Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:44

NotYourLine schreef:
Moeten/mogen hints relateren aan bepaalde dingen, zoals berichten in dit topic of je profiel? Of maakt dat niet uit (zolang het te raden is :+)?

Ik vroeg me dat ook af, ben heel slecht in goede hints verzinnen

Ben ook niet heel actief meer op bokt, dus heel veel informatie zul je niet over mij vinden haha.

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:20

Lijkt mij inderdaad een gevalletje: 'zolang het maar te raden is'.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:28

Ik vind mijn lootje wel een uitdaging :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 12:52

NotYourLine schreef:
Moeten/mogen hints relateren aan bepaalde dingen, zoals berichten in dit topic of je profiel? Of maakt dat niet uit (zolang het te raden is :+)?

Als het maar te raden is, dat is het belangrijkste :D

Je kan bijvoorbeeld een puzzel maken waar de letters van je gebruikersnaam uitkomen, of die verwijst naar een bericht die jij op Bokt hebt geplaatst.

In de andere Secret Santa topics staan nog meer voorbeelden van hints als je inspiratie nodig hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:18

Ik heb even een lijstje gemaakt van de horrors die ik al heb maar ik weet niet waar ik 'm naartoe kan sturen :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:53

Bij lootjestrekken in je beschrijving zetten?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:49

Als het niet een heeeeule waslijst is. Kun je hem in lootjestrekken zelf zetten bij bijv. verlanglijstje o.i.d..

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:01

Je kan ook een linkje in je verlanglijstje zetten. Dus als je een document oid hebt gemaakt die even kopiëren in onedrive of Google drive en dan delen.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:58

Aan mijn Santa, je vroeg of ik vooral recente of oudere boeken lees. Tja ik ben 51 en lees al van jong af aan, dus wat toen recent was is nu denk ik oud??? Maar ik heb ook wel alle echte klassiekers gelezen hoor! Dus verras me gerust, een boek wat ouder is dan ikzelf is misschien wel erg oud, maar vanaf jaren tachtig ofzo??? En voorkeur voor fictie of ook non-fictie? Non fictie is ook prima, ben nu toevallig Kamala's way aan het lezen, over de vice president van de US. BEn op zich geen fan van historische boeken of WOII maar had via de summer santa Het meisje uit Oradour gekregen en dat had ik in 3 dagen uit, prachtig boek!! Dus tja, ik lees bijna alles :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:13

Citaat:
Engels of Nederlands

Engelse auteurs graag in het Engels, anders mag Nederlands ook :)

Citaat:
een auteur schrijft meerdere boeken. Dat kan een serie zijn, of een aantal losstaande boeken. Hoe irritant vinden jullie het als de boeken schelen qua hoogte, cover, ..?

Dat maakt me echt helemaal niks uit. Nouja, eigenlijk wel, maar ik probeer het los te laten. Soms heb je een hele serie en dan gaan ze opeens over naar een andere kleur/formaat/whatever en dan vertik ik het om alle boeken opnieuw te kopen.

Citaat:
Geven jullie een daadwerkelijk lijstje op met boeken of zorgen jullie er voor dat door de voorstelpost/goodreads account/posts in dit topic het voor je SS helder zou moeten zijn wat voor soort boeken je leuk zou vinden en verder is het een verrassing? (die natuurlijk goed, maar ook slecht kan uitpakken).

Ik laat mij verrassen. Ik doe ook al mee aan de bookish adventskalender, en anders moet ik aparte lijstjes gaan bijhouden. Dan raak ik in de war. Voor inspiratie kan mijn lootje altijd naar mijn berichten hier en daar kijken :)
Mijn Goodreads is https://www.goodreads.com/lolacabana maar daar heb ik alleen de boeken opstaan die ik dit jaar gelezen heb.

Afbeelding
Dit zijn momenteel al mijn fysieke boeken, dus als je die niet koopt zit je sowieso goed!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:18

Ik zou hier ook nog mijn Goodreads account neerzetten: https://www.goodreads.com/user/show/49150226

Bij deze dan.

Gaat echt alle kanten op vrees ik :))

DWwitzels, leuke vraag van jouw Santa! Wij zijn van dezelfde leeftijd dus ik denk dat voor mij zo ongeveer hetzelfde telt :)). Als klassiekers zie ik bijvoorbeeld Dracula en Frankenstein. Ik heb ze allebei in een hele mooie hardcover uitgave. Dracula was goed te lezen, maar Frankenstein vond ik wat te euhm melodramatisch denk ik? Ik heb ook nog Moby Dick liggen in een mooie uitgave, maar ik vrees dat dit een van die boeken is die iedereen wel kent of heeft,’ maar niemand is er daadwerkelijk in geslaagd om hem ook te lezen .

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:08

Ik heb bij het kopje hobby en interesse mijn goodreads account toegevoegd en een suggestielijstje.

Ik heb ook toegevoegd aan mijn TBR lijst wat ik al fysiek heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:27

Oh nee ik lees geen boeken echt ouder dan ik ben (26 jaar)....

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:03

Dankje lolacabanca voor het quoten van de gestelde vragen!

Citaat:
Engels of Nederlands

Engels, tenzij de schrijver Nederlands of Duits is, dan Nederlanders. Andere talen die ook dicht bij Nederlands liggen (zoals Zweeds en Noors) maakt het niet uit.

Citaat:
een auteur schrijft meerdere boeken. Dat kan een serie zijn, of een aantal losstaande boeken. Hoe irritant vinden jullie het als de boeken schelen qua hoogte, cover, ..?

Ik verzamel (nog) niet echt series… maar het maakt me niet veel uit. Volgens mij heb ik de serie de Aardkinderen in verschillende oude/tweedehands versies, paperback en hardcover. Ik kan me voorstellen dat als je voor dure/mooie edities gaat, het fijn is als ze hetzelfde formaat hebben. Maar oprecht, dat interesseert me allemaal niet zo en ik word blijer van een goed tweedehands boek scoren dan een belachelijk dure speciale editie van iets. :')

Citaat:
Geven jullie een daadwerkelijk lijstje op met boeken of zorgen jullie er voor dat door de voorstelpost/goodreads account/posts in dit topic het voor je SS helder zou moeten zijn wat voor soort boeken je leuk zou vinden en verder is het een verrassing? (die natuurlijk goed, maar ook slecht kan uitpakken).

Ik heb op lootjestrekken een aantal suggesties in mijn verlanglijstje gezet, voor als ik echt uit de comfortzone van mijn lootje lig.
Maar eigenlijk sta ik open voor van alles en vind ik het leuk om verrast te worden! Ook met de veilige keus zal ik blij zijn. Ik heb daar mijn goodreads account gedeeld om een idee te geven van wat ik lees, wil lezen en fysiek heb. :)
Doe er mee wat je wilt, iets compleet anders geven vind ik ook leuk.
Op lootjestrekken vertel ik ook wat meer over mezelf en waar ik niet van hou (horror/thriller/chicklit). Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens van thrillers heb genoten (oa I am pilgrim), maar ik hou niet van heel veel spanning en (psychologische) mishandeling, daar krijg ik nachtmerries van :')
Maar goed, dat over mij. Ik ben op fietsreis dus zal voorlopig niet veel meekletsen hier, maar heb je een specifieke vraag dan zie ik het wel voorbij komen!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 06:52

Oh, ik heb boeken vanaf 1945 staan! Vooral oorlog, boeken van die leeftijd, maar ook enkele andere.
Ik had een héél oude editie van Pinokkio, gedrukt in Antwerpen, maar die heb ik aan een vriendin gegeven - zij is helemaal gek van Pinokkio en apprecieert het boek (nog) meer dan mij. Ik heb ook een oude Sjakie & de chocoladefabriek staan, en een oude Grimm. En mijn editie van Black Beauty heeft ook al heel wat jaren op de teller!

QUESTION: Wat is voor jullie: lezen in de herfst? Welk drankje of snack nemen jullie er vooral in de herfst en minder in andere seizoenen bij?
Voor mij is lezen in de herfst: lekker ingeduffeld in een dekentje, kat(ten) op schoot. In mijn vorige appartement (9 hoog, 20m van de Schelde) kroop ik in de vensterbank voor het uitzicht, nu hou ik het op de zetel :') Warme chocolademelk, thee (ik laat hem van Polen komen, passievrucht), of een minute soepje (mm, pompoen!) doen het altijd goed tijdens die sombere dagen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 06:57

Citaat:
QUESTION: Wat is voor jullie: lezen in de herfst? Welk drankje of snack nemen jullie er vooral in de herfst en minder in andere seizoenen bij?

Chocola is altijd het juiste antwoord toch?
En ik hou normaal echt van simpele zwarte koffie. Maar in de herfst maak ik graag een uitstapje naar een pumpkin spice of iets anders kruidigs. Het liefste die van het café waar ik eerder naast woonde, met echte kruiden en heel steranijs en kaneelstokje erin. Maar 1,5 uur rijden voor een pumpkin spice is me wat te gortig _O-

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:45

Ik kom zulke leuke titels tegen maar niet herfst gerelateerd. Wat stom :roll:

Ik heb geen seizoenssnack of drankje. Ben gek op thee met honing maar dat drink ik jaar rond haha. En Starbucks verslaafd. Ook het hele jaar..

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:59

Lezen in de herfst is voor mij met een dekentje, Stukje chocolade of juist een naturel chipje, gevulde koek of een warme chocomelk. Ik lust geen koffie of thee. :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:06

Lezen in de herfst is mijn favoriete bezigheid <3 Dekentje op schoot op de bank met poes op schoot, of in mijn hangstoel, samen met een warme grote kop thee of warme chocolademelk met slagroom en een vleugje kaneel. Heeeeerlijk. Of in de overdekte serre, net zo ingepakt met dekens en poes op schoot en het rustgevende geluid van regen op de achtergrond.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:29

Citaat:

Ik lees het liefst op de bank of in bed, lekker onder een dekentje. Met een lekker warme, herfstige thee erbij (vaak met iets van kaneel er doorheen). Een snack die ik specifiek in de herfst eet heb ik niet echt.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:32

Ik lees het liefst in bed en daar heb ik er niet vaak wat bij. Maar drink in de herst meestal een warme smaak thee of chocomel met eventueel wat liqeur erin. Echt een snack heb ik niet. Maar maak in deze periode wel als ik tijd heb chai tea creme brulee

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:40

LWDaisy schreef:

In de joggingbroek op de bank met alle kaarsjes aan en een warme kop thee of warme chocolademelk. <3 Of in bad met een gezichtsmasker op. :o Snacken doe ik niet onder het lezen maar chocolade gaat er altijd in.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:49

Het maakt niet uit welk seizoen. Als snack heb ik het liefste chocola of chips :D Nu is chocola in de zomer soms wel eens onhandig... :D
Als drinken in de herfst, dan ga ik voor (losse) thee (en heel soms koffie met slagroom :D )

Ryukapple, oeh. Is dat wat ik denk dat het is? Creme brulee met een hint van thee er in? Ik ben nu al verkocht!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:56

Kookaburra schreef:
Ryukapple, oeh. Is dat wat ik denk dat het is? Creme brulee met een hint van thee er in? Ik ben nu al verkocht!

Ja ik gebruik een chai blend dus dat proef je wel goed. Gewoon de slagroom even koken en tien minuten met de thee laten trekken en dan creme brullee maken zoals normaal. Mijn moeder wil ook altijd dat ik die voor haar maak haha

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:03

Wanneer kan ik langskomen? :P zonder gein, klinkt erg goed!