Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 21:31

Hilary schreef:
Suliko schreef:
Als ik mensen ontmoet vraag ik ook iets in de trend van ‘wat houd je bezig’ of ‘wat doe je zoal in het leven’.

Ik hoorde een arts ooit vragen “hoe besteedt u uw dagen?” of “wat is uw dagbesteding?”

Die stomme “maar jij kan het hebben” teksten bij taart / gebak etc :roll:

Haha ja ik kan het hebben omdat ik het niet eet :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:34

Ooh jawel hoor.

Ik eet in principe alles. Ben nogal makkelijk op dat vlak.

Als ik met vrienden die vegetarisch eten uit eten ga, heb ik de neiging om ook vegetarisch te bestellen. Zoals gezegd, ik lust en eet vrijwel alles. Sommige vegetarisch etende mensen vinden het prettiger als er geen vlees op tafel komt. En soms is het ook gewoon leuk om hapjes te kunnen uitwisselen (bij tapas sowieso, maar ook in andere situaties)
Kortom, als ik met vegetarisch etende mensen uit ga, bestel ik doorgaans ook vegetarisch.

Geen probleem zou je denken.

Maar er zijn dus serieus mensen die dàt dan weer hypocriet vinden en die dat graag luid en duidelijk willen laten weten :')

(Overigens niet zozeer die vegetarisch etende vrienden. Daar zeg ik het niet eens tegen, bestel gewoon ook vega zonder dat verder te benoemen ofzo)

Mensen bemoeien zich qua voedsel met alles.

Ik ben het grootste deel van mijn leven 'te zwaar' geweest (volgens huidig modebeeld dan toch, in Rubens' ogen was ik waarschijnlijk toonbeeld van schoonheid zeg maar :+ )
Korte periode 'precies' op gewicht, na héél zware dieetjaren.
En dan gaan mensen zich dus bemoeien met 'nu moet je wel stoppen met afvallen hoor'.
Later, deels medisch en deels omdat ik de fut niet had om strak ieder hapje te beoordelen weer aangekomen.
Inmiddels terug op mijn eerdere figuur (Rubens++ is weer trots)
En ook nu hebben mensen commentaar.
Tis toch nooit goed.

Toen ik vandaag ergens een glas water vroeg, kreeg ik de vraag of ik aan het lijnen was.

Zonder een seconde na te denken knalde ik eruit
'Dacht ut niet, k'heb wel wat beters te doen'.

Waarop ik verbouwereerd aangekeken werd, er verschillende mensen inclusief vraagsteller in de lach schoten, en ik van meerdere kanten, inclusief vraagsteller het commentaar kreeg 'Je hebt gelijk ook'.

Daarmee was het prima afgedaan.

Voorheen zou zoiets me echt aangegrepen hebben, me onzeker gemaakt hebben.

Nu kan ik er eigenlijk vooral om grinniken. Ik geloof ook oprecht niet dat de vraag lelijk bedoeld was, en de naloop was vooral grappig.

Maar als je wat onzekerder bent/jonger, whatever, jan zoiets best veel doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:37

moonfish13 schreef:
Jessix, ik verander dat niet.
Volgens mij zijn er tig landen waar mensen zulke vormen hebben en de lading is nadrukkelijk niet negatief.
Dus nee.
Mensen vinden het juist mooi, en ik vind het compleet doorslaan allemaal.
Idem dito met het hele lgb.. alfabet.
Ik was gewoon een meisje wat graag in jongensbroeken en truien liep.
Nu zou ik non binair zijn denk ik als puber.
Gaat allemaal nergens meer over: tolereer gewoon lekker wat iemand aan wil of zijn wil.
En ja ik zwem bij een zwembad wat nadrukkelijk 2 grote vlaggen heeft hangen, om te tonen dat iedereen mag zijn wie diegene wil zijn.

Prima, wat jij wil. :)

marleen_88

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:19

Vandaag vielen de ogen weer bijna uit de kassen toen mijn vriend en ik vertelden dat wij bijna 18 jaar samen zijn.
Hoe we het uithielden? Of we nooit behoefte hebben (gehad) om seks te hebben met een ander? Of we nog tips hadden, want hun relatie was nu 2 jaar.
Eeeehhhhh. 8)7

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:22

Moonfish: je mag prima vinden dat sommige mensen ronde billen hebben en dat mooi vinden. Daar hoef je het woord neger niet voor te gebruiken. Dat is een woord met een negatieve bijklank. En het is ook niet nodig.
Heeft verder niets met lgbt of je jeugd te maken :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:57

Jessix schreef:
Ja dat blijft altijd ons grappig. Ik eet geen dieren. Eet je dan wel vis? :+

Die vraag kreeg ik eens bij een Hightea. Ik koos voor de optie 'vegetarisch', omdat er meestal varkensvlees (krijg ik een flinke allergische reactie van en ik vind het gewoon echt vies smaken) of kip (vieze smaak en nare structuur) gebruikt wordt. Hoe dan ook, ik gaf dus aan dat ik voor de vegetarische optie ging. Of ik dan wel vis wilde, was de vraag. Het enige wat ik daarop zei was: "Dat is toch ook een dier?". Als je vegetarisch bestelt, dan wil je toch linksom of rechtsom geen dierenvlees, lijkt mij. Anders had ik wel aangegeven dat ik voor de vis-variant was gegaan, als ik dat had gelust. Ik eet trouwens wel vlees, hoor, alleen rundvlees en dat wordt zelden gebruikt (tenzij je biefstuk bestelt).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:14

Ja de term vegetarier wordt helaas vaak verkeerd gebruikt, ook door veel pescotariers die zichzelf vegetariër noemen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:25

Ik moet nog steeds een beetje lachen als ik op een (hardcore) feest weer eens te horen krijg:

Dus jij bent helemaal nuchter? Ja. (ik ben dus standaard de bob ook)
Dus ook geen pillen? Nee, nog nooit iets van drugs aangeraakt.
Maar vind je er wel iets aan dan? Ja, want voor mij doet de muziek en een red bulletje echt voldoende.
Oh maar je drinkt dus ook niet? Nee.
Nooit? Nee, buiten heel af en toe als ik uit eten ga een heel zoet wijntje.

Wow (en dan komt er OF stoer, OF saai achteraan). :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:53

poes schreef:
Ja de term vegetarier wordt helaas vaak verkeerd gebruikt, ook door veel pescotariers die zichzelf vegetariër noemen.

Dat komt doordat vegetarisme voor veel mensen gelijk staat aan 'geen vlees eten'.
Vissen zijn uiteraard wel dieren, maar culinair gezien is vis een aparte categorie en wordt het niet tot vlees gerekend.
In de Franse keuken wordt kip overigens traditioneel ook niet tot vlees gerekend. Daar heb je 'vlees', 'vis' en 'gevogelte', wat strikte vegetariërs allemaal zien als de overkoepelende categorie 'dode dieren'.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:18

Ik muis met links.

Dus ik krijg nogal eens de vraag: oh, ben jij LINKS??!!!

(Sowieso, waarom is dit bijzonder?) Meestal gaat het gesprek verder als volgt:

- Nee, ik ben rechts.
- Waarom muis jij met links dan als je rechts bent?
- Dat is RSI technisch gewoon beter, naast dat het in ons vak efficiënter is, aangezien we meestal de muis of de numpad gebruiken.
- Dat zou ik echt niet kunnen hoor!
- Denk je dat ik het in één keer kon. Kun je gewoon leren/trainen hoor. Eventueel de knoppen omzetten voor het gemak, want het werkt heel intuïtief.
- Lijkt mij veel te moeilijk hoor.

Het is dingen aanklikken met links ipv met rechts. Niet dat ik een essay met de hand schrijf of een kunstwerk aan het schilderen ben. Niet heel specifiek of zo. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:23

oomens schreef:
poes schreef:

Dat komt doordat vegetarisme voor veel mensen gelijk staat aan 'geen vlees eten'.
Vissen zijn uiteraard wel dieren, maar culinair gezien is vis een aparte categorie en wordt het niet tot vlees gerekend.
In de Franse keuken wordt kip overigens traditioneel ook niet tot vlees gerekend. Daar heb je 'vlees', 'vis' en 'gevogelte', wat strikte vegetariërs allemaal zien als de overkoepelende categorie 'dode dieren'.

Gelukkig heb ik tot nu toe in elk restaurant vegetarische gerechten gekregen zonder vis of kip. Ik zou ook niet blij zijn als het er wel tussen zou zitten.

Maar ik snap je punt. Zelf zeg ik dus altijd dat ik geen dieren eet en dan nog krijg ik de vraag of ik dan ook geen vis eet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:42

Jessix schreef:
oomens schreef:

Gelukkig heb ik tot nu toe in elk restaurant vegetarische gerechten gekregen zonder vis of kip. Ik zou ook niet blij zijn als het er wel tussen zou zitten.

Maar ik snap je punt. Zelf zeg ik dus altijd dat ik geen dieren eet en dan nog krijg ik de vraag of ik dan ook geen vis eet.

In Frankrijk nog wel eens meegemaakt dat we met een grote groep (enkele tientallen) waren, waaronder relatief veel vegetariërs.
Platteland, berggebied, dus niet alle modetrends uit Parijs en beyond waren daar al doorgedrongen, en vegetarisme was daar niet echt een ding, in de jaren '10 van deze eeuw.
De keukenploeg had de eerste avond flink zijn best gedaan op een uitgebreid visgerecht, 'want dat kon iedereen eten', toch?
Puntje bij paaltje bleef er voor de vegetariërs aardappelpuree over, en een inderhaast klaargemaakte salade -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:43

Ik ken redelijk veel mensen die vegetarisch eten

En allemaal net even anders.

De een extreem strak (tot en met alle e-nummers nalopen op verpakkingen, voor bijvoorbeeld cochenille rood)

Anderen die geen vlees/gevogelte eten, maar wel vis.
En van alles ertussen in.

Indien we samen eten en ik het eten regel (of een deel van de maaltijd) dan check ik meestal even wat zij in hun situatie bedoelen met vegetarisch.

Overigens, de personen die echt alle e-nummers checken, dat bleek voor mij in de praktijk te ingewikkeld.
Ik heb oprecht mijn uiterste best gedaan, en echt alle etiketten gecheckt, maar toch nog 1 punt over het hoofd gezien, en daar waren ze erg pissed over.
Daar kook ik niet meer voor, ofwel gezamenlijk uit eten ofwel bij hun. Dat werkt beter.

Verder ook het een en ander aan vrienden met intoleranties (en 2 gevaarlijke allergieën)
Dat gaat altijd prima.
Overleg doet veel, en aangeven dat je iets echt te lastig vindt en of ze daar zelf een alternatief voor willen meebrengen gaat eigenlijk altijd goed.
Gelukkig maar :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:46

oomens schreef:
poes schreef:

Klopt allemaal maar dat het gemiddelde restaurant of pescotarier zich niet een beetje inleest blijft even ergerlijk :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:59

oomens schreef:
In Frankrijk nog wel eens meegemaakt dat we met een grote groep (enkele tientallen) waren, waaronder relatief veel vegetariërs.
Platteland, berggebied, dus niet alle modetrends uit Parijs en beyond waren daar al doorgedrongen, en vegetarisme was daar niet echt een ding, in de jaren '10 van deze eeuw.
De keukenploeg had de eerste avond flink zijn best gedaan op een uitgebreid visgerecht, 'want dat kon iedereen eten', toch?
Puntje bij paaltje bleef er voor de vegetariërs aardappelpuree over, en een inderhaast klaargemaakte salade -O-

Mijn vriendin woont midden in zuid Frankrijk in een gehucht. Daar wel eens meegemaakt dat we niet eens de kaart kregen maar dat er blijkbaar gewoon een dagmenu was van 4 gangen. Onder andere met eend. Ik geloof inderdaad dat ik aardappel heb gegeten, perzik taart en de kaasjes na afloop. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:03

Femke, ik zou echt nooit boos worden als iemand zijn best heeft gedaan. Vlees ga ik echt niet meer eten, maar ik eet er dan wel om heen. Het gaat mij vooral om de gezelligheid met elkaar. Bij een bbq eet ik ook gewoon salade, stokbrood en pindasaus. Helemaal prima.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:11

Dingen niet eten is ook gewoon een van die gekke moderne fratsen waar je niet mee moet aankomen.
Fransen eten in principe gewoon alles. Kikkerbillen, zangvogeltjes, al het denkbare orgaanvlees (en waarschijnlijk het ondenkbare ook), afgeblust met drank waarin de dieren die zojuist zijn gegeten (of een adder) zijn verdronken.
Wat dat betreft zijn het de Chinezen van Europa (die eten naar verluidt alles met vier poten behalve de tafel).

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:34

Behalve de tafel :') _O- _O-

Ik ben ook zo'n persoon die vraagt of vis dan wel mogelijk is als mensen aangeven dat ze vegetarisch zijn. Best verbazend veel die wel vis eten.

Ik probeer het zo goed mogelijk te doen,dus sorry alvast voor diegenen die in dit topic zitten :+

Zijn je paarden jou kinderen?

Dat is een vraag waar ik vreselijk de kriebels van krijg :=

Nee het zijn onze dieren die we gewoon een schop kunnen geven als ze stout zijn zonder gelijk opgepakt te worden vanwege kindermishandeling. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:06

Ik heb nog iemand gekend die vegetarisch was behalve wild. Want wild had een fijn en natuurlijk leven gehad en zaten niet in hokjes.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:31

Wat een mooie (maar eigenlijk irritante) dingen komen hier voorbij :')

Hier vooral de
'Wow ben je echt zo klein?" - als ik mijn lengte vertel

en
'Is gamen niet zonde van je tijd/tijdverspilling?" - want netflix/tv/whatever bingen zou dan wel waardevolle tijdsbesteding zijn?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:33

prompter schreef:
Zie je wel :)) ! Bijna iedereen vindt het gek. Maar oh gruwel, die zachte veel te zoete troep in je mond, ik krijg het niet weg.

Ik hou van jouw soort mensen. Een collega van mij is er ook zo een, die vraagt tegenwoordig aan mij welk gebakje hij wilt en schuift hem dan bij het taart eten door naar mij.
Toppp

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:58

oomens schreef:
Dingen niet eten is ook gewoon een van die gekke moderne fratsen waar je niet mee moet aankomen.
Fransen eten in principe gewoon alles. Kikkerbillen, zangvogeltjes, al het denkbare orgaanvlees (en waarschijnlijk het ondenkbare ook), afgeblust met drank waarin de dieren die zojuist zijn gegeten (of een adder) zijn verdronken.
Wat dat betreft zijn het de Chinezen van Europa (die eten naar verluidt alles met vier poten behalve de tafel).

En alles wat vleugels heeft, maar geen vliegtuig is.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 11-08-22 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:59

Moestuin schreef:
Ik heb nog iemand gekend die vegetarisch was behalve wild. Want wild had een fijn en natuurlijk leven gehad en zaten niet in hokjes.

Dan ben je dus niet vegetarisch, maar een selectieve vleeseter. Net als ik met mijn rundvlees. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:34

Jessix schreef:
Femke, ik zou echt nooit boos worden als iemand zijn best heeft gedaan. Vlees ga ik echt niet meer eten, maar ik eet er dan wel om heen. Het gaat mij vooral om de gezelligheid met elkaar. Bij een bbq eet ik ook gewoon salade, stokbrood en pindasaus. Helemaal prima.

Ik ben dan geen vegetariër, maar eet weinig vlees. Bij bqq eet ik vooral stokbrood :') en heel soms een hamburger als het moet of vis (maar ik geef nooit aan vis te willen, want slechte ervaringen qua klaarmaken haha) Heel weinig eigenlijk dus geef altijd aan dat ik het niet eet, dat is makkelijker. Als ze zorgen voor saus, stokbrood en misschien wat salade ben ik blij. Boos als iemand zijn best doet word ik idd nooit. Hoewel dat je best doen alsnog heel slecht kan zijn en daar had ik wel moeite mee. Ex schoonfamilie vergat na jaren nog steeds dat ik geen vlees at of die ene hamburger. Als er dan geen stokbrood en salade gehaald werd, want niemand at dat en ik kreeg geen hamburger want die waren door de kinderen opgegeten dan was ik best teleurgesteld :+

Die vonden mij dus ondankbaar dat ik niet at, geïrriteerd raakte omdat er niks te eten was en daarna vertikte om te komen bbqen, omdat ze hun best gedaan hadden. En de 1e keer was ik jiet boos, alleen eerder weggegaan om wat eten te halen voor mezelf. Dat was al niet goed, maar het is meerdere malen zo gegaan en dan was ik degene die moeilijk deed :')

Maar zoals femke beschrijft, dat is toch super lief juist. Klinkt ingewikkeld en dan zo goed geprobeerd. Ik zou dan aangeven dat ik zelf wat maak als het zo makkelijk fout gaat en niet boos worden omdat iemand een e nummer iver het hoofd gezien heeft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:31

Kan me nog een oud-collega herinneren die helemaal geen vlees at. Bij een etentje bij La Cubanita kreeg ze per ongeluk een mini hamburger voorgeschoteld, die eigenlijk voor een andere tafel was. Ze wist dat als ze dit zou melden, dat de hamburger weggegooid zou worden. Ze heeft het toen gewoon opgegeten, omdat ze het anders helemaal zonde/zielig vond. Die gedachte vond ik wel tof van haar. Ze had het ook aan een tafelgenoot kunnen geven, maar toch.