Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:19

Sintara schreef:
Sterkte Berdien en Marcella.

Ik erger me aan mensen die niet alleen track en tracé schrijven (vanwaar dat accent op de e?) maar het zelfs zo uitspreken. Gelukkig is het weekend :j

Tja, dan kan ik mijn ergernis ook wel benoemen. Dat mensen tegenwoordig niet meer weten hoe je de accent grave en accent aigu moet gebruiken. Overal lees je dé tips (lees: dee tips) in plaats van dè tips of hé (lees: hee) in plaats van waar hè gebruikt moet worden. Je krijgt dat hele gekke teksten. Ik lees het dan ook letterlijk zoals het er staat. Net als bij veel meer woorden die tegenwoordig verkeerd geschreven worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:21

Hutcherson schreef:
Ach al die arme dieren. Zou echt bijna een opvang beginnen in december. Zit in een klein dorp omringt door natuur. Hier is echt geen drol te doen. Ook op de jaarwisseling niet.

Ik weet zeker dat je het heel druk gaat krijgen. Hier in Nederland is het al moeilijk om nog een rustig plekje te vinden voor mensen met dieren. Mijn ouders hebben vorig jaar een plekje moeten regelen en hadden toen al mazzel dat er nog één huisje vrij was in die periode.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:25

Shenavallie schreef:
Sintara schreef:

Ik erger me aan mensen die niet alleen track en tracé schrijven (vanwaar dat accent op de e?) maar het zelfs zo uitspreken. Gelukkig is het weekend :j

Tja, dan kan ik mijn ergernis ook wel benoemen. Dat mensen tegenwoordig niet meer weten hoe je de accent grave en accent aigu moet gebruiken. Overal lees je dé tips (lees: dee tips) in plaats van dè tips of hé (lees: hee) in plaats van waar hè gebruikt moet worden. Je krijgt dat hele gekke teksten. Ik lees het dan ook letterlijk zoals het er staat. Net als bij veel meer woorden die tegenwoordig verkeerd geschreven worden.

'Dé' klopt anders gewoon: https://www.onzetaal.nl/taalloket/klemt ... adrukteken

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 10:47

Sintara schreef:

Sterker nog, het is track and trace. :))

Sterkte Marcella en Berdien!

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:52

Marcella en Berdien sterkte.

Vuurwerk, zo sneu voor alle dieren en mensen die bang zijn.

Ik heb een alles gaat mis dag vandaag.
Alles valt uit mijn handen. Hopeloos.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:57

mijn buiten kerstboom is stuk

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:08

wat vuurwerk betreft ben ik bijna blij dat mijn oude merrie dit niet meer hoeft mee te maken. Die was echt panisch als ze knallen hoorde. Heel verdrietig. Wat mij betreft wordt het hele consumentenvuurwerk afgeschaft. Een professionele show om 0.00 uur vind ik prima, maar verder niets...

maar ja, ze zullen wel weer niet naar mij gaan luisteren vrees ik. O:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:11

Ineke2 schreef:
Gaat lekker ook met mijn spelling midden in de nacht zie ik :o

Hopelijk nog geslapen. :(:)

Ik word benauwd wakker. Niet goed voel ik gewoon. Ab zou nog 3 dagen na werken en dit zou dag 2 zijn.

Balen ging een paar dagen goed.

En extreem stoffig kan schoon maken, maar paar uur later lig er weer een dikke grijze laag op. Douche putje wat iedere keer omhoog kom als ik of iemand anders de wc door trek.

Bedankt iedereen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:14

xPabloBokt schreef:
Sintara schreef:

Sterker nog, het is track and trace. :))

Sterkte Marcella en Berdien!

I know, maar dat hoor je gelukkig niet echt als ze het hardop zeggen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:20

ach, het is beter dan trek en trees toch? :)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:44

Ik weet dat mijn telefoon er automatisch track and tracé van maakt, en vaak wijzigt ie het pas net op het moment dat ik net op verzenden druk. Ik zal vast niet de enige zijn. Irritant is het wel en de perfectionist in mij moet dan het bericht ook nog even bewerken indien mogelijk :').

Ik erger me wederom aan het weer. Harde wind en ook regelmatig regen. Alweer.

Overigens nog sterkte voor iedereen die dat nodig heeft!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:33

Ik heb ineens een kronkel in mijn hoofd dat ik mijn kamer aan het opruimen ben, maar mijn rug is er nog steeds niet blij mee. :(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:18

Naar een broodjeszaak gaan om te lunchen, je bestelling doorgeven en dan na een kwartier wachten nog een keer te horen krijgen dat datgene wat je besteld hebt er niet meer is. Alle begrip voor een drukke horeca zaak hoor maar had dat even meteen gezegd :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:44

Rijden op de a50 en de spitsstrook is open.
Mensen, gebruik dat ding! Ga van die middenbaan af als je toch maar 95 rijdt en er niemand rechts zit!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:00

Marcella schreef:
Hopelijk nog geslapen. :(:)

Ik word benauwd wakker. Niet goed voel ik gewoon. Ab zou nog 3 dagen na werken en dit zou dag 2 zijn.

Balen ging een paar dagen goed.

En extreem stoffig kan schoon maken, maar paar uur later lig er weer een dikke grijze laag op. Douche putje wat iedere keer omhoog kom als ik of iemand anders de wc door trek.

Bedankt iedereen.

Nee helaas niet geslapen. Vanavond een nieuwe poging.

Sterkte, maandag maar terug naar de huisarts als de antibiotica zijn werk niet goed doet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:03

fleurtjeuh schreef:
Mensen, gebruik dat ding! Ga van die middenbaan af als je toch maar 95 rijdt en er niemand rechts zit!

Vind die spitsstrook zo heerlijk rijden, maar veel mensen weten ook niet dat ze hem kunnen gebruiken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:05

fleurtjeuh schreef:

Een spitsstrook kan beter links zitten, dan blijven alle 95’ers gewoon op de rechterbaan hangen en alle snelleren kunnen er links voorbij.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:40

Ik moet zo in de regen en in het donker naar de andere kant van de stad rijden.
Ik haat auto rijden, ik haat de drukte, ik haat die weg en zie geen snars. Heeeel veel zin in.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:24

Zo koud. De hele middag in de regen gezeten en bezig geweest met dat rotgaas. Door en door koud nu en handen doen helemaal pijn van het gaas. En ik zag net dat 1 van de grote hooibalen stro bevat. Die mag omgewisseld worden maar morgen pas grrrr. Mn hooi is op.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:54

Met mijn domme hoofd vergeten de ice vibe af te doen, kwam uiteraard thuis pas erachter hoe licht het tasje was |o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:55

Pfff gedoe met de schoonfamilie.

Mijn vriend en ik houden niet van cadeaus. Hebben we ook gezegd, maar zijn moeder zei dat ze het veel te leuk vindt om wat te geven en toen heb ik gezegd dat ze het dan zeker moet doen, maar dat we gewoon niet zo houden van prutsels die we moeten neerzetten ofzo.

En toen heeft ze (blijkbaar heel dure) papieren paddestoelen gekocht in een drabkleur voor mijn vriend. Ze zijn 40 cm lang en echt heel lelijk.
Mijn vriend heeft netjes dankjewel gezegd, maar blijkbaar keek hij in eerste instantie niet blij genoeg tijdens het uitpakken 8)7

Wat een drama. Nu krijgen we van allerlei familieleden een speech dat we haar gekwetst hebben, dat we super moeilijk zijn om cadeautjes voor te kopen etc. en dankbaarder moeten zijn en en en

NEE. Zij heeft iets gekocht wat zijzelf zou willen hebben en niet gedacht aan wat mn vriend zou willen, en hij heeft ze braaf mee naar huis genomen en geen woord verkeerd gezegd. Dit is dus echt waarom ik cadeaus haat. Laat me met rust %)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:57

Ik wil frietjes eten maar die worden niet bezorgd, ik heb de auto niet en het regent dus ik wil ook niet fietsen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:29

Hilary schreef:
fleurtjeuh schreef:

Een spitsstrook kan beter links zitten, dan blijven alle 95’ers gewoon op de rechterbaan hangen en alle snelleren kunnen er links voorbij.

Niet op de A50 :)). Notoire middenbaanplakkers daar, vooral op en rond de Tacitusbrug.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:18

Foaly schreef:
Shenavallie schreef:

'Dé' klopt anders gewoon: https://www.onzetaal.nl/taalloket/klemt ... adrukteken

Omdat de meerderheid niet weet hoe bepaalde woorden geschreven moeten worden, zijn in de loop der jaren heel wat woorden aangepast of wordt er door de vingers gekeken. Het werd er bij ons op school nog net niet letterlijk ingeramd hoe het (toen) wel moest. Het blijft voor mij in ieder geval een ergernis dat het nu 'verkeerd' geschreven wordt en ik blijf dan ook de letterlijke uitspraak gebruiken als ik het zie staan. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 00:05

Sintara schreef:
Pfff gedoe met de schoonfamilie.

Mijn vriend en ik houden niet van cadeaus. Hebben we ook gezegd, maar zijn moeder zei dat ze het veel te leuk vindt om wat te geven en toen heb ik gezegd dat ze het dan zeker moet doen, maar dat we gewoon niet zo houden van prutsels die we moeten neerzetten ofzo.

En toen heeft ze (blijkbaar heel dure) papieren paddestoelen gekocht in een drabkleur voor mijn vriend. Ze zijn 40 cm lang en echt heel lelijk.
Mijn vriend heeft netjes dankjewel gezegd, maar blijkbaar keek hij in eerste instantie niet blij genoeg tijdens het uitpakken 8)7

Wat een drama. Nu krijgen we van allerlei familieleden een speech dat we haar gekwetst hebben, dat we super moeilijk zijn om cadeautjes voor te kopen etc. en dankbaarder moeten zijn en en en

NEE. Zij heeft iets gekocht wat zijzelf zou willen hebben en niet gedacht aan wat mn vriend zou willen, en hij heeft ze braaf mee naar huis genomen en geen woord verkeerd gezegd. Dit is dus echt waarom ik cadeaus haat. Laat me met rust %)

Ik zou ze uit principe gewoon zo de kliko in schuiven. Je hebt duidelijk vooraf aangegeven wat jullie prettig vinden, zij walst daar uit egoïsme overheen en is vervolgens beledigd als jullie niet precies reageren zoals zij zou willen.

Ze is volwassen. Dat ze normaal doet.