Volgtopic - mijn gang naar de (medisch) tuchtrechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:17

Poeh, wat een dag. Fijn dat je je er ervaring van vandaag deelt. De adrenaline spat er toch af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:18

Zo zeg, daar gingen ten overstaan van medici in opleiding een aantal huisartsen goed af, wat een trieste bende. Ik hoop dat ze er veel van leren , de studenten dan want blijkbaar is toegeven dat iets fout is gegaan voor deze huisartsen een gepasseerd station.
Ik zou het interview doen ( wel op de voorwaarde waar Femke je op wees, heel belangrijk) en de gelderlander is van dpg media, elke abonnee van andere titels kan dit ook lezen want denk dat ze het als premium artikel plaatsen. Of jij moet er op staan dat het vrij te lezen zal zijn. En dan nog, voor of na de uitspraak?

Ania

Re: Volgtopic - mijn gang naar de (medisch) tuchtrechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:25

Wat een emotionele en zware dag voor je! Ik ben wel echt heel trots op je hoe je het aangepakt hebt.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:26

Wauw. Enorm knap van je.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:26

Kanjer. <3

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:30

Heel knap gedaan hoor!!
Vannacht hopelijk goed slapen.
Voor wat betreft het interview: weer iig op dit moment nog voorzichtig tot de uitspraak is geweest. Dat je je zaak niet perongeluk tegenwerkt voordat er een uitspraak is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:32

Hoe dan ook is het achter de rug en wens ik jou een topnacht. En een goede uitspraak natuurlijk van het college. Maar nu eerst bijkomen en trots op jezelf zijn. Welterusten!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:35

Zo wat een emotionele achtbaan moet dat voor jou geweest zijn. Superknap hoe je het hebt gedaan.
Wat de uitslag ook zal zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:37

In 1 ruk je verslag gelezen. Wat helder opgeschreven en wat wordt je op papier al er in gezogen. Laat staan als je daar zelf bij bent of in jouw geval staat.

Super knap en petje af. Zo te lezen heb je het echt super goed gedaan en wat dan ook het oordeel van de rechtbank is, jij hebt als een tijger gestreden voor rechtvaardigheid en eerlijkheid. Hopelijk leren mensen hier van.

Nu proberen er van bij te komen en hopelijk wat slaap pakken vannacht.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:49

Diepe buiging voor jou!

Hoe hebben jouw schoonmoeder en jouw zwager dit trouwens ervaren (als je dat wilt beantwoorden).

Ik heb echt diep respect voor je hoe je dit gedaan hebt.

Overigens niet slim van die advocaat, dingen stellen die je niet (zeker) weet

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:50

Ik ben echt trots op je!

Ik hoop van harte dat ze eindelijk een tik op de vingers krijgen

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:18

Topper. Goed gedaan. Lekker slapen vannacht

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:31

Ongelooflijk dapper gedaan! Hoop dat je vannacht wel een beetje kan slapen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:51

Een topper ben je. Hopelijk kun je nu slapen en bijkomen. Fijn dat je een paar dagen met je gezin op pad gaat. Goede dagen gewenst.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 05:23

Heel veel respect voor jou!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 06:17

Wauw wat ontzettend goed dat je zo je zegje hebt kunnen doen en dingen er uit hebt kunnen gooien!
Ik kreeg op een paar punten in het verhaal gewoon tranen in mijn ogen bij het lezen.... een emotionele achtbaan lijkt me goed omschreven :(:)

Je bent gehoord, hebt laten zien wat je waard bent, hebt boven water gekregen dat het prutsers zijn die hun procedures niet goed op orde hebben...en daar zullen ze nu wèl iets aan moeten gaan doen +:)+

Màn wat zal jij uitgeput zijn.... :(:)

Heel goed dat die studenten er bij zaten, hopelijk krijgen die er wat van mee, dat ze niet zomaar over patiënten heen moeten denderen maar het soms beter is om ook even GOED te luisteren. En dat wat compassie tonen ook wel zinvol kan zijn :(:)

Goh wat typisch dat jullie het idee hadden dat ze je een beetje onderschat hadden.
Ook dit namen ze dus niet zo serieus..... -O-

Zouden ze iets gedacht hebben in de trant van mevrouwtje wil even snikkend haar beklag doen maar daar stampen we wel overheen...?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:19

Knap gedaan hoor!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:16

Wat een spannende dag, maar knap hoe je dit hebt gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:26

Supergoed gedaan! Heel knap van je.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:28

Chapeau! En wat de uitspraak ook is, zo te lezen is jouw doel behaald.
Met als extra dat er een groep toekomstige professionals aanwezig was waar dit vast veel indruk op heeft gemaakt.

Geniet van jullie dagen samen als gezin!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:32

Wow! Respect voor jou, wat ontzettend knap dat je dit op deze manier hebt kunnen doen! Wat beschrijf het goed, ook ik werd er emotioneel van. De mankementen in het functioneren en het gebrek aan samenwerking van de artsen zijn goed naar voren gekomen. Ik hoop van harte dat het iets teweeg brengt bij deze mensen waardoor ze nadenken over hun handelen en de manier van omgaan met mensen. Voor jouw man is het te laat maar wie weet hoeveel mensen in de toekomst profiteren van wat jij nu hebt gedaan. Hulde!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 08:48

Helaas toch als een dweil geslapen -O- hoofd zat toch echt nog een stuk voller dan gedacht.

pmarena schreef:
Zouden ze iets gedacht hebben in de trant van mevrouwtje wil even snikkend haar beklag doen maar daar stampen we wel overheen...?

Nee, zo extreem niet. Maar ik heb hier echt heel veel werk in gestopt. Ik denk niet dat ik overdrijf dat ik 300-500 tuchtklachten doorgelezen heb en even zoveel uren aan voorbereidingswerk heb gedaan. Ik had echt alles bij aan papierwerk, tot mijn eigen medisch dossier aan toe. Ik denk dat ze niet door hadden dat ik zo beslagen ten ijs zou konen.

Daarnaast doe ik de aanname dat hun aandacht vooral lag bij het medisch inhoudelijke. De klacht rondom het niet doen van een calamiteitenmelding hebben zij, denk ik, als een detail gezien en gedacht dat ze dat konden pareren met het onderzoeks"rapport". Het feit dat ik een heel andere weg in zou slaan met mijn argumentatie (namelijk de kwaliteit vh onderzoek in twijfel stellen en wijzen op hun eindverantwoordelijkheid daarin) had de advocaat niet aan zien komen. Dat icm het feit dat de artsen blijkbaar de wetgeving totaal niet kenden trok ineens een beerput aan mankementen open.

Whizz schreef:
Voor jouw man is het te laat maar wie weet hoeveel mensen in de toekomst profiteren van wat jij nu hebt gedaan. Hulde!

Daar was mijn pleitnota idd ook op gestoeld, het leren voor toekomstige vergelijkbare situaties.

Wat ik ook nog wel heel bizar vond was dat 1 vd huisartsen de casus had voorgesteld uit te werken voor hun leercirkel. De calamiteitencommissie vond de casus echter "eerder afschrikwekkend dan dat er van geleerd kon worden" dus hij werd niet ingebracht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:54

Wat mag jij trots op jezelf zijn! Heel erg heftig, maar je hebt en keurig kunnen verwoorden wat je wilde en je hebt toch wel mensen laten schrikken met hoe dit afgehandeld is. Ik hoop dat het een stukje rust kan brengen voor je. :(:)

Het interview heb je ook goed aangepakt en de journalist klinkt inderdaad heel netjes met het aandringen op goed nadenken. Als je het zelf kan lezen voor publicatie kan het inderdaad wrl een goed idee zijn. Ook voor anderen.

Rust nu maar even goed uit, want die adrenaline is vreselijk vermoeiend.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:17

Diep respect voor wat en hoe je het hebt gedaan. Zo te lezen is je doel goed bereikt, hier kan alleen maar lering uit getrokken worden. Hopelijk kun je nu bijkomen. :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:21

Wat knap hoe je dit gedaan hebt, chapeau!