Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:53

Het gaat over mensen die geen 100 m kunnen lopen naar ik begrijp? Ik veronderstel dat die personen niet alleen kunnen reizen, maar altijd begeleiding mee zullen hebben ter ondersteuning? Dan zijn er nog andere opties zoals even in de straat dubbel zetten bij ophalen, rolstoel, …
Verder is het een voorrecht om zulke kaart te kunnen aanvragen. Begrijp me niet verkeerd - ik vind dat die mensen zeker zo’n kaart zouden moeten kunnen krijgen. Maar of die volledig gratis zou moeten zijn is voor mij niet vanzelfsprekend. Andere aanpassingen aan bvb wagen, traplift, … kosten immers ook gewoon geld.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:56

Femke_Tweety schreef:
Poekkie schreef:
Moet ik dat vreemd vinden om te betalen voor een priveplek dichtbij huis? Kosten van een garage zijn nog hoger.

De wereld draait echt wel heel erg om jezelf, als ik alle reacties in dit topic zo lees.

Snap je echt het verschil niet tussen niet of nauwelijks kúnnen bewegen en daarom een invalidenplek nodig hebben, en niet wíllen lopen of bewegen en daarom per se je auto (of 4 auto's...) direct voor de deur willen hebben?

Mijn wereld draait idd niet om mijn buren, die ken ik zelfs amper :+

Maareh… het gaat niet om het bestaan van zulke plekken, het nut daarvan betwist ik niet. Mijn opmerking gaat om het financiele. En eerlijk… of die mensen daarvoor betalen of niet maakt voor mijn eigen status/moeite/gedrag/… niet uit. Omgekeerd ook niet trouwens :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:58

De parkeerkaart kost hier 185 euro en verlengen 75 euro.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:01

Poekkie schreef:
Het gaat over mensen die geen 100 m kunnen lopen naar ik begrijp? Ik veronderstel dat die personen niet alleen kunnen reizen, maar altijd begeleiding mee zullen hebben ter ondersteuning? Dan zijn er nog andere opties zoals even in de straat dubbel zetten bij ophalen, rolstoel, …
Verder is het een voorrecht om zulke kaart te kunnen aanvragen. Begrijp me niet verkeerd - ik vind dat die mensen zeker zo’n kaart zouden moeten kunnen krijgen. Maar of die volledig gratis zou moeten zijn is voor mij niet vanzelfsprekend. Andere aanpassingen aan bvb wagen, traplift, … kosten immers ook gewoon geld.

Nee, dat is weer een aanname van je. Ze hebben echt niet altijd begeleiding nodig, kan wel maar dat is een andere soort kaart. En die parkeerplaats krijg je voor 1 auto, want op kenteken. Die krijg je dus niet voor de auto van iemand die niet bij je woont. Maar zat die gewoon zelf nog auto rijden, met aangepaste auto's.

Die kaart betekent niet dat je een eigen parkeerplaats krijgt...

Poekkie

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:08

Wacht… gaat het nu om een invalidenplek voor de deur (dus eig ‘eigen plek’) of om een andere regeling?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:11

Voor een eigen plek voor de deur heb je een kaart nodig. Dus eerst gekeurd worden voor die kaart en daarna nog aanvragen of je überhaupt die eigen plek mag. Maar er zijn zat mensen die niet standaard begeleiding nodig hebben en zelf auto rijden, maar wel gehandicapt 'genoeg' zijn voor een eigen plek. Dus dat dubbel parkeren of maar gewoon met rolstoel oid naar auto toe is gewoon een rare manier van denken, vind ik. Vooral omdat jij zelf niet eens verder wil lopen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:11

MyWishMax schreef:
En hier moet je dat geld dus al betalen voor alleen een kaart, dan heb je geen eigen plek maar mag je op de gehandicapten plaatsen parkeren waar geen kenteken aan gekoppeld is.

Alleen hier krijg je een gedeelte wel terug als je die kaart krijgt, maar veel mensen durven hem niet aan te vragen want als je hem niet krijgt krijg je geen geld terug.

Maar idd, het is geen keuze he? Het verschil tussen niet bij auto kunnen komen en dus opgesloten zitten of wel bij auto komen. Waarom heb jij meer recht op vrijheid dmv auto omdat je gezond(er) bent? Want jij kan wel een keer verder lopen als er geen plek was. Mensen die zo'n parkeerplaats hebben niet. En als mensen niet sociaal willen zijn dan moet je dus wel wat als je die afstand niet kan lopen

En volgens mij heb je sowieso een kaart nodig voor je überhaupt een eigen plek aan mag vragen, dus alles bij elkaar ben je zowel kosten voor een kaart als kosten voor een plek kwijt.

Mijn broertje heeft z'n hele leven in een rolstoel gezeten en had enkel een parkeerkaart, zodat we op invalideparkeerplaatsen konden parkeren als hij mee was. Ik weet niet of daar destijds kosten aan zaten of niet, maar als ik de prijzen van de gemeente waar onze woonplaats van destijds onder viel bekijk:

Parkeerkaart: € 174,00 (vijf jaar geldig, verlenging kost € 62,85)
Parkeerplek: € 543,70 (eenmalig), plus eventuele extra kosten als er bijvoorbeeld extra dingen aangepast moeten worden om de parkeerplek mogelijk te maken, denk aan het verplaatsen van een lantaarpaal of iets dergelijks

Kom je dus uit op een totaal van ruim € 700, enkel en alleen zodat je het huis uit kan.

Poekkie schreef:

Ze hebben niet per definitie begeleiding nodig. Sommigen wel (m'n broertje is daar een voorbeeld van, die was zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapt), anderen niet zolang ze maar dichtbij genoeg kunnen parkeren. Vandaar dat invalideparkeerplaatsen ook altijd zo dicht bij de ingang liggen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:15

MyWishMax schreef:
Voor een eigen plek voor de deur heb je een kaart nodig. Dus eerst gekeurd worden voor die kaart en daarna nog aanvragen of je überhaupt die eigen plek mag. Maar er zijn zat mensen die niet standaard begeleiding nodig hebben en zelf auto rijden, maar wel gehandicapt 'genoeg' zijn voor een eigen plek. Dus dat dubbel parkeren of maar gewoon met rolstoel oid naar auto toe is gewoon een rare manier van denken, vind ik. Vooral omdat jij zelf niet eens verder wil lopen.

Dus het gaat toch over een eigen parkeerplaats?
Ik ben niet meer helemaal mee met welke mensen je juist bedoelt. Alhoewel volgens mij gehandicapten wel anders zijn dan het gewone gebruik van standaard parkeerplekken in de straat. Daar wil ik idd niet verder voor lopen dan nodig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:17

Er zullen mensen zijn die met liefde 700 euro betalen om zo hun eigen parkeerplaats voor de deur te hebben heb ik het idee. Helemaal als je in een buurt woont met een tekort.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:21

Dat zeker. In mijn vorige buurt zouden die binnen de dag allemaal verkocht zijn, al was het voor 50k per stuk. Maar die optie heb je niet als standaard werkende mens helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:23

Poekkie schreef:
Dat zeker. In mijn vorige buurt zouden die binnen de dag allemaal verkocht zijn, al was het voor 50k per stuk. Maar die optie heb je niet als standaard werkende mens helaas.

Meet jezelf een handicap aan, zou ik zeggen :\.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:29

Misschien zijn er wat bokkers die daarmee kunnen helpen... :+ }> }:)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:31

Poekkie schreef:

Als bezitter van een invalidekaart is de kans dan weer behoorlijk aanwezig dat je (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent en rond moet komen van een uitkering. Dan is € 700 een enorm bedrag, nog los van het feit dat iemand in die positie vaak al de nodige extra andere kosten heeft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:39

DuoPenotti schreef:

Ik zeg niks. Heb toch al de naam onaardig te zijn. ;)
@druif, dit is een grapje.
(Druif en ik hebben een goed gesprek gehad.).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:48

Rien10 gefeliciteerd *\%/*

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:49

Gefeliciteerd Rien Y)(^)

Soms is niets zeggen beter. Maar die kwaliteit beheers ik niet :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:50

Gaat mij steeds beter af DP :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:52

Thanks. Cadeautje van de natuur heb ik binnen: stralend weer!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:00

Ik heb een invalide parkeerkaart. Kost elke 5 jaar €65.
Gaat niet op kenteken, maar op naam. Ik heb een kaart voor bestuurder, je kan ook een kaart aanvragen als passagier.
Inderdaad afgekeurd dus komt geen vracht geld binnen.
Auto is aangepast en kan ik zelf in rijden.

Dus er hoeft niet altijd oppas mee.

Overigens staan er vaak genoeg auto’s op een invalideparkeerplaats die geen invalidekaart hebben liggen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:03

DuoPenotti schreef:

Zal niet lukken om te komen, die vinden toch geen parkeerplaats :')

Maarreh nu lekker verscholen bedreigingen uiten aan mensen met een andere mening dan jij? *\o/*
Daarbij ging dit topic over een werkbus. Nu gaat het over de prijs van de parkeerkaart van de invalide in de straat? We wijken wat af denk ik.
Ik hoop dat TS zich ondertussen heeft geamuseerd met de gemeente te bellen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:06

Je snapt hopelijk toch wel dat het er grapje was. Zie al de eerste smiley.

Het topic was wel toe aan een flauwe draai.
Want het zo gemakkelijk denken over een "eigen plekje" is ook te misplaatst.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:13

Poekkie schreef:
Ik hoop dat TS zich ondertussen heeft geamuseerd met de gemeente te bellen.

Nee, TS heeft begin deze week al contact met het bedrijf gehad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:16

OK, dan nu serieus.
Poekkie, ik vind dat jij het hele probleem vanuit een perspectief bekijkt: Poekkie die zo min mogelijk last moet hebben van anderen. Maar, de wereld zit vol met anderen; gehandicapten, ouderen, rijke- en arme mensen, slimme- en domme mensen, egoïstische- en altruïstische mensen. Dat is nu eenmaal zo. Voor sommigen moeten er gewoon aanpassingen gemaakt worden (niet alleen in parkeren) om hun een beetje normaal en draagbaar leven te laten leven. Het kan dat je dat niet leuk vind, maar dat is dan maar zo. Beter dat jij (jij in overdrachtelijke zin, je kan hier ook "de mensheid" voor lezen) een beetje baalt, dan dat iemand in zijn rolstoel zich overal langs en tussen moet wurmen om (na 2 kilometer rollen) eens een keer zijn auto in kan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:21

rien10 schreef:
OK, dan nu serieus.
Poekkie, ik vind dat jij het hele probleem vanuit een perspectief bekijkt: Poekkie die zo min mogelijk last moet hebben van anderen. Maar, de wereld zit vol met anderen; gehandicapten, ouderen, rijke- en arme mensen, slimme- en domme mensen, egoïstische- en altruïstische mensen. Dat is nu eenmaal zo. Voor sommigen moeten er gewoon aanpassingen gemaakt worden (niet alleen in parkeren) om hun een beetje normaal en draagbaar leven te laten leven. Het kan dat je dat niet leuk vind, maar dat is dan maar zo. Beter dat jij (jij in overdrachtelijke zin, je kan hier ook "de mensheid" voor lezen) een beetje baalt, dan dat iemand in zijn rolstoel zich overal langs en tussen moet wurmen om (na 2 kilometer rollen) eens een keer zijn auto in kan.

Nogmaals… waar betwist ik het nut van gehandicaptenplaatsen? Ik bekritiseer alleen dat mensen het allemaal maar gratis moeten vinden.

Dit topic ging over uitzicht en over dat anderen (als in: de standaard mobiele mens) soms moeten lopen als er iemand voor zijn huis parkeert. Van die mensen vind ik dat ze zeuren. Als ik plek heb, heb ik plek en als er toevallig een bus voor mijn deur staat of alle plekken vol zijn waardoor ik verder moet staan, heb ik pech. Zo werkt het gewoon voor iedereen. En dat heeft niets te maken met met die ene gehandicapte want die kunnen gewoon de invalideplaatsen nemen of krijgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:24

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik zie niet staan dat zo’n plek gratis moet zijn.

Wat betreft het oorspronkelijke onderwerp: dat ben ik met je eens. Ik zit er ook niet mee. Dat heb ik ook gezegd in dit topic en daarmee is het voor mij klaar. (Dat deel dus).

Ik heb Verisure in de straat staan. DAT is pas erg ha ha. }> :+ }> }>