Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bienotje schreef:Ik vind de uitspraak hun dag hun keus ook wel raar. Kinderen niet welkom, is het dan ook aanvaardbaar om de vriend van beste vriendin niet uit te nodigen omdat ie bij kennismaken een lelijke zwarte broek aan had of zijn gezicht niet aanstond. Een gastheer en dame op een feest mogen mijns inziens wel hun best doen om het feest ook voor de gasten in te richten, je doet zo'n dag om te delen. Alleen voor jezelf zou je altijd gewoon niemand uit kunnen nodigen en kunnen trouwen.
Dat gezegd hebbende. Prik even door de bokt anti-kinderbrigade heen TS
Daarnaast kan ik me gevoel wel voorstellen. Vrienden is al anders. Maar je broer die trouwt dat geluk wil je graag met je kinderen delen. En ik denk dat het heel mooi is dat het met de ceremonie kan en mag. Misschien heeft je broer het wat ongelukkig overgebracht. Maar zoals het voorstel nu is, is niet eens zo irreëel. Ervanuitgaande dat het niet specifiek om jou kinderen gaan dan iig ook
Bienotje schreef:Dat zijn dan algemene keuzes, die kun je idd mits redelijk niet veroordelen.
Maar omdat het de dag van het bruidspaar is dat er selectief op likability van de +1 kiezen of die wel of niet mee mag per persoon geeft ze geen vrijbrief.
Wees dan niet verbaasd als het een staart krijgt als je het toch doorzet en een wig drijft denk ik dan.
Polly schreef:Maar Apple, dat daar bij jullie zo gaat betekend toch niet dat het overal zo gaat.
Ik zou het zoals jij het omschrijft ook uitermate irritant vinden, maar ik herken onze eigen situatie er totaal niet in.
Apple schreef:Als ik zo eens kijk naar mijn eigen familie
DuoPenotti schreef:Broer betaald, dus broer bepaald.
En ja er zijn ook feesten waar X niet uitgenodigd word omdat ze weten dat het niet gezellig gaat worden.
Ook daar wie het feest geeft bepaald. Heeft een ander gewoon te accepteren.
DuoPenotti schreef:Thuis blijven is zeker ook een keuze
Of na de ceremonie met de kinderen te gaan.
En broer komt al tegemoet want kinderen worden niet geheel buiten gesloten. Ze zijn immers bij de ceremonie welkom.
Dat is enkel het gevoel van ts dat ze niet welkom zijn.
secricible schreef:Als je aan zijn verzoek kan voldoen, dan doe je dat. Als er goede redenen zijn waarom je dan liever thuis blijft dan overleg je met elkaar of er een mogelijkheid is waar beide partijen zich goed bij voelen.
DuoPenotti schreef:Thuis blijven is zeker ook een keuze
En broer komt al tegemoet want kinderen worden niet geheel buiten gesloten. Ze zijn immers bij de ceremonie welkom.
BeFunny schreef:DuoPenotti schreef:Thuis blijven is zeker ook een keuze
Nou dat heeft niks met tegemoetkomen te maken.
Ik heb geen kinderen maar als ik ze wel had en mijn kinderen zouden de gehele dag niet welkom zijn dan had ik die dag ineens een smoes. Oppas is ziek dus kan niet komen.
Probleem opgelost.
Als men een bruiloft heeft en daarbij mensen uitnodigen zijn dat vaak mensen die iemand dierbaar zijn en daar hoort een zus en haar gezin vaak toch wel bij. Dat heeft niks met tegemoet komen te maken meer met dat dat logisch is.
Dat de kinderen niet zo gewenst zijn savonds vind ik minder belangrijk Denk dat de kinderen ook horen te gaan slapen. En ik zou dan na het officiële gedeelte zelf als ik kinderen had met het gezin gewoon vertrekken.
secricible schreef:DuoPenotti schreef:Thuis blijven is zeker ook een keuze
brrr, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn (denkbeeldige) zus dan na de ceremonie vertrekt omdat ze niet kan voldoen aan mijn eerste verzoek, zonder samen te kijken wat er mogelijk is aan alternatief waarbij de bruidegom zich ook prima kan voelen. Of de hele dag op mijn bruiloft had gezeten met een rotgevoel omdat ze aan mijn verzoek heeft voldaan maar zich daar doodongelukkig bij voelt.
Maar blijkbaar zijn er mensen die er wel zo in staan begrijp ik. My way or the highway.
secricible schreef:Een alternatief hoeft toch niet te zijn dat de kinderen er wel bij zijn? Er zijn hier genoeg alternatieven genoemd waarbij bruid en bruidegom de kinderen nog steeds alleen bij de ceremonie zien.
Ik noem niet voor niets een alternatief waar BEIDE partijen zich goed bij voelen.
Citaat:Maar feit is wel dat dit ons het gevoel geeft dat onze kinderen niet welkom zijn.
Citaat:Mijn man is hier heel resoluut in. Die heeft direct het gevoel gekregen dat onze kinderen niet welkom zijn en dat doet direct al wat hoe hij tegen mijn broer/schoonzus aankijkt. Ook ik heb dit gevoel gekregen
Citaat:kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!
Citaat:Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me.