Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:37

Oeh, Demi is echt fantastisch!

Detailgesprekken met klanten doe ik als fotograaf heel weinig, alleen als de klant er om vraagt want in principe is het niet nodig. Ik bespreek zelf alles al tijdens de kennismaking en heb vanaf een maand voor de bruiloft regelmatig mailcontact.
Voor mij als fotograaf is het belangrijk te weten wat de uiteindelijke planning is, wat de belangrijkste personen voor jullie zijn en of er nog specifieke dingen op beeld moeten.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:01

Esmee, altijd weer die twijfels he? Snap je helemaal, zit dan vaak best tijd tussen het uit zoeken en afpassen dat je je van alles in je hoofd gaat halen. Gelukkig onterecht :D .

Qua decoratie, moeten we nog een backdrop een welkomsbord en wat kleine dingen. Eigenlijk is de locatie al mooi genoeg van zichzelf (strandtent, beetje retro bohemian stijl achtig). Jullie dan?

Linnie, komt vast helemaal goed met je jurk :knuffel: . Wil ook wel met je mee denken hoor, stuur gerust een pb-tje.
Fotograaf hebben wij uitgezocht op stijl en ervaringen van vrienden/ bekenden. We hebben eerst een kennismakingsgesprek gehad. Even om te kijken of de 'klik' er is, zo iemand is er toch de hele dag bij. Zou jammer zijn als je niet met zo iemand over weg kan. En volgende week, wat details bespreken, planning van de dag ed.
En idd wat Esmee aangeeft, vraag naar back up bij ziekte ed. Wel zo handig.

Eapy, ook allemaal spannende dingen. Dan staat je hoofd nog niet echt naar een bruiloft, komt wel weer ;) .

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:12

Wij moeten vooral nog wat tafeldecoratie. Onze locatie 's avonds is heel chill en meedenkend in alles, maar ze leveren niets aan aan tafel stukjes. Dus daar nog over aan het peinzen wat we nou een beetje budgetvriendelijk en leuk kunnen neerzetten.

Kaarten gaan volgende week de deur uit :D

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:02

Gerlindie, wij doen een boomstamschijf, met daarop verschillende vaasjes. Daarin wil ik gipskruid en eucalyptus. Eventueel met een (led) kaarsje erbij. Lintje om de vaasjes en klaar. Niet te ingewikkeld en duur.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:11

Wij hebben gisteren de afspraak met de bloemist gehad en ik ben zo enthousiast nu *\o/* *\o/* *\o/*

We hebben sinds de save the date en op de uitnodigingen nu ook een bepaalde stijl met zomerse kleuren en tropische bloemen en wensen dit graag op de dag door te trekken. De bloemist werd er zelf ook heel enthousiast van omdat het voor haar ook eens iets nieuws is. Ik begin er nu echt zo veel zin in te krijgen nu de laatste details vorm krijgen. <3

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:50

Vandaag bij Nikita's bruidsmode mijn jurk gevonden. Was zo een leuke en fijne ervaring, ik kan hun aan iedereen aanraden. Ik had hem al bij jurk 4 gevonden. Maar toch lieten ze me nog voor de zekerheid een paar jurken passen omdat ze je en de ervaring willen bieden en dat je het dan zeker weet. Echt geweldig!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:16

Wat gaaf dat de bloemist ook zo enthousiast is!

Klinkt heel tof boerinnetje!
Lijkt mij ook echt een prachtige locatie <3

Boomschijven zijn ook altijd leuk.

Waar hebben jullie je welkomstbord vandaan?

Ik twijfel nog om er 1 aan te schaffen.

Wij hebben de ceremonie
En daarna zaten wij met nog wat tijd.
Besloten te proosten en taart te eten in het gebouw naast het gemeentehuis.
Op deze locatie zijn wij dan ongeveer één uur.
Op deze locatie komt dan eventueel een welkomstbord.
Daarna gaan wij door met een selecte groep naar de boot.

Ondertussen zijn we er wel uit met de gastenlijst.
De kaarten zijn ook zo goed als klaar.

Gastenboek en bedankjes moet ik nog wel voor kijken.
En de locatie voor de fotoshoot.
Heb met googlen er nu wel 1 in mijn hoofd.
Het kost wel geld en daarnaast vraagt natuurmonenten ook nog geld.
Binnenkort daar eens kijken want ik ben daar jaren terug voor het laatst geweest.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:43

Esmee, leuk is dat als zo enthousiast worden. Word je dat toch zelf ook nog meer. :D

Bloemetje, leuk! Ben heel benieuwd! Heb even op hun site gekeken, ben je voor een nieuwe gegaan, of een 2de hands?

Linnie, wij hebben nog geen welkomsbord. Zijn we nog voor aan het kijken. Snap wel dat je twijfelt als je er zo kort gebruik van gaat maken. Je zou eventueel ook een mooie spiegel kunnen doen, en daarop met krijtstift een leuke tekst schrijven. Das hier ook nog wel een optie. Zo al met al, word het stapje voor stapje echter he?

Wij hebben afgelopen week weer gesprek gehad op de locatie. Zo fijn dat er mee gedacht word, en dat je je gehoord voelt. Weer bevestigd dat we hier goed aan gedaan hebben. Morgen gesprek met de fotograaf, en dan zijn we al een heel eind.

Ik wil eigenlijk wel een mooi kleurtje voor de bruiloft, aangezien ik een jurk met een lage rug en dunne bandjes heb. Nu twijfel ik over een spray tan, hoor van verschillende mensen dat dit best kan gaan afgeven. Iemand hier ervaring mee?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:49

boerinnetje schreef:
Esmee, leuk is dat als zo enthousiast worden. Word je dat toch zelf ook nog meer. :D

Bloemetje, leuk! Ben heel benieuwd! Heb even op hun site gekeken, ben je voor een nieuwe gegaan, of een 2de hands?

Linnie, wij hebben nog geen welkomsbord. Zijn we nog voor aan het kijken. Snap wel dat je twijfelt als je er zo kort gebruik van gaat maken. Je zou eventueel ook een mooie spiegel kunnen doen, en daarop met krijtstift een leuke tekst schrijven. Das hier ook nog wel een optie. Zo al met al, word het stapje voor stapje echter he?

Wij hebben afgelopen week weer gesprek gehad op de locatie. Zo fijn dat er mee gedacht word, en dat je je gehoord voelt. Weer bevestigd dat we hier goed aan gedaan hebben. Morgen gesprek met de fotograaf, en dan zijn we al een heel eind.

Ik wil eigenlijk wel een mooi kleurtje voor de bruiloft, aangezien ik een jurk met een lage rug en dunne bandjes heb. Nu twijfel ik over een spray tan, hoor van verschillende mensen dat dit best kan gaan afgeven. Iemand hier ervaring mee?

Ik wilde in eerste instantie voor een tweedehands jurk gaan uit de barn outlet. Waar ze een hele ruime keuze in jurken hebben met mooie jurken <3 maar mijn moeder heeft mij verrast toen we daar waren en kon ik dus ook uit nieuwe jurken kiezen. *\o/* Uiteindelijk ben ik nu voor een nieuwe jurk gegaan uit hun eigen collectie. Heb wel ook tweedehands jurken gepast alleen helaas stonden de modellen mij niet(ik heb hele brede heupen en een smalle taille)dus niet altijd makkelijk om iets te vinden wat leuk staat haha . Maar het maakte mij niet uit of de jurk tweedehands is ja of nee. Het is echt een aanrader om te gaan kijken daar. Ze hebben een hele ruime keuze aan tweedehands jurken, het was er ook niet aan af te zien dat de jurken tweedehands waren.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:09

Ik heb al vaker een spraytan gedaan, als je het bij een goed adres doet zou ik me niet zo'n zorgen maken om afgeven. Ik denk dat het aangeraden wordt om het 2 - 3 dagen voor de bruiloft te doen, en eigenlijk geef ik altijd alleen voor de eerste keer douchen af (wat logisch is). Ik weet niet waar je woont, maar ik heb in Weert een heel goed adres!

Er zit wel echt veel verschil in, ben een keer naar een ander geweest omdat zij geen plek had en dat was wel echt heel erg lelijk. :')

Ik ben afgelopen weekend verrast met mijn vrijgezellenfeest! Het was echt een onwijs leuk weekend *\o/*

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:07

Linnie050 schreef:
[...]
Waar hebben jullie je welkomstbord vandaan?
Ik twijfel nog om er 1 aan te schaffen.
[...]

Ik ben vorig jaar getrouwd en heb ook lang over een welkomstbord getwijfeld. Mijn man gaf er niet zo om, en vond dat er wel belangrijkere dingen waren om ons druk over te maken. Dat klopt natuurlijk (des te meer omdat er leveringsproblemen waren met zijn pak -O- ), maar ik wou het plaatje toch graag compleet hebben.

Wij hadden overal hetzelfde lettertype en een eigen illustratie, en ik wou dat eigenlijk ook wel op ons welkomstbord terug laten komen. Maar bij veel aanbieders van welkomstborden was dat ontwerp of niet mogelijk, of het was erg duur. En een bruiloft is al duur genoeg! Dus toen hadden we bijna toch geen welkomstbord.

Uiteindelijk hebben we bedrukt plaatmateriaal besteld bij print&bind in Amsterdam. Afhankelijk van de afmetingen en het soort materiaal dat je kiest kun je dan al voor 2 of 3 tientjes klaar zijn. Maar je moet wel zelf het ontwerp digitaal voor kunnen bereiden.

Wij hadden twee borden: 1 buiten bij de toegangspoort en een soort wegwijzer binnen. Voor binnen hadden we forex 3mm (60cm x 1m), dat kostte in kleur dubbelzijdig (!) bedrukt nog geen 26 euro. Dat zag er erg mooi uit, vooral onze illustratie (een potloodschets) kwam daarop erg mooi uit: mensen dachten dat het rechtstreeks op het plaatmateriaal geschetst was. Buiten hadden we een oversized plexiglas-plaat (3mm dik, 1,2m bij 1m groot). Die was aan de achterkant bedrukt en zag er vooral fancy uit, terwijl hij 'maar' €65 kostte.

In had bij de Xenos 2 ezels gehaald om de borden op te zetten. Voor buiten had ik een houten 'klassieke ezel', maar die zou ik niet nog een keer bij Xenos halen. Deze ezel kon bijna geen gewicht dragen, waardoor we die uiteindelijk met hot-glue vast hebben gezet. Maar ons oversized plexiglas-bord hielp daar niet bij mee. Binnen hadden we deze ezel. Dat ging perfect met het forex-bord!

Veel plezier nog met al jullie voorbereidingen, het is een bijzonder avontuur. Vergeet niet van de voorpret te genieten!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:46

Vosje, goed idee ook. Bedankt! Wij hebben ook al naar zoiets zitten kijken. Hoeft van mij ook niet de wereld te kosten.

Esmee, ik woon in de buurt van Zwolle, dus Weert is een beetje ver weg ;) . Waar herken je een goede spraytan aan? Had wel een adresje maar, zij reageert slecht, dus heb er niet heel veel vertrouwen in :') .

Bloemetje, wat lief van je moeder! Das nog eens een verrassing! Superleuk, ook dat je er zo fijn geslaagd bent.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:22

Pro Spray Tanning in Putten is aan te raden :j Ik heb er ook een stukje voor gereden, maar ze krijgt veel positieve reviews en het resultaat was mooi. Ze doet vaak bruiden. Ik had haar voor ons bruiloftsfeest in Nederland, in Las Vegas had ik ook een spray tan gedaan. Het gaf allebei de keren niet af aan mijn witte jurken.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:38

Wij gaan zelf ons welkomstbord maken. Heb op Pinterest echt hele leuke ideeën gezien.

Qua taart zaten wij nog een beetje te denken wat te doen, we hadden iemand gevonden die wel gebakjes of taart kon maken, alleen op de 1 of andere manier was het hem toch niet voor ons. Toen hadden we bedacht zelf wat te gaan bakken, maar daar kwam ik al snel op terug. Het idee kwam om vlaaien te bestellen via de multivlaai lekker makkelijk haha. Gisteren avond hoorde mijn buurvrouw dat, en die zei gelijk wel een taart erbij te willen bakken zodat we toch een taart kunnen aansnijden, ze liet wat fotos zien van wat ze wel eens gemaakt had, ik had echt geen idee dat zij zo een talent had voor taarten maken.Y)(^) Dus dat is super lief en leuk! Nu wordt het dus een combinatie van taart en vlaaien.

Wat doen jullie qua taart/ gebak?

Ik ben nog een beetje aan het tobben met de uitnodigingen zetten jullie een cadeau tip erop? Aan de ene kant zit ik daar wel aan te denken omdat we echt niet op troepjes zitten te wachten, ons huis is echt vol genoeg. Aan de andere kant vind ik het ook een soort van haaibaaierig als je ergens om gaat vragen, want misschien willen mensen wel helemaal niks geven. Vind deze echt lastig >;). Wat doen jullie daarmee?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:09

Wij hadden ook ons eigen bord gemaakt :j

Wat leuk dat je buurvrouw een taart gaat maken! Wij hadden kleine hapjes maar ook een taartje voor het aansnijden.

Op de uitnodiging hadden we achterop gezet dat we sparen voor onze camperdroom,met icoontje van een envelopje.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:22

Qua taart, wij hebben een professionele patissier aangenomen. Die leidt je door het hele proces heen, van smaken tot uiterlijk van de taart.

Wij willen ook echt geen cadeaus — we zetten op de uitnodiging dat als mensen echt iets willen geven, dat ze geld mogen doneren voor onze huwelijksreis.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:27

Eapy schreef:
Qua taart, wij hebben een professionele patissier aangenomen. Die leidt je door het hele proces heen, van smaken tot uiterlijk van de taart.

Wij willen ook echt geen cadeaus — we zetten op de uitnodiging dat als mensen echt iets willen geven, dat ze geld mogen doneren voor onze huwelijksreis.

Dit is hetzelfde bij ons. Wij hebben het zo verwoord:

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:30

Wij hadden er cadeautip met een envelopje op staan, daar heeft eigenlijk zo goed als iedereen ook rekening mee gehouden :j Op 1 grote edelsteen op standaard na, we hebben nog steeds geen idee van wie die was. Hij staat wel in de vitrinekast :D .

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:04

Wat leuk Leo dat jullie ook zelf een welkomstbord gemaakt hebben. :D
Eapy en Emsee_RS dat is wel een hele goede manier inderdaad om een cadeau tip op de uitnodiging te zetten. Dan komt het ook niet over alsof iemand iets moet geven, maar dat het vrijblijvend is.
Nessie een edelsteen op standaard is wel een heel mooi cadeau! Dat is ook zeker niet erg om te krijgen.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:12

Wat is het hier rustig. Iedereen druk met het plannen van de bruiloft? ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:38

Misschien hebben jullie een idee hierover

Mijn zusje is een paar jaar terug overleden.
Hoe geef je iemand die overleden is een plekje tijdens de ceremonie?

Bij het binnenlopen wilde ik graag een nummer draaien van Kygo.
Mijn zusje en ik luisterde veel samen naar Kygo.
Het nummer weet ik al wel.

Verder plaats je een foto op een stoel las ik ergens..? Jullie andere ideeën?

Ik zat nog wel te denken een mooie foto in te lijsten en dat wij samen op de foto gaan of misschien met mijn ouders en andere zusjes erbij.
Dit soort momenten mis ik haar extra veel
Ze was echt dol enthousiast geweest over onze trouwplannen.

Verder...

De fotograaf staat nu vast.

Kaarten zijn ook klaar.

Ik ben nog op zoek naar leuke bedankjes.
De limoncello flesjes is nog niet zeker of ze geleverd kunnen worden.
Dus zoek voor de zekerheid een back up.
Tips altijd welkom.

De boot hebben wij bekeken 2 weken terug.
En binnenkort bekijken wij de zaal naast het gemeentehuis waar wij het taart moment doen.

Wij hadden net teveel tijd tussen de ceremonie en de boot.
Huren wij een zaal voor een uur om te proosten en taart te eten en gaan daarna door naar de borrelboot.

Schoenen moet ik nog even zoeken al heb ik er wel 1 in gedachten.

Vraagje ik wil nog graag een bloemenboog bij de voordeur.
Iemand een idee hoe je daaraan komt?
Via Google kon ik niet verder in mijn omgeving.
Wel een balonnenboog.
Of andere versier tips voor de tuin.
Wij hebben geen grote voortuin maar links van het tuinpad staat wel wat een boompje en struiken en aan de andere kant grind.

Voor het voorraam dacht ik nog mooie potten neer te gaan zetten met mooie bloemen.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:39

boerinnetje schreef:
Wat is het hier rustig. Iedereen druk met het plannen van de bruiloft? ;)

Wij trouwen komende vrijdag!

Hopelijk blijft het weer zo voorspoedig!

Hebben dit weekend gebruikt om even de tuin op te ruimen en alles alvast zo veel mogelijk klaar te zetten.

Komende week ben ik zelf vrij, dus langzaam aan kan ik dan nog wat laatste dingen halen en regelen. *\o/*

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:43

@Linnie050 wat heftig dat je zusje is overleden! Begrijpelijk dat je haar op een dag zoals je trouwerij enorm mist! Mooi dat je haar toch een plekje wilt geven op deze dag, ik weet ook zeker dat zij deze dag meebeleeft ook al zie je haar niet. Ik heb wel eens gezien dat iemand aan het bruidsboeket een foto hanger gehangen heeft van de overledenen. Wat je ook ziet is dat ze soms een foto op een stoel zetten.

Ik ben zelf een paar jaar geleden mijn tante met downsyndroom verloren, zij was gek op de kleur oranje en op haar steen staat een vlinder, dus ik ga in mijn boeket oranje (nep) vlinders steken. Ookal past oranje totaal niet bij mijn jurk, maar vind dit wel een mooie manier om er toch een beetje aandacht aan te geven op deze dag. De vlinders zijn natuurlijk ook een beetje voor de andere dierbaren die zijn overleden.

Wij zitten nog wel te denken over de ceremonie zelf. Gaan we samen naar het altaar lopen of om en om. ik vind het een lastige want we gaan als fotos maken voor de ceremonie, dus hebben elkaar al gezien.
Ik heb geen vader of opa meer om mij traditioneel weg te geven. Dus denk dat wij misschien de aankomst buiten al doen en dan met iedereen samen naar binnen lopen. Of dat iedereen al binnen zit en wij samen binnenkomen. Hoe doen jullie dit??

Verder gaan de voorbereidingen goed! Heb nu een weekje vrij dus mijn Cricut draait overuren om leuke dingen te maken voor de trouwerij. De voorbereidingen lopen verder voorspoedig en heb eigenlijk alles zo goed als rond.

Alleen nog wat details waar we nog niet helemaal over uit zijn.

Doen jullie nog iets van leuke goodies ofzo? Zoals Fleecedekens, zonnebrand, insectenspray?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:18

Stille meelezer; wij hadden in de kerk, maar kan ook bij een gewone ceremonie, een kaars voor de mensen die er niet bij waren (zowel overleden als lichamelijk niet in staat om aan te sluiten). Mijn mans vader is overleden en op deze manier voelde voor ons goed. Gedurende de dag nog een paar x in speeches enzo benoemd. Foto's voelde voor ons niet als toevoeging, maar dat doen veel mensen ook inderdaad.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:06

Pivione aankomende vrijdag wat leuk!

Heb je er veel spanning van?

Bloementje wat is de bedoeling met die goodies? Je bedoeld niet de bedankjes?