Exitium schreef:Poekkie schreef:van die asocialen zoals de TS
Lekker vooroordeel dit.
Nah, onbewust onbekwaam is een betere kwalificatie.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daihyo schreef:Binnen gemeentegrenzen als er een afvalverordening is niet. Maar dat geldt niet voor snelwegen (=rijksverantwoordelijkheid). Volgens mij is daar geen verbod op. En ik weet niet of je recent goed in de berm en op de weg gekeken hebt? Niet iedereen houdt zich daar dan aan. Er wordt zo ontzettend veel uit het raam gegooid, niet normaal.
Poekkie schreef:van die asocialen zoals de TS
janderegelaa schreef:Nah, onbewust onbekwaam is een betere kwalificatie.
Citaat:Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06 aug 2022 17:08
Hoi allemaal,
Regelmatig rijd ik of mijn vriend op de snelweg. Veel auto’s die willen invoegen nemen of eisen de voorrang en knallen hem er zo voor, zodat wij regelmatig vol in de ankers moeten. Vandaag ook weer en dan een middelvinger krijgen van de invoegende bestuurder.
Iinge_ schreef:Als het kan ga ik gewoon even naar links. Heb het te vaak meegemaakt dat iemand zichzelf bijna dood reed omdat hij er perse nog voor wilde terwijl er niet genoeg weg was. Sindsdien pas ik dus goed op, veel mensen snappen het namelijk niet helemaal, dat anticiperen
Ineke2 schreef:Maar daarom is standaard naar links gaan dus niet nodig. Als er plek zat is, de invoegstrook lang zat kun je gewoon invoegen zonder dat er een langzame rechtsrijder ( relatief gezien) naar links gaat en daar er ( vaak ) voor zorgt dat de linksrijders het gas weer los moeten laten.
Ineke2 schreef:Dat doe ik ook Menino, maar het verbaasd je vast niet dat er vrij veel mensen zijn die niet eerst wat snelheid maken vóórdat ze naar de linkerbaan gaan.
Of er zit iemand links die langzamer rijd dan de toegestane snelheid. “ grote ergernis “
Poekkie schreef:Kimbers schreef:Oh dit vind ik dus niet. Ik schrik me altijd rot van mensen die al hun knipperlicht aan doen om te laten weten wat ze willen gaan doen.
Mij is namelijk geleerd dat je je knipperlicht bij invoegen pas aandoet als je daadwerkelijk gaat invoegen. Dus als ik iemand naast mij dit zie doen kan ik me wezeloos schrikken als ik zie dat er nog geen ruimte voor is. Dan denk ik dat ik niet gezien ben en dat er zo in auto in de mijne schuift.
Ik ga er in principe altijd vanuit dat iemand wil invoegen als deze op de invoegstrook rijdt.
Zou fijn zijn als iedereen er een gewoonte van maakt om met knipperlicht duidelijk te maken dat je de afslag gaat nemen. Dus langs de blokmarkering gewoon de hele tijd je knipperlicht naar rechts aan als je niet wil invoegen.
Grappig, mij is dan weer juist geleerd om het knipperlicht al te gebruiken bij ‘intentie’, ook als je nog geen plaats ziet. Dan kunnen andere weggebruikers alvast zien/voorspellen waar je naartoe zal gaan.
Daihyo schreef:Sinds ik motor rij, rij ik wel anders. Ik heb met lessen en rijden wel geleerd dat je er vanuit moet gaan dat iemand je niet ziet. Ik rij op de motor zelf veel defensiever. Met de auto ben ik ook defensiever gaan rijden.
En ik merk ook verschil in welk voertuig ik bestuur. Op de motor word ik echt veel over het hoofd gezien. Of denken mensen nog even makkelijker ruimte te pakken, omdat ik minder ruimte op de weg in neem ofzo. Ik zie echt de meest idiote dingen gebeuren en rij echt voorzichtiger en pak minder mijn voorrang. Je bent zoveel kwetsbaarder, terwijl andere weggebruikers veel meer risico met mij nemen op de motor.
Als ik met de clio rij, schieten mensen er nog snel even voor, blijven hangen, laten me niet invoegen, zitten in de bumper. En nee, dat kan niet zijn omdat ze me niet zien. Hij is knalrood
Als ik in de grote Kia Sorento rij zijn mensen ineens extreem beleefd en wachten ze wel netjes, schieten er niet voor, laten mij voor met invoegen.
Ook heel bijzonder.
Cer schreef:Ik meen dat motors alleen maar 'voor' mogen in een langzaamrijdende file? Of, over wat voor situatie heb je het? Want verder is het toch 'gewoon' verkeer, hetzij kwetsbaar?
Overigens, als andere mensen moeten invoegen, dan zorg ik er meestal voor dat (al gelang waar ze lijken uit te komen) er ruimte voor mij is, maar, dat is er meestal toch wel, gezien ik van afstand houden hou. Ik heb eigenlijk nog nooit de situatie gehad dat ik naar links zou moeten om iemand ruimte te geven, bedenk ik me. Maar misschien vergeet ik wat..)