Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lucia88

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:46

@gamblerscup, klinkt als onze oude woonwijk, in Coevorden toevallig? Blij dat ik daar weg ben, wat een volk! Ook zo, die vreselijke geheime zender muziek, altijd, overal! Politie door de straten, ME zelfs...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:56

het bijzondere vind ik dan soms ook wel weer dat bijv in een topic over overlast, er echt wel wat mensen zijn die aangeven "ja in mn eigen huis mag ik doen wat ik wil!" "ik maak zelf wel uit of ik geluid maak" "als t je niet zint ga je lekker verhuizen" " Of het nou over het parkeren van auto's, blaffende honden, huisdieren in andermans tuin, schreeuwende kinderen (kinderen spelen nu eenmaal, was je zelf nooit jong!), harde radio's, s ochtends vroeg klussen gaat, er is altijd wel iemand (en soms meerderen) die dat volkomen normaal vinden..
Het is dan maar net van welke kant je het verhaal leest ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:01

Ik denk dat het vooral een kwestie van "met mate" is vaak?

Je kan natuurlijk moeilijk mensen verbieden om normaal te leven.
Een hond kan eens blaffen, en spelende kinderen maken vaak best wel herrie :=

Op zich kan je in een woonwijk met speeltuintjes wel verwachten dat je gezinsgeluiden hoort.
Maar een beetje je best doen om een ander niet teveel onnodig tot last te zijn maakt toch wel het verschil denk ik :(:)

Wij zijn iig dolblij dat we heel erg vrijstaand wonen want die kleine van ons kan behoorlijk herrie maken, zijn we zelf ook geen fan van := Is voor jezelf al vervelend genoeg als ze nog echt klein zijn, je zal daar toch even doorheen moeten. Dolblij dat er dan niet ook nog extra stress van het tot last zijn van buren bij kwam hier....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:09

pmarena schreef:
Ik denk dat het vooral een kwestie van "met mate" is vaak?
Je kan natuurlijk moeilijk mensen verbieden om normaal te leven.
Een hond kan eens blaffen, en spelende kinderen maken vaak best wel herrie :=

Klopt zeker, maar wat voor de ene 'met mate' is, is voor de andere veel te veel... en of je daar uit komt?

De ene wordt gek van muziek wat een uurtje staat te knallen, de andere vind het doodnormaal om om 12 uur smiddags te beginnen, met de ramen open, tot 22.00.. (want dat mag toch, dus zeik niet zo)
Graaien in kattenstront in de tuin net zo.. de tuineigenaar vind het niks maar de katteneigenaar...sja... :+

Maar goed, dit is offtopic.. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:23

Ik had mijn buurheks vanmorgen fietsend voor mijn auto.........en ik parkeer dus een stukje verderop en 1 van de andere bewoners zei al lachend toen ik uitstapte: Had je niet gewoon zin om gas te geven???

Ze weten het allemaal hier en ik moet zeggen dat scheelt wel echt heel veel. Ze is gewoon gek en dat ziet de rest ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:44

Cer schreef:
het bijzondere vind ik dan soms ook wel weer dat bijv in een topic over overlast, er echt wel wat mensen zijn die aangeven "ja in mn eigen huis mag ik doen wat ik wil!" "ik maak zelf wel uit of ik geluid maak" "als t je niet zint ga je lekker verhuizen" " Of het nou over het parkeren van auto's, blaffende honden, huisdieren in andermans tuin, schreeuwende kinderen (kinderen spelen nu eenmaal, was je zelf nooit jong!), harde radio's, s ochtends vroeg klussen gaat, er is altijd wel iemand (en soms meerderen) die dat volkomen normaal vinden..
Het is dan maar net van welke kant je het verhaal leest ...

Ik denk dat er een groot verschil is tussen leef geluiden en overlast.
De meeste kinderen die buitenspelen in hun spel maken herrie. De ene wat erger dan de andere.
Maar als jij een hekel aan kinderen hebt, deze zelf ook niet hebt. Waarom ga je dan bewust in een kinderrijke wijk wonen 25 meter van een speeltuin af?

Kijk het is niet zo dat ze dat niet wisten, want hij is in dit dorp geboren en altijd gewoond. En dan ga je daar met 55+ wonen

Maar goed wij zijn van hun af want zijn verhuist. Hij heeft al een paar keer flink oorlog gehad met de kopers die ons huis gekocht hadden

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:56

[/quote]

Ik denk dat er een groot verschil is tussen leef geluiden en overlast.
De meeste kinderen die buitenspelen in hun spel maken herrie. De ene wat erger dan de andere.
Maar als jij een hekel aan kinderen hebt, deze zelf ook niet hebt. Waarom ga je dan bewust in een kinderrijke wijk wonen 25 meter van een speeltuin af?

Kijk het is niet zo dat ze dat niet wisten, want hij is in dit dorp geboren en altijd gewoond. En dan ga je daar met 55+ wonen

Maar goed wij zijn van hun af want zijn verhuist. Hij heeft al een paar keer flink oorlog gehad met de kopers die ons huis gekocht hadden[/quote]

wij hebben buurmeisjes die niet gillen zoals kinderen doen maar echt onbeheerst keihard krijsen als of ze gemarteld worden en verkracht tegelijk. Zo erg is niet om aan te horen, met huis potdicht en iemand aan de telefoon kun je geen gesprek voeren. Diversen malen gemeld door naast mijn wondende buur en daarnaast wonende buur en door ons, maakt geen indruk, in corona tijd, dus geen school, kids altijd thuis was vreselijke tijd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:29

Mijn boven buurjongetje ging om 0200 snachts met z’n plastic loopfiets over het laminaat crossen terwijl hij aan de cv pijpen rammelde .. vonden z’n Italiaanse ouders die snachts van werk terug kwamen prima.
De rest van de flat vond t niet zo gaaf :')

Ook het drogen van wasgoed op t balkon kan fukking irritant zijn, als de lakens van boven constant op je balkon wapperen zodat je de hele fokking dag in een stroboscoop zit :+

Het is maar net welke kant je leest ..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:47

Als ik al jullie verhalen zo lees, ben ik zo blij dat ik opeen bootje woon. Als het me niet bevalt qua mensen om me heen, start ik de motor en vaar ik weg om rustiger te gaan liggen :)
Maar moet om jullie verhalen soms wel lachen, smeuig verteld. Hoewel ik wel erg medelijden met jullie heb.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:10

Het is stil hier...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:52

different1 schreef:
Het is stil hier...

ik zou ook niet meer reageren na zulke reacties.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:57

Nou mijn buurheks is niet stil hoor. Afgelopen week was ik een paar keer langer weg en had ik de hondenuitlaat ingeschakeld en echt he, die pakt ze zodra ze kan. Daar is ze door de politie ook al over gegrepen, stond ze hier een 15jarige uit te schelden.......

Maar goed dit keer was het de buurvrouw op de hoek ( aan haar andere kant dus) en die zei tegen haar joh ik dacht dat we afgesproken hadden om gewoon fatsoenlijk gedag te zeggen en die kreeg behoorlijk wat over haar heen. Gedag zeggen tegen de rest van de buurt is er dus ook niet meer bij, als ze bij mij in huis (of tuin) iets doen.

Ik kan niet wachten tot de zomer, ik denk dat ze het heel slecht gaat krijgen want ik ga echt nergens meer rekening mee houden, die tijd is voorbij

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:18

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:03

different1 schreef:
Het is stil hier...

Ja maar de ts gaat verhuizen naar een leuk kasteeltje in Duitsland.
Dan heb je de nachbarn hexe }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:12

daffodil schreef:
Nou mijn buurheks is niet stil hoor. Afgelopen week was ik een paar keer langer weg en had ik de hondenuitlaat ingeschakeld en echt he, die pakt ze zodra ze kan. Daar is ze door de politie ook al over gegrepen, stond ze hier een 15jarige uit te schelden.......

Maar goed dit keer was het de buurvrouw op de hoek ( aan haar andere kant dus) en die zei tegen haar joh ik dacht dat we afgesproken hadden om gewoon fatsoenlijk gedag te zeggen en die kreeg behoorlijk wat over haar heen. Gedag zeggen tegen de rest van de buurt is er dus ook niet meer bij, als ze bij mij in huis (of tuin) iets doen.

Ik kan niet wachten tot de zomer, ik denk dat ze het heel slecht gaat krijgen want ik ga echt nergens meer rekening mee houden, die tijd is voorbij

Heeft in dit soort situaties vuur-met-vuur bestrijden ooit tot een oplossing gebracht?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 21:26

mika11 schreef:
different1 schreef:
Het is stil hier...

Ja maar de ts gaat verhuizen naar een leuk kasteeltje in Duitsland.
Dan heb je de nachbarn hexe }>

Dat klinkt erg veelbelovend mika :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 21:28

Nielojram schreef:
daffodil schreef:

Heeft in dit soort situaties vuur-met-vuur bestrijden ooit tot een oplossing gebracht?

Het kan zeer veel voldoening geven :j
Op een keer is het gewoon ook op he?

Gelukkig heb ik binnenkort een erg leuk kacheltje voor zulke types *\o/*

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:39

Krijgen we nog een vervolg op jouw buurheks verhaal quartel? :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 21:48

Dandelion07 schreef:
Krijgen we nog een vervolg op jouw buurheks verhaal quartel? :+

Welk deel wil je horen.

1- buurtbemiddelings poging

2- verdachte omstandigheden vanwege
tuinslang

3- verdachte situatie opslag
gevaarlijke stoffen

4- buurtonderzoek geluidsoverlast
parkietjes

5- bijna aanrijding met bedreiging

6- beplanting

Het zijn helaas wel serieuze situaties en geen grapjes.
Ze is nu voor het eerst in vier jaar een klein beetje rustig en gelukkig ben ik hier weg voor het weer lekker tuinweer wordt en het gedonder weer begint.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:50

Wat mij betreft vertel je ze allemaal :))
Maar 2 klinkt wel heeel bijzonder :D
Ik vind het wel bijzonder knap van haar dat ze al die dingen in 'maar' 4 jaar voor elkaar heeft gekregen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:53

2 en 3 ben ik wel erg benieuwd naar :))

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 21:56

Dandelion07 schreef:
Wat mij betreft vertel je ze allemaal :))
Maar 2 klinkt wel heeel bijzonder :D
Ik vind het wel bijzonder knap van haar dat ze al die dingen in 'maar' 4 jaar voor elkaar heeft gekregen.

Ze is ook niet lekker.......dat heb ik van de woningbouw :')
Die kotst haar echt uit en die hoopt dat ik het ga laten escaleren zodat er dan eindelijk ingegrepen kan worden (zijn niet mijn woorden).

Maarja, zo makkelijk laat ik me niet voor een karretje spannen.
Dat zoeken ze maar fijn met de volgende bewoners van dit huis uit.

Ik zal straks even tijd maken voor puntje twee

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 22:53

De verdachte omstandigheden met de tuinslang :')

Afgelopen zomer ging ik met mijn vriend op vakantie naar Portugal *\o/*
Heerlijke tijd hadden we daar 8-)
Met de auto eerst twee dagen Spanje en toen door naar Portugal.

Op dag twee besloten we ergens wat te gaan eten.
Heerlijk plekje in de warme zon opgezocht met de heerlijke mogelijkheid tot aapjes kijken. :D

Thuis in Nederland had ik vanwege dienstdoende heks al een video deurbel aangeschaft. Werkt nog niet naar behoren maar filmen deed hij hartstikke goed.
Ik hoefde me dus geen zorgen te maken want elke actie was terug te kijken.

Annyway......
Zitten wij daar ver weg van huis.....zie ik dat mijn deurbel in Nederland gegaan was. Dus zet ik de band aan en kijk terug.
Zie ik ineens twee agenten in uniform naar binnen stappen!!!!
Ik maakte me direct zorgen want mijn dochter was daar thuis.

Na eventjes hysterisch appen en proberen te bellen kreeg ik dan eindelijk contact.......intussen was ik wel ff tien jaar ouder geworden -O-

De agenten kwamen vanwege verdachte omstandigheden met een tuinslang!!!!
Mijn dochter heeft ze netjes binnen gelaten zodat ze grondig onderzoek konden doen.
Ze troffen de tuinslang aan in de tuin. Hij hing op verdachte wijze in de regenton en liet al ons regenwater de tuin uit lopen >;)
Zeg eerlijk.......dat is natuurlijk niet normaal he!? :roll:

Nu bleek dat de heks dus daar melding van gemaakt had en het mega aangedikt heeft.
De tuinslang lag namelijk achter haar schuur langs. Langs de blinde muur van haar schuur waar geen deur of raam zit........maar het is wel HAAR schuur!!!!

Hierna bleef mijn tuinslang verhuizen.....wrong zich spontaan rond de regenpijp of sprong terug mijn schutting in of lag ineens bij andere buren etc etc.
Ik heb hem elke dag, maand na maand, weer netjes op zijn plek gelegd tot ik dat gezeik dus helemaal zat werd.

We hebben de slang naar binnen gehaald....een flink lange dikke lat gepakt. Daar de tuinslang met 100 tywraps op vast gezet en de lat vast geboord op de betonnen vloer achter HAAR schuur!
Zo......leg hem dan nu nog maar eens weg!!!

Later heb ik dit met de woningbouw besproken en die was op hun beurt er even naar komen kijken.......
Ze vonden het prima zo en gaven hun toestemming om de waterafvoer van dit huis zo te regelen.

Het was puur bedoeld voor de afwatering omdat anders mijn schuurtje steeds vol loopt.
Maar de heks zou de heks niet zijn als ze er niet een heel drama om zou maken.

Ik ben ook de banketstaaf niet en gun de volgende bewoner ook een een droge tuin. Dus ik als ik verhuis mag die slang daar gewoon netjes blijven liggen ~~}>

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:22

Hoe verzint ze het…

De waterspuwende Gardena Gardena is natuurlijk ook extreem gevaarlijk… maar ze had beter de brandweer gebeld in plaats van de politie :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:54

Haha, wat een verhaal weer :')