No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:05

Ik vind verzendkosten ook altijd jammer. Dus dan bestel ik er meestal wat kleins bij om geen kosten te hebben.

Prairy, weer op huizenjacht? Wel een mooie omgeving.

Het bezoek morgen aan de outlet gaat niet door. In plaats daarvan gaan we wandelen en lunchen. Lunchen ook ook geld maar vind ik onder ‘eten’ vallen. Daarbij is mijn no buy challenge echt gericht op spullen die je eigenlijk niet nodig hebt.
Sociale uitgaven vallen daar niet onder. Donderdag ook naar de schouwburg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:21

Mijn No Buy challenge is idd ook vooral gericht op spullen welke je niet nodig hebt.

Ik heb bv wel bakjes/inleggers gekocht voor in de Airfryer lades. Dat vind ik gewoon echt nodig en ik had ze nog niet voor de nieuwe airfryer, dus die bij Amazon wel besteld. En de ‘occasional’ lunch of goedkoop ontbijtje met een vriendin 1x in de maand of iets anders wat onder sociale uitgaves vallen ofzo tel ik er ook niet bij - wel weer het laten bezorgen of afhalen van eten als gezin, want dat proberen we actief niet meer te doen bv.

En met verzendkosten in shops, vul ik meestal ook wel aan tot het gratis bedrag als dit niet gek veel er vanaf zit bv. Dit zijn dan wel producten waar ik dan over ’t algemeen altijd Echt iets aan heb en sowieso wel een keer nodig had gehad in de nabije toekomst bv. Het is voor bedrijven echt niet rendabel om met alles gratis verzending aan te bieden wat ik helemaal begrijp natuurlijk, maar het is toch altijd als klant zijnde wel leuk en fijn als je geen verzendkosten hebt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:26

Voor een no buy topic, gaat het hier heel veel over wat er wél gekocht is en waarom :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:28

Het wordt ook heel vaak aangeprezen, als in een grote banner met "gratis verzending vanaf ... euro".

Hier nog steeds op koers! Het wordt makkelijker dan de eerste dagen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:29

Kunnen jullie eens helpen denken hoe ik gratis aan een flinke plaat piepschuim zou kunnen komen? Het liefst 2 à 3 cm dik, 150cm breed, en zo'n 80cm hoog.

Ik wil de achterkant van mijn aquarium isoleren, omdat daar warmte wegstraalt, en alles wat niet wegstraalt is weer een bezuiniging, maar hoe kom ik in hemelsnaam aan zo'n plaat piepschuim?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:31

Marktplaats? Containers met bouwafval langsgaan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:33

Hier gaat het ook nog goed qua spullen kopen.
Maar het geld gaat toch wel op, want mijn hond was al een paar dagen niet helemaal lekker, en wat zijn die dierenarts bezoekjes duur geworden zeg :wow: Consult, spuit tegen de misselijkheid en omeprazol, en je bent al 95 euro kwijt :=
Maar hondlief voelt zich direct een stuk beter, dus dat is ook heel wat waard.

Vjestagirl, ik heb nog wat platen liggen, maar dat is vast wat ver uit de richting :Y) Ik zou de buurtapp/facebook groep of marktplaats inderdaad eens proberen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:36

Of een oproepje via een lokale Facebook groep Vjestagirl? Nextdoor neighbours bv.
Misschien heeft iemand in de buurt wel toevallig wat liggen. Je weet het maar nooit haha.

Hier gaat het verder nu ook de goede kant op. Ik koop dus wel een enkel iets wat niet in mijn No Buy challenge zit en gewoon nodig zijn - immers iedereen geeft er een persoonlijke invulling aan natuurlijk met hoe streng en de verdere invulling van de challenge - maar heb geen onnodige extra dingen meer gekocht en ook al strikter nagedacht voor ik overga tot koop en me ingehouden dus in die zin is dat voor mij al een vooruitgang. :j

Wat balen 8nnemiek zeg, oef. Het kan zo snel gaan met DA kosten. Maar gelukkig voelt je hond zich wel al wat beter, dat is idd heel veel waard ja.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:42

8nnemiek, fijn dat je hond snel opknapte naar de prijzen zijn niet grappig meer voor een bezoekje aan de DA.

Hier ook nog niets gekocht dit jaar aan onzin.
Ik twijfel nog om morgen even naar de Action te rijden om een kaars voor op de taart te kopen in de vorm van het cijfer 6. :o
Of gewoon 6 kaarsjes op de taart te zetten waar we nog zat van hebben liggen. Wat natuurlijk veel logischer zou zijn om te doen.
Die kaarsjes heb ik al klaar gelegd zodat de verleiding morgen hopelijk minder groot is om op pad te gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:48

_San87_ schreef:
Voor een no buy topic, gaat het hier heel veel over wat er wél gekocht is en waarom :=

Nou inderdaad :7 dat mis ik nog wel een beetje in dit topic. Dat je eerst je aankoop uitstelt, of een alternatief zoekt voor iets aanschaffen, dat soort dingen.

Ontopic: Ik wilde voor mijn dochter een voorleesboekje hebben over het ziekenhuis, ivm aankomende ingreep. Normaliter zou ik zoiets al gauw bij de boekhandel kopen of op Vinted zoeken. Maar hij is inmiddels gereserveerd bij de bieb :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:52

Ik heb tot nu toe nog geen boodschappen of onzin dingen gekocht, en de lunch was gratis vandaag :P

Fitzroy, ja nog steeds. Ooit komt het vast goed :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:53

Noeps schreef:
_San87_ schreef:

Nou inderdaad :7 dat mis ik nog wel een beetje in dit topic. Dat je eerst je aankoop uitstelt, of een alternatief zoekt voor iets aanschaffen, dat soort dingen.

Ontopic: Ik wilde voor mijn dochter een voorleesboekje hebben over het ziekenhuis, ivm aankomende ingreep. Normaliter zou ik zoiets al gauw bij de boekhandel kopen of op Vinted zoeken. Maar hij is inmiddels gereserveerd bij de bieb :D

Yay voor de bieb *\o/*!

De boetiek hier in de buurt heeft opruiming. Hele leuke spulletjes, maar ik heb alles laten staan. Kijken, kijken, niet kopen 8-) .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:00

cobiie schreef:
8nnemiek, fijn dat je hond snel opknapte naar de prijzen zijn niet grappig meer voor een bezoekje aan de DA.

Ik twijfel nog om morgen even naar de Action te rijden om een kaars voor op de taart te kopen in de vorm van het cijfer 6. :o
Of gewoon 6 kaarsjes op de taart te zetten waar we nog zat van hebben liggen. Wat natuurlijk veel logischer zou zijn om te doen.
Die kaarsjes heb ik al klaar gelegd zodat de verleiding morgen hopelijk minder groot is om op pad te gaan.

Waar woon je?
Ik heb nog wel zo n 6 ongebruikt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:12

Alja, in kaatsheuvel, volgens mij niet echt bij je in de buurt.
Ik heb al besloten om die kaars niet te gaan halen. De kleine kaarsjes doen ook hun werk en meer om uit te blazen zullen we maar zeggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:24

Of je moet heel creatief een mal maken van karton en met kaarsvet zelf een kaarsje gieten :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:27

Is inderdaad veel leuker om meer kaarsjes uit te blazen!
Ik heb ook net zo'n kaars weggegooid, kwam hem met opruimen gisteren tegen. Het was een 6 of een 9 maar opsturen vanaf hier is anders toch te duur :+

Zelf eentje maken is natuurlijk ook leuk inderdaad :D

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:24

Zooo ik ben trots op mezelf :)

Wij gingen even lekker een middagje naar Loods5 want rotweer van het weekend. Ik heb alleen de perfecte badmat gekocht waar ik al weken naar opzoek was. Verder hebben we niks gekocht of gedaan. Hadden netjes drinken mee in de auto dus ook geen dure redbull gekocht bij het tankstation wat we normaal altijd doen..

voor deze maand staat alleen nog een soundless oornetje voor het paard op de plannen. Maar deze zou ik normaal nieuw kopen en ben nu aan het zoeken op marktplaats.

Tuurlijk zijn het nog steeds aankoopjes, maar wel heel bewust over nagedacht.. Wat al heel wat voor mij is. Kom maar door met die volgende dagen ;).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:46

Goed gedaan Bentuh!

Aankomende zaterdag heb ik een sinterkerst en nieuw dobbelspel bij een vriendin van me. De regels zijn dat je 3 cadeautjes per persoon mee moet nemen, rond het prijspunt van €5,-. Mijn plan was eigenlijk om naar de kringloop te gaan. Maar ja, de kringloop hier is dicht tot de 12de, dus eigenlijk wilde ik al naar de kringloop in de stad hier vlakbij rijden. Toen bedacht ik me dat ik een grote doos spullen klaar heb staan om zelf weg te brengen naar de kringloop. Huup huup huup barba truuk en nu heb ik drie mooie cadeautjes, zonder dat het me iets kost! Toch weer €15,- uitgespaard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:50

cobiie schreef:

De Action heeft deze week geurkaarsen in de aanbieding. Ik moet me gaan inhouden, want ik gebruik die kaarsen dus wel. Feitelijk is het dan noodzaak, maar ook weer niet. Want je kunt ook zonder kaarsen leven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:55

Ik vind het wel grappig om te zien hoe verschillende de interpretaties van no-buy-january zijn. Waar de één zich schuldig voelt als ze zichzelf niet álles ontzeggen, is de ander al blij als ze minder kopen dan gewoonlijk, en weer de volgende overweegt keuzes langer en of beter maar doet ze wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:04

Vjestagirl schreef:
Goed gedaan Bentuh!

Aankomende zaterdag heb ik een sinterkerst en nieuw dobbelspel bij een vriendin van me. De regels zijn dat je 3 cadeautjes per persoon mee moet nemen, rond het prijspunt van €5,-. Mijn plan was eigenlijk om naar de kringloop te gaan. Maar ja, de kringloop hier is dicht tot de 12de, dus eigenlijk wilde ik al naar de kringloop in de stad hier vlakbij rijden. Toen bedacht ik me dat ik een grote doos spullen klaar heb staan om zelf weg te brengen naar de kringloop. Huup huup huup barba truuk en nu heb ik drie mooie cadeautjes, zonder dat het me iets kost! Toch weer €15,- uitgespaard.

Slim gedaan!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:10

Hier ook nog niks gekocht.
Wel boodschappen en auto getankt, maar dat vind ik onder noodzakelijk vallen. Pak regelmatig de fiets hoor voor woon werk verkeer maar als het echt hard regent toch de auto. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:16

Vjestagirl schreef:

Dat is slim :j

Ik heb ook altijd een doos klaar staan met spullen die ik niet meer nodig heb of die ik gratis gekregen heb en niet gebruik, om als cadeau weg te geven. Ideaal!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:18

Ik ben een doos aan het samenstellen met nieuw ongebruikt speelgoed wat weg kan naar de jarige Job stichting. In Jan kan je via PostNL het pakket gratis versturen, ideaal.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:21

Vjestagirl schreef:
Ik vind het wel grappig om te zien hoe verschillende de interpretaties van no-buy-january zijn. Waar de één zich schuldig voelt als ze zichzelf niet álles ontzeggen, is de ander al blij als ze minder kopen dan gewoonlijk, en weer de volgende overweegt keuzes langer en of beter maar doet ze wel.

Ik vind dat ook mooi om te zien. De regels zijn voor iedereen anders en iedereen start op een ander moment in hun leven.

Ter info, ik ga niet die kaars met het cijfer 6 kopen maar gewoon 6 kaarsjes in de taart steken. Ik heb ze liggen en ik denk niet dat haar verjaardag verpest zal zijn zonder die speciale kaars in de taart.
Alle overige versiering had ik nog liggen, dus daar niets nieuws voor gekocht. De gift bags kreeg ik van mijn zus (haar kinderen zijn die fase ontgroeid), dus ook die niet zelf gekocht. Inhoud voor de gift bags had ik ook nog liggen.