Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:40

Het gebeurd ook wel vaker dat partners niet welkom zijn hoor (even losstaand van de broek). Zeker als men het klein of betaalbaar wil houden moet je keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:02

Bienotje schreef:
Ik vind de uitspraak hun dag hun keus ook wel raar. Kinderen niet welkom, is het dan ook aanvaardbaar om de vriend van beste vriendin niet uit te nodigen omdat ie bij kennismaken een lelijke zwarte broek aan had of zijn gezicht niet aanstond. Een gastheer en dame op een feest mogen mijns inziens wel hun best doen om het feest ook voor de gasten in te richten, je doet zo'n dag om te delen. Alleen voor jezelf zou je altijd gewoon niemand uit kunnen nodigen en kunnen trouwen.

Dat gezegd hebbende. Prik even door de bokt anti-kinderbrigade heen TS ;-)

Daarnaast kan ik me gevoel wel voorstellen. Vrienden is al anders. Maar je broer die trouwt dat geluk wil je graag met je kinderen delen. En ik denk dat het heel mooi is dat het met de ceremonie kan en mag. Misschien heeft je broer het wat ongelukkig overgebracht. Maar zoals het voorstel nu is, is niet eens zo irreëel. Ervanuitgaande dat het niet specifiek om jou kinderen gaan dan iig ook ;-)

Ja dat is aanvaardbaar, wie betaalt bepaalt.. het is hun dag, hun keuzes.. aan vriendin dan de keuze of ze alleen komt of niet..

En je opmerking over de anti-kinderbrigade is gewoon kinderachtig.. alleen omdat jij het er niet mee eens bent :n

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:08

Dat zijn dan algemene keuzes, die kun je idd mits redelijk niet veroordelen.

Maar omdat het de dag van het bruidspaar is dat er selectief op likability van de +1 kiezen of die wel of niet mee mag per persoon geeft ze geen vrijbrief.

Wees dan niet verbaasd als het een staart krijgt als je het toch doorzet en een wig drijft denk ik dan.

Mungbean

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:14

Dat is toch helemaal niet relevant in dit geval?
Het is toch niet zo dat alleen TS een kinderverbod heeft en de rest van de gasten niet?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:20

Nee, heeft ts nog niet bevestigd maar volgens mij ook niet. De opmerking hun dag, dus zij mogen beslissen (zonder gevolgen) is als je mij vraagt weer ander uiterste bedoelde ik te zeggen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:21

Het hele topic is iedereen het met elkaar eens en nou moet TS door de antikinderbrigade heen prikken. Apart

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:22

Ik snap de vraag van het bruidspaar en ik kan mij daar ook helemaal in vinden. De kinderen mogen bij de ceremonie zijn en daarna (als het waarschijnlijk ook saai voor hun wordt) gaan ze lekker met de oppas leuke dingen doen. Top geregeld!

Als ik zo eens kijk naar mijn eigen familie dan zouden 'kinderen bij het diner' ook niet passen. Mijn broertje heeft twee kinderen van 1.5 en 4.5 jaar oud. In praktijk draaien nu alle familiegeledenheden volkomen om de kinderen. Weekendje in een hotel met z'n allen: prima, maar continue waren er meerdere volwassen weg om zich (toen nog met maar 1 kind) bezig te houden. Weekend in huisje om 50 jarig huwelijk te vieren? Tijdens het gezamelijke avondmaal was Oma bezig verhaaltjes aan het voorlezen aan kleinzoon en liep vader van diezelfde kleinzoon al kwijlend rond het buffet.
Geen moment met alle volwassenen eens kunnen zitten.

De kerstmaaltijd, altijd een hele happening, hebben we voor het laatste gedaan toen de jongste nog niet geboren was en de oudste een jaar of twee. Continue was er minimaal 1, maar bij voorkeur 2 volwassenen weg om bezig te zijn met het kind (wil niet slapen, wordt weer wakker etc.etc..).

Op de vraag wanneer we weer een Kerstmaaltijd organiseerden heb ik vorig jaar gezegd 'over een jaar of 6 op z'n vroegst'. Tot grote schrik van de aanwezige volwassenen.

Met andere woorden: als de kinderen er zijn draait alles om hun, dat weten we, daar stellen we ons op in. Bepaalde evenementen doen we dus niet meer of in andere opzet.

Dus ja: een bruiloft leuk, maar wel zonder kinderen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:25

Maar Apple, dat daar bij jullie zo gaat betekend toch niet dat het overal zo gaat.
Ik zou het zoals jij het omschrijft ook uitermate irritant vinden, maar ik herken onze eigen situatie er totaal niet in.
Hier is mee uit eten gaan en je gewoon gedragen van jongs af aan een onderdeel van de opvoeding geweest

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:31

Relaxed idd mee eens meeste die gereageerd hebben zijn gewoon bokkers met kinderen. Ik vind het ook erg kinderachtig.
Maar blijkbaar moet je als je gaat trouwen rekening houden met iedereen behalve jezelf want ja je trouwt tenslotte niet voor jezelf toch?
Daarbij is het “niet welkom” zijn helemaal uit zijn verband gerukt want ze zijn wel degelijk overdags welkom alleen vinden ze het prettiger als er bij het feest/diner geen kinderen bijzijn.
Als er andere kinderen aanwezig zouden zijn zou ik wel achter mijn oren gekrabd hebben van waarom
Die wel maar geen enkel kind is erbij (op de baby na)

Wat ik mij wel afvroeg waarom niet even overleggen of de kinderen de ochtend langs gebracht kunnen worden dat ze meedoen aan het ontbijt als dat z’n groot probleem is voor jou? Dit zal wellicht wel een optie kunnen zijn?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:35

Bienotje schreef:
Dat zijn dan algemene keuzes, die kun je idd mits redelijk niet veroordelen.

Maar omdat het de dag van het bruidspaar is dat er selectief op likability van de +1 kiezen of die wel of niet mee mag per persoon geeft ze geen vrijbrief.

Wees dan niet verbaasd als het een staart krijgt als je het toch doorzet en een wig drijft denk ik dan.

Volgens mij is dat helemaal niet het geval, gelijke monniken gelijke kappen. Wel kinderen bij de ceremonie en geen kinderen bij het diner.

Als het specifieke geval van TS tot een wig zou drijven zou ik dat heel triest vinden, met name voor haar broer die dus kennelijk niet op een van de belangrijkste dagen van zijn leven de regie mag voeren en bepalen hoe hij deze dag wil vieren.

Je kan het nooit iedereen naar de zin maken, iedereen heeft namelijk andere ideeën en visies. Dat gaat van alle gasten in een verplichte dresscode laten kleden, in kleine kring trouwen tot bij het diner geen kinderen.
Natuurlijk probeer je het iedereen naar het zin te maken, maar een trouwfeest is zo’n beetje de enige dag waarbij je het echt helemaal kan doen zoals jij het wil, gun iemand anders dan ook die ene keer en zet je trots opzij.

Maar ik denk dat TS al zover is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 04:28

Polly schreef:
Maar Apple, dat daar bij jullie zo gaat betekend toch niet dat het overal zo gaat.
Ik zou het zoals jij het omschrijft ook uitermate irritant vinden, maar ik herken onze eigen situatie er totaal niet in.

Dat zegt Apple toch ook?

Apple schreef:
Als ik zo eens kijk naar mijn eigen familie

Iedereen reageert toch vanuit zijn eigen referentiekader?
Wij waren vroeger als kinderen ook niet overal welkom/ betrokken.
Heb er echt geen trauma's aan overgehouden :+

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 06:06

Ik snap broer en schoonzus ook. Maar nu ben ik ook wel iets gekleurd omdat we zelf geen kinderen hebben, maar beslist geen "hekel" aan kinderen.

Kinderen, zeker van die leeftijd, kunnen erg aanwezig zijn op zo'n feest! Eisen alle aandacht op en vervelen zich te pletter! Voor de kids toch ook leuker om er niet heen te hoeven. Pas ook nog op een feestje geweest met kinderen, ze waren nogal sfeer bepalend zullen we maar zeggen en ik weet zeker dat er naast mij en mijn man velen waren die zich er kapot aan geërgerd hebben.

Lekker naar een oppas brengen en er niet zo zwaar aan tillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:17

En wat als het nu gewoon puur gaat over onvoldoende slaapplek als de kinderen erbij zouden zijn? Of geen aangepast menu?

Ga je dan uit coulance alsnog dat ene extra huisje huren voor 2 personen, als dat vermeden kon worden door de kinderen thuis te laten? Ga je dan tegen andere gasten zeggen "je mag naar het diner komen, maar helaas geen slaapplek voor jou" terwijl alle andere gasten dat wel hebben? WIE ga je dan die zwarte piet toeschuiven?
Wat als een extra huisje gewoon niet mogelijk is op die plek? Andere locatie dan maar? En wat met alle andere kinderen, toch ook maar allemaal erbij laten zijn of zure koppen riskeren "hun mogen wel en de onze niet"?
Wat doe je met het eten, laat je de TS dan zelf snacks/eten voorzien, of accepteer je dat er voor 2 personen besteld zal worden waar 75% de vuilnisbak in gaat?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:28

Apple beschrijft precies mijn ervaring.
En ik geef toe dat ik blij ben dat ze hier ondertussen groot zijn. En kletsen weer op een normale manier kan. Uit eten weer gewoon kan. Alles weer is zonder havik ogen in wat ze uitspoken. Altijd iemand die er bij moet zijn.
Dat geeft niets met de antikind brigade te maken maar met zoals het op veel plaatsen gaat.
En gezien dit topic blijkt dat toch erg vaak zo te zijn op 2 uitzondering na door moeders zelf verteld.

Broer betaald, dus broer bepaald.

En ja er zijn ook feesten waar X niet uitgenodigd word omdat ze weten dat het niet gezellig gaat worden.
Ook daar wie het feest geeft bepaald. Heeft een ander gewoon te accepteren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:08

DuoPenotti schreef:
Broer betaald, dus broer bepaald.

En ja er zijn ook feesten waar X niet uitgenodigd word omdat ze weten dat het niet gezellig gaat worden.
Ook daar wie het feest geeft bepaald. Heeft een ander gewoon te accepteren.

Wie betaald bepaald. De andere kant is dat TS geen verplichting heeft om te komen en dan dus ook prima thuis kan blijven. Ik vermoed dat dat niet in dank wordt afgenomen door broer. Je wil gewoon je familie er bij. En als je een beetje een leuke kerel bent wil je ook graag dat je gasten er voor hun plezier zijn en een fijne tijd hebben. Om op goede voet met elkaar te blijven kun je dus praten. Tuurlijk zou daarbij het uitgangspunt moeten zijn dat je probeert tegemoet te komen aan de organisator. Maar waarom moet het zo zwart wit?

Als je aan zijn verzoek kan voldoen, dan doe je dat. Als er goede redenen zijn waarom je dan liever thuis blijft dan overleg je met elkaar of er een mogelijkheid is waar beide partijen zich goed bij voelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:34

Thuis blijven is zeker ook een keuze :j
Of na de ceremonie met de kinderen te gaan.

En broer komt al tegemoet want kinderen worden niet geheel buiten gesloten. Ze zijn immers bij de ceremonie welkom.
Dat is enkel het gevoel van ts dat ze niet welkom zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:40

DuoPenotti schreef:

En broer komt al tegemoet want kinderen worden niet geheel buiten gesloten. Ze zijn immers bij de ceremonie welkom.

Nou dat heeft niks met tegemoetkomen te maken.
Ik heb geen kinderen maar als ik ze wel had en mijn kinderen zouden de gehele dag niet welkom zijn dan had ik die dag ineens een smoes. Oppas is ziek dus kan niet komen.
Probleem opgelost.

Als men een bruiloft heeft en daarbij mensen uitnodigen zijn dat vaak mensen die iemand dierbaar zijn en daar hoort een zus en haar gezin vaak toch wel bij. Dat heeft niks met tegemoet komen te maken meer met dat dat logisch is.

Dat de kinderen niet zo gewenst zijn savonds vind ik minder belangrijk Denk dat de kinderen ook horen te gaan slapen. En ik zou dan na het officiële gedeelte zelf als ik kinderen had met het gezin gewoon vertrekken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:41

secricible schreef:
Als je aan zijn verzoek kan voldoen, dan doe je dat. Als er goede redenen zijn waarom je dan liever thuis blijft dan overleg je met elkaar of er een mogelijkheid is waar beide partijen zich goed bij voelen.

Precies :j

We weten natuurlijk niet zo heel veel over de exacte situatie.
Hoe ver van huis het is enzo, ook niet geheel onbelangrijk namelijk.

Het is heel goed voor te stellen dat broer en schoonzus graag met volwassenen onder elkaar de bruiloft vieren, met de aandacht voor elkaar ipv. dat er toch steeds op de kinderen gelet moet worden. Want laten we wel wezen...er zijn maar weinig kleine kinderen waar je een hele avond niet naar om hoeft te kijken := En goede gesprekken met de aandacht erbij worden echt een heel stuk lastiger wanneer er ondertussen steeds een kind in de gaten gehouden moet worden / er vanalles voor geregeld moet worden qua eten, schoonpoetsen, naar de WC en er mee babbelen enzo.

Heel begrijpelijk wanneer mensen op hùn dag gewoon even lekker met volwassenen onder elkaar willen zijn :j

MAAR. Je moet toch ook wel kunnen begrijpen hoe het voor je zus en haar gezin is.
Ik vind het nogal een onderneming, om met zo'n kleine baby een hele dag op een bruiloft verwacht te worden := En dan ook te verwachten dat ze het goed geregeld krijgen voor de jongens, als wellicht de meest favoriete oma ook daar op het feest is en dus niet op kan passen.

Niet iedereen heeft nog allerlei andere oppas achter de hand waar de kinderen ook gewend aan zijn en je ze met een gerust gevoel achterlaat. Al helemaal niet als dat wellicht een stuk van huis is waardoor je ook niet snel in de buurt kan zijn als je kinderen je nodig hebben.

De ene ouder is daar toch makkelijker in dan de andere ouder.

Hoe beter je het regelt en hoe meer rekening je houdt met je genodigden, hoe groter de kans dat ze daadwerkelijk aanwezig zullen zijn op de momenten en manier die je had bedacht :)

Want met een constructie van ouders en kinderen uit elkaar halen kan je wel krijgen dat TS en haar man zouden kunnen denken van het is ons teveel gedoe, we komen met zijn allen naar de ceremonie en gaan dan met zijn allen naar huis. Want zo'n ceremonie is allemaal al spannend genoeg met dat kleine grut.

Overigens Varekaj, hoezo aangepast menu.... al die onzin dat kinderen op een uitje alleen maar kroketten, patat en pannenkoeken zouden vreten dat gaat ook nergens over :=

Maargoed, daar gaat het verder niet over, want het is best te begrijpen dat ze graag aandacht voor elkaar willen ipv aandacht voor de kinderen, voor 1 keertje :)

Alleen tja, als het dan te veel gedoe wordt voor de ouders, dat die er met een vervelend gevoel naartoe moeten omdat ze het geen fijne situatie vinden dat ze zo ver gescheiden zijn van hun kinderen 's nachts en 's ochtends.... dat is ook wel te begrijpen.

Zeker in zo'n situatie met zo'n babietje. Je weet toch al niet hoe je uit die bevalling gaat komen.
En wat voor babietje het zal zijn. Als het er 1 is die geen prikkels kan verdragen dan ben je al het haasje. Voor de jongens ook wennen, belangrijk om ze te laten voelen dat de baby wat meer aandacht nodig heeft, maar niet voorgetrokken wordt, dat zij er ook nog toe doen. En dan helpt het wellicht niet erg als de baby dan wel mee mag, en zij niet, in de ogen van de jongens.

Nu kan je dat natuurlijk wel uitleggen en er een draai aan geven dat zij geluk hebben met een leuke logeerpartij met hopelijk een andere oma waar ze graag bij zijn, maar dan moet je die wel maar net voor handen hebben.

Ik kan me alle bedenkingen van TS wel voorstellen :j

Zou als ik haar was lekker inzetten op zelf een huisje in de buurt zoeken, als dat op een leuke manier ingevuld kan worden met de planning van het stel / familie qua samenzijn nog in de ochtend ofzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:45

DuoPenotti schreef:

brrr, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn (denkbeeldige :+ ) zus dan na de ceremonie vertrekt omdat ze niet kan voldoen aan mijn eerste verzoek, zonder samen te kijken wat er mogelijk is aan alternatief waarbij ik me als bruid(egom :+ ) ook prima kan voelen. Of de hele dag op mijn bruiloft had gezeten met een rotgevoel omdat ze aan mijn verzoek heeft voldaan maar zich daar doodongelukkig bij voelt.
Maar blijkbaar zijn er mensen die er wel zo in staan begrijp ik. My way or the highway.
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-10-22 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:45

BeFunny schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou dat heeft niks met tegemoetkomen te maken.
Ik heb geen kinderen maar als ik ze wel had en mijn kinderen zouden de gehele dag niet welkom zijn dan had ik die dag ineens een smoes. Oppas is ziek dus kan niet komen.
Probleem opgelost.

Als men een bruiloft heeft en daarbij mensen uitnodigen zijn dat vaak mensen die iemand dierbaar zijn en daar hoort een zus en haar gezin vaak toch wel bij. Dat heeft niks met tegemoet komen te maken meer met dat dat logisch is.

Dat de kinderen niet zo gewenst zijn savonds vind ik minder belangrijk Denk dat de kinderen ook horen te gaan slapen. En ik zou dan na het officiële gedeelte zelf als ik kinderen had met het gezin gewoon vertrekken.

Nou, genoeg mensen die geen aandacht eisende kinderen bij de ceremonie willen ook al zijn het directe neefjes en nichtjes. En ze dus niet uitnodigen.
Jij vind dat geen tegemoet komen, ik denk dat er genoeg mensen anders over denken :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:48

secricible schreef:
DuoPenotti schreef:

brrr, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn (denkbeeldige :+ ) zus dan na de ceremonie vertrekt omdat ze niet kan voldoen aan mijn eerste verzoek, zonder samen te kijken wat er mogelijk is aan alternatief waarbij de bruidegom zich ook prima kan voelen. Of de hele dag op mijn bruiloft had gezeten met een rotgevoel omdat ze aan mijn verzoek heeft voldaan maar zich daar doodongelukkig bij voelt.
Maar blijkbaar zijn er mensen die er wel zo in staan begrijp ik. My way or the highway.

Ik zou dat ook rot vinden zou ik de bruid zijn geweest en mijn broers vinden dat hun kinderen boven alles staan. Dus dan vertrekken.
Maar dat zou voor mij geen reden zijn toe te geven en het te veranderen.

Dat is al met alle andere dagen in het jaar waar familie samen is.
Op mijn bruiloft zou het dus mijn dag zijn, jammer dan voor gekwetste broers die alles naar de kinderen toe willen trekken. Ik begrijp dus niet dat er mensen zo in staan :D

Gewoon niet trouwen, dat is dus het handigste :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:50

Een alternatief hoeft toch niet te zijn dat de kinderen er wel bij zijn? Er zijn hier genoeg alternatieven genoemd waarbij bruid en bruidegom de kinderen nog steeds alleen bij de ceremonie zien.
Ik noem niet voor niets een alternatief waar BEIDE partijen zich goed bij voelen.

Ik had een dresscode (alle vrouwen een jurk aan) en had een vriendin die meldde dat ze zich doodongelukkig voelde in een jurk. Uiteindelijk hebben we in goed overleg besproken dat ze een wat langer tuniekje droeg en een mooie broek er onder.
Doel van onze dresscode was dat we wilden dat mensen mooi en netjes gekleed kwamen en op deze manier konden we de dresscode mooi inkleden ("dress in dress" voor de vrouwen). Ik was dus volmaakt tevreden met de compromis en ben blij dat ze tegen me zei dat ze hier niet happy van werd. En zij voelde zich op onze dag ook helemaal fijn. Dat heeft niks te maken met zichzelf belangrijker vinden ofzo, maar met het feit dat je toch ook wilt dat waar mogelijk je gasten zich zo fijn mogelijk voelen, zeker als je daar zelf niks voor hoeft te laten liggen?

Een compromis hoeft toch helemaal niet te betekenen dat de bruidegom er niet meer happy mee is? Als zijn doel is dat hij inderdaad graag de volle aandacht wil met volwassenen onder elkaar dan is een keuze waarbij bijvoorbeeld de kinderen met een oppas in een zelfbetaald huisje blijven waar TS en haar man ook slapen en 's ochtends weer (alleen) bij het ontbijt verschijnen wellicht een prima compromis en beter dan TS of haar man die thuis blijft? Of wellicht zelfs een oppas die in een andere ruimte bij de kinderen kan blijven, waarbij TS de kosten draagt? Wellicht kan baby van 6 weken daar ook nog af en toe even heen zodat er helemaal 100% aandacht is voor elkaar, zelfs zonder baby?
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-10-22 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:55

secricible schreef:
Een alternatief hoeft toch niet te zijn dat de kinderen er wel bij zijn? Er zijn hier genoeg alternatieven genoemd waarbij bruid en bruidegom de kinderen nog steeds alleen bij de ceremonie zien.
Ik noem niet voor niets een alternatief waar BEIDE partijen zich goed bij voelen.

Ja maar bij al die alternatieven mogen de kinderen niet zijn en dat is toch net het probleem dan?
Waarom zouden de ouders een ander alternatief waarmee de kinderen er nog steeds niet bij zijn wel oke vinden?

Citaat:
Maar feit is wel dat dit ons het gevoel geeft dat onze kinderen niet welkom zijn.

Citaat:
Mijn man is hier heel resoluut in. Die heeft direct het gevoel gekregen dat onze kinderen niet welkom zijn en dat doet direct al wat hoe hij tegen mijn broer/schoonzus aankijkt. Ook ik heb dit gevoel gekregen

Citaat:
kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

Citaat:
Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:58

Jeetje DP, "dat hun kinderen boven alles staan"....dat zegt ze toch helemaal niet -O-

Je kan kinderen niet even uitzetten, ergens in een kast parkeren en ze er dan weer vrolijk uithalen hè, soms is het niet zo makkelijk. Niet iedereen heeft iemand achter de hand waar je ze zó, onder alle omstandigheden, naartoe kan slingeren met het volste vertrouwen dat het allemaal wel goed komt en zelf een zorgeloos leuke avond kan hebben.

Die kinderen hoeven niet de hele dag op het feest aanwezig te zijn als dat niet gewenst is, maar het is wel fijn als ze dan zó ondergebracht kunnen worden dat de ouders ook echt ontzorgd zijn. En het is wel handig als je daar bij de organisatie rekening mee houdt / van tevoren even met de ouders overlegt zodat het daadwerkelijk voor iedereen een fijne avond wordt en de genodigden niet kiezen voor de optie "dan ga ik maar niet want deze situatie dat is geen doen".

Wanneer het om iemand gaat die je er echt bij wilt hebben, directere familie dan je zus wordt het niet....

Maargoed TS geeft ook aan dat er gezegd werd "als ze het niet erg vinden" of zoiets en dat is natuurlijk al heel fijn. Nu is het dus zaak om te kijken op welke manier ze een oplossing kunnen vinden zodat het voor het bruidspaar zoveel mogelijk hùn dag wordt zoals zij het voor ogen hebben. Maar dat TS en haar gezin daar een niet al te hoge prijs voor hoeven te betalen want ik neem aan dat het de bedoeling is dat zij daar ook een fijne dag hebben, toch...? :=

Als er voor de jongens ook een slaapplek voorzien zou zijn (ze horen immers bij het gezin / de directe familie...) dan zou het "niet gewenst zijn" al heel anders aanvoelen vermoed ik.....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-10-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:59

misschien toch je gevoel opzij zetten en je broer een fijne bruiloft gunnen!