Polar schreef:Jij schrijft:"Wij hebben het in Nederland echt wel luxe hoor met alle keuze.", maar je beseft niet dat heel veel mensen geen keuze hebben.
Die gingen 10 jaar geleden al voor de budget-opties, toen alles nog minimaal 35% goedkoper was en hun inkomen is niet met 35% gestegen.
Too Good to Go is een kansspel, waar je met een laag budget niet aan mee moet willen doen, tenzij je exact weet wat er in je pakket zit.
Het is een opeenstapeling van verhogingen, inclusief de boodschappen.
Als je kijkt naar MyWishMax in dit topic, die 35 euro per week heeft om uit te geven, dan denk ik niet dat zij überhaupt iets anders kan betalen dan budgetopties.
Ik persoonlijk zou in deze tijd niet van 35 euro in de week rond kunnen komen en ik vind het meer dan bizar dat zij hier wel toe gedwongen wordt.
Daarnáást moet zij nog de steeds hoger wordende (andere) vaste lasten betalen... hoe dan? En met haar duizenden anderen.
Je snapt mijn punt niet. In veel andere landen heb je überhaupt die budgetopties niet. Als je wat meer zou reizen zou je wel snappen wat ik bedoel, want dan zie je dat je voor vrijwel alles wat je koopt nul keuze hebt. Dus geen budgetopties, geen uitwijkmogelijkheden. Niet naar andere winkels, niet naar andere merken, niet naar andere producten die net zo voedzaam zijn, niks.