Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:Ik vind het moeilijk te snappen dat mensen dan ineens zo moeilijk kunnen doen en je niet als huurder beschouwen. Of dat waar is of niet weet ik niet, maar jemig een beetje schappelijk zijn tegen elkaar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
pateeke schreef:Ik vind het knap hoe je ernaar kijkt en ermee omgaat. Dat zouden niet zoveel mensen je nadoen denk ik.
Ik hoop nog steeds dat er snel een huisje op je pad komt.Niobe schreef:Ik vind het moeilijk te snappen dat mensen dan ineens zo moeilijk kunnen doen en je niet als huurder beschouwen. Of dat waar is of niet weet ik niet, maar jemig een beetje schappelijk zijn tegen elkaar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Als mensen echt moeilijk willen doen, doen ze dat toch. Of dat -zoals hier - de verhuurder of de huurder is. Ik ken huurders die hun huurhuis bijna hebben laten ontploffen omdat ze niet wilden vertrekken.
Koper schreef:Ja, er zijn heel veel rationele bokkers (niet persé in dit topic, ik bedoel nu in algemene zin) die vinden dat je de strijd aan moet gaan.
En dat doe ik. Maar niet deze strijd voor die ene maand. Want dat levert meer strijd op dan dat het kost.
Dank je wel voor je berichtje
Koper schreef:Overigens pretender ik niet dat ik volmaakt ben. Dat wil ik ook niet zijn. Maar ik wil wel iemand zijn die zichzelf aan kan kijken en die zo authentiek mogelijk kan zijn. Het valt niet mee maar ooit word ik er nog wel handig inBlijven oefenen
journee schreef:veerledec schreef:Val je niet onder een hospitaregeling dan nu? Daar zit (zat, kan dat dit is gewijzigd hoor) geen huurbescherming op en andere voorwaarden.
Bij hospita verhuur deel je voorzieningen in huis zoals keuken en dergelijke met de verhuurder, dat is bij TS niet het geval.
Luckystory schreef:Als Belg lees ik altijd vol ongeloof mee in jullie huurperikelen-topics.
Die hele systemen waarbij grote groepen mensen jaren op wachtlijsten rondzwerven, tot hun 35 noodgedwongen thuis wonen, jarenlang nog samenhokken met een ex of in tentjes verblijven omdat ze geen woning vinden waar een hondje binnen mag…
Ik vind het allemaal enorm shockerend. En dat een uurtje verderop hier over de grens…
Ik zou zeggen, kom allemaal gezellig in België wonen. Welkom!
Kaitlyn schreef:Ja nou wel in wat ik graag wil doen, met het salaris wat daarbij hoort.
Met alle respect, maar ik ga geen schoonmaak / kassa / magazijn werk doen als elders mijn huidige werk voor het oprapen ligt.
Ibbel schreef:Zo te lezen zit TS ook niet per se in een groeiregioOf het een krimpregio is durf ik niet te zeggen maar het is in ieder geval geen Randstad.
Brainless schreef:Ik woon "in de buurt" en het is geen krimpregio meer.
Komen steeds meer mensen wonen vanuit "het westen".
Vroeger gingen mensen vanuit het westen ri Almere.. nu komen ze hier want hier krijg je nog veel waarde voor je geld (waardoor de huizen ook weer duurder worden, zowel koop als particuliere huur).
veerledec schreef:Koper schreef:Het gaat helemaal de goede kant op hier, met nu ook al een alternatief voor BelgiëWaar ligt Clinge ergens, wie weet heb ik wel interesse
Zo dicht bij België, dat je de voordelen van beide landen kan combineren.