Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:46

Evi84 schreef:
Urbanus schreef:
Dat is niet wat ik uit de openingspost haal?

Dat staat inderdaad niet in de openingspost, maar verderop in het topic.

Zij heeft zich aangemeld. De organisatie gaat ermee akkoord, want ze stuurde Germie daarop een verzoek tot betaling ( wel 45 ipv 15h)
Dan is er imho een overeenkomst, alleen verbreekt de organisatie deze eenzijdig en onrechtmatig.

Dat zou iemand die juridisch onderlegd is misschien kunnen uitleggen? Maar volgens mij gaat niemand hier iets mee doen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:47

Evi84 schreef:
Urbanus schreef:
Dat is niet wat ik uit de openingspost haal?

Zij heeft zich aangemeld. De organisatie gaat ermee akkoord, want ze stuurde Germie daarop een verzoek tot betaling ( wel 45 ipv 15h)
Dan is er imho een overeenkomst, alleen verbreekt de organisatie deze eenzijdig en onrechtmatig.

Waar heb jij een betalingsverzoek gezien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:20

Onali schreef:
Bij een ander symposium kwam dit uitje en kon je je voor €15 aanmelden als je dit voor maandag deed.

Dat heeft TS ergens geplaatst. (Één van haar eerste posts)

Nee, dat klopt niet. Er is pas gedurende die maandag geplaatst dat voor mensen die zich aanmelden vanaf maandag een 3x zo hoge prijs zouden krijgen. Die informatie was te laat voor de mensen die zich op de maandag en voordat de regels veranderden hadden aangemeld.

Niet de TS gaat daar de mist in maar de organisatie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:31

Evi84 schreef:
Dat heb ik gelezen ja... dat wil niet zeggen dat ik deze communicatie van deze organisatie als automatisch oprecht en waarheid aanschouw, zeker gezien de voorgaande historie in wisselende communicatie en uitvluchten... integendeel zelfs.

De niet waarheidsgetrouwe weergave van de communicatie kan evengoed van germie's kant komen als van de kant van de organisatie.
We waren er niet bij dus dat kunnen wij niet bepalen.

Er is voldoende materiaal in de berichtgeving van germie die even tegenstrijdig is als dat van de geclaimde communicatie vanuit de organisatie (door de weergave vanuit germie, de organisatie kan immers hier niet zijn kant van het verhaal uit de doeken doen).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:32

Evi84 schreef:

Dus ging de organisatie niet akkoord, immers ze stuurde een Betalingsverzoek voor 45 euro, daarop was dus al duidelijk dat de organisatie met de aanmelding slechts akkoord ging onder bepaalde voorwaarden, zijnde dus 45 euro ipv 15.

Zij hebben dus de aanmelding weerhouden maar mits betaling van 45 euro.
Geen akkoord dus voor 15 vanuit de organisatie

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:39

Little_Gift schreef:
Evi84 schreef:

Dus ging de organisatie niet akkoord, immers ze stuurde een Betalingsverzoek voor 45 euro, daarop was dus al duidelijk dat de organisatie met de aanmelding slechts akkoord ging onder bepaalde voorwaarden, zijnde dus 45 euro ipv 15.

Zij hebben dus de aanmelding weerhouden maar mits betaling van 45 euro.
Geen akkoord dus voor 15 vanuit de organisatie

Nu heb jij het ook over een betalingsverzoek, waar haal je dat vandaan?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:42

herr_balou schreef:

Als iemand een vraag tot betaling stuurt naar een persoon met zijn betaalgegevens op en de vraag om een bedrag over te schrijven is dat imho een verzoek tot betaling, aldus een betalingsverzoek.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:17

Evi84 schreef:
herr_balou schreef:

Als iemand een vraag tot betaling stuurt naar een persoon met zijn betaalgegevens op en de vraag om een bedrag over te schrijven is dat imho een verzoek tot betaling, aldus een betalingsverzoek.

Waar zie jij de vraag voor betaling?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:30

herr_balou schreef:

Dat staat in de tekst, ze kreeg na haar aanmelding een e mail met de betaalgegevens en de tekst om 45 euro over te schrijven.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:01

Evi84 schreef:
herr_balou schreef:

Dat staat in de tekst, ze kreeg na haar aanmelding een e mail met de betaalgegevens en de tekst om 45 euro over te schrijven.

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Welke pagina staat dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:45

germie schreef:
Ik heb al 3 keer gemaild, ze hebben mijn aanmelding geannuleerd. Tja, dus daarom die review geplaatst. Ook anderen mogen niet komen voor die 15 euro.

Zoiets is een hobby voor velen, het is niet bedoeld voor alleen pro's in het vak (al val ik daar als instructeur wel weer onder natuurlijk). Als ze het netjes hadden gedaan, dan hadden ze gewoon gezegd, ok, die zich aangemeld hebben voor 15 euro mogen komen voor dat bedrag. Nu lopen ze dus al die mensen sowieso mis, want die komen niet. Je kunt toch beter 10 mensen extra hebben voor 150 euro dan die 10 mensen niet? Je krijgt immers ook weer horeca omzet hierdoor.

Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.

Nee, ik heb niet betaald, want ze schreven dat ik 45 euro moest over maken. Ik zo huh? Er staat 15 op jullie website, kijk maar op deze schermprint. En een half uur later was de prijs aangepast. Maar ik heb toch echt de volledige website en een schermprint van die 15 euro bewaard.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:05

Little_Gift schreef:

Deze gedachtegang klopt niet. Je kunt niet zomaar vrijblijvend iets op de site zetten en dan achteraf eens bedenken of je wel of niet de prijs verandert. Daar zijn regels voor en die zijn best duidelijk: alle informatie moet vooraf, niet achteraf, bekend zijn bij de consument, en als je als bedrijf/organisatie een aanbod doet en de ander gaat ermee akkoord dan heb je al een overeenkomst op dat moment (tenzij je vooraf duidelijk maakt dat er extra voorwaarden zijn.)

Je mag dus nadrukkelijk niet zomaar iets beloven en dan achteraf de regels veranderen.

En ik denk wel dat er soms wat verzachtende omstandigheden zijn, maar zoals jij het hier omschrijft klopt echt niet. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling en ook niet toegestaan dat je pas na aanmelding ontdekt wat de werkelijke prijs van iets is, tenzij dat vooraf duidelijk is aangegeven. En die regels zijn er niet voor niets.

Little_Gift

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:01

Ik schrijf niet dat het toegestaan is of zo hoort.
Ik schrijf dat de organisatie echter ook niet akkoord ging met de aanmelding voor 15 euro gezien ze een bevestiging met vermelding voor 45 euro stuurden.

Over correct handelen, heb ik geen woord neergepend dus je hoeft me geen woorden in de mond te leggen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:37

Moestuin schreef:
germie schreef:
Ik heb al 3 keer gemaild, ze hebben mijn aanmelding geannuleerd. Tja, dus daarom die review geplaatst. Ook anderen mogen niet komen voor die 15 euro.

Zoiets is een hobby voor velen, het is niet bedoeld voor alleen pro's in het vak (al val ik daar als instructeur wel weer onder natuurlijk). Als ze het netjes hadden gedaan, dan hadden ze gewoon gezegd, ok, die zich aangemeld hebben voor 15 euro mogen komen voor dat bedrag. Nu lopen ze dus al die mensen sowieso mis, want die komen niet. Je kunt toch beter 10 mensen extra hebben voor 150 euro dan die 10 mensen niet? Je krijgt immers ook weer horeca omzet hierdoor.

Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.

Nee, ik heb niet betaald, want ze schreven dat ik 45 euro moest over maken. Ik zo huh? Er staat 15 op jullie website, kijk maar op deze schermprint. En een half uur later was de prijs aangepast. Maar ik heb toch echt de volledige website en een schermprint van die 15 euro bewaard.

Dan is de communicatie echt wel heel erg bagger vanuit die organisatie. Zo'n verzoek zou alleen logisch zijn als Germie na hun eerste mail met daarin de aanpassing van de prijs positief gereageerd zou hebben... Vrijwilliger? Stagiair? Nou ja, in elk geval geen communicatiewonder maar dat lijkt tegenwoordig sowieso schering en inslag.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:38

Wauw op pagina 1 dacht ik al oké lekker boeiend en weer door met je leven maar inmiddels zijn er dus gewoon 12 pagina's gewijd aan een organisatie die perongeluk een foutje heeft gemaakt? Allemachtig zeg..

Dat je je zo druk kan maken en zo op je strepen wilt gaan staan om €30. Iedereen maakt wel eens fouten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:21

Jildau je hoeft het topic niet te lezen.

Organisatie verandert de prijs omdat dat ze beter uitkomt.
Klant/afnemer is voorgelogen.
En dat mag dus niet.

Germie, verstandig om het erbij te laten zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:27

Ze verhogen de prijs, omdat het vol zat. Ze hadden ook gewoon nee kunnen zeggen op de aanmeldingen, maar hebben geprobeerd hun best te doen door de ruimte wel te bieden. Alleen werd dat duurder.

Nee zeggen tegen een aanmelding omdat het vol zit kan gewoon en was in dit geval beter geweest. Maar ik snap zeker dat ze een oplossing zochten om wel aan de grote belangstelling te kunnen voldoen. Is het misschien dom geweest om niet te verwachten dat het zo in de smaak zou vallen? Kan. Hadden ze het beter kunnen regelen, ja. Maar bewust voorgelogen? Dat vind ik wel extreem ver gezocht. Zijn ze onhandig geweest in de hele communicatie en volgorde van aanmelding hanteren? Ja, daar lijkt het wel op.

De plekken voor 15 euro waren gewoon uitverkocht.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:33

MyWishMax schreef:

Waarom hebben er dan anderen die toen ook aangemeld hebben, wel nog plekken tegen 15 euro gekregen.

Deze organisatie verdraait iedere keer hun excuus en verklaring, dat het ronduit ongeloofwaardig is geworden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:44

Evi84 schreef:
MyWishMax schreef:

Waarom hebben er dan anderen die toen ook aangemeld hebben, wel nog plekken tegen 15 euro gekregen.

Deze organisatie verdraait iedere keer hun excuus en verklaring, dat het ronduit ongeloofwaardig is geworden.

Zegt Germie.
Verhaal komt alleen vanuit haar kant.

Eens met Max.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:46

MyWishMax schreef:
Zijn ze onhandig geweest in de hele communicatie en volgorde van aanmelding hanteren? Ja, daar lijkt het wel op.

Misschien de zin ervoor erbij pakken. Onhandig en slordig, maar jeetje zo heftig als jij het ziet is wel erg zwart wit en vooral negatief.

Er is in het allereerste contact al aangegeven dat er heel veel belangstelling was en daardoor 45 euro wordt. Handig zijn ze niet, nee. Ze hadden beter aan kunnen geven dat het vol zat.
Dat de site pas later aangepast werd vind ik niet gek. Wel slordig, maar als je zo'n stormloop niet verwacht loop je gewoon achter de feiten aan en dat haal je niet meer in.

Dus onhandig en slordig, ja zeker. Maar die plekken van 15 euro waren vergeven. En germie geeft zelf al aan dat het heel anders was geweest als ze dat gewoon aangegeven hadden, uitverkocht is pech. Dus slordige/slechte communicatie, terwijl het daar wel gewoon op neer kwam.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:10

Ik ga ondertussen echt stuk om de felheid van sommige users. Heeft iemand al gebeld juridisch loket inmiddels?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:17

Urbanus schreef:
Ik ga ondertussen echt stuk om de felheid van sommige users. Heeft iemand al gebeld juridisch loket inmiddels?

Jij ook al, ik lees steeds even bij om te genieten van de gedrevenheid van sommigen. Als je niet weet waar het over gaat zou je denken dat er kapitalen op het spel staan en een mega fraude/oplichtingszaak.
Vraag me wel af of het dan nog gaat om TS te steunen of het eigen gelijk?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:49

Urbanus schreef:

Leuker als het biechttopic momenteel :j

Teleurstellingen horen bij het leven, is het netjes wat er gebeurd is?
Nee.
Is het een sterk staaltje van communicatie?
Zeer zeker niet.
Kan dit gebeuren?
Absoluut!

Ik geloof dat de mensen van dat speelhuis van Bol.com ook nog steeds vinden dat ze recht hebben op dat huisje, die hadden zelfs naast een topic op bokt ook een Facebookpagina.
Maar hebben ze dat huisje gekregen, ondanks de juridische stappen die ze hebben genomen?
Nee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 00:51

Little_Gift schreef:
Ik schrijf niet dat het toegestaan is of zo hoort.
Ik schrijf dat de organisatie echter ook niet akkoord ging met de aanmelding voor 15 euro gezien ze een bevestiging met vermelding voor 45 euro stuurden.

Over correct handelen, heb ik geen woord neergepend dus je hoeft me geen woorden in de mond te leggen.

De organisatie hoeft ook niet akkoord te gaan. Zij doen zelf het aanbod, de enige die daarmee akkoord mee hoeft te gaan is de klant. Dat aanbod was voor € 15 (bepaald door de organisatie die daarmee dus automatisch al 'akkoord' zou zijn) en als dat geaccepteerd wordt door de klant is er een overeenkomst. Uitzondering daarop is als het overduidelijk is dat er een fout gemaakt wordt (tv voor € 50 in plaats van voor € 500 bijvoorbeeld, tenzij daar dan weer 'enorme aanbieding! bij zou staan), maar dan moet het voor de gemiddelde consument wel overduidelijk zijn dat er een fout gemaakt wordt. In dit geval is dat niet zo, daar is het prijsverschil ook te klein voor.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:57

De zaken hadden anders gelegen indien de organisatie eerst had laten betalen voor 15 euro en dan pas nog 30 euro bij zou vorderen.
Nu was er geeneens een betaling geweest en was dus ruim op voorhand meegedeeld dat de prijs hoger uit zou vallen.

De klant kon dus ruim op voorhand eronder uit zonder financiële schade of problemen.

Case opgelost dus