Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Na ja, al die Toyota Hilux achtige auto’s, BMW X5 etc. lijken me erg overdreven in dit vlakke geasfalteerde land. Ook met twee paarden erachter.
Maar ik snap sowieso de obsessie met dure dikke auto’s niet zo. Sowieso het protsen met geld niet. Ik ben denk ik oud geld, maar dan zonder het geld
Citaat:Elke oplossing heeft een nieuw probleem.
Qimm schreef:Uhm...
Want plastic verbranden laat geen giftige stoffen de atmosfeer in gaan?
Leuk in theorie, in de praktijk nog wel grote obstakels.
Ook het produceren van waterstof op grote schaal kost veel energie en is (nog) niet heel veilig.
Elke oplossing heeft een nieuw probleem.
Raineri schreef:Mijn moeder koopt wekelijks wel meerdere nieuwe zaken. En het zijn allemaal spullen van matige kwaliteit. Zelden worden spullen nog gekocht met het idee dat het voor de komende 15 jaar is.
Cer schreef:Die troep van de action… zijn dat verschillende filialen dan? Onze action heeft gewoon huishoudelijke spullen, verzorgingsproducten, een beetje electronica en wat inrichting.. oh, en voedingsmiddelen
DuoPenotti schreef:Action heeft idd veel meuk.
Van prullen om op tafel te zetten/ op te hangen als decoratie enz.
Maar
En hebben ook veel gewone dingen zoals dreft goedkoper.
Het is dan ook maar net waar je voor gaat.
Benzz schreef:Raineri schreef:Mijn moeder koopt wekelijks wel meerdere nieuwe zaken. En het zijn allemaal spullen van matige kwaliteit. Zelden worden spullen nog gekocht met het idee dat het voor de komende 15 jaar is.
Dit valt mij ook op. Gisteren werd ik nogal afgeblaft door een collega die klaagde dat het vlees niet meer te betalen was, waarop ik zei: geen idee, koop het bij de slager en dat vind ik meevallen. Waarop ze zei: Dat is helemaal niet te betalen, en waarom loop je daar over te pochen.
Als ik zie hoeveel troep ze wekelijks bij de action koopt. Wekelijks naar festivals met nieuwe kleding van shein. 4 keer per jaar op vakantie.
Ik eet 1 x per week een stukje vlees van de slager omdat ik welzijn belangrijk vind en vind het gewoon kwalitatief beter vlees. Al die andere dingen doe ik niet, omdat ik er niets mee heb en niet nodig vind. Maar dan zo afgefikt worden.......
verootjoo schreef:Het viel mij pas op dat vlees bij de slager praktisch net zo duur is als het bij de supermarkt geworden is.
En dat kaas van mijn kaasboer die het met de hand ambachtelijk maakt, goedkoper is dan fabriekskaas van de supermarkt.