Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:45

Wij gaan 5 september 2026 trouwen dus ik kan nu ook echt meepraten hier, leuk :D
Locatie is geregeld, fotograaf geboekt, haar en make-up is ook geregeld.

Hoe regelen jullie de DJ? Ik heb nu via de DJ company een boeking staan. Iemand hier al ervaring mee?

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:04

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 20:42

Ik heb vandaag mijn trouwjurk gevonden, super blij mee!! *\o/*
Ik kan nu al niet meer wachten tot ik hem weer aan kan doen haha, maar het duurt nog 6 maanden voordat hij geleverd zal worden.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 23:00

Wat leuk! Waar ben je geweest?

Dat vind ik het leuke aan de mijne, die mocht meteen mee en kan ik dus aan wanneer ik wil.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:36

xKatinkii schreef:
Wat leuk! Waar ben je geweest?

Dat vind ik het leuke aan de mijne, die mocht meteen mee en kan ik dus aan wanneer ik wil.

Ik ben bij the new bride in Barneveld geweest! Wel veel foto’s gemaakt, dus daar moet ik het maar even mee doen.

Hoefde jouw jurk niet op maat gemaakt te worden?

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:40

Jawel, maar de coupeuse komt aan huis om hem op maat te maken!

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 22:55

xKatinkii schreef:
Jawel, maar de coupeuse komt aan huis om hem op maat te maken!

Oh ideaal! Heb je zelf een coupeuse gezocht?

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 23:51

Nee die heb ik op aanraden van de winkel, wat ik hoor is ze de vaste coupeuse voor Assepoester en staat ze bekend als de 'bustekoningin'. Een stevig zittende buste was eigenlijk mijn enige eis dus ik ben tevreden!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:35

Gefeliciteerd met de jurk! Zodra ik die gekocht had werd het voor mij ook wat echter, een "nu kan ik niet meer terug" gevoel haha.

Deze week ga ik elke avond even zitten en een to-do lijst maken. We moeten nog de uitnodigingen sturen maar voordat dat kan moeten we eerst een planning maken zodat we aan kunnen geven wie wanneer moet komen.

Ik heb in de tussentijd wel een kerst brievenbus gekocht bij de action, ik zag online zulke leuke foto's van mensen die ze hadden geverfd en bestickerd voor de enveloppen voor op de bruiloft. Een leuke knutsel projectje voor een zomer avond dacht ik zo.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 12:13

xKatinkii schreef:
Nee die heb ik op aanraden van de winkel, wat ik hoor is ze de vaste coupeuse voor Assepoester en staat ze bekend als de 'bustekoningin'. Een stevig zittende buste was eigenlijk mijn enige eis dus ik ben tevreden!

Dat klinkt goed! Bij de winkel waar ik de jurk heb gekocht hebben ze een vaste prijs voor het op maat maken, maar ik vond dat best veel (550 eu). En waarschijnlijk hoeft er voor mij niet heel veel aangepast te worden. Dus misschien ga ik wel zelf op zoek naar een 'losse' coupeuse.

DemDeempel, dat klinkt ook leuk zo'n brievenbus! Heb je daar een voorbeeld foto van?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 12:51

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 13:14

@Sylver gefeliciteerd met het vinden van je jurk! *\o/*

Wij hebben inmiddels de locatie definitief vastgelegd en nu dus ook een datum! (die deel ik alleen liever nog niet hier i.v.m. mogelijke bekenden die de datum nog niet weten, maar in ieder geval september 2026!)

Mijn jurk heb ik in oktober gekocht bij een sample sale/outlet... Ik ben alleen nog steeds heel erg aan het twijfelen of dit wel dé jurk is... De paar mensen die ik hem heb laten zien, zijn allemaal mega enthousiast, zelf weet ik het nog niet zo goed.. Gisteren weer een keer aangetrokken en weer wat extra foto's en video's gemaakt.. Maar vind dit wel een lastig dilemma moet ik zeggen :') Denk dat er ook bij meespeelt dat mijn ouders de jurk willen betalen en daar een bepaald budget voor hebben, en het restant van dat budget in de bruiloft willen stoppen.. Als ik deze jurk hou, blijft er echt een groot budget over voor in de bruiloft.. Ga ik nog voor een andere kijken, dan weet ik zeker dat er weinig van dat budget over blijft en we dus minder budget hebben voor de bruiloft... Aaargh, ingewikkeld...

Ik ben nu druk op zoek naar een (betaalbare!) DJ voor de avond en een fotograaf... We willen ook heel graag video, maar hebben geen budget voor een videograaf die ook nog eens minstens 1500 euro gaat kosten, dus even kijken hoe we dat mogelijk kunnen oplossen...

Heeft iemand nog tips voor een betaalbare DJ? Weet niet wat dat bijvoorbeeld bij de DJ Company kost?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:18

Sylver gefeliciteerd met je jurk!

Wat leuk die brievenbus, daar moet ik ook eens over denken!

Cindy wat let je om nog ergens te gaan kijken? Of ben je bang dan verliefd te worden? (Zo ja dan weet je misschien ook al dat dit niet de jurk is.. Je kunt ook bij een andere outlet of tweedehands kijken)

Hier inmiddels de locatie en datum voor het feest ook binnen, het weekend de trouwringen opgehaald, sweet table en fotograaf geregeld :D

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 07:02

We kunnen eindelijk zeggen dat we dit jaar gaan trouwen *\o/*

Gisteren hebben wij een kennismaking gehad met een DJ. Hij was stellig overtuigd dat muzikale begeleiding tijdens de ceremonie écht een must is. Hoe doen jullie dat met de muziek tijdens de ceremonie? Wij dachten er eigenlijk aan om gewoon zelf wat liedjes op te zoeken en die door een familielid oid via de boxen te laten afspelen :o

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 08:12

DemDeempel schreef:
Gefeliciteerd met de jurk! Zodra ik die gekocht had werd het voor mij ook wat echter, een "nu kan ik niet meer terug" gevoel haha.

Deze week ga ik elke avond even zitten en een to-do lijst maken. We moeten nog de uitnodigingen sturen maar voordat dat kan moeten we eerst een planning maken zodat we aan kunnen geven wie wanneer moet komen.

Ik heb in de tussentijd wel een kerst brievenbus gekocht bij de action, ik zag online zulke leuke foto's van mensen die ze hadden geverfd en bestickerd voor de enveloppen voor op de bruiloft. Een leuke knutsel projectje voor een zomer avond dacht ik zo.

Haha wat grappig!! Ik had hem ook langs zien komen en had hetzelfde idee :D Kijk dan! :

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 08:46

Sylver schreef:

Gisteren hebben wij een kennismaking gehad met een DJ. Hij was stellig overtuigd dat muzikale begeleiding tijdens de ceremonie écht een must is. Hoe doen jullie dat met de muziek tijdens de ceremonie? Wij dachten er eigenlijk aan om gewoon zelf wat liedjes op te zoeken en die door een familielid oid via de boxen te laten afspelen :o

Bij ons heeft de ceremonielocatie boxen maar de BABS bedient de muziek. De BABS gaf aan dit aan te bieden zodat familieleden ook echt kunnen genieten in plaats van opletten en bovendien had hij het een paar keer fout zien gaan door de spanning.

Weet niet of jullie locatie niet zelf al wat boxen heeft? Voor mij is de muziek wel een wezenlijk onderdeel maar een DJ los voor de ceremonie is waarschijnlijk net wat prijzig.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:29

Douce schreef:
Sylver schreef:

Bij ons heeft de ceremonielocatie boxen maar de BABS bedient de muziek. De BABS gaf aan dit aan te bieden zodat familieleden ook echt kunnen genieten in plaats van opletten en bovendien had hij het een paar keer fout zien gaan door de spanning.

Weet niet of jullie locatie niet zelf al wat boxen heeft? Voor mij is de muziek wel een wezenlijk onderdeel maar een DJ los voor de ceremonie is waarschijnlijk net wat prijzig.

Dat is inderdaad wel een goede om met de BABS te bespreken! Mijn broertje bood ook al aan om anders de muziek te bedienen. Onze locatie heeft zelf boxen maar volgens de DJ is dat hele slechte kwaliteit. Maar ja, dat zou ik ook zeggen als ik hem was :'). Voor de DJ tijdens de ceremonie zou dat al 850 euro zijn. Dat is voor ons dus sowieso geen optie. Hij componeert dan zelf een muziekstuk aan de hand van liedjes die wij dan zouden uitkiezen zei hij. Ik weet niet of we toevallig de duurste DJ van Nederland hebben getroffen maar dit past in ieder geval niet in ons budget haha..! Voor het avondfeest rekende hij 1250 euro (incl wat extra verlichting enz). Wat zijn jullie kwijt aan de DJ als ik vragen mag?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:34

Wij hadden iemand van de lokatie die voor ons de muziek kon afspelen. Mochten we op een USBstick aanleveren en zat al bij de prijs inbegrepen. Een DJ dit laten doen lijkt me extra duur. Ook eens een ceremonie zonder muziek meegemaakt, dat voelde ehh, nogal kaal. Maar als jullie geen muziek willen tijdens de ceremonie is dat toch jullie keuze? En als jullie het over boxjes willen, vraag dan vooral aan de lokatie naar de opties.

En nog een tip: denk goed na over sommige liedjes en lees de tekst eens goed. Veel op het oog lieve liefdesliedjes zijn helemaal niet zo lief, gaan helemaal niet over de liefde of gaan juist over liefde wat over is. :+

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:37

Sylver schreef:

Ik zou wel kiezen voor muziek tijdens de ceremonie qua sfeer. Maar een playlist oid is prima toch! Ik heb de bediening daarvan ook eens gedaan tijdens de bruiloft van een familielid. Beter is het om dit idd via een ceremoniemeest/BABS te doen.

Qua DJ prijs zit je best duur volgens mij haha.. ik zou eens contact opnemen met de DJ Company als ik jou was.. Wij doen helemaal geen DJ, Spotify heeft tegenwoordig een leuke mix-optie en wij maken daarom zelf playlists.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:48

CobCowgirl schreef:
Sylver schreef:

Ik zou wel kiezen voor muziek tijdens de ceremonie qua sfeer. Maar een playlist oid is prima toch! Ik heb de bediening daarvan ook eens gedaan tijdens de bruiloft van een familielid. Beter is het om dit idd via een ceremoniemeest/BABS te doen.

Qua DJ prijs zit je best duur volgens mij haha.. ik zou eens contact opnemen met de DJ Company als ik jou was.. Wij doen helemaal geen DJ, Spotify heeft tegenwoordig een leuke mix-optie en wij maken daarom zelf playlists.

Ja we willen ook wel muziek hoor! Maar die DJ zei dus dat het echt niet aan te raden is om dat zelf te laten doen via familie of ceremoniemeester.
Onze fotograaf heeft DJ Company afgeraden dus die sla ik even over, maar we hebben nu ook wel even contact gezocht met een andere DJ voor een kennismaking voor het feest.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:57

Wij (mijn vriend en ik) zijn, zoals altijd, een beetje late to the party :D. Ik ben in 2023 ten huwelijk gevraagd in Kroatië, maar door drukte niets gepland. Nu is het de bedoeling dat we in september 2026 gaan trouwen. We gaan zondag een locatie bekijken. Verder hebben we niets gepland :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:08

Rienn schreef:
Wij (mijn vriend en ik) zijn, zoals altijd, een beetje late to the party :D. Ik ben in 2023 ten huwelijk gevraagd in Kroatië, maar door drukte niets gepland. Nu is het de bedoeling dat we in september 2026 gaan trouwen. We gaan zondag een locatie bekijken. Verder hebben we niets gepland :=

Er zullen zat leveranciers zijn die nog mogelijkheden hebben in september hoor. Helemaal als je niet persé vast zit aan een vrijdag of zaterdag. Komt vast goed!!

Qua muziek bij de ceremonie ben ik echt fan van live muziek, geeft zoveel sfeer. Maar is natuurlijk wel weer een uitgave. Heb zelfs een keer een duo gezien die helemaal samen met de babs het verhaal hadden gemaakt met liedjes tussendoor die perfect aansloten. Was onwijs tof.
Meestal zie ik dat de ceremoniemeester de muziek op het juiste moment aan zet (als je even een apart lijstje maakt in spotify is het ook nagenoeg geen werk) en soms doet iemand van locatie het.
DJ bij de ceremonie heb ik bij 250+ bruiloften nog nooit gezien :o