Ik zoek herkenning/begrip/ervaringsdeskundigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:38

Alja schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik geloof dat ik het van t forum heb overgenomen. Forumtaal zeg maar := In real life zeg ik t nooit. En zelf heb ik er geen :=

Ik krijg al een allergische reactie als mensen het hebben over MIJN vrouw of man…
Ik kan dan alleen maar denken; hoe kun jij iemand bezitten?
Diegene is toch van zichzelf maar wellicht zegt dat ook gewoon wat over mij :+

Ik vind het hele concept huwelijk bezitterig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:14

Alja schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik geloof dat ik het van t forum heb overgenomen. Forumtaal zeg maar := In real life zeg ik t nooit. En zelf heb ik er geen :=

Ik krijg al een allergische reactie als mensen het hebben over MIJN vrouw of man…

Oh ik vind dat helemaal niet gek? 'Mijn vriend zit thuis....' Hoe moet je dat dan noemen? Altijd met de naam noemen? Wat als je mensen niet kent? "Flip zit thuis..." Leuk voor je. Wie is Flip? Ja vader, je kat, je kind? Ik vind 'mijn man' of 'mijn vrouw' dan weer helemaal niet zo gek. Mijn moeder, mijn vader, mijn kind... Vind dat onder dezelfde noemer vallen en heel normaal :=

Krijg meer kriebels als ze nooit meer zonder elkaar kunnen worden gezien, en altijd over 'wij' praten.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:12

"De persoon waarmee ik ben getrouwd" :+ Het bekt wel niet zo lekker

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 18:39

Het wordt voor mij pas erg als iemand 'me man' of 'me vrouw' zegt...

Ooit hoop ik nog zo'n mooie witte jurk te kunnen dragen en een feest te geven :P

Nevica, wat superleuk!! Ben ook wel benieuwd hoe dat allemaal zo is gekomen met iemand die je al een poos kent! Misschien geeft mij dat ook hoop :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:54

Alja schreef:
Tancreda4 schreef:

De belastingdienst, en juristen en notarissen, hebben hier ook allerlei ideeen over, wie en wat er van wie is enzo.

nevica

Re: Ik zoek herkenning/begrip/ervaringsdeskundigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:59

Ik stuur je even een pb Janine. :)

'Me' vind ik sowieso al erg. :') Maar mannetje of vrouwtje erachter maakt het niet veel beter nee whaha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 22:22

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik heb net gehoord dat er maar liefst 3 van mijn kantoorcollega's zwanger zijn. Dan blijf ik over, samen met nog 3 dames, waarvan er één tijdelijk is. :\
De overige 35 zijn mannen :+

Ik vind het erg leuk voor ze hoor, maar zie niet bepaald uit naar lunches waarin poepluiers, gebroken nachten en eerste stapjes :+ _O-
Gelukkig zijn er dan nog een hoop mannen over die daar ook weinig zin in hebben.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:32

Janine1990 schreef:

Ik heb net gehoord dat er maar liefst 3 van mijn kantoorcollega's zwanger zijn. Dan blijf ik over, samen met nog 3 dames, waarvan er één tijdelijk is. :

Ik vind het erg leuk voor ze hoor, maar zie niet bepaald uit naar lunches waarin poepluiers, gebroken nachten en eerste stapjes :+ _O-
Gelukkig zijn er dan nog een hoop mannen over die daar ook weinig zin in hebben.

Ik moet zeggen - maar misschien had ik dat al gezegd - dat ik baby's/kinderen helemaal geen saai onderwerp vind. Het is natuurlijk wel vervelend dat jonge ouders het over niets anders kunnen hebben (logisch ook, aangezien ze ook niets anders meer meemaken), maar de ontwikkeling van een kind - wanneer het gaat kruipen, gaat lopen, wat zijn eerste woordjes zijn - daar kan ik heel goed over meepraten. Misschien komt dat doordat ik als grote broer van een zeven jaar jonger broertje en negen jaar jonger zusje redelijk betrokken ben geweest bij dat hele gebeuren.

Voor de rest - geen verandering aan het front. Ik heb nog steeds met niemand vriendschappelijk contact, laat staan dat daar meer uit zou kunnen groeien. Tijdens de lunch bespreek ik helemaal geen onderwerpen, want die nuttig ik alleen. Feitelijk ben ik de afgelopen maanden niemand tegengekomen van wie ik dacht: dat zou eens wat kunnen worden. Alleen oude vrouwen en piepjonge. En trouwens, ik weet allang dat ik geen relatiemateriaal ben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:25

Janine1990 schreef:

Ik heb net gehoord dat er maar liefst 3 van mijn kantoorcollega's zwanger zijn. Dan blijf ik over, samen met nog 3 dames, waarvan er één tijdelijk is. :

Oh jee, ook fijn dat ze dan straks er x maanden uitliggen... ik gun het de dames hoor maar vind dat zwangerschapsverlof wel echt irritant soms :o

Hier verder z'n gangetje. Lekker in m'n up en het gaat afgelopen maanden qua humeur en contentheid best goed! Oke, deze week ff wat minder maar dat heeft met hormonen te maken denk ik :=

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:18

Janine1990 schreef:

Die praatjes vind ik nog tot daar aan toe. Die zou ik af en toe ontwijken.

Maar 3 met verlof, ppfft dan mag de rest extra hard werken. Ik snap dat ze niet een kind eruit kunnen persen en een week later weer gaan werken, maar ik werd er op mijn werk echt naar van dat de mensen zonder kinderen altijd de klos waren om die werkuren op te vangen.

Gefeliciteerd Nevica!

Eik

Re: Ik zoek herkenning/begrip/ervaringsdeskundigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:20

Hier gaat het verder lekker zn gangetje. Werken, tuin en de dieren en af en toe sociaal doen en dan zijn mijn dagen wel gevuld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 21:53

Eik schreef:
Die praatjes vind ik nog tot daar aan toe. Die zou ik af en toe ontwijken.

Maar 3 met verlof, ppfft dan mag de rest extra hard werken. Ik snap dat ze niet een kind eruit kunnen persen en een week later weer gaan werken, maar ik werd er op mijn werk echt naar van dat de mensen zonder kinderen altijd de klos waren om die werkuren op te vangen.

Gefeliciteerd Nevica!

Ze zitten gelukkig niet op mijn afdeling, ik heb wel veel met ze te maken. Maar ik hoef hun werk niet over te nemen, heb daar de opleiding niet voor en ben ook niet van plan me er in te verdiepen. Is het probleem van het management. En eerlijk is eerlijk, als je allemaal jonge vrouwen aanneemt weet je ook dat het vroeg of laat zo kan gaan lopen.

Op mijn afdeling stoort men zich er vooral aan dat er zoveel mensen part-time werken of standaard op vrijdag hun atv nemen. Voor wie het werk wel tot maandag kan wachten, maar zich niet realiseert dat wij dan op vrijdag wel besluiten moeten nemen die ons niet in dank worden afgenomen. Probeer je het goede te doen, krijg je nog een schop na zeg maar :')

Ik moet zeggen dat ik ook best lekker ga. Relatief gezien zelfs heel erg goed. Maar ik realiseer me wel dat die zwangere dames om mij heen, best een trigger kunnen zijn voor oud gedrag. Gelukkig kan ik dat goed met mijn psycholoog bespreken. En ergens denk ik dat ik dat gedrag voldoende heb overwonnen en de kans erg klein is dat het terugkomt omdat ik nu al van te voren uit het patroon kan stappen.
Verder veel met leuke dingen bezig, leuke mensen om me heen. Zin om nieuwe mensen te leren kennen.