Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:41

Jojoleinee phoe zo zou ik er ook niet gerust op zijn. Ik zou er dan ook zeker naar vragen als je er toch bent.

Bij ons heb ik het in de agenda's zien staan. Dus dat stelt gerust.

Wij hebben maandag de taart besteld. Moet echt mooi en lekker worden.

Delaja

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:17

Jaaaaaa ik mag me hier ook melden! Afgelopen vrijdag heb ik een prachtige verlovingsring van mijn vriend gekregen en uiteraard was mijn antwoord positief <3
Ik hoop dat we op 24 juni kunnen trouwen, vriendlief is meer van 1 december (ons 'jubileum'), maar dat is een zondag, dus dat kan waarschijnlijk toch niet :=
Het plan voor ons is om het klein te houden. Met onze directe familie+partners bij het gemeentehuis en dan samen lekker gaan eten. Geen grootse plannen of organisatie dus, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik hier heerlijk mee zit te genieten van jullie voorbereidingen en wellicht ook nog wat tips oppik!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:59

Hihi ik mag me ook melden! <3 Mijn vriend heeft mij op 1 december, mijn verjaardag, een aanzoek gedaan in het mooie Praag met uitzicht op de Karelsbrug. <3

Ik denk dat wij laat in 2024 gaan trouwen, we zien wel. We hebben een huis gekocht en krijgen hier over 1,5 week de sleutel van. Eerst maar is verhuizen dan.

Ik lees graag mee over jullie plannen en ideeën. Wij willen het ook klein houden, zonder trouwlocatie o.i.d. Maar dat maakt wel dat het wat minder ´vanzelfsprekend´ is wat je gaat plannen en hoe/wanneer.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:43

Gefeliciteerd Niniane met jullie verloving.

Klinkt als een mooi aanzoek!

Veel plezier met plannen en organiseren. En vooral lekker doen waar jullie je goed bij voelen!

Ik ben gisteren voor proef make-up geweest. Meteen even gekeken hoelaat zij aanwezig is op de dag. En erna nog een afspraak bij de kapper gehad. Zij gaat ook mijn haar doen, dus meteen daar even naar gekeken. Om 8 uur in de ochtend mag ik bij haar in de stoel zitten.

Bijna iedereen heeft inmiddels laten weten de uitnodiging ontvangen te hebben. Allemaal hele leuke reacties erop gehad. Nog 3 weken voor einde van de RSVP deadline, dus ben benieuwd hoeveel mensen ik een reminder moet sturen.

Het voelt wel echt al vlot dichterbij komen, terwijl het tegelijkertijd ook nog best ver weg is.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:08

Proficiat Delaja en Niniane!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:16

Dan doe ik ook even mee om wat leven in het topic te blazen :D Mijn vriend was een dagje later als jullie (2-12) maar ook wij gaan dus trouwen! Proficiat ook jullie Delaja en Niniane!

Ik herken mezelf niet meer terug joh. We zeiden allebei ‘we gaan niet trouwen’, en nu hebben we ineens toch best wel een ‘echte’ bruiloft op de planning staan _O-
De voorlopige datum is in juni 2024, gewoon ceremonie, toasten en lekker eten. Tijdens locaties zoeken en regelen kreeg ik ineens een ingeving en nu hebben we dus ook een top favoriet, in de dierentuin trouwen <3
Afspraken met drie locaties staan al, afspraken om jurken te passen, we hebben zelfs al ringen inspiratie opgedaan in de winkel.
En dat voor degene die zei, ik ga trouwen op het strand met alleen getuigen en thats it. _O-

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:00

Wat leuk dat er nog zoveel mensen zijn binnengekomen! Is het een idee als jullie het lijstje met data (voor zover bekend natuurlijk, of iets van een indicatie erbij) ook aanvullen :D? Helpt overzicht te houden, haha! Leuk ook om te zien dat er zoveel verschillende soorten bruiloften zullen gaan plaatsvinden bij iedereen in dit topic!

Volgens mij was dit de meest recente:
November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

@jojoleine, heb je het nog dubbel gecheckt? Wat vervelend zeg dat het niet in de agenda stond.

@Tucktuck lekker bezig met alle voorbereidingen! Voor jou schiet het ook echt op inmiddels he!

Dan bedankt nog voor degene met tips n.a.v. mijn vorige berichtje. Inmiddels hebben we een fotograaf gevonden waar we qua stijl wel heel erg fan van zijn en die nog vrij was op onze datum, we hebben vrijdagmiddag bij haar een afspraak om kennis te maken. Hoop heel erg dat dat wat wordt!

Verder heeft mijn vriend ook in januari een afspraak staan voor zijn pak :D. De DJ hebben we aanbetaald en is daarmee definitief, dus dat is ook fijn. Ik twijfel nog een beetje over de vrouw waarmee ik een afspraak had voor haar en make-up, maar vind dat zo lastig in te schatten zonder proefsessie. Maar die proefsessie 5 maanden van tevoren is ook zo wat... Dus ik zoek denk ik nog even verder. Ook nog zoekende naar een bloemist en ga mezelf een beetje bezig houden met het zoeken naar allerlei kleine dingen: gastenboek, welkomstbord, dat soort dingen. Heb ook de gastenlijst en mijn beschikbare data bij mijn beste vriendin aangegeven voor een vrijgezellenfeest _O-. Misschien niet de meest spannende manier (al gaat ze me vast proberen te verhuizen) maar met een verhuizing tussendoor wat we echt in de weekenden willen gaan doen, valt er best wat af. Maar dat komt ook vast goed :D

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:25

Gefeliciteerd Ontherun!

Heel leuk, en herkenbaar bij mijn zusje waar de bruiloft ook groter/ anders werd dan ze van te voren dacht. Als het eenmaal echt wordt is het toch anders soms.

November108 ja onze datum schiet echt op! De tijd lijkt nu echt voorbij te vliegen. Dus erg spannend.

Lijkt mij ook lastig om 5 maanden van te voren proef make-up te doen. Ik heb dat vorige week gedaan. En 2 dagen voor de bruiloft doen we het nogmaals, dan ga ik ook nog een keer naar haar voor een gezichtsbehandeling. Wel leuk om al die kleine dingen te regelen.

Ik wil deze week een gastenboek uitzoeken en bestellen. We doen geen welkomsbord hebben we besloten. Wel heb ik mijn schoonvader gevraagd een kistje te maken met onze namen en datum erin gegrafeerd. Daarin kunnen dan enveloppen verzamelt worden op de dag zelf en wil ik laten aandenkens oa het gastenboek in gaan bewaren.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de trouwambtenaar, daar hebben we zaterdag 13 januari een afspraak mee om alles door te nemen. En ik wil deze week het draaiboek verder maken en een tussentijds overzicht met aanmeldingen maken. Wellicht zaterdag samen zitten met de ceremoniemeester om alles door te nemen.

Al met al, het verloop gaat lekker en de laatste dingen worden ingevuld.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:23

Gefeliciteerd voor degenen die ook ten huwelijk zijn gevraagd! <3

Het komt echt al dichtbij voor jou Tucktuck, spannend! Heb je echt een winterbruiloft, of valt dat mee?

Pff, onze locatie komt denk ik wel goed hoor. De dag nadat ik het van mijn moeder hoorde had ik ze gebeld, toen moest ze het ook nog opzoeken. De daarna gingen we er eten, toen kwam de eigenaresse gelukkig naar me toe om me gerust te stellen. Dat is gelukkig wel goed gelukt ;)
Komende week verwacht ik onze kaarten! Super veel zin in en ook wel spannend of ze helemaal perfect zijn. We willen ze met kerst aan onze directe familie geven en dan half januari aan de rest van de gasten. Dan worden ze hopelijk niet meer verward met de kerstkaarten :')

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:32

Fijn dat je gerust gesteld bent jojoleinee. En dat de eigenaresse ook nog even je gerust kwam stellen.
En wel optijd je kaarten eruit. Dat is ook wel lekker, is dat maar weer gedaan.

Ik denk dat het meevalt, hoewel het weer wel een grote rol zou kunnen spelen natuurlijk.
Echt qua aankleding enz hebben we het niet als een echte winterbruiloft ingericht.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:46

Leuk, zo'n lijstje erbij!
Onze datum staat nog niet vast. Ik ben voor 24 juni, verloofde voor 1 dec (maar dat is een zondag, dus dat wordt errug lastig bij de gemeente }:) )

November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni?
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Delaja - 1 december?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:19

Ik lees met jullie mee! Wij gaan ook trouwen alleen pas in 2025 :D

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:28

Leuk Gwenvd.

Gisteren bezig geweest met het draaiboek, ik was bezig via the perfect wedding. Maar daar kan je maar beperkte verantwoordelijke invullen. Dus ik ga hem omzetten naar excel en zelf opmaken.
En dan mijn mapje verder vullen. Niels is vanavond aan het klussen dus ik kruip achter de computer.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:53

Alle nieuwe bruiden to-be, welkom!! *\o/*

Tucktuck: goed idee van dat draaiboek!

Ik zit helaas wegens omstandigheden deze maand thuis, maar het voordeel daarvan wel is dat ik weer wat meer tijd heb voor de bruiloft!

We zijn nu bezig met muziek te regelen. We willen tijdens de ceremonie en receptie een gitarist/zanger en voor bij het feest een dj. Tijdens het diner willen we gewoon zelf wat achtergrondmuziek opzetten.

Ook zijn we nu bezig met het vervoer regelen. Ons feest is op een andere locatie dan de ceremonie/receptie/diner (kleine 10 minuten rijden), dus het is nog even puzzelen hoe we dat gaan doen met het vervoer van onze gasten.

In de kerstvakantie gaan we met onze ceremoniemeesters langs de trouwlocatie (openbare locatie) zodat ze vast een indruk kunnen krijgen en we vast kunnen sparren over de aankleding. We gaan ook dan langs de gemeente voor ons voorgenomen huwelijk. Ook ben ik nu druk bezig op Pinterest om zoveel mogelijk inspiratie te verzamelen, zodat we straks een hoop van de decoratie ook zelf kunnen maken, om de kosten wat te drukken.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:14

Ja het is erg handig. Ik wil hem nu bijhouden met vragen die mij te binnen schieten en een soort laatste checklist in maken. Die kan ik wel digitaal houden, en vlak voor de bruiloft netjes printen.

Van een nood een deugd maken dan maar. Je kan nu wel van alles wat rustiger regelen denk ik.

Wij hebben ook 2 locaties, de eind locatie is waar ook een heel groot deel van de familie vlak bij woont. En omdat de meeste mensen niet mee eten wordt het op eigen gelegenheid naar de tweede locatie gaan. Het is ook wel de juiste richting op. En men heeft voldoende tijd tussen einde receptie en begin feest om daar te komen en te eten. Dus dikke prima.

Wij hebben besloten weinig tot geen extra decoratie te doen. De ceremonie is in een kasteelgebouw en ik vind dat mooi zat. Daar hoeft niks bij. En de feestlocatie is van zichzelf ook prima, voelt voor mij overbodig om die ook nog extra aan te kleden, je zat het toch weinig zien.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:16

Waar ik heel benieuwd naar ben is wat jullie de ceremoniemeesters laten doen?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:02

Eigenlijk zo min mogelijk :')
Ik wil vooraf zo goed mogelijk alles zelf regelen. En dat de ceremoniemeester op de dag zelf zaken oppakt. Zoals de gasten verwelkomen en de weg wijzen, dat soort zaken. En vooraf mensen weerhouden van het opvoeren van toneel stukjes enz.

Zaterdag gaan we weer met haar zitten en de dag doorlopen.
Wie weet komen er nog dingen bij maar dat komt wel goed.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:56

Wij laten haar ook de rsvp bijhouden. Daar kunnen mensen ook aangeven of ze iets willen doen van een praatje ofzo. Dat hoef ik niet te weten en mag zij indelen.
Verder inderdaad zorgen dat alles klaar staat en mensen de weg wijzen.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:14

Tucktuck schreef:
Ja het is erg handig. Ik wil hem nu bijhouden met vragen die mij te binnen schieten en een soort laatste checklist in maken. Die kan ik wel digitaal houden, en vlak voor de bruiloft netjes printen.

Van een nood een deugd maken dan maar. Je kan nu wel van alles wat rustiger regelen denk ik.

Wij hebben ook 2 locaties, de eind locatie is waar ook een heel groot deel van de familie vlak bij woont. En omdat de meeste mensen niet mee eten wordt het op eigen gelegenheid naar de tweede locatie gaan. Het is ook wel de juiste richting op. En men heeft voldoende tijd tussen einde receptie en begin feest om daar te komen en te eten. Dus dikke prima.

Wij hebben besloten weinig tot geen extra decoratie te doen. De ceremonie is in een kasteelgebouw en ik vind dat mooi zat. Daar hoeft niks bij. En de feestlocatie is van zichzelf ook prima, voelt voor mij overbodig om die ook nog extra aan te kleden, je zat het toch weinig zien.

Ohja slim! Wij hebben inderdaad ook dat ongeveer de helft van de daggasten niet mee eet en dus inderdaad op eigen gelegenheid naar het feest moet. Voor de gasten die wel mee eten hebben we wel al vervoer naar de feestlocatie geregeld (speciaal vervoer *\o/* ), maar dan moeten ze natuurlijk eind vd avond ook weer terug, gezien daar dan al hun fietsen/auto's staan.

Wij proberen toch het eea uit te besteden aan onze ceremoniemeesters. We spreken nu maandelijks af en bespreken dan gewoon alle updates en nieuwe ideeën. Hierdoor kunnen ze echt heel actief meedenken, wat is handig en wat niet en ook meedenken met eventuele handige dingetjes of oplossingen. Zo laten wij hen bijvoorbeeld wat hotels uitzoeken waar we met wat gasten zouden kunnen overnachten. Ook gaan ze bijvoorbeeld helpen met de uitnodigingen schrijven en rondbrengen, gaan ze samen met andere vrienden de locatie klaar maken op de dag zelf, gaat een van onze ceremoniemeesters mee met het fotomoment etc. Wij vinden het vooral heel fijn dat er 2 extra mensen zo nauw betrokken zijn en echt actief meedenken. Ook hebben we een apart mailadres gemaakt voor onze bruiloft die zij beheren. Dan kunnen mensen met vragen of verzoekjes heb via dat mailadres bereiken, zodat alles overzichtelijk blijft.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:46

Jojoleinee klinkt ook als een goed plan. Ik ben alleen echt zo nieuwsgierig dat ik het graag zelf weet. Dus dat hou ik allemaal in lijstjes bij :D

Marjo1996 Dat is den wel erg fijn ook om zoveel andere input te hebben en mensen die meedenken!
En vervoer regelen naar de andere locatie is wel erg netjes. Zijn de locaties ver bij elkaar vandaan?

Hier hebben we een besluit genomen over een gastenboek. Via etsy een mooie gezien die ook dan vragen stelt aan de gast. Dus erg leuk met ruimte ernaast voor foto's. We zijn beide echt enorm enthousiast dus die gaan we vanavond denk ik bestellen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:48

Ik ben ook erg nieuwsgierig haha, maar vind de verrassing ook heel leuk! Als mensen niet reageren op de rsvp geeft ze dat toch aan ons door, zodat wij weer navraag kunnen doen. Onze ceremoniemeester heeft in de rsvp vragenlijst ook nog een vraag toegevoegd waar wij niks van weten haha.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:04

Onze ceremoniemeester krijgt wel een lijst met alle adressen, en emailadressen door van de gasten. Die hadden we niet allemaal dus via de vragenlijst ook opgevraagd.

Maar ik ben een beetje te controlfreak denk ik :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:59

Waarom wil iedereen koste wat koste stukjes voorkomen trouwens?

Lijkt mij juist wel grappig als mensen daar tijd en energie in steken. Dan hebben ze heel leuk iets voorbereid en dan wordt er gewoon gezegd mag niet ofzo?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:20

Corinep, Mijn ervaring met stukjes is dat het vaak ook een beetje in de zeik nemen van is. Of dat het hele persoonlijke grapjes zijn waardoor het merendeel van de gasten het niet begrijpt. Beide vind ik niet leuk, en ik zou oprecht mij de hele dag afvragen wat er gaat komen. Om die reden hebben wij vooraf al duidelijk aangegeven dat we dat niet willen. We willen een gezellige feestavond met lekker dansen.
Dit hebben we dan ook al uitgesproken naar vrienden en familie waardoor zij hopelijk dus niet zomaar al iets hebben ingestudeerd. Maar mocht dat wel het geval zijn, wordt er inderdaad gezegd dat het niet mag.

Met het eten, dan zitten we met echt een kleine groep, mag er wel wat gedaan worden. Een speech of wat dan ook. Dat vind ik dan toch minder erg.

Maar goed dit blijft, net als de hele bruiloft, een heel persoonlijk ding.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:05

Corinep, mij lijkt het juist wel leuk! Mijn ceremoniemeester houdt wel in de gaten dat het geen verkapte roasts worden. Ik weet dat mijn moeder bij mijn zus' geregistreerd partnerschap overwoog om te zingen, dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan, omdat het alleen een blaadje tekenen bij de gemeente was, maar ik zou het juist heel bijzonder vinden als ze dat zou willen doen. Het liefst dan ook nog samen met mijn vader. Ik vind het ook juist heel leuk als mensen er tijd in steken en mij zo'n verrassing willen geven. Onze ceremoniemeester deelt in wie wanneer iets doet, afhankelijk van wat "iets" is en iedereen is er vrij in of ze überhaupt "iets" willen doen.
Ik kan er bij bruiloften van vriendinnen vaak ook van genieten als zulke dingen worden gedaan!