Dankje lolacabanca voor het quoten van de gestelde vragen!
Citaat:
Engels of Nederlands
Engels, tenzij de schrijver Nederlands of Duits is, dan Nederlanders. Andere talen die ook dicht bij Nederlands liggen (zoals Zweeds en Noors) maakt het niet uit.
Citaat:
een auteur schrijft meerdere boeken. Dat kan een serie zijn, of een aantal losstaande boeken. Hoe irritant vinden jullie het als de boeken schelen qua hoogte, cover, ..?
Ik verzamel (nog) niet echt series… maar het maakt me niet veel uit. Volgens mij heb ik de serie de Aardkinderen in verschillende oude/tweedehands versies, paperback en hardcover. Ik kan me voorstellen dat als je voor dure/mooie edities gaat, het fijn is als ze hetzelfde formaat hebben. Maar oprecht, dat interesseert me allemaal niet zo en ik word blijer van een goed tweedehands boek scoren dan een belachelijk dure speciale editie van iets.
Citaat:
Geven jullie een daadwerkelijk lijstje op met boeken of zorgen jullie er voor dat door de voorstelpost/goodreads account/posts in dit topic het voor je SS helder zou moeten zijn wat voor soort boeken je leuk zou vinden en verder is het een verrassing? (die natuurlijk goed, maar ook slecht kan uitpakken).
Ik heb op lootjestrekken een aantal suggesties in mijn verlanglijstje gezet, voor als ik echt uit de comfortzone van mijn lootje lig.
Maar eigenlijk sta ik open voor van alles en vind ik het leuk om verrast te worden! Ook met de veilige keus zal ik blij zijn. Ik heb daar mijn goodreads account gedeeld om een idee te geven van wat ik lees, wil lezen en fysiek heb. 
Doe er mee wat je wilt, iets compleet anders geven vind ik ook leuk.
Op lootjestrekken vertel ik ook wat meer over mezelf en waar ik niet van hou (horror/thriller/chicklit). Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens van thrillers heb genoten (oa I am pilgrim), maar ik hou niet van heel veel spanning en (psychologische) mishandeling, daar krijg ik nachtmerries van
Maar goed, dat over mij. Ik ben op fietsreis dus zal voorlopig niet veel meekletsen hier, maar heb je een specifieke vraag dan zie ik het wel voorbij komen!