Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:27

rien10 schreef:
Hoe oud zijn de buren? Oudere mensen die op het punt staan anders/kleiner te gaan wonen?
Kan het voor jullie een kwestie van “de storm uitzitten” zijn?

Helaas zijn ze pas tegen de 60, maar dat proberen we inderdaad. Inmiddels hopen we op een relatiebreuk (zij is het hoofdprobleem en het is zijn woning) of erger :o

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 12:47

Gisteren is me weer een pareltje ter ore gekomen. Verderop in onze straat wonen mensen die Duitse Herders fokken. De buren wilden de laatste pup van het nest hebben en hebben er verschillende malen om gebedeld. Guess what? Ze hebben haar niet mee gekregen. De fokker zei, die man heeft een veel te oplopende kop, dat pakt niet goed uit voor een hond.
Well done sir!

Morgen ga ik alle bewijzen doorsturen naar de advocaat en dan maar afwachten wat zijn strategie gaat worden.

DubbelFun

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 12:53

Wijs besluit van de fokkers.
De term 'oplopende kop' ken ik niet, wat wordt er precies mee bedoeld?? Al gok ik dat het niet positief is :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 13:36

DubbelFun schreef:
Wijs besluit van de fokkers.
De term 'oplopende kop' ken ik niet, wat wordt er precies mee bedoeld?? Al gok ik dat het niet positief is :D

Snel boos worden. ;)
En dat heeft onze buurtgenoot goed gezien. :o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:43

De advocaat gaat, namens zijn cliënten, eisen dat de gouden regen verwijderd wordt?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 16:34

Petpa schreef:
De advocaat gaat, namens zijn cliënten, eisen dat de gouden regen verwijderd wordt?

Nee, het wordt een brief met mededeling (zie eerdere posts). ;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:39

Je eerdere posts heb ik allemaal gelezen.
Van een rechtsbijstandsverzekering tot strafrechtadvocaten tot een hondenfokker.

Maar ik dacht dus dat het ging om de veiligheid van je paarden.
En dat de actie van de advocaat daarop gericht zou zijn.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 18:59

Precies, daar gaat het ook om.
We willen dat zij niet kunnen ontkennen dat ze er niet vanaf weten (giftigheid van de bomen). Want het gevaar zit niet alleen in het gehuurde landje, maar ook in onze (eigen) aangrenzende paddock.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:30

Ik ben heel benieuwd hoe dit juridisch in elkaar steekt.
Want bij wie rust de verantwoordelijkheid?
Bij de eigenaar van de paarden of bij de buren die bomen plaatsen die wettelijk gezien toegestaan zijn?
Mogen de buren bepaalde bomen niet planten omdat de andere buur paarden heeft of moeten de buren met paarden zelf actie ondernemen om de paarden te beschermen?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 02:13

Dat gaan we zien.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:48

Hier in Oostenrijk was afgelopen donderdag een officiële vrije dag en onze buren waren een lang weekend weg. Dan merk je dus hoe erg dit soort negativiteit je beïnvloed. Wij en de andere 2 buren waren allemaal lekker in hun tuintje en gezellig bij elkaar aan het buurten. Het was zeer opvallend!

Goed dat de buren met de herders hem geen pup verkocht hebben.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 12:04

CrazyCat schreef:
Hier in Oostenrijk was afgelopen donderdag een officiële vrije dag en onze buren waren een lang weekend weg. Dan merk je dus hoe erg dit soort negativiteit je beïnvloed. Wij en de andere 2 buren waren allemaal lekker in hun tuintje en gezellig bij elkaar aan het buurten. Het was zeer opvallend!

Goed dat de buren met de herders hem geen pup verkocht hebben.

Is inderdaad niet mooi als je zo geniet als ze weg zijn. Dan merk je de impact pas goed. :(
Hebben wij ook hoor, zodra ze het n de auto stappen en wegrijden, gaat in ons hoofd het zonnetje schijnen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:48

Dat zeggen wij ook tegen elkaar elk jaar weer als de buren 3 weken op vakantie zijn, we hoeven dan helemaal niet weg want wij hebben die 3 weken ook vakantie puur omdat zij weg zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:55

meggiemeg schreef:
Dat zeggen wij ook tegen elkaar elk jaar weer als de buren 3 weken op vakantie zijn, we hoeven dan helemaal niet weg want wij hebben die 3 weken ook vakantie puur omdat zij weg zijn.

Deze gaan helaas nooit langer dan 1 dag weg, daarom was het ook zo opvallend. Maar ik kan me dat goed voorstellen hoor dat je dan helemaal niet meer weg hoeft. Zo voelde dit ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:16

Of vragen, wanneer ga jij?
Ga ik daarna 3 weken en hebben we 6 weken vakantie :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:30

DuoPenotti helaas dat zou helemaal perfect zijn 6 weken vakantie. We zitten vast aan de bouwvak, de buren gelukkig ook waardoor het eigenlijk al jaren gelijkertijd valt. Vind die 3 weken al een luxe hoor!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:32

CrazyCat schreef:
meggiemeg schreef:

Deze gaan helaas nooit langer dan 1 dag weg, daarom was het ook zo opvallend. Maar ik kan me dat goed voorstellen hoor dat je dan helemaal niet meer weg hoeft. Zo voelde dit ook.

Moet je nagaan als 1 dag als luxe voelt! Je zou ze bijna een goedkope vakantie geven gewonnen via vakantieveilingen :evaw: