Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sellyxx schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens, geef je je eigen onzekerheid dan niet juist een te groot podium? Het advies om bij twijfel nooit iets te doen, vind ik ook enigszins gek. Waarschijnlijk bedoel je dat het zonde is als je door je kledingkeuze niet lekker in je vel zit. Of dat je je niet iets moet laten opleggen door anderen. Daar heb je zeker wel een punt. Maar het is ook zonde als je je laat beperken in kledingkeuze of alleen maar denkt dat bepaalde kleding je goed staat, terwijl het in geval van ts echt wel de moeite waard is om wat meer te experimenteren, en wie weet gaat ze ervaren dat het wel meevalt met die 'blikken' van publiek![]()
Maar Bokt staat erom bekend heel kritisch én eerlijk te zijn, als iets echt niet staat bij iemands figuur of iets niet klopt volgens een dresscode krijg je daar binnen de kortste keren reactie op. Het feit dat er inmiddels tientallen reacties zijn binnen gekomen over het feit dat ts het jurkje goed kan hebben, kan juist ook stimulerend zijn voor TS om te beseffen dat het écht wel meevalt, en mensen misschien helemaal wel niet zo denken als dat zij voor ze invult
Blue_flower schreef:[
Uiteraard gaat mijn stuk over bij twijfel niet doen, over het thema van dit topic. En als jij je niet prettig in een kledingstuk voelt door onzekerheid of wat dan ook, dan vind ik inderdaad dat je dat kledingstuk niet moet gaan aantrekken. Dat ga je hoe dan ook merken in iemands gedrag danwel houding en dat is precies wat je niet wilt op een feest, en dan zeker niet op een bruiloft.
Er zijn genoeg andere momenten in het leven om iets buiten je comfort te doen danwel aan te trekken, niet op een bruiloft.
Uiteindelijk staat een jurkje haar dus prima, maar wel een jurkje dat meer vorm heeft en daardoor voor haar minder zichtbaar de nadruk legt op haar billen. Is dat nou echt zo erg? Moet ze zich dan doordat iedereen zegt dat jurkje 1 prima kan, dat laten aanpraten? Nee toch.
Überhaupt hoeft niemand een jurk aan te doen als ze dat niet willen. Ook niet met een dresscode, er zijn prima alternatieven. Overleggen bijvoorbeeld met de personen die gaan trouwen.
En klopt, over algemeen is bokt eerlijk. Maar hoe vaak ik niet bij een paskamer mensen hoor zeggen dat iets goed staat, terwijl ik het zelf verschrikkelijk vind zijn ook niet op 2 handen te tellen. Omdat je toch iemand niet nog meer onzeker wilt maken, gebeurd dat bijvoorbeeld.
Zoveel mensen, wensen en meningen.