Happy Postcrossing!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:14

Ja mooie kaart!.
Ik heb deze gisteren naar Duitsland gestuurd:

Afbeelding

Die man vond alles leuk! Lekker makkelijk :D

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 14:13

Marjo
Leuke aankopen zeg! Die geïllustreerde ooievaar is echt prachtig en die rechtsboven vind ik ook echt heel mooi.

ElfBeau_067
Mooi gemaakt hoor.

judithM
Jaaa eindelijk, een kaartje binnen! Mocht even duren ja. Hoeveel van die 9 verzonden van jou zijn er geregistreerd nu? Allemaal? Of zijn er nog onderweg? Die haas kaart wat je nu de deur uit doet is echt heel erg tof!

--

Hier kwamen weer leuke dingen binnen!

Mijn bestelling van Favoritepostcard.com kwam eindelijk en ohh wat een leuke kaarten hihi. Wil het liefst al meteen opnieuw gaan shoppen weer haha.

Afbeelding

En deze 3 zijn voor directe swaps nu, dus die kan ik al gelijk gaan schrijven - daar zat ik op te wachten.

Afbeelding

Kreeg ook nog hele leuke stickers erbij, small gift. Love it.

Afbeelding

En ik kreeg nog postcard-post. Een direct swap ook, met iemand uit NL. Ik vind Dances with wolves echt Te Gek en Kevin Costner is sowieso een favo acteur van me, dus ik kon m'n geluk niet op toen ze wilde swappen met me haha. De Fox Life Cycle hierboven gaat nu naar haar toe.

Afbeelding

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:41

Van de 9 verzonden, zijn er nu 4 ontvangen.

Hele mooie kaarten! Vooral die waar die enkele vos op staat vind ik erg mooi!

WildDreams

Berichten: 2431
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:25

Wat een gave kaarten weer allemaal <3

cursebreaker schreef:
Marjo
Leuke aankopen zeg! Die geïllustreerde ooievaar is echt prachtig en die rechtsboven vind ik ook echt heel mooi.

ElfBeau_067
Mooi gemaakt hoor.

judithM
Jaaa eindelijk, een kaartje binnen! Mocht even duren ja. Hoeveel van die 9 verzonden van jou zijn er geregistreerd nu? Allemaal? Of zijn er nog onderweg? Die haas kaart wat je nu de deur uit doet is echt heel erg tof!

--

Hier kwamen weer leuke dingen binnen!

Mijn bestelling van Favoritepostcard.com kwam eindelijk en ohh wat een leuke kaarten hihi. Wil het liefst al meteen opnieuw gaan shoppen weer haha.

[ [url=m/NfWVrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze 3 zijn voor directe swaps nu, dus die kan ik al gelijk gaan schrijven - daar zat ik op te wachten.

[ [url=m/2cbhWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kreeg ook nog hele leuke stickers erbij, small gift. Love it.

[ [url=m/KR97N8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kreeg nog postcard-post. Een direct swap ook, met iemand uit NL. Ik vind Dances with wolves echt Te Gek en Kevin Costner is sowieso een favo acteur van me, dus ik kon m'n geluk niet op toen ze wilde swappen met me haha. De Fox Life Cycle hierboven gaat nu naar haar toe.

[ [url=m/C1Sz9D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cool! Daar zitten een paar bij die ook in mn winkelmandje liggen hahaha. Die life cycle van de vossen is zo lief <3


judithM schreef:
[ [url=m/zL2w5L.jpg]Afbeelding[/url] ]

He hè, na 9 kaarten verstuurd te hebben, eindelijk een ontvangen . Uit Zwitserland.

Wauw deze is heeel mooi!


judithM schreef:
Ja mooie kaart!.
Ik heb deze gisteren naar Duitsland gestuurd:

[ [url=m/W5FP2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die man vond alles leuk! Lekker makkelijk :D

Ook vet!


ElfBeau_067 schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Ik weet niet of dit off-topic is of juist niet. Maar ik ga een verjaardagskaart je maken voor een familie lid. Ze houdt van paarden, dus ik ga de bruin gevlekte merrie van Spirit maken! :PB


[ [url=m/CpQG8n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is ‘m geworden! Mooi al zeg ik het zelf

Mooi gemaakt!

Ik heb er 4 verstuurd, waarvan 2 zin aangekomen en al 2 ontvangen, best veel geluk dus! 1 daarvan is een coole foto van natuur, komt uit Florida :D Kan er nog 3 versturen momenteel, maar druk druk duk.
Ik volg nog steeds genietend mee, maar geen tijd om overal op te reageren helaas.
Misschien dat ik vandaag de tijd vind om een kaart te schrijven :)

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:43

cursebreaker schreef:
--

Hier kwamen weer leuke dingen binnen!

Mijn bestelling van Favoritepostcard.com kwam eindelijk en ohh wat een leuke kaarten hihi. Wil het liefst al meteen opnieuw gaan shoppen weer haha.

[ [url=m/NfWVrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze 3 zijn voor directe swaps nu, dus die kan ik al gelijk gaan schrijven - daar zat ik op te wachten.

[ [url=m/2cbhWv.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/C1Sz9D.jpg]Afbeelding[/url] ]


..... en wéér een site met leuke kaarten op mijn lijstje ;)
ik snap wat je zegt cursebreaker met zou zo weer willen gaan shoppen *\o/*
hier ook even de rem erop :')
inmiddels behoorlijk wat spul aangeschaft en ik heb pas 5 kaarten mogen verzenden :+
wachten duurt lang! haha

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:26

Mijn eerste 2 kaarten zijn aangekomen *\o/*
1 naar Duitsland en 1 naar de USA. Nog 1 onderweg naar Moskou en een die morgen de bus opgaat naar Japan. Echt leuk om te doen dit. Kan iemand me trouwens uitleggen wat direct swap is?

love_mandy

Berichten: 2980
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:09

robeer schreef:
Mijn eerste 2 kaarten zijn aangekomen *\o/*
1 naar Duitsland en 1 naar de USA. Nog 1 onderweg naar Moskou en een die morgen de bus opgaat naar Japan. Echt leuk om te doen dit. Kan iemand me trouwens uitleggen wat direct swap is?


Dat kan bijvoorbeeld via het forum, dan ruil je eigenlijk direct een kaart met iemand. Of eentje die je zelf uit zoekt, of een mystery kaart.
Sommige profielen hebben ook het vinkje aanstaan voor direct swaps, die kan je dan dus een berichtje doen om te ruilen.

Zo kun je dus sneller postcards krijgen ipv te wachten op alle officiële kaarten.

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 08:13

En via Instagram vind je ook nog een hele community en daar kun je dan met mensen ruilen die ook hun kaarten laten zien welke ze te ruil aanbieden. Dus als er specifieke kaarten zijn die je prachtig vind en graag zou willen hebben kun je vragen of ze die willen ruilen en dan stuur je elkaar een geschreven kaart op via deze manier. Ik heb daar bv de Dances with Wolves kaart gevonden waar ik heel blij mee ben <3

Maar wat Mandy zegt, via het forum op postcrossing vind je ook forum onderdelen waar topics staan van mensen die willen swappen en waar je dan direct kaartjes mee kunt sturen. Dan hoef je niet de hele tijd te wachten via postcrossing zelf tot er iets binnenkomt en je zelf weer kunt verzenden, als je meer wil doen.

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 13:19

judithM
Oh al 4 ontvangen, dat is wel al netjes.

WildDreams
Die life cycle kaarten zijn echt tof he. Die vosjes is idd prachtig, maar ook de paardenbloem en uil wat ik heb zijn heel gaaf vind ik. Ga ik de volgende keer ook zeker weer mee bestellen. Nog tijd gehad om een kaartje te schrijven? Zie dat het bij jou ook idd al deels redelijk snel is gegaan met 2 ontvangen aan beide kanten. En leuk, uit Florida!

tinkergirl89
Ja, word je hebberig van he als je dat ziet, ugh ik wil idd ook zo graag shoppen weer haha. Hier in de buurt was gisteren een grote hobby markt, maar ik ben niet gegaan. M’n man voelde de bui al hangen en liet me toen even weten hoeveel ik precies al heb uitgegeven in die 1,5 maand dat ik begonnen ben en dat was best confronterend, lol. Ik moet echt even wat rustiger aan gaan doen, mja hahaha.

robeer
Je bent wel ook al lekker druk bezig geweest zie ik, super leuk!

--

Ik heb momenteel 8 kaarten die klaar voor verzending zijn. 2 officiele Postcrossing kaarten (die gaan naar Duitsland & Canada) en 6 direct swap kaarten, voor instagram en postcrossing mensen (die gaan naar Hong Kong, China, USA, Duitsland en Griekenland).

Afbeelding

--

En dan heb ik nog 3 kaarten klaar liggen om te schrijven en posten van direct swaps via instagram (die gaan naar Nederland, Rusland en USA) en nog 1 officiele kaart welke via Postcrossing gaat (naar USA), maar daar moet ik nog een kaartje voor uitzoeken eerst. Denk dat ik met het schrijven zo al een beginnetje met alles ga maken, het posten zelf word dan komende week - want ik moet nog even op een nationale zegel bestelling wachten voor een Nederlandse ontvanger en een paar van de buitenlandse kaarten gaan daar dan 2 zegels van krijgen op hun kaart.

Dus ik ben er lekker druk mee haha - voornamelijk dankzij direct swaps maar het geeft me momenteel wel echt even fijne afleiding en bezigheid, wat ik nodig heb :j <3

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:22

Ik heb ook een bestelling geplaatst bij favoritepostcards en bij postnl. Als dat binnen is kan ik ook mijn eerste kaartjes versturen. *\o/*

Nu zit ik me wel nu al af te vragen wat ik allemaal moet opschrijven? Hoe doen jullie dat? Wat/waar schrijf je zoal over?

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 22:36

Leuk nevica!!

Ik heb volgens mij eerder al eens wat foto’s gedeeld maar wil morgen ook wel wat foto’s maken van de huidige geschreven kaarten die de deur uit gaan, om te laten zien wat ik zoal schrijf.

Het verschilt per kaartje wat ik schrijf. Soms houd ik het globaler, soms schrijf ik over de kaart keus en design, soms schrijf ik fun facts, soms over de plaats waar ik woon en hoe heerlijk het wandelen is hier in zuid-Limburg, of als iemand soortgelijke interesses heeft ga ik erop in zoals bv met boeken, dan geef ik een boeken lees tip, dat soort dingen.

Ik kom altijd plek te kort haha, ik zou zoveel meer schrijf ruimte willen _O-

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:44

Oh daar kan ik wel wat mee, dankjewel! Ik zal ook eens even foto's bekijken in dit topic.

Had net een heel verhaal getypt bij omschrijving over je zelf. Echt bijna alle 3000 karakters vol. Klik ik het weg. :') Gelukkig moeten mijn kaarten en postzegels toch nog binnen komen en heb ik nog geen haast. :+

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 22:51

nevica schreef:
Oh daar kan ik wel wat mee, dankjewel! Ik zal ook eens even foto's bekijken in dit topic.

Had net een heel verhaal getypt bij omschrijving over je zelf. Echt bijna alle 3000 karakters vol. Klik ik het weg. :') Gelukkig moeten mijn kaarten en postzegels toch nog binnen komen en heb ik nog geen haast. :+


Hahahaha zo herkenbaar, mijn profiel is ook helemaal volgeschreven, lijkt wel een diary entry. Ik heb geen letter/ruimte meer over van die 3000 karakters :')

Maar leuke vooruitzichten en bezigheden. Benieuwd waar je naartoe mag gaan sturen straks *\o/*

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:27

Ik ben juist heel kort van stof :+

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 14:43

Hier nog wat voorbeelden van een paar van de laatst gestuurde kaartjes. Ruimte is al wat beperkter door Washi tape en stickers maar ook zonder dat zou ik alles zo vol kunnen schrijven haha.

Het kaartje naar Chen gaat naar China. Deze persoon vind het leuk om kaarten te krijgen geschreven in je eigen taal, en dan gaat hij zelf uitvogelen wat er staat haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:15

Wat een leuk idee ook Melissa! Die kleine regeltjes in t Limburgse! Misschien pik ik die wel van je

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 17:22

Leuk! Veel schrijf plezier nog hihi!

Ik heb de laatste 2 kaarten die ik nog moest schrijven geschreven vanmiddag.
Morgen komen nog 2 vellen nl zegels, dan kan ik de kaarten die nog geen zegels hebben beplakken en dan kunnen er nog 7 kaarten gepost worden hihi.

Moet dan alleen m'n penpal brief nog afmaken en versturen - en dan is het even rust met postcrossing haha.

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:13

Thanks Melissa! Ik heb er nu wel een beeld bij dus hier kan ik wel inspiratie uit halen. Nu wachten tot alles binnen is. *\o/* Ik ben van plan woensdag nog even naar een boekenwinkel hier in de stad te gaan, wellicht hebben die ook nog wat leuke kaarten. Ookal heb ik al 3 sets van Postnl besteld en 22 kaarten bij favoritepostcards. :=

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:14

Ik heb 5 kaarten klaarliggen. Als het goed is komt morgen m'n vel met postzegels en dan kan ik ze versturen :D

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:30

Dat is leuk dat die Chen het in een voor hem vreemde taal wil en gaat vertalen :)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:05

Mijn eerste kaartje is aangekomen in Amerika! Eindelijk, duurt soms zo lang dat wachten, wel apart dat die er 2 dagen eerder is dan die in Duitsland die nog steeds onderweg is maar kan weer eentje versturen :)

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:46

Ik kreeg vandaag een kaart uit Duitsland. Toen ik m geregistreerd had stond hij met afbeelding en al bij mijn ontvangen kaarten. Heeft de afzender al een foto gemaakt voor versturen?

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:55

judithM schreef:
Ik kreeg vandaag een kaart uit Duitsland. Toen ik m geregistreerd had stond hij met afbeelding en al bij mijn ontvangen kaarten. Heeft de afzender al een foto gemaakt voor versturen?

Iemand kan een scan of een foto toevoegen voor het verzenden. Ik zelf maak wel altijd fotos maar vergeet het altijd om toe te voegen :')

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:57

Oh oké :D

Ik mag een kaartje naar USA sturen en zij zei in haar profiel dat ze van humor houdt..ik heb heeel veel kaarten van inkognito liggen waarvan er heel veel grappig zijn en denk dat ik deze opstuur :D


Afbeelding

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:06

Die is wel grappig JudithM! :D

Hier mijn bestelling van favoritepostcards;
Afbeelding

En van vandaag in de winkel;
Afbeelding

Heb er ook nog 5 van de stad waar ik woon en de PostNL sets komen ook vandaag. :)