Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:16

Eleeke schreef:
En ik zeg altijd pick your battles..... en dit is er nou net zo eentje om toch aan te pakken. Niet met wrok , maar zeker met vastberadenheid

Als het alleen geld en vieze tas ( bewust mee willen meegeven, ik weet dat het is opgelost ) was, en je er niet uitkomt is het nog een optie om te denken nou ja laat maar.

Maar als ze je socials gaan afzoeken en een vriendin die bij de Bijenkorf werkt aanspreken op jouw gedrag..... nou ... ... dan ben je echt te ver gegaan.

Ik zou daar een melding van maken bij de privacy authoriteit, en dat ook aan de klantenservice vertellen.
En daarnaast aangeven dat ik met de rechtsbijstand hebt overlegd , en dat zij dit aangeven.

Overigens is dit niet mijn advies , of jou willen vertellen wat je moet doen ( daar staat het topic al vol mee, met de standaars mensen die overal graag tegen in gaan en het andere lastig maken ) .

Dit is echt wat ik zelf zou doen. Ik laat veel gaan, maar dit is principe werk.

om TS een hart onder de riem te steken, ik sluit me volkomen bij bovenstaand bericht aan. Ik zou ook taai worden als ik zo behandeld werd, en dat zou ik ook doen als het om een tientje ging. Het wordt dan idd een principekwestie die mij best tijd mag kosten en prima als iemand anders er anders over denkt, maar ik ben idd verbaasd dat TS hier zo onder vuur ligt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:17

Eleeke schreef:
Ik zou daar een melding van maken bij de privacy authoriteit, en dat ook aan de klantenservice vertellen.

Nou ja dat vind ik wel heel ver gaan. Je weet dat als je bepaalde dingen op internet zet je opgezocht kan worden. Is het netjes? Nee. Maar het is wel een melding voor de klantenservice waard

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:35

purny schreef:
Eleeke schreef:

Nou ja dat vind ik wel heel ver gaan. Je weet dat als je bepaalde dingen op internet zet je opgezocht kan worden. Is het netjes? Nee. Maar het is wel een melding voor de klantenservice waard

Nou dit is wel meer dan niet netjes, ik vind het zeker meldwaardig.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:37

Ja maar ze mag de tas gewoon terug brengen en krijgt haar aankoop bedrag volledig terug hè ze kiest zelf om de tas te houden.
En een winkel in niet verplicht iets mee te geven met extra korting omdat het een showroom model betreft. Meeste doen het maar nu zegt de winkel wil je hem niet prima laat maar staan hoor.
Het maakt ook verder niet of de tas €100 of €1000 kost en als TS dat wilt uitgeven helemaal prima maar de winkel biedt een oplossing kom de tas maar terug brengen en ze is het niet met de oplossing eens ja nou dit is onze oplossing take it or leave it. Op het moment van kopen had ze die €70 extra er wel voor over anders had ze hem laten staan achteraf dan toch weer niet dus dan moeilijk doen terwijl ze hem nog terug mag brengen. In de meeste winkel zou dat zelfs niet mogen want het is een gebruikte tas.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 12:07

candalisa schreef:
Ja maar ze mag de tas gewoon terug brengen en krijgt haar aankoop bedrag volledig terug hè ze kiest zelf om de tas te houden.
En een winkel in niet verplicht iets mee te geven met extra korting omdat het een showroom model betreft. Meeste doen het maar nu zegt de winkel wil je hem niet prima laat maar staan hoor.
Het maakt ook verder niet of de tas €100 of €1000 kost en als TS dat wilt uitgeven helemaal prima maar de winkel biedt een oplossing kom de tas maar terug brengen en ze is het niet met de oplossing eens ja nou dit is onze oplossing take it or leave it. Op het moment van kopen had ze die €70 extra er wel voor over anders had ze hem laten staan achteraf dan toch weer niet dus dan moeilijk doen terwijl ze hem nog terug mag brengen. In de meeste winkel zou dat zelfs niet mogen want het is een gebruikte tas.

De reden waarom ik volgens de winkel de tas moet retourneren is niet juist. Soms weet je dat bepaalde mensen expres de hakken in het zand steken, en ik weet dat deze mensen uit het filiaal expres doen. Dat weet ik omdat ze zo ontzettend lelijk over mij gedaan hebben bij die vriendin, en gezegt hebben dat het niet kan dat die tas vies was. Ze hebben totaal niet inhoudelijk op mijn mail gereageerd alleen op het stukje dat de tas vies was tijdens de aankoop. Ik heb uiteraard ook geschreven dat hij daar gereinigd is. Vervolgens is het antwoord: als je hem vies vind, breng je hem toch terug?

Uh nee daar gaat het niet om. Alles wat ik zeg word expres genegeerd. Er komt steeds een reactie van hun die niets te maken heeft met de dingen die ik zeg. Het is gewoon express flauw doen.

Zonnetje81

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:12

Maar met die mensen heb je verder nooit iets te maken. Denk maar zo, ze zijn niet slimmer.
Je moet voor jezelf een keuze maken wat is belangrijker, de tas en de rest laat maar waaien want ze gaan niet buigen, of breng je de tas terug?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:13

KB12 schreef:
candalisa schreef:

De reden waarom ik volgens de winkel de tas moet retourneren is niet juist. Soms weet je dat bepaalde mensen expres de hakken in het zand steken, en ik weet dat deze mensen uit het filiaal expres doen. Dat weet ik omdat ze zo ontzettend lelijk over mij gedaan hebben bij die vriendin, en gezegt hebben dat het niet kan dat die tas vies was. Ze hebben totaal niet inhoudelijk op mijn mail gereageerd alleen op het stukje dat de tas vies was tijdens de aankoop. Ik heb uiteraard ook geschreven dat hij daar gereinigd is. Vervolgens is het antwoord: als je hem vies vind, breng je hem toch terug?

Uh nee daar gaat het niet om. Alles wat ik zeg word expres genegeerd. Er komt steeds een reactie van hun die niets te maken heeft met de dingen die ik zeg. Het is gewoon express flauw doen.

Maar heb je voor of na de reserveringsbevestiging de tas laten ophalen? Want uit de foto's die jij plaatst maak ik op dat je die nog niet had.
En dus stond jouw reservering nog niet klaar en heb je gewoon een tas uit de winkel gekocht (en die prijzen kunnen verschillen stond er).

Dan nog had het anders opgelost kunnen worden. Maar ik vind wel dat er heel erg gewezen wordt naar de Bijenkorf. Maar als jij te snel was kunnen zij daar ook niks aan doen.

Als je vriend van de reserveringsbevestiging had dan heb ik hier niet over gezegd en is de bijen korf idd fout.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 12:25

Biebz schreef:
Maar heb je voor of na de reserveringsbevestiging de tas laten ophalen? Want uit de foto's die jij plaatst maak ik op dat je die nog niet had.
En dus stond jouw reservering nog niet klaar en heb je gewoon een tas uit de winkel gekocht (en die prijzen kunnen verschillen stond er).

Dan nog had het anders opgelost kunnen worden. Maar ik vind wel dat er heel erg gewezen wordt naar de Bijenkorf. Maar als jij te snel was kunnen zij daar ook niks aan doen.

Als je vriend van de reserveringsbevestiging had dan heb ik hier niet over gezegd en is de bijen korf idd fout.

Ik kan geen foto van een reserveringsbevestiging plaatsen want die krijg je niet per mail. Je wordt hier namelijk over gebeld. Ik was dus niet te snel. Het ging ook over maar 1 tas. Er is dus niet snel even een andere tas gepakt uit de winkel. De 2e mail waarin staat dat ik niet ben gekomen en de tas is teruggelegd, klopt dus niet. Dit alles heb ik eerder in dit topic ook al verteld. Er was geen andere tas. Er werd nog verteld dat alle andere reserveringsverzoeken pech hadden, want er was maar 1 tas. Hun werd dus een nee verkocht. Overigens ligt de sale bij de bijenkorf gewoon in de winkel. Ook de secret designersale. Het is niet online only, vandaar dat je uit filialen kan bestellen of shoppen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:29

En ze hebben jou effectief gebeld vooraleer je vriend is gegaan?

Hoe dan ook vind ik het een waardeloze "service", of eigenlijk geen service.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 12:49

Tieneke schreef:

Yess. Precies zoals ik zeg. Ik heb spijt dat ik de mails gedeeld heb, want hier komt alleen maar nog meer gedoe hier van. Want nu ligt het vast aan dit, of aan dat, of misschien heb ik dit wel niet goed gedaan, misschien is er wel een andere tas gepakt. Nee dit is niet aan de orde. Het gaat om de goede tas.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:02

KB12 schreef:
Tieneke schreef:

Yess. Precies zoals ik zeg. Ik heb spijt dat ik de mails gedeeld heb, want hier komt alleen maar nog meer gedoe hier van. Want nu ligt het vast aan dit, of aan dat, of misschien heb ik dit wel niet goed gedaan, misschien is er wel een andere tas gepakt. Nee dit is niet aan de orde. Het gaat om de goede tas.

Je hoeft je niet te verantwoorden. Jij wil daar werk van maken en dat is echt helemaal prima. Ik juich het toe, als mensen dit soort dingen niet aanpakken komt er nooit verandering. Ik vecht dus altijd tegen privacy schending, hoe vaak dat wel niet overschreden wordt, bizar. En als mensen zoals jij en ik niet reageren, komt er nooit verandering.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:36

Ts wil de tas houden dus voor haar is dit niet van toepassing. Maar ik vraag me af hoe lang je nog het recht op retourneren zou hebben? Meestal is dat 2 weken met de bon?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:02

Kimmie235 schreef:
KB12 schreef:

Je hoeft je niet te verantwoorden. Jij wil daar werk van maken en dat is echt helemaal prima. Ik juich het toe, als mensen dit soort dingen niet aanpakken komt er nooit verandering. Ik vecht dus altijd tegen privacy schending, hoe vaak dat wel niet overschreden wordt, bizar. En als mensen zoals jij en ik niet reageren, komt er nooit verandering.

Ik juich het ook toe hoor. Ik vroeg me alleen af of dat effectief gebeurd was om het beter te kunnen begrijpen. Mijn conclusie is dat ik helemaal niet begrijp waar ze zo moeilijk over doen, want imo hadden ze dan zelfs aan de telefoon al iets kunnen zeggen over de nieuwe prijs.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:12

Lielle schreef:
Eleeke schreef:
En ik zeg altijd pick your battles..... en dit is er nou net zo eentje om toch aan te pakken. Niet met wrok , maar zeker met vastberadenheid

Als het alleen geld en vieze tas ( bewust mee willen meegeven, ik weet dat het is opgelost ) was, en je er niet uitkomt is het nog een optie om te denken nou ja laat maar.

Maar als ze je socials gaan afzoeken en een vriendin die bij de Bijenkorf werkt aanspreken op jouw gedrag..... nou ... ... dan ben je echt te ver gegaan.

En daarnaast aangeven dat ik met de rechtsbijstand hebt overlegd , en dat zij dit aangeven.

Overigens is dit niet mijn advies , of jou willen vertellen wat je moet doen ( daar staat het topic al vol mee, met de standaars mensen die overal graag tegen in gaan en het andere lastig maken ) .

om TS een hart onder de riem te steken, ik sluit me volkomen bij bovenstaand bericht aan. Ik zou ook taai worden als ik zo behandeld werd, en dat zou ik ook doen als het om een tientje ging. Het wordt dan idd een principekwestie die mij best tijd mag kosten en prima als iemand anders er anders over denkt, maar ik ben idd verbaasd dat TS hier zo onder vuur ligt.

Ik sluit me hier ook bij aan, dog with a bone.

Oprotten en heel gauw met dat gedrag.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:43

Opzich snap ik de reacties wel weer dat mensen het "onzin" vinden.

Ik heb lang bij een klantenservice gewerkt en heb nu ook veel contact met klanten, ik heb een hele grote hekel aan mensen die iets kopen voor een bepaald bedrag en later hierover gaan zeuren. Ik zeg nu niet dat TS zeurt, maar ik snap het standpunt van de Bijenkorf in dit opzicht wel.

Echter, vind ik ook dat de Bijenkorf een paar grote fouten heeft gemaakt, niet zozeer het prijsverschil in deze vestiging en online, maar het in eerste instantie een vieze tas verkopen (zonder extra korting), doen alsof de klant dat normaal moet vinden en dan ook nog via via aan een collega gaan vragen hoe iemand is in het echt etc.

Alleen al hierom hoor je als klantenservice die €70 terug te betalen (en eventueel extra korting omdat de klant nu weet dat de tas al gereinigd is en dus niet meer "nieuw" is).

En ik blijf verbaasd dat ze zo stug doen terwijl ik zo die zonnebril kon ruilen.....

Edit: hele kromme zin rechtgezet :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:50

Lielle schreef:
Eleeke schreef:

Ik sluit me er ook zeker bij aan.

Vind het ook echt bizar dat er hier mensen zijn die zeggen, ach jij betaald 500 euro voor een tas dus die 70 euro kan je ook wel missen.
Wat een afgunst.
Wat maakt het uit waar ze haar geld aan uit geeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:28

anjali schreef:
Ts wil de tas houden dus voor haar is dit niet van toepassing. Maar ik vraag me af hoe lang je nog het recht op retourneren zou hebben? Meestal is dat 2 weken met de bon?

Bij de Bijenkorf dacht ik 30 dagen...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:39

Popstra schreef:
anjali schreef:

Geldt dat ook in de sale?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:56

KB12 schreef:
Tieneke schreef:

Ik probeer al een paar keer met je mee te denken voor een oplossing, maar hier reageer je niet op, wat is nu je doel met dit topic?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:00

anjali schreef:

Bij fysieke koop heb je geen recht op retourneren. Een winkel kan het aanbieden maar het is geen verplichting. Bij online kopen is het dat wel, minimaal veertien dagen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:04

Niobe schreef:
Ik probeer al een paar keer met je mee te denken voor een oplossing, maar hier reageer je niet op, wat is nu je doel met dit topic?

Wat zijn jou oplossingen dan?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar zie ze niet.

Ik denk zelf dat ik de tas terug zou brengen. Want er zit geen prettig gevoel meer bij.
En kwam er nooit meer binnen.

En dan kijken of hij in de toekomst nog elders te krijgen is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:04

KB12 schreef:
lowe schreef:
Zat er een prijskaartje aan jouw gekochte tas?

Ja de 1090 zit over de 950. In een ander filiaal was dit ook het geval maar werd dit meteen gecorrigeerd, omdat de prijsstijging te vroeg is ingezet. De correctie staat ook duidelijk vermeld op de bon. Hier wordt specifiek vermeld dat 1090 euro de foute prijs is.

Hoewel ik vind dat je recht heb op die 70 euro terug, wordt het wel lastig als er 1090 euro op het prijskaartje stond.
Kijk ze kunnen die kortingen blijkbaar geven omdat ze geen geld hoeven te besteden aan een goede klantenservice :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:36

DuoPenotti schreef:
Niobe schreef:

Wat zijn jou oplossingen dan?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar zie ze niet.

Ik denk zelf dat ik de tas terug zou brengen. Want er zit geen prettig gevoel meer bij.
En kwam er nooit meer binnen.

En dan kijken of hij in de toekomst nog elders te krijgen is.

Nee omdat me nog niet duidelijk is wat ze precies wil, daar vroeg ik naar en ik wil meedenken, maar als ik niet weet of ze alleen die 70 euro wil of de Bijenkorf figuurlijk wil afbranden, dan kan ik ook niet inschatten of ik überhaupt kan meedenken.

Ik zie nu alleen nog maar geklaag en verder is me niet zo duidelijk wat nou het doel nog is van dit topic. Al is je ei kwijt zijn ook een doel. Want TS wordt door de Bijenkorf ook niet echt gehoord en dat is ook beroerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:40

chevax schreef:
Popstra schreef:

Geldt dat ook in de sale?

Sterker nog, je hebt 100 dagen de tijd om te retourneren...

De tas was toch geen sale prijs?
Laatst bijgewerkt door Popstra op 24-01-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:42

Jawel.
Maar als het item duurder is ineens hou je minder sale over natuurlijk.