Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Poekkie schreef:Moet ik dat vreemd vinden om te betalen voor een priveplek dichtbij huis? Kosten van een garage zijn nog hoger.
De wereld draait echt wel heel erg om jezelf, als ik alle reacties in dit topic zo lees.
Snap je echt het verschil niet tussen niet of nauwelijks kúnnen bewegen en daarom een invalidenplek nodig hebben, en niet wíllen lopen of bewegen en daarom per se je auto (of 4 auto's...) direct voor de deur willen hebben?
Poekkie schreef:Het gaat over mensen die geen 100 m kunnen lopen naar ik begrijp? Ik veronderstel dat die personen niet alleen kunnen reizen, maar altijd begeleiding mee zullen hebben ter ondersteuning? Dan zijn er nog andere opties zoals even in de straat dubbel zetten bij ophalen, rolstoel, …
Verder is het een voorrecht om zulke kaart te kunnen aanvragen. Begrijp me niet verkeerd - ik vind dat die mensen zeker zo’n kaart zouden moeten kunnen krijgen. Maar of die volledig gratis zou moeten zijn is voor mij niet vanzelfsprekend. Andere aanpassingen aan bvb wagen, traplift, … kosten immers ook gewoon geld.
MyWishMax schreef:En hier moet je dat geld dus al betalen voor alleen een kaart, dan heb je geen eigen plek maar mag je op de gehandicapten plaatsen parkeren waar geen kenteken aan gekoppeld is.
Alleen hier krijg je een gedeelte wel terug als je die kaart krijgt, maar veel mensen durven hem niet aan te vragen want als je hem niet krijgt krijg je geen geld terug.
Maar idd, het is geen keuze he? Het verschil tussen niet bij auto kunnen komen en dus opgesloten zitten of wel bij auto komen. Waarom heb jij meer recht op vrijheid dmv auto omdat je gezond(er) bent? Want jij kan wel een keer verder lopen als er geen plek was. Mensen die zo'n parkeerplaats hebben niet. En als mensen niet sociaal willen zijn dan moet je dus wel wat als je die afstand niet kan lopen
Poekkie schreef:Het gaat over mensen die geen 100 m kunnen lopen naar ik begrijp? Ik veronderstel dat die personen niet alleen kunnen reizen, maar altijd begeleiding mee zullen hebben ter ondersteuning? Dan zijn er nog andere opties zoals even in de straat dubbel zetten bij ophalen, rolstoel, …
Verder is het een voorrecht om zulke kaart te kunnen aanvragen. Begrijp me niet verkeerd - ik vind dat die mensen zeker zo’n kaart zouden moeten kunnen krijgen. Maar of die volledig gratis zou moeten zijn is voor mij niet vanzelfsprekend. Andere aanpassingen aan bvb wagen, traplift, … kosten immers ook gewoon geld.
MyWishMax schreef:Voor een eigen plek voor de deur heb je een kaart nodig. Dus eerst gekeurd worden voor die kaart en daarna nog aanvragen of je überhaupt die eigen plek mag. Maar er zijn zat mensen die niet standaard begeleiding nodig hebben en zelf auto rijden, maar wel gehandicapt 'genoeg' zijn voor een eigen plek. Dus dat dubbel parkeren of maar gewoon met rolstoel oid naar auto toe is gewoon een rare manier van denken, vind ik. Vooral omdat jij zelf niet eens verder wil lopen.
Poekkie schreef:Dat zeker. In mijn vorige buurt zouden die binnen de dag allemaal verkocht zijn, al was het voor 50k per stuk. Maar die optie heb je niet als standaard werkende mens helaas.
DuoPenotti schreef:Misschien zijn er wat bokkers die daarmee kunnen helpen...![]()
![]()
Poekkie schreef:Ik hoop dat TS zich ondertussen heeft geamuseerd met de gemeente te bellen.
rien10 schreef:OK, dan nu serieus.
Poekkie, ik vind dat jij het hele probleem vanuit een perspectief bekijkt: Poekkie die zo min mogelijk last moet hebben van anderen. Maar, de wereld zit vol met anderen; gehandicapten, ouderen, rijke- en arme mensen, slimme- en domme mensen, egoïstische- en altruïstische mensen. Dat is nu eenmaal zo. Voor sommigen moeten er gewoon aanpassingen gemaakt worden (niet alleen in parkeren) om hun een beetje normaal en draagbaar leven te laten leven. Het kan dat je dat niet leuk vind, maar dat is dan maar zo. Beter dat jij (jij in overdrachtelijke zin, je kan hier ook "de mensheid" voor lezen) een beetje baalt, dan dat iemand in zijn rolstoel zich overal langs en tussen moet wurmen om (na 2 kilometer rollen) eens een keer zijn auto in kan.