Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:16

BeFunny schreef:
Nou voorlopig wordt ik vandaag van het kastje naar de muur gestuurd binnen die gemeente. Best frustrerend. Maar ik heb wel een ander telefoon nummer die ga ik morgen bellen. Want ze komen een beetje dom over letterlijk

Probeer veel op de mail te krijgen, beter dan beloftes door de telefoon waar later niemand iets van weet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 15:16

Ik blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden burgers zaken
Zegt neem contact op met het omgevingsloket.

Ik ben er nu uit dat ik sowieso zou kunnen inschrijven dat ik daarvoor geen gedoogd verklaring hoef te tekenen omdat het niet op een park staat. En de dame van burgers zaken gaf aan ze zetten dan mensen ook niet zomaar op straat. Van haar begreep ik ook dat de vorderingen al ver zijn. Ze begon nog een verhaal dat makelaar eerlijk moest zijn over dat er nog een bedrag in rekening wordt gebracht aan de bewoners voor het overzetten voor o.a het aanleggen van een goede weg, waarop ik aangaf dat ik dat allemaal aan informatie van de makelaar heb gehad en dat de makelaar eerlijk is maar dat de gemeente me van het kastje naar de muur stuurt. Ze gaf toe dat ze eigenlijk niet zo goed weten wat te doen. Omdat het complex is, mensen wonen er op eigen grond en staan al 20 jaar ingeschreven. De gemeente is zelf bezig met een bestemmingswijziging van de grond dat willen ze zelf los van het woongemeenschapje. Dat lijkt prioriteit te hebben. Maar geen gedoogverklaring tekenen betekend niet dat ze je er niet uit kunnen zetten. Ze had het over de politiek kan besluiten dat er niet gewoond mag worden en dan komt er een wet dat kan dus geweizigd worden en dan moet er ineens gehandhaafd gaan worden. Nu is het een inbetween situatie omdat het geen park betreft en dat het om 197 huishoudens gaat die permanent wonen.

Het omgevingsloket stuurde een link met regels over tijdelijk wonen op een recreatie park waar in stond dat een jaar gedoogd wordt en daar moet iemand dus voor tekenen. Maar burgers zaken gaf aan dat is hier niet aan de orde bewoners/eigenaren van een huisje op de noenes hoeven dat niet te ondertekenen en kunnen zich in de gemeente inschrijven wel volgens dezelfde wet.

Dus puntje bij paaltje ben ik niet veel wijzer.

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 16:13

Nou ik heb een afspraak met een aankoopmakelaar uit Oisterwijk.
Die kan ook bemiddelen met de gemeente en zo geef ik de makelaar van de woning ook het gevoel dat ik serieus ben. Heb een bezichtiging opnieuw aangevraagd voor iig na het gesprek met de aankoopmakelaar. Want het huisje en vooral omgeving laat me niet los maar ik durf toch ook niet zo een bod te doen. En deze makelaar heeft ervaring met in between huisjes en met de gemeente oisterwijk dus die kan wellicht voor mij betekenen of ik het nou koop of uiteindelijk niet (omdat de woonvergunning niet komt)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:09

Alles op schrift en neem desnoods gesprek met de makelaar op als je face to face zit.
Alles met gemeente en andere betrokken schriftelijk doen en als er mondelinge toezeggingen gedaan worden, zeg aan het eind van het gesprek dat je een samenvatting zoals jij de info begrepen hebt op de mail én zet er in dat je zonder tegen bericht voor datum over twee weken bijvoorbeeld, de afspraken voor waar aan neemt.

Datum van gesprek vermelden, gesproken met Jan of pietje puk.

Dan sta je iets sterker als het anders blijkt te zijn als je werd of wordt voorgespiegeld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 17:34

Eerst dinsdag maar eens gesprek met de aankoopmakelaar ;)

En wachten op reactie verkoop makelaar over bezichtiging.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:38

Slim om een aankoopmakelaar in te schakelen. Die zal vaker met dit bijltje gehakt hebben. Ik zou het wel weten ;-) heel mooi plekje!

Mocht het geen woonbestemming krijgen dan behoud het sowieso zijn waarde wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:03

Oeh, klinkt alsof het huisje toch stiekem een beetje in je hart en hoofd is gaan zitten.
Er worden hier inderdaad goede tips gegeven. Alles inderdaad op schrift laten zetten en heel slim dat je een aankoopmakelaar gaat inschakelen!

Het is ook wel echt een heel fijn plekje. En dan is het met dit grauwe weer natuurlijk niet eens op z'n voordeligst.
Maar in de overige seizoenen is het er echt een paradijsje. Ik loop altijd graag door het gebied omdat het er zo vredig en gemoedelijk is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 09:51

Ja en kennelijk heb ik mijn zinnen erop gezet. En omdat de gemeente zo vaag doet heb ik er nog meer mijn zinnen op gezet om iig meer te weten te komen en het lijkt me gewoon een heel fijn plekje huisje niet te groot en lekkere groene tuin waar ik me in het voorjaar al bezig zie met de snoeischaar en de hondjes zie rennen in het gras. Om het nog maar niet hebben over hek door rechtsaf en gelijk het groene gebied in. Of een stukje op de fiets naar de Kampina heide. Dus ja het heeft mij al in de greep :j Vandaar toch de makelaar om niet in zeven sloten tegelijk te springen.
Als het aan mijn gevoel lag had ik het al gekocht zeg maar :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 15:15

Makelaar is geweest. Die wordt sowieso 6 maanden mijn aankoopmakelaar dus als dit niks wordt helpt hij mij verder. De komende 6 maanden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:16

Spannend, ik duim voor je dat je verder komt met deze persoon.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 15:22

Ik ook en dat dit huisje gewoon van mij wordt. Van mij van mij.. ik lijk hebberig maar ik vind dat ik nu wel een keer een gelukje mag hebben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:22

Nou als er iemand een beetje geluk verdient, ben jij het wel! Duim ontzettend hard voor je mee voor een positieve afloop.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:03

Klinkt alsof je verliefd bent <3 Ik hoop met je mee! **\O/**

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:00

Dat snap ik ook wel, want De Noenes is echt een mooie plek om te wonen!
En de gemeenschap is ook heel behulpzaam en staat echt voor je klaar wanneer er iets nodig is.
Maar niet op een manier dat het opdringerig is. Ik ken een aantal mensen die er wonen en die willen nooit meer weg.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:12

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:47

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:57

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:49

Mooie huisjes. Maar moet je hier nu vanaf de trap je wasmachine vullen :')

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:03

Denk dat je er prima bij kan als je op de trap staat?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:53

Levensgevaarlijk als je de natte was er uit moet halen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:50

prompter schreef:

Overdrijven is ook een kunst...

Niet zonder risico, ok, maar levensgevaarlijk is nu wel een beetje te extreem.
Je kunt even goed je nek breken op een trap zonder wasmachine naast en zonder natte was.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 18:56

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:19

Little_Gift schreef:
prompter schreef:

Overdrijven is ook een kunst...

Niet zonder risico, ok, maar levensgevaarlijk is nu wel een beetje te extreem.
Je kunt even goed je nek breken op een trap zonder wasmachine naast en zonder natte was.

Ik ben veiligheidskundige, ik ben gewend risico's in te schatten :D. Wat ik soms meemaak aan incidenten, dat verzinnen jij en ik niet maar het gebeurt wel :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:21

Het kan natuurlijk allemaal gebeuren en de meest absurde dingen eerst maar die wasmachine aan die trap, komt wel goed als men wat voorzichtig aan doet...

Ik zou er eerder mee inzitten als hij tijdens het centrifugeren eens te vol zit en gaat wippen of wandelen...

Levensgevaarlijk voor de wasmachine dan inderdaad of degene die dan onder de trap staat

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 19:22

Nou ik vind dat ook wel overdrijven hoor.
Je kunt alles heel veilig maken en struikelen over iets simpels als een drempel of je teen breken aan de punt van de deur (heb ik mee gemaakt) of dat je gewoon je evenwicht verliest en onder aan de trap ligt.