ik er niets mee heb en niet nodig vind. Maar dan zo afgefikt worden.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Ik ken dat soort mensen niet echt denk ik?
Of is het een jonger iemand misschien? (Wekelijks festival.. moet er niet meer aan denken :+ )

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Cer schreef:
Ik ken dat soort mensen niet echt denk ik?
Of is het een jonger iemand misschien? (Wekelijks festival.. moet er niet meer aan denken :+ )

Ruim in de 50.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Oh echt :o

Nou dat doe ik ze niet na iig :+

Nou ja. Als dat soort mensen in de minderheid zijn… ik weet niet wat de cijfers zijn van hoeveel mensen in NL wekelijks bij SHEIN kleding kopen ..

Die troep van de action… zijn dat verschillende filialen dan? Onze action heeft gewoon huishoudelijke spullen, verzorgingsproducten, een beetje electronica en wat inrichting.. oh, en voedingsmiddelen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

De Action heeft heel veel seizoens- en decoratie-artikelen, plus veel speelgoed. Alle filialen volgens mij? Ik zocht laatst een bepaalde opbergbak die ik daar echt handig vond en moest drie filialen door om ze bij elkaar te sprokkelen, maar ze hadden allemaal ongeveer hetzelfde assortiment.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Cer schreef:
Die troep van de action… zijn dat verschillende filialen dan? Onze action heeft gewoon huishoudelijke spullen, verzorgingsproducten, een beetje electronica en wat inrichting.. oh, en voedingsmiddelen

De action heeft voornamelijk een hele goede inkoopafdeling. Daarom zijn ze goedkoop. Die kopen grote partijen op waarbij ze zeer goed onderhandelen.

Maar ook daar zal genoeg binnenkomen wat rotzooi is. Ik weet hun beleid daarin niet. Van de Zeeman weet ik wel dat ze zeer actief zijn mbt uitbuiting en milieu.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Action heeft idd veel meuk.
Van prullen om op tafel te zetten/ op te hangen als decoratie enz.

Maar
En hebben ook veel gewone dingen zoals dreft goedkoper.

Het is dan ook maar net waar je voor gaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Er zijn ook regelmatig terugroepacties, dus er zal wel eens iets doorheen slippen daar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

DuoPenotti schreef:
Action heeft idd veel meuk.
Van prullen om op tafel te zetten/ op te hangen als decoratie enz.

Maar
En hebben ook veel gewone dingen zoals dreft goedkoper.

Het is dan ook maar net waar je voor gaat.

Ik ga er heel af en toe naar toe, zit op loopafstand. Maar mijn brein slaat op hol daar. Ik kan niets vinden, het is er altijd vreselijk druk. Trek dat gewoon totaal niet, waardoor ik alsnog binnen een minuut met lege handen buiten sta. Dus heb het opgegeven en koop het nu gewoon in de bonus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:23

Benzz schreef:
Raineri schreef:
Mijn moeder koopt wekelijks wel meerdere nieuwe zaken. En het zijn allemaal spullen van matige kwaliteit. Zelden worden spullen nog gekocht met het idee dat het voor de komende 15 jaar is.

Dit valt mij ook op. Gisteren werd ik nogal afgeblaft door een collega die klaagde dat het vlees niet meer te betalen was, waarop ik zei: geen idee, koop het bij de slager en dat vind ik meevallen. Waarop ze zei: Dat is helemaal niet te betalen, en waarom loop je daar over te pochen.

Als ik zie hoeveel troep ze wekelijks bij de action koopt. Wekelijks naar festivals met nieuwe kleding van shein. 4 keer per jaar op vakantie.

Ik eet 1 x per week een stukje vlees van de slager omdat ik welzijn belangrijk vind en vind het gewoon kwalitatief beter vlees. Al die andere dingen doe ik niet, omdat ik er niets mee heb en niet nodig vind. Maar dan zo afgefikt worden.......

Het viel mij pas op dat vlees bij de slager praktisch net zo duur is als het bij de supermarkt geworden is.

En dat kaas van mijn kaasboer die het met de hand ambachtelijk maakt, goedkoper is dan fabriekskaas van de supermarkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Nou dan scheelt het per action want ik herken dat niet eigenlijk.. 1 halve rij speelgoed.. is dat prul? Voor mij nu wel, maar vroeger vond ik kralen rijgen en krijten erg leuk :j

Maar, alles wat je hier kan kopen heeft toch een keurmerk, anders mag het niet verkocht worden… heb ik hier gelezen..

Toen ik schreef dat retailers zelf ook dingen kunnen bestellen was het “nee keurmerk, Europa, geen probleem”

En mijn vorige vraag, wat is meuk? Een lamp, een vaas, een bijzettafel? Ik heb er balkon schermen gekocht die bij de intratuin 3x duurder zijn en er precies hetzelfde uitzien. Is het merk? Ja ik heb het niet nodig, maar het is wel leuker op het balkon zitten zo.
Oplaadbare lampjes, dreft, tandpasta, sponsjes, wc borstels.. dat soort dingen zie ik daar.
Het is ook geen grote winkel, misschien scheelt dat?

Dus ik zeg niet dat het niet zo is, maar wel dat het best subjectief is, wat prul is en wat nuttig is

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

verootjoo schreef:
Het viel mij pas op dat vlees bij de slager praktisch net zo duur is als het bij de supermarkt geworden is.

En dat kaas van mijn kaasboer die het met de hand ambachtelijk maakt, goedkoper is dan fabriekskaas van de supermarkt.

Echt? Ik koop al eeuwen bij de slager en de kaasboer. Vind het uit de supermarkt gewoon niet eetbaar.

Maar de klacht was gisteren dat 300 gram rundergehakt nu 5 euro kost. Dat is toch geen rare prijs als je eerlijk vlees wil en de boer wat gunt? Of ligt dat aan mij?

De snauwende collega riep dat ze daarom half om half gehakt kocht. Wat is dat toch dat mensen perse een kilo gehakt in de pastasaus willen voor 4 personen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Benzz
Het is ook een erg prikkel overweldigende winkel.

Hier zit hij dus niet in de buurt.
Dus als ik er heen ga is dat doel bewust voor enkele artikelen.
En altijd op een dinsdag ochtend oid.

Hier aan de achterwand schoonmaak artikelen en de ena laatste rij verzorgingsproducten.
Pakken en wegwezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Ik ga vaak om 08.00 gelijk in Barneveld. Dan is er praktisch niemand. :Y)
Ik ben binnen 20 min de winkel weer uit met alles wat ik wil.
En niemand die je voor je voeten loopt in de smalle gangpaden.

Ik haal er theedoeken/pannen/computermuizen en andere kabels/batterijen/gordijnen en schoonmaakspullen.
Spullen die langere tijd meegaan. Geen goedkope 'meuk' of 'prullaria'.