Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:00

Goof schreef:
Ik word best een beetje moe van dit topic.
Er zijn inmiddels allerlei analyses op die jongen losgelaten, hij wordt uitgebreid besproken hier en is nog net niet gediagnosticeerd met narcisme.

Weet je, soms eerkt een relatie gewoon niet. Punt.
Er hoeft niets geanalyseerd te worden.
Acceptatie is het sleutelwoord. Dit was hem (helaas) niet. Zoals Anjali zegt:'next...'.

Blijkbaar heeft TS wel behoefte aan een analyse, dus als jij moe wordt van het topic, kun je gewoon ontstippen. Jouw mededeling voegt imo helemaal niets toe.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:03

Acceptatie heeft tijd nodig. Erover praten helpt. Dus als ts hier wil analyseren in haar eigen topic dan moet dat mogen. Dan kun je beter ontstippen als je er moe van wordt.

Vooral als je het gedrag niet helemaal kan plaatsen dan is het logisch dat je met vragen blijft rondlopen.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 19:06

Goof schreef:
LaScar schreef:

Ik word best een beetje moe van dit topic.
Er zijn inmiddels allerlei analyses op die jongen losgelaten, hij wordt uitgebreid besproken hier en is nog net niet gediagnosticeerd met narcisme.

Weet je, soms eerkt een relatie gewoon niet. Punt.
Er hoeft niets geanalyseerd te worden.
Acceptatie is het sleutelwoord. Dit was hem (helaas) niet. Zoals Anjali zegt:'next...'.

Vind het zelf heel fijn om andermans kijk hierop te horen, en vooral om soortgelijke ervaringen te horen (waarvoor dit topic origineel bedoeld was). Het was nooit mijn bedoeling om hem aan de schandpaal te nagelen of te analyseren.

Het werkte inderdaad niet, maar dat neemt niet weg dat het best heftig is om door te maken allemaal, en het dan fijn is om er met lotgenoten over te kunnen praten.

anjali

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:24

Nou ja, een analyse kan zeker helpen in het verwerkingsproces. Om te snappen wat er mis ging. Ik heb ooit meegemaakt dat een man waar ik 5 jaar een relatie mee had die naar mijn idee heel goed ging (niet samenwonend) ineens het uitmaakte, voor mij totaal uit het niets. Ik zei toen tegen hem: Maar waarom toch????? Hij zei toen: Dat weet je wel! Nou ik wist het echt niet. Had niets gemerkt dat er iets niet goed ging. veel later stond hij weer eens op de stoep, ik heb hem wel binnengelaten want er was geen ruzie of zo. Toen bekende hij dat hij toendertijd een relatie met een andere vrouw had waar ik dus niets van had gemerkt. Dat was al weer uit en had toen ook weer iets met een ander waar ook problemen mee waren. The point voor mij was echter dat ik toen helemaal niet snapte waarom hij het ineens uitmaakte. Maar ja, daarvoor hoefde ik niet naar therapie of zo want ik besprak dat weer met een nieuwe vlam die dat ook had meegemaakt en zodoende er samen over konden filosoferen... :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:41

Maar hoe zie jij een relatie dan? Wat is in jouw ogen een goede relatie? Vind jij dat je moet veranderen voor diegene om de relatie te doen slagen? Denk je niet dat je beide aan een relatie moet werken maar dat er ook een vorm van respect moet zijn naar de ander en een vorm van acceptatie naar hoe de ander is? Je gaat toch geen relatie met iemand aan als je niet bij elkaar past maar wel denkt die ander te kunnen veranderen en vormen naar hoe jij iemand graag ziet?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 22:04

meggiemeg schreef:
Maar hoe zie jij een relatie dan? Wat is in jouw ogen een goede relatie? Vind jij dat je moet veranderen voor diegene om de relatie te doen slagen? Denk je niet dat je beide aan een relatie moet werken maar dat er ook een vorm van respect moet zijn naar de ander en een vorm van acceptatie naar hoe de ander is? Je gaat toch geen relatie met iemand aan als je niet bij elkaar past maar wel denkt die ander te kunnen veranderen en vormen naar hoe jij iemand graag ziet?

Ik vind 100% niet dat iemand zou moeten veranderen. Rekening houden, ja, maar zeker vooral acceptatie. En ik denk ook dat we er allebei voor hebben gewerkt, maar misschien niet compleet op de manier waarop de ander dit nodig had.
Daarom snap ik ook niet dat we volgens hem nu niet meer bij elkaar zouden passen, eerst pasten we zo goed bij elkaar. Maargoed, bij focus op het negatieve waren er voor hem toch genoeg redenen om opnieuw weg te gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:29

LaScar schreef:
Earth schreef:
Meid, echt, stop met jezelf de schuld te geven. Dat is echt niet helpend, en ook niet terecht. Ja, je kunt hiervan leren, maar je hebt het niet fout gedaan. Hij is over jouw grenzen gegaan en heeft misbruik gemaakt van jouw liefde, daar kun jij niks aan doen. Behalve dus lering uit trekken en opmerken dat hij te ver is gegaan.

Dat is waar, hij heeft me richting het einde gewoon heel erg het gevoel gegeven dat hij er wel voor gevochten heeft en probeerde te veranderen, en ik dat niet heb gedaan en hem niet gelukkig kon maken (wat ik ook niet mijn taak vind).

:(:)
Pijnlijk om te horen, lijkt me zo.

En in feite is het een omkering.
GOED om dit helder in beeld te hebben...!!
(Pijnlijk, maar honderd keer liever 'goed inzicht hebben' dan aan jezelf gaan twijfelen, en je eindeloos bezighouden met zijn problemen op te lossen voor hem....)

En +:)+
jij bent er niet om hem gelukkig te maken!
Zo is dat maar net!!

Citaat:
Dat alles wat hij graag anders wilde zien, niet kon, en dat het te laat was als ik wel nog iets zou veranderen

Voor op het lijstje van zijn blunders.

Nummer één is niet waar.
Nummer twee is vooral een verwijt.

Te laat aan komen zetten met 'dat je iets anders had gewild' is een soort van onvolwassen gedrag.
Trek op tijd aan de bel als je iets niet leuk vindt, dan kan de ander er iets aan doen.
Of niet, kan ook, maar dan is er keuze.
Die mosterd na de maaltijd is alleen maar een trap na.
Citaat:
En ik heb het opgegeven om te begrijpen, maar elke keer schiet er weer iets door zijn hoofd wat zegt dat wij niet gaan werken.

Goed zo.
.... eerlijk gezegd: mij schieten ook wel eens rare gedachten door het hoofd.
Doorgaans haal ik mijn schouders dan op.
Of concludeer ik dat ik eens vroeg naar bed moet oid.
Verder niet zo interessant.

Citaat:
En nu zijn we uit elkaar en heb ik een soort ‘toegegeven’ dat ik inderdaad veel moest veranderen, want in mijn wanhoop probeerde ik van alles te beloven wat ik anders/beter zou doen, maar dat was allemaal te laat. Ik had mezelf daar echt boven moeten zetten.

In termen van de reddingsdriehoek:
de luilak (ook wel zielepiet of de slachtofferrol) doet helemaal niets.
'Stel je voor! JIJ moet hollen en vliegen, ik niet. IK zit lekker te zitten.
En dus gecombineerd met de rol van de 'vervolger': Je doet niet genoeg. Wat je doet is fout. Je moet ruiken wat ik nodig heb (want denk maar niet dat ik zelf duidelijkheid geef).
:(:)
Uit deze dynamiek!! +:)+
Dat is alleen maar goed!!! :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:03

Hem niet meer geloven moest hij nog terugkeren, een soa-test laten doen, en op naar heter en beter.

Dit werkt niet, gaat nooit werken en eigenlijk verlang je naar iets wat er gewoon niet (meer) is.
Om zijn normen en waarden moet je hem overduidelijk niet terugnemen. Ik denk dat je gevoel voor hem iets van hem gemaakt heeft wat hij eigenlijk niet is. Misschien door angst om alleen te zijn? Angst voor het onbekende? Hou je van hem om hoe/wie hij is of hou je van het idee dat je gecreëerd hebt rond hem?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:39

Er is al veel gezegd. Maar weet je wat, Ts? He's just not that into you. Je zegt zelf dat hij in andere relaties niet zo onbeschoft met andere meiden aanpapt en het elke keer afstand neemt. Hij doet dat bij jou omdat hij jou gewoon niet leuk genoeg vind en jij een makkelijke optie bent om op terug te vallen. Dat hij zei dat hij zoveel van je hield is gewoon een leugen, iemand van wie je houdt kwets je niet zo. Dat is heel moeilijk te accepteren. Maar hij is gewoon niet de ware. Je verdient veel beter dan dit.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 23:50

Ik verdien inderdaad beter dan dit. Hij zegt dat inderdaad niet in andere relaties te hebben gedaan, maar hij zegt ook in al die andere relaties uiteindelijk uitgekeken te zijn op de persoon zelf en daar niks meer voor te voelen, en dat dat in ons geval niet daaraan ligt, maar aan dat de relatie niet werkt. (Allemaal woorden van tijden dat hij er al helemaal doorheen zit).
Ik kan het gaan analyseren tot ik een ons weeg, feit is dat hij nogal snel van gedachte verandert, genoegen nemen met iets stabiels eigenlijk niet kan, en het heel zwartwit moet voor hem.
Ik denk dat het heel gezond is voor ons beiden dat we er nu uit zijn, maar om te zeggen dat het ligt aan de mate van houden van vind ik iets te simpel om te stellen. Maar dat is hoe ik het zie (ook zonder roze bril)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:48

Dan zal hij nooit lang in een relatie kunnen blijven. Want in een lange relatie gaat alles wat rustiger/normaler worden, het super verliefde gevoel gaat over in houden van. In een relatie zal er aan beide kanten moeite in moeten worden gestoken. Stukje geven en nemen. Maar goed als hij denkt dat een relatie dat niet is dan houdt dat op, dan zal hij altijd binnen een korte tijd zwartwit worden voor hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:09

Je klinkt al een stuk sterker TS +:)+

Het klinkt eigenlijk ook alsof hij voelt dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn zeg maar, en dan een beetje op zoek is naar redenen waarom precies. Al met al heb je gewoon niks aan een vent die niet echt voor je (jullie) wil gaan, wat de reden ook is.

Er is vast een leukere, minder gecompliceerde, wat volwassener kerel te vinden die je minder kopzorgen en meer plezier geeft :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:11

pmarena schreef:
Je klinkt al een stuk sterker TS +:)+

Het klinkt eigenlijk ook alsof hij voelt dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn zeg maar, en dan een beetje op zoek is naar redenen waarom precies. Al met al heb je gewoon niks aan een vent die niet echt voor je (jullie) wil gaan, wat de reden ook is.

Er is vast een leukere, minder gecompliceerde, wat volwassener kerel te vinden die je minder kopzorgen en meer plezier geeft :)

Inderdaad!!

De opmerkingen, jij moet je veranderen. Precies wat de mijne ook deed toen. Eerst niet, hij droeg me op handen en ineens... Was ik te min, moest ik veranderen. Hij wilde zich niet aan mij aanpassen, moest hij bij zijn ex ook.

De opmerking, hij kan geen lange relatie houden.
Ook weer herkenning.
Bij zijn eerste vriendin waar hij 10 jaar mee vol heeft gehouden ging hij flink vreemd. Ook zij moest zich continu aanpassen.
Hierna kwam ik, na 6,5 jaar, minimaal vier break ups, en achteraf dat hij vreemd bleek te gaan. Ook ik was niet goed genoeg.
Zijn nieuwe vriendin, ondertussen ook ex. Heeft het bijna vijf jaar vol gehouden.
Ook droeg hij haar eerst op handen. En toen ze bij hem in kwam wonen, sloeg hij om.
Ook bij haar is hij vreemd gegaan, meerdere keren!

Bij de volgende houdt hij het ook niet vol.
Hij riep ik het begin, trouwen, kinderen, hele ideeën voor de toekomst. Maar hoe langer de tijd verstreek, hoe meer het op een valse leugen leek.

Ts.
Ik ben trots op je, dat je het gaat zien. Dat je sterker wordt!
Hier kom je door.
En je wordt een 2.0 van jezelf. Geloof me.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 13:22

Jeetje maralyn wat naar.. Ik ben soms ook best bang dat ik achteraf achter nog meer dingen kom dan die hij zelf heeft bekend (wb met meiden afspreken/nét die grens opzoeken).
Zo gek hoe iemand je zo op handen kan dragen en ineens vindt dat je niet meer goed genoeg bent.

Onze relatie was dus bijna 4 jaar, het was mijn eerste relatie en zijn vorige langste relatie was 2,5 jaar. Hij heeft het dus (wel inclusief breakups) lang volgehouden met mij, maar vind het wel een naar idee dat het blijkbaar niet goed genoeg was zonder de periodes ‘vrijheid’ tussendoor. Ookal kwam hij dan helemaal ingekeerd weer terug, hij heeft toch steeds even kunnen proeven van het single leven

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:53

LaScar schreef:
Jeetje maralyn wat naar.. Ik ben soms ook best bang dat ik achteraf achter nog meer dingen kom dan die hij zelf heeft bekend (wb met meiden afspreken/nét die grens opzoeken).
Zo gek hoe iemand je zo op handen kan dragen en ineens vindt dat je niet meer goed genoeg bent.

Onze relatie was dus bijna 4 jaar, het was mijn eerste relatie en zijn vorige langste relatie was 2,5 jaar. Hij heeft het dus (wel inclusief breakups) lang volgehouden met mij, maar vind het wel een naar idee dat het blijkbaar niet goed genoeg was zonder de periodes ‘vrijheid’ tussendoor. Ookal kwam hij dan helemaal ingekeerd weer terug, hij heeft toch steeds even kunnen proeven van het single leven

Ik was diegene die in de rol van de je vriend heeft gezeten.
Enne...hoe zeker weet je dat het bij 'alleen onschuldig' afspreken achter je rug is geweest? En ik denk dat hij dat bij zijn exen ook heeft gedaan maar daar ga je natuurlijk niet mee te koop lopen als jouw ex zijnde, want dan trapt niemand daar meer in. En dan zie jij veel te makkelijk dat dat zijn manier van doen is. Even heel bot gezegd. Ik zei ook niet tegen de man die ik toen heel erg heb gekwetst dat ik ondertussen smste met twee andere gasten en dat ik soms afsprak met 1. En afspreken was echt niet om op drie meter afstand een spelletje yathzee te doen. Tussen mij en de eerder genoemde jongen heeft het in totaal 4 jaar gespeeld. Af en aan. Ik vond hem echt heel leuk, ik heb ook van hem gehouden en ik wilde hem niet kwijt. Maar ik wilde hem ook niet houden. Blijkbaar. Het was niet gezond en niet gelijkwaardig. Ik was niet eerlijk en achteraf had ik veel eerder de deksel op mijn neus moeten krijgen. Niet alleen voor hem, want hij verdiende de wereld! Maar ook voor mezelf, achteraf gezien was ik vreselijk en verwerpelijk maar het werd allemaal getolereerd en daar werd ik eigenlijk alleen maar erger van. Ik raakte in de knoop met mezelf.
Heel bizar, maar inmiddels zijn we vrienden. Maar daar zat wel tien jaar van elkaar niet zien en spreken tussen en heel veel verdriet en therapie aan zijn kant. I couldn't care less toen, maar nu... ik zou dat hoofdstuk graag willen wissen of herschrijven.
Ik denk dat je niet per definitie een slecht mens hoeft te zijn (ja of wel, maar ik vind mezelf dus geen slecht mens), maar iedereen maakt wel eens verkeerde keuzes of gaat door stomme momenten in het leven. Ik was jong maar niet zó jong dat dit me niet verweten kan worden.
Ik kan alleen maar zeggen TS, blokkeer. Stop hiermee. Je maakt jezelf kapot. En ja, dat komt door hem, maar JOUW gedachten gaan aan de haal. Er is geen wat als en er is geen misschien.
Ik vrees dat je er nogmaals in gaat trappen, als ik zo je reacties lees, maar nu heb je wel de nodige inzichten die je bij een volgende keer wellicht wel gaan helpen. Maak je los. Ga je sterk voelen. Neem controle over je keuzes en niet de 'wat zal hij nu denken' Zonde van dese jaren, die krijg je niet meer terug! Zie het als een harde les maar ga leven en zet niks meer on hold voor hem.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 14:26

Gek om het zo van de andere kant te lezen Bonita, maar wel mooi om tot die inzichten te komen.
Ik ben het met je eens dat je daar geen slecht mens voor hoeft te zijn. Toch pijnlijk om te beseffen dat hij me blijkbaar toch ook niet wil houden, om welke reden dan ook. Ook al bedacht hij zich elke keer weer, dat gevoel kwam toch ook steeds weer terug.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:08

Je bent gewoon makkelijk TS. Als hij morgen bedenkt dat hij naar je terug wil, dan neem jij hem terug. Misschien met een hele lijst voorwaarden, misschien ga je nog beter je best doen om je aan te passen aan hem, maar je neemt hem terug.

Je zal steeds meer en meer een stukje van jezelf verliezen en je zal jezelf weer dwingen niet meer aan de nare momenten te denken.

Hij weet dat, omdat hij hier al meerdere keren mee weg gekomen is. Dus hij heeft alle tijd om nu zijn eigen gang te gaan, jou ondertussen te kwetsen, met anderen aan te pappen en er is niets wat jij daaraan kan veranderen.

Zodra hij zich weer realiseert dat het leven als vrijgezel ook niet alles is, zodra hij jou en wat jullie hadden mist, dat je altijd klaar staat voor hem. Dan kan hij altijd weer met hangende pootjes terug en dat weet hij.

Misschien bedenkt hij het niet bewust, maar hij weet het wel. Jij bent zijn veilige haven en je houdt de deur toch wel op een kiertje open.

Dus tenzij jij nu echt voor jezelf kiest, zal er niets in dit patroon gaan veranderen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:14

Daar sluit ik me bij aan.

En ik weet wel zeker dat er meer speelt/ gespeeld heeft dan hij toe geeft. Daar gaat hij echt niet eerlijk over zijn want dan is het voor jou wel ineens een stuk makkelijker om voor jezelf te kiezen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:18

Inderdaad

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:51

Wij weten helemaal niet of de ex van TS een slecht mens is. Laat je dat dus ook niet aanpraten ts. En misschien zijn jullie wel soulmates. Dat kunnen we niet beoordelen van achter het scherm.

Waar we wel wat mee kunnen is wat het met jou doet en wat jij aangeeft.

Je zelfvertrouwen heeft een flinke opdonder gehad. En dat wil je niet nog een keer. Je welt een betrouwbare relatie.

Ts, ik lees weer dat t steeds meer weer over hem gaat. 'Waarom wil hij me niet' waarom doet hij dit etc etc.
Misschien kom je er ooit achter, misschien ook noet. Er is maar 1 ding belangrijk. Acceptatie van de situatie. Hij heeft het uitgemaakt. Jij moet verder met je leven.

Je mag treuren, je mag analyseren. Uiteindelijk moet je er wat van leren.
Wat was fijn, wat wil ik. Wat wil ik niet meer en welke grenzen ha je niet meer verleggen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:36

Vervelende situatie ts en zeker niet makkelijk. Ik snap dat je los maken heel moeilijk en nu misschien nog onmogelijk is. Mocht hij nu toch terugkomen wil ik dan ook één advies geven: als je hem dan nog terugwilt, eis meteen dat jullie in relatietherapie gaan. Het zal misschien raar voelen om bij die therapeut te zitten wanneer alles "weer helemaal goed is", maar misschien wordt het dan juist ook makkelijker om over deze periode te praten voor zowel jou als voor hem.

Er zal echt wel een reden zijn dat jullie stedds weer bij elkaar kwamen, maar goed is dit natuurlijk voor jullie beide niet. Ik hoop dus echt dat je voor jezelf gaat kiezen en echt gaat nadenken wat je zelf nodig hebt om gelukkig te zijn. En bedenk daarbij ook dat je daar dingen in kan vinden die je nu zelf kan doen maar kunnen blijven bestaan als je toch weer samen zou komen. Denk aan een hobby, nieuwe (vrijwilligers)baan en dergelijke. Zelfs al sta je nu nog "open" voor een toekomst samen omdat je er nirt aan toe bemt dat boek te sluiten, betekend dat niet dat je niet ook over een individuele toekomst voor jezelf kan nadenken ;)

Ik wens je veel succes toe in elk geval en blijf hier meelezen hoe het met je gaat in dit proces

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 18:15

Dank voor bovenstaande tips, ik haal echt kracht uit jullie berichten allemaal!

Ik probeer nu los te komen, en tegelijk mis ik hem natuurlijk enorm en doet nadenken over wat hij aan het doen is alleen maar pijn. Maar ik merk ook dat als ik oude whatsapp gesprekken van bijvoorbeeld lastige periodes of ruzies teruglees, ik soms denk, dit was ook echt niet goed en ik heb me zo vaak zo slecht gevoeld..
Dus nee, wat we hadden wil ik niet meer, mocht hij wel nog binnenkort terugkomen dan weet ik ook dat mijn antwoord niet meer zo snel ja gaat zijn. En als er een heleboel tijd overheen gaat en we allebei veel groei hebben doorgemaakt en losgekomen zijn van elkaar, dan zien we dat tegen die tijd wel. Maar nu zou mijn vertrouwen echt 0 zijn (eerder -10) en hoe graag ik ook zou willen, een volmondige ja is er ook voor mij niet meer.

Ik ben bezig met lijstjes maken van wat ik wel en niet wil voor mezelf, en dat helpt een hoop :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:04

Super +:)+

Nouja vooral super jammer natuurlijk... maar trekken aan een dood paard heeft ook geen zin.
Inderdaad hebben de break-ups het gewoonweg onmogelijk gemaakt om helemaal blij deze relatie nieuw leven in te blazen omdat je al een paar keer te vaak je neus lelijk gestoten hebt...... het vertrouwen is er gewoon niet meer :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:25

LaScar schreef:
Dank voor bovenstaande tips, ik haal echt kracht uit jullie berichten allemaal!

Ik probeer nu los te komen, en tegelijk mis ik hem natuurlijk enorm en doet nadenken over wat hij aan het doen is alleen maar pijn. Maar ik merk ook dat als ik oude whatsapp gesprekken van bijvoorbeeld lastige periodes of ruzies teruglees, ik soms denk, dit was ook echt niet goed en ik heb me zo vaak zo slecht gevoeld..
Dus nee, wat we hadden wil ik niet meer, mocht hij wel nog binnenkort terugkomen dan weet ik ook dat mijn antwoord niet meer zo snel ja gaat zijn. En als er een heleboel tijd overheen gaat en we allebei veel groei hebben doorgemaakt en losgekomen zijn van elkaar, dan zien we dat tegen die tijd wel. Maar nu zou mijn vertrouwen echt 0 zijn (eerder -10) en hoe graag ik ook zou willen, een volmondige ja is er ook voor mij niet meer.

Ik ben bezig met lijstjes maken van wat ik wel en niet wil voor mezelf, en dat helpt een hoop :)

Goed om te horen! *\o/*

Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie, zonder dat is er niks meer..dus heel verstandig wat je zegt.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 16:01

Kleine update (zonder heel veel nieuws)..
Nu precies twee weken sinds ik hem voor het laatst heb gezien op die verjaardag, en overmorgen zitten we alweer op de 3 weken na de breakup. Het voelt voor mij echt als een soort punt waar ik naartoe aan het leven ben (niet op een positieve manier) omdat ik voorgaande keren nooit langer dan 3 weken geen contact met hem heb gehad.
We zijn momenteel echt van de aardbodem verdwenen voor elkaar, ik functioneer nu prima, maar het verdriet en de knoop in mijn maag blijven echt heel aanwezig. Ik ben gewoon nog veel te veel bezig met wat hij nu aan het doen is, hoe hij zich voelt etc. Het voelt soms bijna niet alsof ik heb geaccepteerd dat het klaar is.

Op aanraden van Relaxed ben ik het boek Liefdesbang begonnen. Ben pas bij hoofdstuk 3, maar het beschrijft nu al precies mijn hele relatie dynamiek.. Echt een gevalletje bindings-/verlatingsangst. Wel fijn om erover te leren, maar des te lastiger voelt het om te accepteren dat we zo veel te laat waren met eraan werken :(